Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

spațiu transfer

Reclamatie produs neconform

La Multi Ani Aether(Nicu)!
 Contractele de inchiriere - de de...

Motorola Edge 30 Pro

Asociație de Proprietari car...

La multi ani de Sfantul Nicolae&#...
 Problema grupe bms

Windows 8.1 Error Code: 0x800

Recomandare router wifi

Clapeta soc L200 ?
 Caut o aplicatie android / windows

Solutie functionare Ridesharing U...

Adobe Acrobat Reader RdrCEF consu...

chimie ex
 

Transbaiul, concurent pentru Transfagarasan

- - - - -
  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,244
  • Înscris: 26.11.2001

Quote

După Transfăgărășan și Transalpina, Transbaiul ar putea intra în lista selectă a celor mai spectaculoase șosele. Trei primării prahovene s-au asociat la acest proiect.

Transfăgărășanul și Transalpina ar putea avea concurență, în următorii ani, din Prahova. Serpentine, peisaje de vis, goluri montane, drumuri prin pădure, plimbări la peste 1.800 de metri altitudine și acces mai ușor la pârtiile de schi. Așa poate fi rezumat traseul șoselei pe care trei primării din nordul județului Prahova doresc s-o construiască, din fonduri europene, pentru a îmbogăți potențialul turistic al zonei și a scurta timpul de acces.

Transbaiul este un proiect comun, lansat de cele trei administrații locale, care vizează realizarea unei șosele ce va lega Valea Prahovei de Valea Doftanei, prin traversarea Munților Baiului din Bucegi. Șoseaua este proiectată pentru a avea 38 de kilometri lungime și să facă legătura între orașele Azuga, Bușteni și comuna Valea Doftanei.

Autoritățile locale spun că traseul a fost ales încât să pună în valoare frumusețea Bucegilor, Transbaiul urmând să rivalizeze la acest capitol cu mult mai celebrele Transalpina și Transfăgărășan. De asemenea, cu o altitudine maximă de 1.834 de metri, în Vârful Baiul, noua șosea va intra în top trei, cele mai înalte din țară. Prin comparație, Transfăgărășanul atinge 2.042, iar Transalpina  -  2.145.

Promovarea turismului montan

Noul drum va duce la scurtarea traseului între localitățile de pe Valea Prahovei și cele din zona Doftana. Asta deși, în prezent, Valea Doftanei și Azuga sunt foarte apropiate pe hartă, distanța pe șosea între cele două fiind de 42 de kilometri, iar drumul de legătură presupunând o ocolire prin Secăria și apoi pe DN1.

Scopul declarat al proiectului este promovarea turismului montan. Peisajele, spun autorii proiectului, sunt frumoase „de-ți taie respirația". Pe lângă un număr mare de turiști, autoritățile locale speră să atragă și investitori.

„Există deja un studiu de oportunitate, aprobat de Consiliul Local la noi. În Azuga și Bușteni, proiectul este mai avansat. După ce vom realiza studiul de fezabilitate, proiectul urmează să fie depus pentru finanțare europeană. Valoarea estimată este de 30 de milioane de euro. Este un drum greu, dar nu imposibil. Infrastructura este una din problemele zonei. Dacă vom rezolva infrastructura, atunci se pot găsi și posibilități de investiții în una sau două pârtii de schi", ne-a declarat Gheorge Mosor, primarul comunei Valea Doftanei. Recent, Consiliul Local a aprobat și asocierea cu Bușteni și Azuga.

Realizarea proiectului va permite și dezvoltarea unei stațiuni montane pe o suprafață de aproape 71 de hectare disponibilă în comună, din care 20% pot fi utilizate pentru amenajarea pârtiilor de schi și a instalațiilor de transport prin cablu.

Traseu de vis

Transbaiul va pleca din trei puncte diferite. Cele trei șosele, din Azuga, Bușteni și Valea Doftanei, se vor uni în golul montan din Munții Baiului, în apropiere de Vârful Cazacu. La Azuga, șoseaua pleacă din partea inferioară a pârtiilor Cazacu și Sorica, parcurge aproape doi kilometri pe Valea Azugăi, apoi cotește la dreapta și ajunge deasupra celor două pârtii. Din Bușteni, drumul pornește din dreptul cartierului Poiana Țapului, urmărind traseul drumului forestier care urcă spre Culmea Zamora. 19 din cei 38 de kilometri sunt pe teritoriul comunei Valea Doftanei.

O parte din traseu va fi pe drumuri forestiere sau drumuri de căruță folosite de ciobani, iar ramificația către Doftana se va suprapune pe un drum realizat în vremea lui Carol I. Proiectul are o valoare estimată la 30 de milioane de euro, cu toate că experiența ultimelor construcții de drumuri în România ne-a demonstrat că un preț mediu de 790.000 de euro pe kilometru, mai ales în zona montană, este unul optimist.

"Zona este una neexploatată la adevărata valoare. Baiul este o componentă a orașului nevalorificată până acum. Poate fi și o rută alternativă pentru cei care vor să se deplaseze dinspre București spre Ardeal. ''
Nae Savel viceprimarul stațiunii Bușteni

"Proiectul a ajuns în mapa fostului ministru Udrea, sper să nu se fi pierdut pe la minister. Beneficiile ar fi foarte importante, pentru că ar face o legătură între turismul destinat iubitorilor de sporturi de iarnă și agroturismul Văii Doftanei. ''
Mircea Roșca vicepreședinte CJ Prahova

Transfăgărășanul (DN 7C)

- face legătura între județele Argeș și Sibiu, peste Munții Făgăraș din Carpații Meridionali
- altitudine maximă: 2.042 metri
- lungime totală: 151 kilometri
- trece prin apropierea cascadei Bâlea, care este o cascadă în trepte de aproximativ 68 de metri, cea mai mare de acest fel din România
- trece peste 830 de podețe și 27 de viaducte
- a fost construit în perioada 1970 - 1974

Transalpina (DN 67C)

- face legătura între județele Gorj și Alba, peste Munții Parâng, din Carpații Meridionali
- altitudine maximă: 2.145 metri
- lungime totală: 148,2 kilometri
- a fost reconstruită în perioada interbelică și dată în folosință de Carol al II-lea în 1935
- cea mai mare porțiune a drumului a fost asfaltată prin lucrările de modernizare demarate în 2009
- găzduiește, în fiecare an, în luna septembrie, o etapă a Campionatul Național de Viteză în Coastă, pe o porțiune de serpentine cuprinsă între Novaci și Rânca

Harta Transbaiului, șoseaua care va costa 30 de milioane de euro

Adevarul

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   16.14K   316 downloads


#2
HDDGuru

HDDGuru

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,162
  • Înscris: 27.02.2012

View PostCourage, on 16th March 2012, 12:43, said:


au gasit motiv sa mai fure bani? in loc sa refaca infrastructura de industrie cheltuiesc banii pe niste prostii. in primul rand aceste facilitati distrug natura iar in al doilea pe langa acest drum mai trebuie de pus si oameni sa stranga gunoaele dupa asazisii turisti.

#3
v3lsatis

v3lsatis

    【HD】

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,169
  • Înscris: 19.12.2004
Cand s-a construit transfagarasanul au murit 40 de oameni.
Sa vedem cati mor acum.

#4
Materium

Materium

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,148
  • Înscris: 23.02.2005
Pe hartie, ca orice proiect din Romania iti da orgasm. Urmeaza sa vedem ce situatii neprevazute cu caracter uluitor or sa ingreuneze realizarea proiectului, daca o sa fie realizat. Personal le tin pumnii, mai ales ca Azuga e staiunea mea preferata.

#5
tiptil_subtil

tiptil_subtil

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 114
  • Înscris: 16.06.2007
am vrut sa fac traseul asta anul trecut cu motocicleta, dar localnicii mi-au spus ca este impracticabil si am renuntat, mie mi se pare o idee buna

#6
dan84

dan84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,028
  • Înscris: 25.09.2006
Astia nu sunt in stare sa faca bine un drum de 40km in camp dar se lauda ca il fac pe munte? :deadtongue:

#7
Esperatul

Esperatul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 739
  • Înscris: 19.07.2006
Ce nume predestinat...

#8
HDDGuru

HDDGuru

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,162
  • Înscris: 27.02.2012

View Posttiptil_subtil, on 16th March 2012, 13:49, said:

am vrut sa fac traseul asta anul trecut cu motocicleta, dar localnicii mi-au spus ca este impracticabil si am renuntat, mie mi se pare o idee buna

eu locuiesc in zona si am facut traseul cu motocicleta de 4 ori dar am iesit plin de noroi si cu furca rupta. o singura data am incercat sa trec cu un scooter 150cc modificat dar m-am intors cand am dat de o haita de lupi. adrenalina la maxim si ma gandeam ca urmatoarea data sa-mi i-au si pampersi cu mine(model mai mare)  :coolspeak:

#9
abunea

abunea

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,723
  • Înscris: 23.11.2007

View PostHDDGuru, on 16th March 2012, 17:20, said:

eu locuiesc in zona si am facut traseul cu motocicleta de 4 ori dar am iesit plin de noroi si cu furca rupta. o singura data am incercat sa trec cu un scooter 150cc modificat dar m-am intors cand am dat de o haita de lupi. adrenalina la maxim si ma gandeam ca urmatoarea data sa-mi i-au si pampersi cu mine(model mai mare)  :coolspeak:
De unde esti? Eu si inca un prieten am vrea sa il facem in vara asta cu ATV-urile, plecare din Valea Doftanei. Poate ne combinam la o iesire, cu cat mai multi cu atat mai bine :)

#10
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009
transalpina n-are concurent. pacat c-o asfalteaza si ca se umple de vile de neam prost

#11
ovizel

ovizel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 321
  • Înscris: 11.03.2003
Amuzant proiect :)

Nu au fost in stare sa termine o amarata de centura a Clujului si ei se apuca de crosetat avioane...
De autostrada Transilvaniei nu mai zic nimic...(Campia turzii - Gilau)
Interese financiare, cu siguranta si asta din banii si pe banii nostrii.

Trist

#12
arschery

arschery

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 631
  • Înscris: 29.11.2010

View PostHDDGuru, on 16 martie 2012 - 13:02, said:

au gasit motiv sa mai fure bani? in loc sa refaca infrastructura de industrie cheltuiesc banii pe niste prostii. in primul rand aceste facilitati distrug natura iar in al doilea pe langa acest drum mai trebuie de pus si oameni sa stranga gunoaele dupa asazisii turisti.

In primul rand "gunoaiele" si nu cum ai scris tu, apoi te rog sa ne explici de ce vorbesti de industrie si apoi de poluare? ai impresia ca industia polueaza mai putin decat turismul?
Eu cred ca este o initiativa frumoasa, sper sa nu moara in faza incipienta

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate