Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?
 Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024
 Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...
 Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over
 

Faliment Malev Air

- - - - -
  • Please log in to reply
63 replies to this topic

#1
budrom

budrom

    Expert Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,018
  • Înscris: 21.07.2010
Compania ungară Malev, aflată în faliment, a încetat vineri dimineață zborurile după 66 de ani de activitate, după ce aeronavele operatorului de transport aerian au fost reținute la sol pentru neplata datoriilor, care totalizează 60 miliarde forinți (270 milioane dolari).

Quote

Malev a intrat în această săptămână în faliment, sub protecție specială față de creditori, iar guvernul a numit un administrator special, transmite Reuters.

Furnizorii au început să ceară plăți în avans pentru serviciile prestate, iar guvernul nu mai poate finanța compania, măsură interzisă în luna ianuarie de Comisia Europeană.

"Această situație a accelerat cheltuielile într-o asemenea măsură încât astăzi situația companiei a devenit nesustenabilă. Consiliul de Administrație a dispus încetarea operațiunilor pentru a minimiza pierderile", se spune într-un comunicat al Malev.

Toate zborurile companiei au fost suspendate începând de la ora 5:00 GMT (6:00 ora locală la Budapesta).

Comisia Europeană a cerut luna trecută Malev să restituie ajutoare de stat în valoare de 390 milioane de dolari, încasate în perioada 2007-2010.

Fondată în 1946, Malev opera deja practic în faliment încă din 30 ianuarie, când guvernul a declarat-o companie cu importanță strategică, statut care protejează afacerile de creditori, transmite Bloomberg.

Malev generează 40% din rulajul anual al aeroportului internațional de la Budapesta și dispune de o flotă de 22 de aeronave pentru pasageri, contractate în leasing.

Guvernul ungar nu a reușit să privatizeze compania cu 2.600 de angajați și a renunțat din 2010 la această strategie.

Veniturile și profitabilitatea companiei au fost afectate sever de concurența dură cu companiile low cost, precum Wizz Air, situație care se va înrăutăți din primăvară, când Ryanair a anunțat că va relua zborurile la Budapesta după 18 luni de pauză.

Wizz Air a anunțat vineri că oferă pasagerilor Malev blocați pe aeroporturi străine tichete speciale la preț redus până la Budapesta, pentru 9.900 forinți, echivalentul a 45 dolari SUA.

Malev

#2
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,128
  • Înscris: 04.02.2011
Dur! Hienele de-abia au așteptat să pună mâna în totalitate pe pradă. Încă o lovitură pentru Ungaria, compania fiind de stat. Probabil concurența știa demult de treabă și tot ce a trebuit să facă a fost să le dea un bobârnac ca să le scurteze agonia.

#3
budrom

budrom

    Expert Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,018
  • Înscris: 21.07.2010
Tarom, oare cum sta?
:naughty:

#4
ccf_cristi

ccf_cristi

    Asa si?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,497
  • Înscris: 13.10.2010

View Postbudrom, on 3rd February 2012, 12:10, said:

Tarom, oare cum sta?
:naughty:


Dupa ce ti s-a dovedit ca esti la pamant in domeniul auto, vrei sa patesti la fel si in domeniul aerian?

#5
budrom

budrom

    Expert Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,018
  • Înscris: 21.07.2010
da, mai ales ca tu ai dovedit-o, esti expert aerian.
cat i-ai dat aluia sa inchida subiectul?

Edited by budrom, 03 February 2012 - 12:16.


#6
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,128
  • Înscris: 04.02.2011

View Postbudrom, on 3rd February 2012, 12:10, said:

Tarom, oare cum sta?
:naughty:
Tot în căcat, evident. Problema e că e de ajuns să facă o compania mare dumping câteva luni pănă crapă pitici din ăștia locali. Chestia asta poatr ar trebui un pic reglementată la nivel european.

Ps: Mai ușor băieți că nu discutăm la piață. Subiectul e chiar interesant.

#7
budrom

budrom

    Expert Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,018
  • Înscris: 21.07.2010
Da, mai ieri citeam ca wizz are deja mai multi pasageri carati, decat tarom...
Statul ungar nu mai a avut de unde sprijini compania aeriana nationala, a lor.
La noi, se vor gasi variante, poate se si tipareste cate ceva!
:)

#8
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008
asta e , economie de piata, nu platesti, iti taie macaroana, nu mi se pare o tragedie, TAROM nu sta asa prost cred dar nici pe roze nu sunt

#9
lori_2001

lori_2001

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,016
  • Înscris: 16.09.2006
Pai parca acum e pe pierdere, insa acum vreo doi ani ajunsese pe profit, si normal, a trebuit schimbat seful, care sa o aduca la locul ei.

#10
budrom

budrom

    Expert Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,018
  • Înscris: 21.07.2010
tarom nu cred ca a fost vreodata pe profit real, fara banii pompati direct din bugetul public, murea demult.
daca ar fi lasat pe picioarele lui, cum a fost lasat malev, pana la urma....
:)

#11
lori_2001

lori_2001

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,016
  • Înscris: 16.09.2006

View Postbudrom, on 3rd February 2012, 12:42, said:

tarom nu cred ca a fost vreodata pe profit real, fara banii pompati direct din bugetul public, murea demult.
daca ar fi lasat pe picioarele lui, cum a fost lasat malev, pana la urma....
:)
http://www.revistabi...profit-102.html

Deci cu 3 ani in urma a fost. Si cica vrea din nou.

#12
budrom

budrom

    Expert Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,018
  • Înscris: 21.07.2010
cine?
daca specifica si injectiile cu capiltal din bugetul public, promit sa deschid link-ull!

#13
motanul13

motanul13

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,351
  • Înscris: 03.08.2006
Toate asa numitele "flag carrier" - companii nationale detinute de stat , sunt in aceiasi buda .
Nu e nimic spectaculos in asta . Doar faptul ca ungurii si-au luat mana de pe Malev .
Dar nu ca ar fi vrut , ci pentru ca i-a obligat UE .

#14
budrom

budrom

    Expert Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,018
  • Înscris: 21.07.2010
Fmi, mai degraba sau bancile comecrciale, puteau ajuta.
Oricum, statul ungar are o gaura neagra mai putin.
Pe cand si la noi?
:)

#15
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,661
  • Înscris: 26.11.2001
Ca pasager, Malev = scump si prost!

O cursa Bucuresti - Budapesta costa mai mult decat una Bucuresti > Frankfurt sau Londra...

Am mers de 4 ori cu ei iar de 2 ori am avut nenorocul sa ma duca cu avioane cu elice.

Sorry, nu ii deplang pe hoti!

[ http://pilotmagazin.ro/wp-content/uploads/2011/05/IMG_3538-300x129.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#16
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Esti cam dur totusi. Nu te-a fortat nimeni sa alegi Lufthansa in locul Malev dupa prima incercare esuata. Nu ti-au bagat mana in buzunar.

#17
vali_geodezu

vali_geodezu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 517
  • Înscris: 27.11.2009
Ce aveti mai oameni buni cu avioanele cu elice? Si Taromul are, are si Lufthansa, toate companiile aeriene au. Pe distante scurte si pentru putini pasageri sunt mai profitabile. Sau vreti sa zburati numai cu A380 de la Bucuresti la Giurgiu?

#18
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Eu nu le suport de exemplu din cauza spatiului la bord :-) Am zburat cu Foker 50 ( KLM Cityhopper ) de n-o sa-l uit niciodata.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate