Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Cum se poate transforma un motor obisnuit sa functioneze pe GPL

- - - - -
  • Please log in to reply
68 replies to this topic

#55
unGuru

unGuru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,000
  • Înscris: 06.06.2004
Noob here.. dar care-ar putea fi problema? Temperatura de ardere / presiunea prea mare? E afectata ungerea etc?

Eu am un generator pe benzina si vreau sa-l convertesc (ireversibil) la gaze naturale (e intr-o locatie fixa, indoor).

#56
rusman

rusman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,186
  • Înscris: 03.05.2009
Legenda spune ca arderea este mai uscata si cu temperatura mai ridicata. Nu stiu daca este mit sau are si ceva adevar. Poate ne lumineaza cineva priceput la motoare alimentate cu gpl.

#57
unGuru

unGuru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,000
  • Înscris: 06.06.2004
Daca e sa-i citez pe unii de prin state care vand adaptoare dintr-astea:

Quote

Misinformation Often Received

PROPANE WILL MAKE THE ENGINE LOSE POWER!

This may be true with other types of kits or adapter type conversions. We have found that our dedicated carburetor conversion kits to propane DO NOT lose power because the propane is delivered into the engine at the exact engineered location that the gasoline was being delivered. Also, all kits include a regulator that is oversized for better performance.

PROPANE WILL MAKE THE ENGINE RUN HOTTER AND BURN THE VALVES!

This is not true! Propane is actually lower in Btu's than gasoline. When set correctly the engine will run just as cool as gasoline. As with all fuels, proper air/fuel mixture settings are important.

.. n-ar trebui sa fie probleme. Deasemenea, dupa opinia unui expert ("de pe internet", just imagine!):

Quote

There are different metering rods that we change to either enrichen or lean the mixture as required. The only way to know which one is correct is to run the engine with an exhaust gas analyzer connected.

.. ar trebui facute ceva reglaje ca sa iasa o treaba profi.

Mie mi-e teama mai mult de eventualele scapari de gaze (mai ales ca generatorul va functiona intr-un spatiu inchis (cu ceva aerisiri, ce-i drept). Va trebui sa montez obligatoriu un detector de gaze si o electrovana.

Am sa merg zilele astea pe la unii care monteaza instalatii GPL si pe la cei care mi-au vandut generatorul sa vad daca obtin niste informatii rezonabile.

Dar, vorba ta: daca are cineva astfel de experiente.. share! ;)

#58
unGuru

unGuru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,000
  • Înscris: 06.06.2004
Aia de-afara vand adaptoarele astea la colt de strada iar "expertii" nostri nici macar n-au auzit de-asa ceva.

I-am intrebat si pe unii care monteaza GPL, si pe cei care vand generatoare.. nici o sansa. Te uitai in ochii lor si le vedeai ceafa: "nu stiu.. n-am vazut.. n-am auzit".

Si totusi, trebuie sa convertesc generatorul asta pe gaze naturale (m-am saturat sa car benzina cu paharul). Chiar nu stie nimeni pe cineva mai "scolit", care sa ne spuna cum sa facem acel "fine tuning"? Ca asa, sa bagi o teava de gaze in carburator n-ar fi greu.. dar cred ca e necesar sa adaptezi si bujia, si debitul de gaze, si cel de aer..

Cu toate astea, ce-i de-afara vand kit-uri "plug & play", fara sa trebuiasca sa mai modifici ceva la generator. Probabil la ei se gasesc piese de schimb (supape, simeringuri etc), de asta nu-si fac probleme ca arderea nu e tocmai perfecta.

#59
gustibus

gustibus

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 136
  • Înscris: 22.01.2008
Nu este chiar complicata treaba,trebuie sa faci o gaura in admisie si sa montezi un stut ca cel din foto de jos.Dupa aceea trebuie sa ai un reductor de presiune pentru al monta pe traseul de alimentare de la rezervorul de gpl la stut,desigur cu robinetii de rigoare.Cel mai simplu este sa achizitionezi o instalatie gpl auto model vechi pentru carburatie si sa folosesti componentele.

Attached Files



#60
unGuru

unGuru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,000
  • Înscris: 06.06.2004
Mersi pentru explicatiile detaliate, dar eu NU vreau sa alimentez generatorul cu GPL ci cu gaze naturale (de la bransamentul stradal).

Asadar, la mine gazul este.. gazos, nu lichid. Cel mai probabil, trebuie vreo (electro)vana, ceva, altfel ar "curge" gazul in permanenta.

Imi poti explica care sunt pasii necesari si de ce anume (componente) am nevoie? Multumesc anticipat.

Edited by unGuru, 29 September 2016 - 16:21.


#61
cavit

cavit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,089
  • Înscris: 08.05.2016
Am un generator inverter acceleratia este controlata cu un motor pas cu pas, motorul este in 4 timpi, banuiesc ca se poate folosi cu asa numitul plamin de gaz care da drumul la gaz numai daca este aspirat de motor, banuiesc ca asta este modalitatea de control cand scade depresiunea prid deschidera aceeleratiei creste si debitul de gaz, ar trebui sa bag gazul undeva intre clapeta de soc si clapeta de acceleratie.

O sa incerc un plamin de gaz artizanal, o camera auto pe care o golesc complet de aer dupa care fac o spalare cu gaz si o umplu din nou sa nu mai fie urme de oxigen inauntru o leg la carburator, in mod normal ar trebui sa aspire gaz doar cand motorul genereaza depresiune, sa vad cum functioneaza, dupa care fac una definitiva.

Referitor la controlul motorului si compozita amestecului, am o varianta in care pot experimenta deoarece incarc un banc de acumulatori, si stiu puterea furnizata deorece am ampermetru pe incarcare, daca elimin inverterul tensiunea este proprtionala cu turatia fiind generator sincron cu magneti permanenti, turatia va fi limitata la o anumita valoare cand bateria incepe sa ia curent daca, turatia scade motorul iese din sarcina, asta asigura o functionare stabila si fara controlul automat al aceeleratiei, pot lasa aceleratia fixa si modifica debitul gazului,pentru a gasi raportul optim intre consum si puterea generata, e o abordare indirecta fara a folosi o sonda lamda, desi as putea folosi una pentru autoverificare.

#62
cavit

cavit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,089
  • Înscris: 08.05.2016
Am rezolvat pana la urma aceasta problema, am luat un carburator dual, dar statea inclinat pe motorul meu, desi este identic 170f, numa ca fixarea avea unghiul putin diferit.

Am luat plaminul de gaz si duza si le-am instalat pe carburatorul original si merge.

Porneste direct pe gaz la sfoara nu trebuie tras socul, cu socul tras nu porneste.

Selectia gpl,  Gaz natural se face simplu, are un fel de robinet cu doua gauri de diametru diferit o pozitie este gpl cu gaura mai mica si una GN cu gaura mai mare.

Merge si cu biogaz sau gaz de lemne.

Totusi functionarea are un schepsis legat de natura reactiei de ardere si raportul aer gaz, are doua zone unde merge, una cu arderea incompleta cu producere de monoxid de carbon si una cu ardere completa cu producere de dioxid de carbon.

Se poate ajusta raportul aer gaz cu acel robinet selector, chiar si rotind usor de el, pe gpl e cam mult gaz pe complet deschis, dar rotindu-l putin se poate ajusta sa merga curat.

Poate fi utilizat si un plamin de gaz de la o gpl auto veche, merge la fel.

Problema e ca poate trece in regim de ardere incompleta daca aerul este obstructionat de ceva, cum ar fi imbacsirea filtrului de aer.

La modul ideal debitul de gaz ar putea fi controlat cu ajutorul unei sonde Lamda pusa pe evacuare, dar necesita electronica si o valva cu solenoid.

#63
crampoia

crampoia

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 226
  • Înscris: 27.11.2009
Primul meu test cu generatorul functionand cu gaz de lemn (are montat si al doilea carburator pentru gpl - inainte de originalul pentru benzina).

"[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/_mt6LwchB9Q?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Pot sa zic ca e ok pentru inceput.

Edited by crampoia, 10 May 2017 - 09:56.


#64
adi_stezar

adi_stezar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,286
  • Înscris: 28.11.2011
Si la ce o sa folosesti instalatia? Ceva locuinta off grid?

#65
cavit

cavit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,089
  • Înscris: 08.05.2016
Eu nu am reusit sa construiesc un cazan de gazeificare banuiesc ca trebuie incalzit lemn intr-o incinta ichisa ferit de aer cu un alt foc, cred ca asta ar fi, totusi cel al userului @Crampoia pare diferit de asta si fuctioneaza!!!

#66
cavit

cavit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,089
  • Înscris: 08.05.2016
Iata generatorul in functiune pe LPG pentru cei care benzina ii arde la buzunar, acesta are 2 PMG cu 4 perechi de poli, care functioneaza la caa 200 hz,

Alimentarea cu gaz se face cu ajutorul unui plamin de gaz, o duza cu diametrul de 2mm carbuartorul este cel original, caci cel cu care am luat plaminul de gaz nu sepoate monta in loc, da in toba.


  Un pont pentru pornirea generatorului pe timp de iarna, se adauga si niste benzina dar se lasa si gazul deschis, clapeta de soc se pune cam la jumate, sau oricum cam unde este punctul de functionare doar cu gaz, dupa pornire necesita un pic de atentie pentru a mai lua din aer dupa ce se termina benzina din carburator, punctul de fuctionare se stabileste cu ajutorul clapetei de soc.

Acest generator nu are centrifigal, turatia este limitata de sarcina, acumulatorul care il inncarca, dar se poate utiliza si unul cu centrifugal, functioneaza cam tot asa.

Randamentul maxim este la turatie mai mica, caa 1500 rpm dar fiind monocilindru nu prea merge rotund la turatia aceea, poate fi utilizat si la 2500-3000 rpm, cele cu cetrifugal au turatia impusa la 3000 rpm.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/YiziY1VdI9Y?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#67
cavit

cavit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,089
  • Înscris: 08.05.2016
Un calcul de randament real incluzand toate conversiile pana in acumulator.

O butelie cu gaz de 50 ron are 20l de gaz corespund unei energii de 133 kwh.

in acumulator intra o putere de 0,9kw generatorul merege 30 h cu gazul din o butelie deci 27 kwh.

Randamentul este de 20%, oricum pierderea in sursa in comutatie este neglijabila caa 5W este all sic.

Costul este 1,8 ron /kwh motorul este ieftin 500lei si merge 3000 ore.

In regim de cogenerare iese mai ieftin.

#68
cavit

cavit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,089
  • Înscris: 08.05.2016
deja am ars 10 plinuri de butelie cu motorul asta nu ma zgarcesc , cand am nevoie ii dau drumul fac tot felu de chestii pana si gatit pe electric.

insa dupa atita folosire ma intriga alt aspect, consumul de ulei, arde caa 100 ml ulei la 5 butelli arse, am cauatt despre asta si am gasit ceva, pare normal.
https://www.bellperf...dered-excessive

Arde 20 l de gaz in 24h cu o sarcina de 1kw,

Uleiul nu are rezidii metalice dupa 300 ore de functionare doar cu gaz, desi am schimbat uleiul doar de 2 ori, compresia este ca nou, iar parametrii de functionare nu s-au modificat nici consumul de combustibil, nici puterea dezvoltata nici consumul de ulei.

Pare un consum de ulei normal conform acestui link, dar nu stiam de asta, asta presupune sa mai controlezjoja din cand in cand.

#69
deloghi

deloghi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 16.08.2015
Vad ca nimeni nu spune nimic de ce se intampla cand barbotezi hidrogen in benzina.
Un generator HHO alimentat la o baterie de masina 12v , cu 8-10 amp poate produce amestecul de oxigen si hidrogen care este barbotat intr-un bidon de benzina. Vaporii rezultati prin combinarea benzine si amestecului pot produce intre 120-230 cp pe orice tip de motor in 4 timpi in functie de cat de mult ridici sau cobori amperajul.
Am vazut in Australia astfel de sisteme care pe langa consumul extrem de mic de benzina - deoarece sunt doar vapori, sunt si foarte puternice dar si ieftin de realizat.
Amestecul de hidrogen prin barbotare in benzina produce o economie mult superioara sistemelor clasice pe GPL.
Barbotarea hidrogenului in benzina mentine continuitatea motorului fara sa-l opreasca deoarece vaporii de benzina isi fac treaba cu brio in continuitatea ciclului.
Am vazut prin anii 2000 ca se incerca barbotarea aerului in benzina ca sa rezulte vapori. Nu era eficient sistemul. Barbotand un gaz foarte inflamabil - hidrogen in banzina este cu totul alta treaba.
Aveti tema de studiu, uita-ti de GPL sau ulei alimentar. Instalatia este simpla, trebuie doar sa gasiti care este cel mai eficient sistem HHO.
Una din masinutele regretatului Iustinian Capra folosea astfel de sistem hibrid cu un consum la 100 km de 0,5 l...
A murit din fasa acest proiect prin nefintare si ironie.

Edited by deloghi, 15 October 2018 - 05:59.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate