Tractoare Same - fostul "monobloc tractor Same"
Last Updated: Oct 07 2022 09:24, Started by
julio_julio28
, Mar 04 2012 16:09
·
0
#1
Posted 04 March 2012 - 16:09
de ce mi se aude un tacanit in monobloc numai in sarcina la tractor
|
#2
Posted 12 March 2012 - 14:04
Este un zgomot normal. Probabil ai SAC ( Stazione Automatica di Controllo ) pe el. Acest mecanism mentine pozitia tirantilor indiferent de cea ce faci sau ai ridicat acolo unde ai pozitionat levierul. Distribuitorul corecteaza automat pozitia tirantilor si cand are nevoie sa deschida distribuitorul regulatorul de presiune se inchide si atunci se aude "tac".
Daca se aude tacanind puternic probabil ai primul tip de SAC ( cel orizontal ). Cel vertical este cel de al doilea tip si "tacane" mai putin decat primul. Primul tip de S.A.C. SAC_Same.jpg 136.63K 686 downloads Al doilea tip de S.A.C. sac_300DPI.jpg 568.81K 666 downloads o schema dupa cum functioneaza hidraulica ( 4 face zgomot si un pic 8 si 11 ) 1h2z3b.jpg 29.57K 634 downloads Si instructiuni cum sa utilizezi hidraulica principala: la ridicare, efort controlat ( daca este dotat tractorul ), si pozitia liber ( flotanta ): SAME_27.jpg 159.06K 578 downloads |
#3
Posted 10 July 2012 - 00:01
julio_julio28, on 4th March 2012, 17:09, said: de ce mi se aude un tacanit in monobloc numai in sarcina la tractor care am inteles ca este normal, in sarcina, dar nu pe timpul ridicarii ci atunci cand a terminat cursa, se aude un zgomot ca o bataie si parca este in cutie nu in monobloc. De altfel sistemul hidraulic functioneaza normal, dar mi-e teama sa nu se strice ceva mai rau. As avea mai multe intrebari. De exemplu unde este pompa hidraulica, de unde se alimenteaya cu ulei si de unde ar trebui sa ma racordez pentru montarea unui distrubuitor hidraulic suplimentar. Daca ar putea cineva sa ma ajute cu raspunsuri, ii multumesc anticipat. Cu respect. |
#4
Posted 15 July 2012 - 09:18
Ai al doilea tip de S.A.C.. Tacanitul acela este normal si cand ridica, chiar poate fi mai accentuat pentru ca el apare din cauza ca oscilatorul inchide circuitul pana pompa hidraulica mai creste presiunea in sistem ( cand motorul este la turatii joase ), iar sistemul are nevoie de mai mult ulei sub presiune cand ridica . Este normal, nu trebuie sa te sperii de el si nici sa accelerezi tare cand ridici.
Pompa este in monobloc o vezi in imaginea a doua de la postarea de mai sus ( traseul cu verde este cel prin care pompa se alimeanteaza si cel cu galben traseul de ulei sub presiune ). Nu arata ca o pompa hidraulica de la cele romanesti, iar ca sa te conectezi la ea direct probabil vei strica/scoate din functiune mecanismul automat de corectie, mecanism la care eu unul nu as renunta pentru ca nu as vrea sa ma trezesc ca la astea romanesti ba cu plugu arand asfaltul sau semanand in drum pentru ca nu am vazut cand s-au lasat jos. Ai cel putin o iesire hidraulica pe stanga spate langa capacul monoblocului. Daca tractorul este dotat cu cilindru cu simplu efect si nu ai distribuitor suplimentar, doar cupla rapida hidraulica montata direct, poti sa ii pui un robinet hidraulic inainte de cupla ca in imaginea de mai jos. 100_1050.jpg 503.67K 413 downloads O sa ai si dezavantaje fiind pe acelasi circuit cu tirantii. Trebuie sa ridici tirantii ca sa bage presiune prin cupla, deschizand robinetul, inchizi acel robinet daca vrei sa ramana presiunea acolo, iar cand vrei sa nu mai ai ulei sub presiune prin cupla lasi jos tirantii si deschizi robinetul. In cazul in care pozitia tirantilor nu te intereseaza doar ridici sau cobori cu robinetul tot timpul deschis. O Schema si codurile la piesele de schimb le gasesti la http://trattore.com/ -->SAME-->OLD MODELS SAME -->SATURNO 80 SYNCHRO --> S.A.C. Link direct nu merge pus, dar ti-am trecut pasii ca sa le gasesti mai usor. Este ata de simplu construit S.A.C. ca este greu de inteles fara sa il vezi desfacut ( si nu glumesc aici ). Nu am vazut desfacut niciodata S.A.C. de tipul II asa ca nu pot sa iti zic mai multe despre posibiltatile de montare suplimentare. Stiu ca sunt si modele cu distribuitoare suplimentare montate pe ele. Mai incearca sa sapi pe net si vezi ce gasesti poate luminezi si pe altii de pe aici daca gasesti ceva imaginea cred ca este luata de pe http://www.tractorum...forum/forum.php ca si majoritatea imaginilor postate mai sus. |
#5
Posted 15 July 2012 - 14:04
Multumesc frumos pentru informatii !
Si totusi ... as mai avea cateva nelamuriri: 1. de cine este actionata pompa hidraulica, cred eu ca un pinion care coboara din monobloc in cutie printr-un semering. Si daca acolo la angrenaj pot aparea ceva probleme. Repet, zgomotul de care ma tem eu persista atunci cand pompa este in sarcina si este mai accentuat si diferit de tacanitul care se aude pe timpul cursei de suspendare. DSC00300.JPG 352.84K 341 downloads 2. Pe partea stanga spate langa capacul monoblocului exista 2 iesiri hidraulice dintr-un distribuitor (montat direct pe monobloc) cu o maneta cu 3 pozitii (punct mort si alte 2). Pe mine ma intereseaza sa montez 2 cilindrii de forta cu dublu efect, pentru ca vreau sa pun un troliu in tiranti care sa si ridice dar sa ma si suspende. In prezent folosesc troliul doar pe ridicare. DSC00043.JPG 509.62K 318 downloads Edited by mih38, 15 July 2012 - 14:09. |
#6
Posted 15 July 2012 - 21:47
IMG_0001.jpg 622.35K
258 downloads
Asta este o poza cu un Leone, nu am ceva cu Saturno. Principiul este aproximativ acelasi, dublu ambrieaj, ax separat de cutia de viteze pentru hidraulica. Am spus si de ce apare zgomotul in sarcina. Sistemul are nevoie de mai mult ulei si pana creaza pompa presiune oscilatorul este nevoit sa inchida si sa deschida circuitul de mai multe ori( gandestete ca la o supapa de sens care se inchide sa nu curga inapoi fluidul si atunci se loveste bila ( supapa ) de scaun si cloncane ). Ruleaza in regim pulsatoriu si nu ar trebui sa iti faci prea multe griji de cloncanitul acesta. Daca ai cele doua iesiri hidraulice cu distribuitoarele aferente atunci esti ok. Daca nu te ajuta iesirile hidraulice existente poti conecta un distribuitor pe care il intelegi ( spre exempul cel de U650 ) in locul distribuitorului original. Mai greu de pus cilindrii exterior cu dublu efect, ar trebui blocate bratele de la monobloc. DAca tot esti nemultumit: O pompa hidraulica actionata de cureaua de la motor cu un rezervor de ulei separat, distribuitor & toate cele. Aproximativ ce a facut aici pentru un circuit hidraulic separat de monobloc ( mai spre final ). [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/B8CNWgOBkqo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#7
Posted 17 July 2012 - 23:17
si eu am un same saturno 80....si imi baga uleiul din sinstemul hidraulic din spate in cutia de viteze
|
#8
Posted 20 July 2012 - 19:27
Multumesc frumos pentru detaliile prezentate!
Profit de situatie si-mi permit sa te mai intreb ceva: pe circuitul servodirectiei se poate atasa un distribuitor hidraulic? Este pompa hidraulica destul de puternica pentru a actiona cilindrii de forta? Sanatate! Edited by mih38, 20 July 2012 - 19:28. |
#9
Posted 20 July 2012 - 20:06
Eu nu am prea avut deaface cu actionari hidraulice, au ajuns sa imi placa tractoarele Same pentru ca sunt simple ca mecanica, robuste si fiabile, asa ca mai cere si o alta parere.
Nu stiu sa raspund concret referitor la circuitul de servo.Incearca link-ul de mai sus cu catalogul de piese de schimb, dupa aceea cauta respecpectiva pompa pe net si vezi ce performante tehnice are. Dupa care vezi daca volumul de ulei la servo va fi suficent, sa nu te trezesti ca ramai fara directie, mai ales cand cobori, cum raman U650-uri fara directie la coborare cand nici nu se pot oprii din cauza greutatii transportate si Doamne ferreste pentru ce se poate intampla. Daca tot esti decis sa faci o astfel de modifiare eu in locul tau as scoate pistonul si biela din monobloc si as incerca sa confectionez niste piese puternice cu care sa blochez bratele monoblocului de transmisie ( axele laterale sau ce ar fi acolo mai la indemana puternic sa reziste). Dupa care as masura distantele ramase si as cauta cilindrii hidraulici cu dublu efect care sa se potriveasca. Pe o iesire hidraulica din monobloc as conecta un distribuitor in cabina printr-un furtun ( lasata iesirea deschisa tot timpul) de la distribuitorul respectiv as cauta sa fac un retur de ulei care sa ajunga in monobloc ( prin capac sau in busonul de alimentare cu ulei, pentru ca nu completezi prea des cu ulei) conectati cilindrii respectivi la distribuitor si as considera operatiunea incheiata. In cazul in care nu ar functiona ok as pune inapoi pistonul si biela si as reface sistemul initial. Probabil ca poti sa lasi si pistonul cu biela in monobloc, dar va trebui sa scoti parghiile de actionare ( sa nu le actionezi din greseala si sa te trezesti ca se aduna forta de la trei cilindrii si iti rupe ceva ). tirantii ii lasi pe pozitia flotant in cazul acesta. |
#10
Posted 21 July 2012 - 15:39
Multumesc mult pentru toate informatiile prezentate, care, sincer, m-au luminat destul privind modul de functionare. Problema este ca sunt destul de putine de astfel de tractoare in Romania si nu prea ai pe cine intreba. Asa cum cu putin timp inainte mecanicii nu se pricepeau decat la Dacia, iar eu aveam Skoda 120 (si atrebuit sa invat singur), asa si acum toti mecanicii de tractoare (cel putin din zona de nord a Argesului) se pricep doar la U 650 si 445. Acum un an si jumatate cand am cumparat tractorul habar nu aveam de tractoare (nu ma urcasem niciodata in vreun tractor), iar cel pe ca l-am cumparat era adus de cineva din Italia, cu doar 2300 de ore de functionare, erau foarte multi interesati sa-l cumpere, dar se speriau cand aflau despre sistemul de racire. Imediat am fost dezamagit ca mergea destul de incet, se simte nevoia de inca o treapta. Nu am avut probleme majoe, nu i-am schimbat decat uleiul motor si l-am gresat, are pornire usoara, vara porneste cu baterie de 45 AH, iarna trebuie flacara pentru ca nu are bujie incandescenta, are un consum destul de rezonabil.
Privind modificarile la sistemul hidraulic, am plecat de la ideea ca, undeva am vazut un U-445 DTC la care actionau simultan si bratele monoblocului si cilindrii conectati printr-un furtun (mi s-a spus ca a fost scos din chiulasa monoblocului), printr-o singura comanda. Am inteles ca la Same nu se poate. Atunci va trebui sa aflu de ce constructorul a prevazut pe tompe si pe bratele monoblocului suporti pentru montarea cilindrilor suplimentari (probabil cu un singur sens). Asa cum mi-ai spus, probabil va trebui sa demontez distribitorul de pe lateralul monoblocului, de acolo sa iau circuitul de presiune pentru distribuitor, iar returul sa-l duc undeva la orificiul de umplere al monoblocului (asa cum am vazut intr-o prezentare video a unui tractor SAME pentru vanzare). Salutare! |
|
#11
Posted 21 July 2012 - 19:20
constructorul ( SAME ) a facut piese comune pentru mai multe tipuri de tractoare. Adica axele de la tractorul tau s-au montat si pe alte modele asa ca este posibil sa ai gauri sau suporti suplimentari.
Anumiti suporti din axe, atunci cand se monta un incarcator frontal, se foloseau pentru rigidizare ( veneau un sasiu suplimentar montat pe ele ). Vezi in atasament cateva scheme pentru modelele din 2011, ca principiu nu s-a schimbat mare lucru. Same_Deutz_Fahr_Spec_2011.pdf 2.7MB 418 downloads |
#12
Posted 26 July 2012 - 00:16
Salut. As dori sa aflu mai multe despre same saturno. Sunt pe punctul de a cumpara unul si as vrea sa stiu daca se mai gasesc piese(motor,transmisie,hidraulica,etc) si pe unde. Vad ca cineva il foloseste la padure, e peste 650? Cum sta cu aderenta,puterea si consumul?
|
#13
Posted 28 July 2012 - 18:06
eu am un same saturno echipat de padure;se comporta corect;sigur e peste 650 la toate capitolele;treaba e daca vrei sa-l folosesti permanent la padure sau ocazional;mih38a pus un troliu corect si cred ca se descurca bine;atat ca a uitat sa puna un remorcher sa poata lega si remorca;eu il folosesc acum si la agricultura si mia fost destul de greu sa las troliul fix si sa pot pune si tiranti;am adaptat si un incarcator frontal pentru iincarcat lemn;asa ca solutii sunt
|
#14
Posted 02 January 2013 - 23:10
IdI1, on 21 iulie 2012 - 19:20, said:
constructorul ( SAME ) a facut piese comune pentru mai multe tipuri de tractoare. Adica axele de la tractorul tau s-au montat si pe alte modele asa ca este posibil sa ai gauri sau suporti suplimentari. Anumiti suporti din axe, atunci cand se monta un incarcator frontal, se foloseau pentru rigidizare ( veneau un sasiu suplimentar montat pe ele ). Vezi in atasament cateva scheme pentru modelele din 2011, ca principiu nu s-a schimbat mare lucru. Same_Deu...pec_2011.pdf |
#15
Posted 03 January 2013 - 23:31
Nu stiu ce este cu preturile, nu am facut o comparatie pentru tractoarele dintr-o anumita perioada/gama de putere. Tractorul ala este mecanic pur nu ai electronica prin el, dar uneori poate sa dureze mai mult cu aducerea unor piese sau anumite piese sa le gasesti doar SH. Daca tractoristului le are cu mecanica si o sa zica ca este in regula si iti dai silinta sa il intretii ( ulei, filtre, gresat) probleme nu ar trebui sa ai. Verifica tipul de motor, Same Drago s-au fabricat si inainte de '78 ('76-'78 ) cu motoare de 100 de cai sa nu fi facut vreo miscare ca de poansonat o serie in zilele noastre nu e mare branza.Alea de dupa '78 pana in '86 sunt Same Drago 120.
http://konedata.net/...ameHercules.htm Sa nu iti inchipui ca eu am vazut vre-un Same Drago vreodata sau 90% din modele fabricate intre '65-'85 mai departe de monitor sau vre-un model mai recent. In perioada respectiva le-au facut cu piese interschimbabile de la un model la altul "seriile unificatione" zic ei ( cilindrii, pistoane, pompe, hidraulica, transmisii ). Mi-au placut pentru ca intradevar sunt simple fata de late SH-uri din aceasi perioada. |
|
#16
Posted 04 January 2013 - 18:06
in cazul in care suntem multumiti de tractor, exista cumva posibilitatea sa marim puterea lui? din cate observ tractoarele din lista aia au aceeasi capacitate cilindrica ... care ar fi varianta de marire a puterii?
|
#17
Posted 04 January 2013 - 18:31
http://forum.softped...otoare-perkins/
Nu zice nimeni ca nu poti, dar in momentul in care cauti piese codurile respective sunt usor diferite. in topicul pentru motoare Perkins @rand fara, sa intre indetalii inutile, explica de ce pot fi ca marime fizica identice piesele si totusi motarele sa fie de puteri diferite. S-ar putea sa iti pice transmisia daca ii pui un turbo (numai din tabel comparand la greutate o sa vezi o diferenta mare ) |
#18
Posted 03 April 2013 - 15:52
IdI1, on 12 martie 2012 - 14:04, said:
Este un zgomot normal. Probabil ai SAC ( Stazione Automatica di Controllo ) pe el. Acest mecanism mentine pozitia tirantilor indiferent de cea ce faci sau ai ridicat acolo unde ai pozitionat levierul. Distribuitorul corecteaza automat pozitia tirantilor si cand are nevoie sa deschida distribuitorul regulatorul de presiune se inchide si atunci se aude "tac". Daca se aude tacanind puternic probabil ai primul tip de SAC ( cel orizontal ). Cel vertical este cel de al doilea tip si "tacane" mai putin decat primul. Primul tip de S.A.C. SAC_Same.jpg Al doilea tip de S.A.C. sac_300DPI.jpg o schema dupa cum functioneaza hidraulica ( 4 face zgomot si un pic 8 si 11 ) 1h2z3b.jpg Si instructiuni cum sa utilizezi hidraulica principala: la ridicare, efort controlat ( daca este dotat tractorul ), si pozitia liber ( flotanta ): SAME_27.jpg mih38, on 15 iulie 2012 - 14:04, said:
Multumesc frumos pentru informatii ! Si totusi ... as mai avea cateva nelamuriri: 1. de cine este actionata pompa hidraulica, cred eu ca un pinion care coboara din monobloc in cutie printr-un semering. Si daca acolo la angrenaj pot aparea ceva probleme. Repet, zgomotul de care ma tem eu persista atunci cand pompa este in sarcina si este mai accentuat si diferit de tacanitul care se aude pe timpul cursei de suspendare. DSC00300.JPG 2. Pe partea stanga spate langa capacul monoblocului exista 2 iesiri hidraulice dintr-un distribuitor (montat direct pe monobloc) cu o maneta cu 3 pozitii (punct mort si alte 2). Pe mine ma intereseaza sa montez 2 cilindrii de forta cu dublu efect, pentru ca vreau sa pun un troliu in tiranti care sa si ridice dar sa ma si suspende. In prezent folosesc troliul doar pe ridicare. DSC00043.JPG am un same minitauro 60 la ridicare are o bataie mare are al 2 tip .S.A.C a dasfacut c ineva Si ce ulei de motor folositi va multumesc |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users