Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

Casa ridicata la rosu

- - - - -
  • Please log in to reply
65 replies to this topic

#19
radu_vasile59

radu_vasile59

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,255
  • Înscris: 02.04.2011
Sa o iau pe rand:
1. Daca problema este numai la grinda de sus si s-a pus acea placa - sper sa fie bine si sa nu ai probleme. Adica sa fie suficient de izolanta incat sa nu se incinga prea tare grinda si sa puna probleme.
2. Al doilea fum ma gandeam sa il faci de la mansarda (de pe placa peste parter) pana pe acoperis. Deci ar fi ca un al doilea cos lipit de primul, dar numai o parte din traseu (in mansarda). Nu trebuie sa spargi placa pentru asta. Sau iti alegi o soba la care sa poti iesi cu cosul ei (probabil inox) pe langa cosul vechi, si nu mai ai nevoie de altceva.

#20
ilie01

ilie01

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 04.02.2011
Am spus ca mai am si alte intrebari, pentru moment va mai pun una legata de un gol sub scara de la intrare.
La terminarea lucrarii m-am trezit ca scara arata ca in poza pe care o atasez, adica goala pe dinauntru. Va rog sa imi spuneti ce sa fac in cazul asta? sa o umplu cu pamant sau  sa o las neumpluta. Oricum asa cum este nu arata ca in proiect dar,  aici s-a blocat constructorul si a lasat-o in stadiul asta.
Va rog sa imi dati orice fel de idei ca sa arate cumva, mai ales ca este scara de la intrare in casa.
Va multumesc

View Postradu_vasile59, on 6th March 2012, 19:49, said:

Sa o iau pe rand:
1. Daca problema este numai la grinda de sus si s-a pus acea placa - sper sa fie bine si sa nu ai probleme. Adica sa fie suficient de izolanta incat sa nu se incinga prea tare grinda si sa puna probleme.
2. Al doilea fum ma gandeam sa il faci de la mansarda (de pe placa peste parter) pana pe acoperis. Deci ar fi ca un al doilea cos lipit de primul, dar numai o parte din traseu (in mansarda). Nu trebuie sa spargi placa pentru asta. Sau iti alegi o soba la care sa poti iesi cu cosul ei (probabil inox) pe langa cosul vechi, si nu mai ai nevoie de altceva.

Casa are parter, etaj si podul mansardat, asa cum l-ai vazut in poze. Pentru al doilea cos, nu trebuie sa incep de la etaj ? sa treaca prin pod si apoi sa iasa pe casa?  Tot nu inteleg cum il racordez la soba de la etaj daca il fac numai in mansarda.

Daca ma mai asigura si alte persoane ca nu ridica probleme apropierea de grinda de sus, il las asa, daca nu, singura solutie este sa il daram. Nu vreau sa ma gandesc la toate implicatiile acestei operatiuni.

Attached Files



#21
radu_vasile59

radu_vasile59

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,255
  • Înscris: 02.04.2011
Ok, acum am realizat complet. Greseala mea. Initial am crezut ca soba va fi in pod/mansarda. Asa, ai dreptate, ar mai trebui o gaura in grinda.
Citeste normativele legate de incendii (cu cosul) si daca ce ai acum este acceptabil, atunci lasa-l asa. Pentru al doilea cos, ori unul metalic (cu gaura mai mica) sau ambele sobe pe acelasi cos, dar mai mici, cat sa poata functiona simultan.

#22
ilie01

ilie01

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 04.02.2011

View Postradu_vasile59, on 6th March 2012, 23:24, said:

Ok, acum am realizat complet. Greseala mea. Initial am crezut ca soba va fi in pod/mansarda. Asa, ai dreptate, ar mai trebui o gaura in grinda.
Citeste normativele legate de incendii (cu cosul) si daca ce ai acum este acceptabil, atunci lasa-l asa. Pentru al doilea cos, ori unul metalic (cu gaura mai mica) sau ambele sobe pe acelasi cos, dar mai mici, cat sa poata functiona simultan.

Am scris la adresa pe care mi-ai dat-o, astept sa imi raspunda.
Arhitectul a proiectat la subsol o incapere pentru centrala dar, nu a proiectat cos. Daca o sa am vreodata bani de centrala presupun ca si pentru ea trebuie sa fie un cos?  Cred ca a devenit deja este o problema acest cos.

Te-ai uitat un pic si la poza cu golul de la scara? ce parere ai, trebuie umplut acel gol? sau se poate masca cu ceva?

#23
radu_vasile59

radu_vasile59

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,255
  • Înscris: 02.04.2011
Salut!
Pentru centrala termica (pe lemne, ma gandesc) trebuie un cos separat. Fiecare centrala termica are ca si date tehnice o dimensiune a racordului la cos si un necesar de tiraj, iar cosul de fum va fi cu o dimensiune sau doua mai mare (ca diametru; ex pt racord de 150 mm se alege cos cu diametru interior de 170-190 mm). Pentru cos cu sectiune patrata dimensiunea sectiunii in cm2 se mareste cu 10-20% (aici nu sunt sigur de valore, dar se supradimensioneaza sigur). De asemenea, centralele atmosferice (fara gazeificare) au alte cerinte de la cos (tiraj) comparativ cu cele cu gazeificare. In plus, din ce am citit si eu, am dedus ca un cos zidit (cum ai tu) este indicat mai putin la centrale cu gazeificare. Daca este zidit din caramida refractara (samota) atunci este mai bine, pentru ca acel cos, odata incalzit, trebuie sa ramana cald pe o perioada cat mai lunga, altfel aparand condens si depunandu-se mai usor gudroane. Centralele pe gazeificare pot controla arderea si deci functionarea lor este mai putin liniara. Pentru centrale am inteles (ca si eu ma documentez intens in perioada asta) ca este mai favorabila sectiunea rotunda a cosului si nu cea patrata/dreptunghiulara, pentru ca se depune mai multa cenusa si mai mult gudron.
Pe topicul cu cosuri de fum mai sunt persoane care isi expune peripetiile cu evacuarile si cate batai de cap le-au dat. Nici eu nu credeam ca e atat de important pana nu am intalnit personal cazuri de cosuri cu probleme (fum in casa, centrale sau sobe care nu _trag_ sau consuma lemne ca la balamuc, cos de pe care curg zoaie negre pe exterior - in casa sau in afara casei = gudron).
Dar daca ai scris pe sectiunea respectiva atunci este posibil sa primesti ceva raspuns mai avizat, de la sobari profesionisti.

Pentru golul de sub scara: poti sa il inchizi cu caramida (mai bine decat BCA) sau cu boltari de beton. Ca sa nu se taseze probabil ar fi bine sa ii faci si o minifundatie.
Sau se poate monta la finisaj un grilaj/poarta de lemn/fier forjat care sa mascheze golul, si spatiul rezultat acolo sa il folosesti la pastrat ceva unelte de gradina. Asa iesi mai ieftin si mai castigi spatiu de depozitare (niciodata suficient la casa omului, se pare) si ceva la estetica. Lipsa zidului aluia nu cred ca e neaparat un lucru rau. Eu, daca as avea golul ala asa, l-as rezolva cu un grilaj. Poate ajunge si cusca cainelui la o adica ...  B)

#24
ilie01

ilie01

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 04.02.2011

View Postradu_vasile59, on 7th March 2012, 19:23, said:

Salut!
Pentru centrala termica (pe lemne, ma gandesc) trebuie un cos separat. Fiecare centrala termica are ca si date tehnice o dimensiune a racordului la cos si un necesar de tiraj, iar cosul de fum va fi cu o dimensiune sau doua mai mare (ca diametru; ex pt racord de 150 mm se alege cos cu diametru interior de 170-190 mm). Pentru cos cu sectiune patrata dimensiunea sectiunii in cm2 se mareste cu 10-20% (aici nu sunt sigur de valore, dar se supradimensioneaza sigur). De asemenea, centralele atmosferice (fara gazeificare) au alte cerinte de la cos (tiraj) comparativ cu cele cu gazeificare. In plus, din ce am citit si eu, am dedus ca un cos zidit (cum ai tu) este indicat mai putin la centrale cu gazeificare. Daca este zidit din caramida refractara (samota) atunci este mai bine, pentru ca acel cos, odata incalzit, trebuie sa ramana cald pe o perioada cat mai lunga, altfel aparand condens si depunandu-se mai usor gudroane. Centralele pe gazeificare pot controla arderea si deci functionarea lor este mai putin liniara. Pentru centrale am inteles (ca si eu ma documentez intens in perioada asta) ca este mai favorabila sectiunea rotunda a cosului si nu cea patrata/dreptunghiulara, pentru ca se depune mai multa cenusa si mai mult gudron.
Pe topicul cu cosuri de fum mai sunt persoane care isi expune peripetiile cu evacuarile si cate batai de cap le-au dat. Nici eu nu credeam ca e atat de important pana nu am intalnit personal cazuri de cosuri cu probleme (fum in casa, centrale sau sobe care nu _trag_ sau consuma lemne ca la balamuc, cos de pe care curg zoaie negre pe exterior - in casa sau in afara casei = gudron).
Dar daca ai scris pe sectiunea respectiva atunci este posibil sa primesti ceva raspuns mai avizat, de la sobari profesionisti.

Pentru golul de sub scara: poti sa il inchizi cu caramida (mai bine decat BCA) sau cu boltari de beton. Ca sa nu se taseze probabil ar fi bine sa ii faci si o minifundatie.
Sau se poate monta la finisaj un grilaj/poarta de lemn/fier forjat care sa mascheze golul, si spatiul rezultat acolo sa il folosesti la pastrat ceva unelte de gradina. Asa iesi mai ieftin si mai castigi spatiu de depozitare (niciodata suficient la casa omului, se pare) si ceva la estetica. Lipsa zidului aluia nu cred ca e neaparat un lucru rau. Eu, daca as avea golul ala asa, l-as rezolva cu un grilaj. Poate ajunge si cusca cainelui la o adica ...  B)

Vara trecuta cand am ridicat cosul am mai intrat pe acest forum si am pus cateva intrebari, problema este ca nu s-a grabit nimeni sa ma lamureasca si cu putinele cunostinte capatate citind despre pataniile unora, am pornit la ridicarea cosului. Eram grabit ca urmau sa vina sa puna tabla si cosul nu era ridicat. Nu am plecat de langa ei trei zile dar nu mi-a trecut prin cap sa pun o scandura sa vad cum trece fata de grinda. Nu mi-a trecut prin cap ca atatea specialisti care au fost si au vizitat santierul nu si-ai pus aceasta problema. Dirigintele de santier nici atat.
Lasand la o parte grinda de lemn, mai trece si pe stalpul de sustinere. Te rog sa imi spui sincer, daca ar fi in casa ta acest cos, tu ce ai face?
Legat de golul de sub scara, imi spunea arhitecutlul ca golurile nu se inchid, presupun ca s-a gandit la zid. Dar tu ai o idee foarte buna sa folosesc spatiul ca loc de depozitare si sa il acopar cu un grilaj. Cusca cainelui cred ca si-ar gasi cel mai  potrivit loc acolo.
Iti multumesc pentru toate sfaturile

#25
radu_vasile59

radu_vasile59

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,255
  • Înscris: 02.04.2011

View Postilie01, on 7th March 2012, 19:03, said:

Te rog sa imi spui sincer, daca ar fi in casa ta acest cos, tu ce ai face?

Daca ar fi la mine in casa acel cos eu l-as da jos si as face unul din samota (eventual cu 2 canale de fum, pentru 2 sobe si centrala) si pe exterior izolat cu vata minerala bazaltica. Ca pret nu cred ca va fi mare diferenta fata de unul prefabricat ca cel din link-ul pus ieri. Plus ca respectivul are si posibilitatea de armare, este ventilat, izolat cu beton (fara vata & co). Mie mi s-a pus pata pe el. Comparativ cu cosurile nemtesti (Schiedel) sau italiene (Effe) spun cei ce l-au instalat ca iese cam la jumate de pret (200 lei/ml de cos - varianta scumpa, sau 120 lei/ml - cea ieftina = numai tuburile de samota). As alege varianta ieftina pentru ca as confectiona 2-3 canale de fum (pentru 2 sobe +/- centrala) si le-as zidi pe exterior cu caramida aia plina ce ramane de la demolarea cosului vechi. Spatiul ramas in interior l-as lasa ca atare, ca si izolant.

Edited by radu_vasile59, 07 March 2012 - 19:25.


#26
NordMan

NordMan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 107
  • Înscris: 17.11.2011
Un cos din samota va radia si mai multa caldura.

#27
radu_vasile59

radu_vasile59

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,255
  • Înscris: 02.04.2011
Un cos din samota trebuie izolat. Rolul samotei la cos este sa mentina calde gazele arse cat mai mult timp, ca sa nu apara condens si gudron. Samota trebuie izolata de restul mediului, pentru ca altfel caldura preluata de la gaze va fi prea repede eliberata in mediu si gazele arse se vor raci prea repede si apare condensul. De aceea producatorii de cosuri le fac cu miez/nucleu ceramic (samota) si inca 1-2 straturi izolante.
Un cos de samota nu se lasa liber pur si simplu, decat daca doresti sa il faci ca si o extindere a sobei (similar unui canal de fum din soba).

#28
ilie01

ilie01

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 04.02.2011

View Postradu_vasile59, on 7th March 2012, 19:48, said:

Un cos din samota trebuie izolat. Rolul samotei la cos este sa mentina calde gazele arse cat mai mult timp, ca sa nu apara condens si gudron. Samota trebuie izolata de restul mediului, pentru ca altfel caldura preluata de la gaze va fi prea repede eliberata in mediu si gazele arse se vor raci prea repede si apare condensul. De aceea producatorii de cosuri le fac cu miez/nucleu ceramic (samota) si inca 1-2 straturi izolante.
Un cos de samota nu se lasa liber pur si simplu, decat daca doresti sa il faci ca si o extindere a sobei (similar unui canal de fum din soba).

Imi place ca ai fost sincer si mi-ai spus ce ai face tu in locul meu. Te rog sa imi spui: cosul de samota este cel confectionat deja cu gaura rotunda sau patrata?  (atasez) Sa stii ca am vrut sa cupar asa ceva dar in magazin nimeni nu a stiut sa imi spuna cum se monteaza, mai mult decat atat i-am intrebat cum se face gaura prin el ca sa se poata conecta soba la el si nu m-au lamurit, de fapt nu stiau si asa le-am adus muncitorilor caramida clasica din care au facut si parintii mei cosul casei si care are multi ani si este inca in picioare. Daca daram actualul cos, pun doau elemente unul langa altul si apoi le imprejmuiesc cu caramida? o sa iasa cam grosolan, nu crezi?
O alta problema: cum il fixezi de perete ca sa nu cada? la mine inaltimea la nivelul parterului este 2,80. Pe inaltimea asta trebuie fixat ca sa nu cada.
Vad ca stii foarte multe lucruri, te felicit pentru asta si te rog sa ma ajuti.
Iti multumesc

Attached Files



#29
motanul13

motanul13

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,351
  • Înscris: 03.08.2006

View Postilie01, on 8th March 2012, 16:47, said:

Imi place ca ai fost sincer si mi-ai spus ce ai face tu in locul meu. Te rog sa imi spui: cosul de samota este cel confectionat deja cu gaura rotunda sau patrata?  (atasez) Sa stii ca am vrut sa cupar asa ceva dar in magazin nimeni nu a stiut sa imi spuna cum se monteaza, mai mult decat atat i-am intrebat cum se face gaura prin el ca sa se poata conecta soba la el si nu m-au lamurit, de fapt nu stiau si asa le-am adus muncitorilor caramida clasica din care au facut si parintii mei cosul casei si care are multi ani si este inca in picioare. Daca daram actualul cos, pun doau elemente unul langa altul si apoi le imprejmuiesc cu caramida? o sa iasa cam grosolan, nu crezi?
O alta problema: cum il fixezi de perete ca sa nu cada? la mine inaltimea la nivelul parterului este 2,80. Pe inaltimea asta trebuie fixat ca sa nu cada.
Vad ca stii foarte multe lucruri, te felicit pentru asta si te rog sa ma ajuti.
Iti multumesc

Elementele le imbini cu CM17 .
Gaura pentru coneziune se face cu flexul si disc pentru piatra .
Se fixeaza de perete cu bride metalice ( le poti face din platbanda )
Se izoleaza cu vata minerala .
Ca sa il maschezi , poti sa faci o masca din gips-carton roz ( rezistent la foc )

#30
radu_vasile59

radu_vasile59

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,255
  • Înscris: 02.04.2011
Salut!
Imi permit sa il contrazic pe motanul13 intr-o privinta: NU se foloseste la lipirea componentelor de samota CM17, se foloseste un adeziv special, refractar, care sa aiba o comportare la cald/foc similara cu samota. Exista asa ceva la magazinele care vand samota. Este un fel de mortar refractar. Pentru caramida care imprejmuieste samota, da, este bun CM17. Doar acolo.

Despre pozele atasate: montajul se face cu dunga proeminenta in jos, astfel ca gudroanele si condensul sa nu se scurga in afara, ci in cos, de unde pot fi curatate mai usor. Conexiunea cu evacuarea sobei/centrale se face, pentru piesele puse de tine, astfel:
- pentru piesele patrata - se practica cu un flex sau cu o freza rotunda mare (se gasesc la magazinele de bricolaj ceva freze panze circulare de dat gauri in lemn, de diverse diametre) un orificiu la unghi de 45 grade (spre in sus) la locul unde va fi conexiunea cu soba. Acest loc nu stiu exact unde trebuie sa fie, dar principial este de dorit ca piesa de conexiune cu cosul sa aiba un unghi de minim 30 grade, preferabil 45 grade cu orizontala, intre cazan/soba si cos, deci sa aiba un traseu ascendent, cat mai departe de orizontala.
- pentru piesele circulare - similar, dar mai usor de practicat orificiul.

Ambele piese de monteaza cu buza (elementul "tata") in jos - asta daca nu ma insel. Cauta pe site la producatori de elemente similare si vei gasi informatia. Eu asa ceva am gasit pentru piesele rotunde (vezi link ).
In toate cazurile se izoleaza exterior piesele de samota, pentru a mentine cat mai mult cald canalul de evacuare a gazelor si pentru a proteja elementele de structura. De asemenea iti mai trebuie o usita de vizitare/curatare, si un element la baza cosului pentru colectat si evacuat condensul. Tot la linkul meu ai si poze cu astfel de elemente, ca sa stii ce sa cauti, sau ce sa faci daca nu gasesti (taieturi & stuff).

Legat de ancorare: la adresa din linkul de mai sus o sa vezi si piese de beton patrate, cu miezul din samota, care au canale pentru armatura. Daca achizitioneze separat componentele, atunci zidaria de izolare sa samotei va trebui armata, macar la colturi cu corniere patrate de tabla si cu cateva bride de platbanda, care sa sudeze intre ele cornierele. Este ceva cam ca si in poza. O poti lega si de perete cu platbanda sau suruburi/bucatele de fier-beton, cam la 1 m distanta intre legaturi. Asta nu stiu daca este obligatoriu, mai trebuie sa sap. Dar ma gandesc ca oricum cosul va avea sprijin pe structura in dreptul planseelor, si deci acest aspect nu e critic, mai ales ca la interior unde este cosul tau nu bate vantul ...  :peacefingers:

Attached File  armare_cos.JPG   15.74K   24 downloads

Este bine sa te interesezi daca sunt din samota (caramida refractara) piesele alea patrate, nu din ceramica (caramida simpla de fapt), ca mie asa imi par, din poza. Elementele alea rotunde par samota, dar sa fii sigur ca asa este.
Bafta!

Edited by radu_vasile59, 08 March 2012 - 19:45.


#31
motanul13

motanul13

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,351
  • Înscris: 03.08.2006

View Postradu_vasile59, on 8th March 2012, 19:38, said:

Salut!
Imi permit sa il contrazic pe motanul13 intr-o privinta: NU se foloseste la lipirea componentelor de samota CM17, se foloseste un adeziv special, refractar, care sa aiba o comportare la cald/foc similara cu samota. Exista asa ceva la magazinele care vand samota. Este un fel de mortar refractar. Pentru caramida care imprejmuieste samota, da, este bun CM17. Doar acolo.

Teoretic ai dreptate .
Insa practic , cel putin in privinta mortarului refractar livrat de un mare lant de magazine , rezultatul este dezastruos .
La doua saptamani dupa montaj , acesta ramasese inca moale , neintarit .
Asa ca a trebuit sa demontez un cos de cca 8 m , sa curat porcaria de mortar refractar , si sa il remontez cu CM17 .
Dupa doi ani , CM17 se comporta foarte bine , nu are fisuri sau alte probleme .

#32
ilie01

ilie01

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 04.02.2011

View Postradu_vasile59, on 8th March 2012, 19:38, said:

Salut!
Imi permit sa il contrazic pe motanul13 intr-o privinta: NU se foloseste la lipirea componentelor de samota CM17, se foloseste un adeziv special, refractar, care sa aiba o comportare la cald/foc similara cu samota. Exista asa ceva la magazinele care vand samota. Este un fel de mortar refractar. Pentru caramida care imprejmuieste samota, da, este bun CM17. Doar acolo.

Despre pozele atasate: montajul se face cu dunga proeminenta in jos, astfel ca gudroanele si condensul sa nu se scurga in afara, ci in cos, de unde pot fi curatate mai usor. Conexiunea cu evacuarea sobei/centrale se face, pentru piesele puse de tine, astfel:
- pentru piesele patrata - se practica cu un flex sau cu o freza rotunda mare (se gasesc la magazinele de bricolaj ceva freze panze circulare de dat gauri in lemn, de diverse diametre) un orificiu la unghi de 45 grade (spre in sus) la locul unde va fi conexiunea cu soba. Acest loc nu stiu exact unde trebuie sa fie, dar principial este de dorit ca piesa de conexiune cu cosul sa aiba un unghi de minim 30 grade, preferabil 45 grade cu orizontala, intre cazan/soba si cos, deci sa aiba un traseu ascendent, cat mai departe de orizontala.
- pentru piesele circulare - similar, dar mai usor de practicat orificiul.

Ambele piese de monteaza cu buza (elementul "tata") in jos - asta daca nu ma insel. Cauta pe site la producatori de elemente similare si vei gasi informatia. Eu asa ceva am gasit pentru piesele rotunde (vezi link ).
In toate cazurile se izoleaza exterior piesele de samota, pentru a mentine cat mai mult cald canalul de evacuare a gazelor si pentru a proteja elementele de structura. De asemenea iti mai trebuie o usita de vizitare/curatare, si un element la baza cosului pentru colectat si evacuat condensul. Tot la linkul meu ai si poze cu astfel de elemente, ca sa stii ce sa cauti, sau ce sa faci daca nu gasesti (taieturi & stuff).

Legat de ancorare: la adresa din linkul de mai sus o sa vezi si piese de beton patrate, cu miezul din samota, care au canale pentru armatura. Daca achizitioneze separat componentele, atunci zidaria de izolare sa samotei va trebui armata, macar la colturi cu corniere patrate de tabla si cu cateva bride de platbanda, care sa sudeze intre ele cornierele. Este ceva cam ca si in poza. O poti lega si de perete cu platbanda sau suruburi/bucatele de fier-beton, cam la 1 m distanta intre legaturi. Asta nu stiu daca este obligatoriu, mai trebuie sa sap. Dar ma gandesc ca oricum cosul va avea sprijin pe structura in dreptul planseelor, si deci acest aspect nu e critic, mai ales ca la interior unde este cosul tau nu bate vantul ...  :peacefingers:

Attachment armare_cos.JPG

Este bine sa te interesezi daca sunt din samota (caramida refractara) piesele alea patrate, nu din ceramica (caramida simpla de fapt), ca mie asa imi par, din poza. Elementele alea rotunde par samota, dar sa fii sigur ca asa este.
Bafta!


#33
ilie01

ilie01

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 04.02.2011
Revin dupa o abasenta de cateva zile, timp in care am rezolvat alte treburi.
Iti multumesc pentru explicatii si daca poti sa mai imi raspunzi la cateva intrebari:
1. Cosul facut din elemente rotunde ai spus ca trebuie izolat, te intreb, daca ar fi inconjurat de caramida plina nu ar fi mai bine? Ar fi si mai rezistent si mai bine captusit sa nu faca condens. Se ancoreaza asa cum ai spus.
2. In momentul cand se da gaura pentru racordarea la soba, trepidatiile masinii de gaurit nu zdruncina tot cosul? favorizand aparitia crapaturilor?
Inca nu m-am hotarat ce fac cu cosul ridicat, am inteles ca prezinta un anumit risc prin lipirea lui de grinda  si pentru mine este deja un motiv de ingrijorare. O sa mai citesc, ma documentez bine si apoi voi vedea unde si din ce sa ridica altul.

Acum se ridica inca o mie de intrebari si nu stiu cum sa fac fata la toate. Am sa vi le spun pe toate pe rand:
Intrebarea 1.
Curtea nu are gard si as vrea sa fac acest lucru imediat cum se mai incalzeste vremea. Problema este urmatoarea:
Terenul este in panta si se intinde pe marginea unui drum. In partea ce mai inalta a pantei curtea este mai inalta fata de drum cu circa 1,60m lucru care face ca pamantul sa alunce.
Are cineva vreo idee cum se poate face un gard frumos, ieftin si rezistent? cam cum ar trebui sa arate si ce materiale ar fi mai convenabile? Am citit pe internet de "Gabioane" (plase de sarma umplute cu pierte).  Oare ar fi o solutie convenabila folosirea lor? ar fi estetic pentru un gard? Poate ca ar trebui consolidat malul, dar cum, cu ce? Cine ma ajuta?
Voi poate aveti alte idei asa ca mi-ar face placere sa mi le impartasiti, daca sunt specialisti pe forum poate imi face cineva si un proiect de gard, astept poze si tot ce mi-ar putea fi de folos.
Mii de multumiri!

#34
radu_vasile59

radu_vasile59

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,255
  • Înscris: 02.04.2011

View Postilie01, on 16th March 2012, 19:08, said:

1. Cosul facut din elemente rotunde ai spus ca trebuie izolat, te intreb, daca ar fi inconjurat de caramida plina nu ar fi mai bine? Ar fi si mai rezistent si mai bine captusit sa nu faca condens. Se ancoreaza asa cum ai spus.
2. In momentul cand se da gaura pentru racordarea la soba, trepidatiile masinii de gaurit nu zdruncina tot cosul? favorizand aparitia crapaturilor?
Inca nu m-am hotarat ce fac cu cosul ridicat, am inteles ca prezinta un anumit risc prin lipirea lui de grinda  si pentru mine este deja un motiv de ingrijorare. O sa mai citesc, ma documentez bine si apoi voi vedea unde si din ce sa ridica altul.
1. Este bine sa fie inconjurat de caramida plina. Aerul care ramane in interior, intre elementul rotund si caramida este izolant si permite si ventilarea. Daca elementul de samota este de fapt patrat si are canalul rotund (ca in poze) atunci este bine si izolat numai cu caramida. Nu ar trebui sa apara probleme cu condensul, mai ales ca e in interiorul casei.
2. Pentru conexiunea sobei, cauta elemente care au deja orificiul facut. Daca nu au, eu as face cosul odata cu sobele. La montajul cosului, unde va veni conectata soba, elementul ce va trebui prelucrat, va fi taiat/finisat separat, apoi montat in pozitie. Si scapi de crapaturi. Daca dai gauri in cosul deja montat nu cred sa apara fisuri, ca sunt freze circulare pentru ceramica, dar e mai incomod. Si mortarul dintre elemente poate prelua ceva din trepidatii, deci nu vad probleme prea mari, dar nici nu exclud.

Indiferent de varianta, nu te grabi, ca vine vara si e cald ... :peacefingers:

#35
ilie01

ilie01

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 04.02.2011
Multumesc mult pentru raspuns.
Nu ma grabesc. Ma documentez asa incat sa nu mai gresesc si a doua oara.
Daca o sa dau acest cos jos si fac unul pe afara din elemente de betot patrate cu miezul de samota si daca il imbrac in caramida acesta mai trebuie izolat si cu altceva? Ancorarea de zidul casei se face numai pe dinafara cosului sau se mai pun si bare de fier?

Legat de "Intrebarea 1" pe care am pus-o ai vreo idee, sau poate mai citeste cineva si imi raspunde. In primavara asta vreau neaparat sa fac gardul pentru ca asa ii sta bine unei case si nu stiu cum este mai bine. Ma gandesc ca daca fac un perete de beton, ma costa foarte mult, el ar avea rolul de a sustine pamantul din curte care apasa pe el si rol de fundatie a gardului, numai ca s-ar putea sa fie cam scump, cum sa fac, va rog sa imi faceti un proiect.
Va astept pe toti cu solutii.
Mii de multumiri.

#36
radu_vasile59

radu_vasile59

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,255
  • Înscris: 02.04.2011
Salut!
Tot legat de horn: Elementele alea de beton cu miez de samota au locasuri pentru bare de armare si nu mai trebuie alte corniere/platbanda pe exterior. Este suficient. Daca il imbraci in caramida atunci ar trebui cumva sprijinita si ea cu ceva corniere. Dar ca sa scapi de grija asta, inclusiv la pret, viteza de executie, calitate finala, un cos cu elemente de beton il poti izola cu vata bazaltica peste care tencuiesti si esti la gata cu el. Vata va iesi mai iefina decat caramizi + mortar + corniere. Sa zicem ca manopera ar fi la fel, desi la cat este de zidit, nu cred.

Despre "intrebarea 1" : Consolidat malul de pamant dinspre drum - ar trebui. Eventual o fundatie mai sanatoasa a gardului acolo. Daca tot este in panta gardul si terenul risca sa alunece, un gard mai usor ar fi bun. Dupa ce faci fundatia gardului, pus stalpi de fier (teava) si elementele de gard din lemn. Mai necesita intretinere, dar este usor, mai ieftinde reparat si, pararea mea, mai estetic.
Daca terenul este instabil, eu zic sa vorbesti cu un inginer constructor ca el e mai in masura sa te lumineze. Eventual cere-i o consultatie (100-200 lei) sa iti explice ce si cum, daca un proiect de gard iese prea scump. Vei iesi in final mai ieftin decat prin metode de genul trial & error.
In plus, dupa ce ai facut gardul, care o fi el, ar trebui stabilizat terenul prin vegetatie cu radacini mai stufoase, care sa retina si apa si sa previna alunecarile de teren.
Ceva modele:

Attached File  constructii_garduri_si_porti_lemn_beton_fier58.jpg   36.5K   63 downloads Attached File  amenajari_exterioare_curti_garduri_porti_scanduri.jpg   25.47K   47 downloads

Asta ca idee. Poti gasi garduri foarte frumoase daca mergi prin satele noastre. Numai sa te uiti dupa ele.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate