Acumulatori cu Plumb pentru stocare energie fotovoltaica si eoliana.
Last Updated: Jan 02 2024 20:16, Started by
aerodinamic23
, Feb 06 2012 12:13
·
36
#4717
Posted 16 January 2017 - 11:19
Referitor la postarea 4638 unde aveam nedumerirea de ce tensiunea difera intre ce valoare au acumulatorii si ce afiseaza invertorul,se pare ca s-a rezolvat:
- dupa 2 ani de functionare non-stop am decis sa opresc sistemul pentru curatarea contactelor,mai ales cele de intrare in invertor,acolo nu am gasit ceva vizibil ca fiind oxizi,adr dupa curatare si-a revenit la afisari normale.Acum sunt 2 variante: -ori era ceva oxid(care nu se vedea din prima)-si prin curatare-spray contact-s-a rezolvat -ori oprirea si repornire au facut ca "citirea" tensiunii sa reintre in normal De 2 zile urmaresc expre lucrul asta si se pare ca afisarea este corecta Attached FilesEdited by XTH, 16 January 2017 - 11:27. |
#4718
Posted 16 January 2017 - 13:07
dakota, on 16 ianuarie 2017 - 01:39, said:
Slabe sanse. Cel mai probabil una din celule e dusa. Am si au una similara. In regim de incarcare sare sus tensiunea imediat la 13.6v si in descarcare sta tot pe le 10.9-10.8.Acum e afara la gheata, dupa ce a stat la soare toata vara . Am mai testat-o din cand in cand dupa ce am chinuit-o pe un charger ceva vreme sa vad daca nu se recupereaza, dar nu vrut si pace. E un AGM Energy Sys de 92Ah, primita defecta intr-un lot cumparat vara trecuta. Vanzatorul mi-a trimis una la schimb asa ca mi-am permis sa experimentez, dar fara success. Din pacate cred ca trebuie sa o schimbi... Eu am 3 acumulatori AGM cu o vechime de peste 9 ani,pe care-i folosesc bine mersi pe un sistem auxiliar la iluminat,radio,Tv lcd,frigider (12-24V) și acum vreo 4 ani am vrut să-i scot din uz,să-i decapsulez să recuperez plumbul,deși păreau că se încarcă normal pe o chinezărie de MPPT,a doua zi când puneam un consumator ajungeau sub 11V !!!.Zis și făcut,am zis să le mai dau o ultimă șansă și atunci le-am desfăcut capacele cu un vârf de șurubelniță,m-am uitat cu o lanternă în interiorul fiecărui element și aveam impresia că vata de sticlă dintre anod și catod este uscată și am zis hai să le ”adap” cu o seringa de veterinar cu câte 100ml apă demineralizată la fiecare element,le-am întors apoi invers cu curu-n sus după ce le-am pus capacele și ca prin minune după ce i-am băgat la încărcat,acumulatorii mei AGM sau trezit la viață,ba mai mult au o capacitate care pe mine mă uimește și în ziua de azi !.Voi experimenta rețeta și pe acumulatorii AGM din sistemul principal care au o vechime de peste 4,5 ani,dar aștept să vină primăvara să le fac un test de măsurare a capacității actuale și apoi trec la fiecare în parte la adăpat cu apă,pentru că acumulatorii AGM,chiar dacă nu primesc egalizare prin ridicarea tensiunii ca la acumulatorii cu electrolit lichid,gazează de-a lungul timpului chiar dacă producătorii spun că sunt sigilați și gazele se recombină,pierd totuși apă din electrolit la fiecare ciclu de încărcare !.Am citit de niște tipi din Germania care au adăugat sulfat de sodiu în electrolit,(atenție !,nu sulfat de magneziu ),cică ar face minuni prelungind viața acestora de câteva ori și următorul experiment,ăsta îl voi face !. |
#4719
Posted 16 January 2017 - 13:25
Sa stii ca si eu asta i-am planificat celui cazut, dar am ceva retineri datorita unor esecuri avute cu acumulatori mai mici de UPS pe care nu am reusit sa-i recuperez prin metoda asta. Cine stie, poate la astia tine...
Cei 3 ai tai cu probleme sunt tot EnergySys galbeni, sau alt model ? |
#4720
Posted 16 January 2017 - 13:38
Nu sunt EnergySys galbeni !,am doi de 44Ah sunt italieni cu borne de plumb pe care-i țin înseriați pentru alimentarea frigiderului și unul de 100Ah chinezesc,Ritar parcă se numește,dar toți sunt tehnologie AGM.
|
#4721
Posted 16 January 2017 - 13:52
@ XTH,
Mai degraba tind sa cred, ca oprirea si pornirea a facut sa apara totul la normal.Practic ai resetat softul ,in care nu prea am inredere. |
#4722
Posted 16 January 2017 - 17:22
XTH, on 16 ianuarie 2017 - 11:19, said:
Referitor la postarea 4638 unde aveam nedumerirea de ce tensiunea difera intre ce valoare au acumulatorii si ce afiseaza invertorul,se pare ca s-a rezolvat: - dupa 2 ani de functionare non-stop am decis sa opresc sistemul pentru curatarea contactelor,mai ales cele de intrare in invertor,acolo nu am gasit ceva vizibil ca fiind oxizi,adr dupa curatare si-a revenit la afisari normale.Acum sunt 2 variante: -ori era ceva oxid(care nu se vedea din prima)-si prin curatare-spray contact-s-a rezolvat -ori oprirea si repornire au facut ca "citirea" tensiunii sa reintre in normal De 2 zile urmaresc expre lucrul asta si se pare ca afisarea este corecta Daca erau probleme cu contactele, acestea s-ar fi incalzit suficient, cat sa-ti atraga atentia. E foarte posibil ca invertorul sa faca o calibrare a senzorilor/sistemelor de masura la pornire si apoi sa nu mai consulte referinta - multe echipamente o fac, chiar si periodic, nu doar la pornire. Daca e asa, inseamna ca periodic, cand faci intetinerea, trebuie sa-l si opresti. Altfel, e posibil ca eroarea sa apara cu timpul si in sensul defavorabil duratei de viata a bateriilor. E greu de presupus mai mult in ce priveste cauza reala neavand acces la schema, dar oricum, sigur e nevoie sa fii atent la acest aspect ceva timp de acum incolo. |
#4723
Posted 16 January 2017 - 17:59
S-ar mai putea gasi o explicatie,dar nu sigura,pe acelasi banc de acumulatori mai trimite curent si alte controlere(2) si de mai multe ori m-am jucat cu setarile lor ,le-am dat tensiune mai mare decit a regulatorului/invertorului principal,ma gindesc ca si de aici sa se fi zapacit.De regula el este seful la bulk,absorbtion,celelalte sunt setate pe maxim float,pe principiul ca atunci cind nu este energie macar pina in limita de float sa participe toti producatorii la sustinerea sistemului.Dar, ...acum,... stiu eu... Ca principiu bine ca s-a rezolvat, si nici acumulatorii nu au avut de suferit.
Corecta aprecierea cu contacte imperfecte,cu siguranta s-ar fi incalzit,dar nimic deosebit sa atraga atentia..nici in timp, nici la demontare. Edited by XTH, 16 January 2017 - 18:02. |
#4724
Posted 16 January 2017 - 18:10
@ Viorel. O sa incerc si asta ca nu am nimic de pierdut.
|
#4725
Posted 16 January 2017 - 21:47
st3fan19, on 16 ianuarie 2017 - 18:10, said:
@ Viorel. O sa incerc si asta ca nu am nimic de pierdut. Rău nu le faci,dar depinde și cât descarci din ei pentru că dacă treci de limita de 30% nu cred că te vor mai ține mult timp.Sfatul meu pentru cei care vor să resusciteze acumulatorii de Pb,atunci când capacitatea lor scade drastic este să-i încarce la maximum posibil,în orice caz să treacă și să staționeze peste 12.5V,apoi se golește electrolitul lăsându-i la scurs într-un vas cu grătar cu bușoanele în jos,se completează cu apă distilată fiecare element,pentru economie este bună și apa de ploaie stocată în vase curate,se bagă acumulatorul la încărcat pe un redresor cu PWM și se ține până la saturație,se golește apa și se repetă această operație de încă 2-3 ori până toate cristalele de sulfat și resturi de litargă vor fi eliminate,apoi electrolitul pe care l-am scurs inițial și l-am strecurat printr-o sită foarte fină se toarnă în fiecare element completând dacă este nevoie cu electrolit nou sau acid,dacă concentrația nu este cea corectă și astfel putem să redăm o viață nouă acumulatorilor de Pb acid până când oxidul de pb (litarga) se dezintegrează împreună cu sita de plumb cu rol de colector.Aceste sfaturi utile nu le veți primi de la nici un producător de acumulatori Pb acid,sfatul lor va fi întotdeauna același,să aruncați acumulatorii la centrele de deșeuri și să cumpărați alții noi,pentru că interesele financiare primează !!! Edited by Viorelsolar, 16 January 2017 - 22:06. |
#4726
Posted 17 January 2017 - 20:28
Viorelsolar, on 16 ianuarie 2017 - 21:47, said:
Rău nu le faci,dar depinde și cât descarci din ei pentru că dacă treci de limita de 30% nu cred că te vor mai ține mult timp. ... Sfatul lor va fi întotdeauna același,să aruncați acumulatorii la centrele de deșeuri și să cumpărați alții noi,pentru că interesele financiare primează !!! Foarte interesant, multumim! |
|
#4727
Posted 17 January 2017 - 21:03
Daca sant acumulatori cu placi peste 4 mm recuperati placa negativa care e intodeauna buna taind acumulatoru sus cu un banzic cu panza subtire s-au un ferastau chiar numai capacu de sus pentru a putea fi lipit la loc daca refaceti placa pozitiva
doar placa pozitiva se corodeaza si se distruge dar se poate recupera oxidu de plumb si plumbu care a mai ramas nu merita sa dati la reciclare acumulatoru pe un pret de nimic daca acumulatoru e de peste 200 Ah si cu placi groase merita sa refaceti placa pozitiva. |
#4728
Posted 17 January 2017 - 22:24
@Viorel.
Acele capacele la tine cum au fost lipite, sau doar presate? Si cum le ai pus la loc? Eu ma gandeam sa folosesc un silicon ca sa etanseze la loc. Si fiind cauciuc nu il ataca acidul. Cum ai calculat 100ml? Sau ai pus pana sa vazut plin deasupra vatei? Apa demineralizata? Este buna aia de se foloseste si in combinatie cu antigelul la masina.Doar apa nu si antigel. Mersi. Edited by st3fan19, 17 January 2017 - 22:26. |
#4729
Posted 18 January 2017 - 02:07
Pune bateria pe cantar si vezi cata apa a pierdut fata de greutatea de pe eticheta/catalog.
|
#4730
Posted 18 January 2017 - 11:23
Chiar nu găsești un vas gradat,un pahar de bucătărie,furi pe ăla care-l folosește nevastă-ta la prăjituri împreună cu o pâlnie,că doar nu folosești decât la măsurat apă chioară ?,o seringă de veterinar fără ac costă 1 leu și are gradații în ml !!!.Nu folosești nici un silicon,sau dacă ți se pare că sunt duse garniturile o ring,le schimbi cu altele că se găsesc și astea de toate mărimile pe la magazinele de piese auto.Apa pe care o pui la mașină în antigel este foarte bună,dar dacă ai apă de ploaie curată sau zăpadă topită este bună să reformatezi acumulatorii,poftim pui ultima apă distilată înainte de a termina spălatul cu apă de ploaie.Ți-a dat un răspuns absolut corect @rusman,cum stabilești cantitatea de apă împărțit la 6 elemenți dacă-i acumulator de 12V,cauți pe internet fișa tehnică al acumulatorului și vezi greutatea dată de fabricant cu electrolitul completat și cântărești acumulatorul pe un cântar bun,nu pui apă până băltește peste vata de sticlă,această vată trebuie doar îmbibată,deci semiudă cum o face fabricantul !
PS.Atenție la acumulatorii tăi AGM,nu faci spălături,ci doar completezi cu apă distilată sau demineralizată,nu cu apă de ploaie ! Edited by Viorelsolar, 18 January 2017 - 11:30. |
#4731
Posted 18 January 2017 - 21:21
Am inteles. Cantaresc si doar completez. Apa demineralizata.
Gasesc vas gradat vroiam sa stiu cum ai ajuns tu la 100ml. dar am inteles acum. Cantarire. Ce o sa fie mai greu sa stabilesc care element din baterie are nevoie de apa. |
|
#4732
Posted 18 January 2017 - 22:29
Iti mai spun un secret: masoara cu un termometru IR elementii pe bulk si absorb si vei realiza care dintre ei are nevoie de mai multa apa.
|
#4734
Posted 19 January 2017 - 20:11
Incarcator ai,acum trebuie sa-ti cumperi si o bicicleta electrica sa-i incarci acumulatorul DOAR al ei.
Tu te ei dupa ce mint aia pe cutie?ala-i bun pentru baterii cred max 44Ah,a ..si pentru restul dar incarcarea "cu saptamina".. Cit ai dat pe el65lei? |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users