Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Acumulatori cu Plumb pentru stocare energie fotovoltaica si eoliana.
Last Updated: Jan 02 2024 20:16, Started by
aerodinamic23
, Feb 06 2012 12:13
·
36
#8605
Posted 13 June 2022 - 14:28
ciprian_marius, on 13 iunie 2022 - 12:00, said:
Sincer, pe mine m-a convins mai mult înverșunarea de a mă convinge că litiul e mai bun decât plumbul. Și nu regret. Vedem mai încolo, dar dacă mă ține 5 ani, când le schimb, tot plumb iau. Dacă nu apare altceva bazat pe magnetismul terestru, vorba ta. Sa il folosesti cu placere! Inversunare vad la tine. Tot compari cu BMW, dar compari mere cu pere: baterii DIY (plumb) vs. baterii de firma (LiFePO4). Poti sa-ti faci baterii LiFePO4 la acelasi pret sau mai ieftin, cu capacitate neta, longevitate, curent utilizabil, timpi de incarcare si descarcare, mententanta, greutate, volum — toate mai bune. Lumea nu iti spune din inversunare, ci din experienta. Ne vedem pe topicul de litiu peste 2 ani cand strangi destula experienta. |
#8606
Posted 14 June 2022 - 20:36
Am spus că nu mai răspund la provocări. Dacă spuneam de Mercedes, era OK?
DIY - do it yourself - nu se referă la plumb. Poate litiu, plumb nu. În ziua când pompierii parizieni vor cere ca mașinile cu baterii pe acid, să fie interzise în parcările subterane, trec pe litiu. Clar că ne vedem tot aici, din moment ce tu care ai litiu, stai tot pe o pagină despre plumb să convingi ”muritorii” că e mai bine cu LiFePo. |
#8607
Posted 14 June 2022 - 20:57
Văd că e un fel de "a mea e mai mare"
Era la muncă unde lucram odată o incăpere cu vase de sticlă şi plumb cu acid pentru iluminat de siguranţă şi alte nevoi de CC la 220V. Dacă dispui de o cameră tehnică unde să amplasezi aceste baterii nu ar ieşi mai ieftin să le faci decât să cumperi? A făcut cineva? |
#8608
Posted 14 June 2022 - 21:12
https://zen-auto.ro/...4RoCnIcQAvD_BwE
Dacă faci așa ceva mai ieftin, eu mă bag. Și nu o am mai mare. Am 16 baterii de alea de mai sus, el are litiu. Deci nu se compară. Curentul lui e mai curat . |
#8609
Posted 14 June 2022 - 21:16
ciprian_marius, on 14 iunie 2022 - 20:36, said:
DIY - do it yourself - nu se referă la plumb. Poate litiu, plumb nu. În ziua când pompierii parizieni vor cere ca mașinile cu baterii pe acid, să fie interzise în parcările subterane, trec pe litiu. Mai citeste. LFP, LTO sunt diferite de NMC si de NCA. Mult mai sigur: nu gazeaza (plumbul da), nu exista risc de foc, etc. Si plumbul este DIY: trebuie sa legi mai multe baterii in serie/paralel, ai nevoie de egalizator, sa ai grija sa nu se sulfateze, sa completezi cu apa (daca sunt cu mentenanta), etc. Si la plumb sunt diferite optiuni: gel, AGM, tractiune, semi-tractiune, cu mentenanta/fara mentenanta. Trebuie sa stii ce faci. Pare simplu, dar nu este nici la plumb. Nu vad de ce este mai DIY sa cumperi celule LFP, sa le legi in serie/paralel, sa le pui BMS pe ele si apoi sa uiti de ele. Vreau doar sa existe informatie completa pentru cei care incearca sa se decida. Am documentat mai sus de ce recomanda LFP si nu am primit contraargumente. ciprian_marius, on 14 iunie 2022 - 21:12, said: Și nu o am mai mare. Am 16 baterii de alea de mai sus, el are litiu. Deci nu se compară. Curentul lui e mai curat . Sa fie clar: a ta e mai mare . Edited by sparkyson, 14 June 2022 - 21:24. |
#8610
Posted 14 June 2022 - 21:25
Hai să le luăm la rând: în Germania mașinile electrice au interzis în parcările subterane, că explodează bateriile. În Franța și Belgia urmează.
Nu faci o baterie plumb / acid acasă, că nu iese bine (DIY). Nu toate bateriile gazează sau se sulfatează. Le-am legat, am pornit invertorul și sunt off grid de câteva luni. Cel mai greu a fost să mă decid ce fel de baterii voi folosi. Am citit o grămadă și am vorbit cu profesioniști. |
#8611
Posted 14 June 2022 - 21:26
Ca si o curiozitate, cred ca 99% din cei care au trecut pe litiu, au fost initial pe plumb.
Cind ai trecut la litiu, ramii doar cu experienta de la plumb, nu te mai intorci, dar poti oricind sa dai sfaturi. In schimb, daca esti pe plumb cum potti sa vorbesti de litiu, nu ai cum, decit sa visezi ca intr-o buna zi o sa fie soare si pe strada ta, strada impropiu spus ca ar insemna sa ai si electrica la poarta. Eu oricind intru aici, plumbul a fost ucenicia mea,cu plumb m-am crescut,si cind am fost mare si istet am trecut pe litiu,sunt mindru ca am avut fler, m-am 8nformat, am analizat, toate-mi dadea cu plus si am hotarit, trec pe litiu.Sunt mindru de alegerea facuta, si nu acum cind ai informatie cacalau, vreo 4..5 ani in urma , cind unii abia priveau prima data buletinul, sau cum spune unul....cartea de identitate la 14ani.. Ce sa mai spun, pe astia cu litiu ii roade tare invidia ca nu au plumb...da... |
#8612
Posted 14 June 2022 - 21:29
Clar îi roade. De ce nu-i lasă pe ăștia care se încăpățânează cu plumbul, să învețe pe pielea lor? Dacă cineva care din asta își câștigă traiul, optează pentru plumb, eu pe asta merg.
|
#8613
Posted 14 June 2022 - 21:30
#8614
Posted 14 June 2022 - 21:31
Ai dreptate, de asta se aduc numai pe comandă. Că au stoc.
Era vorba de profesioniști, nu de vânzători. |
|
#8615
Posted 14 June 2022 - 21:35
ciprian_marius, on 14 iunie 2022 - 21:29, said:
De ce nu-i lasă pe ăștia care se încăpățânează.... Daca tu vrei sa inveti din greselile tale.....spor!. Nu uita, plumbul degaja gaze, pericol de explozie, macar pe asta sa nu o inveti din propriile greseli. Ca iti mai strici un pantalon cu acidul scurs/sarit, sau te mai pusca acidul pe la miini, merge ,se spune ca inveti. |
#8616
Posted 14 June 2022 - 22:25
ciprian_marius, on 14 iunie 2022 - 21:25, said:
Hai să le luăm la rând: în Germania mașinile electrice au interzis în parcările subterane, că explodează bateriile. În Franța și Belgia urmează. Ti-am explicat diferenta. Nu sunt aceleasi baterii ca in masinile electrice. Nici chiar in masinile electrice nu sunt chimii identice. ciprian_marius, on 14 iunie 2022 - 21:25, said:
Le-am legat, am pornit invertorul și sunt off grid de câteva luni. Masoara tensiunea bateriilor si vezi sa nu fie diferita. Pune egalizator daca bateriile au deviat. ciprian_marius, on 14 iunie 2022 - 21:25, said:
Cel mai greu a fost să mă decid ce fel de baterii voi folosi. Am citit o grămadă și am vorbit cu profesioniști. Dar, recunoaste, greu a fost si sa le cari |
#8617
Posted 15 June 2022 - 18:58
Deci mașinile electrice merg pe baterii plumb / acid.
Egalizator am pus de la început. Am măsurat, nu diferă tensiunile. Aș zice că pentru un camion, 400 kg nu-i așa de mult. Iar de pe palet, am cărat câte două, că nu-s așa de mic. Mai greu va fi să explic de ce am un led roșu aprins permanent pe contor. A fost furtună, s-a oprit rețeaua și la repornire s-a aprins și ledul roșu. Cred că dacă las invertorul să tragă ceva din rețea, o să-și revină. |
#8618
Posted 15 June 2022 - 19:58
Am luat pentru ministemul pe 12v un gel din ala ieftin, 200ah dar m-am pregatit si cu o LFP cu BMS la carcasa de baterie auto, chargerul are un preset care se numsete gel, are si un prest cate se numeste litiu, om vedea cat tine.
Scrie in manual cu se seteaza tensiunea pentru litiu, momentan am pus gelul. |
#8619
Posted 22 June 2022 - 14:52
Scrie in manual cu se seteaza tensiunea pentru litiu, momentan am pus gelul.
Salut, Gelul de la DB? Si eu stau pe ganduri pt un minisistem. |
|
#8620
Posted 22 June 2022 - 15:18
am facut o descarcare intiala dupa ce a intrat in float, momentan e ok.
|
#8621
Posted 04 July 2022 - 17:24
#8622
Posted 26 July 2022 - 18:34
Am un invertor solar cu mppt. Tensiunille de incarcare sunt 14.2 bulk si 13.9 float. Nu pot fi modificate.
Ce baterie recomandati pentru tensiunile astea? Undeva in jurul a 200Ah zic eu. Lifepo4 banuiesc ca nu merge pe tensiunea aia la float. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users