Audi introduce 3.0 BiTDI (313 cp)

#91
Posted 03 February 2012 - 14:51

Alea sunt antichitati din link 1985-1996.
Habar n-am cu regenerarea ca m-am oprit cu dieselul BMW la Euro 3 ![]() Ma uit in TIS si iti zic daca te intereseaza. Stiu ca in Romania se face regenerarea cu flex-ul ca e scump filtrul de particule (vreo 2000 euro). |
#92
Posted 03 February 2012 - 14:56

Ai dreptate, pare o jucarie chinezeasca la Pejo. ![]() Siemens made in China? ![]() Nu m-ar surprinde. Calitate nămțască... ![]()
Presiunea maxima a compresorului este de vreo 2-3 bari, nu e chiar atat de mare. In plus, masinile moderne (nu stiu cum e la tine) au geometrie variabila (parca a ta e cu waste gate). Daca se deschid vanele (iar in caz de urgenta chiar asa fac) boostul turbinei se reduce semnificativ Am wastegate, am zis.
Uite asa arata la nemti: [ http://i21.photobucket.com/albums/b259/cogdoc/2004_0326Image0025.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Asa arata la mine [ http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/19029_x600.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Frica păzește bostănăria.
Nu confund nimic, motorul ala de pe X5 n-are nici o valva pe admisie in afara de swirl-flaps. Așa o fi. Ai numărat clapetele de swirl? Erau tot atâtea cât supapele de admisie?
Am avut motorul ala , am desfacut cu mana mea admisia stiu ce zic. Au un arc slab le misti cu degetul . Normal. Forțele care acționează asupra clapetei sunt în echilibru pe axul acesteia. De aceea se învârt relativ ușor (și nu au nevoie de arc de revenire puternic). Depunerile pe suprafața lor s-ar putea să schimbe asta, totuși.
N-are pe unde sa mai intre aerul pentru ca flaps-urile alea sunt in galerie deasupra pistonului (admisie individuala pe fiecare cilindru). Nu cred că e adevărat. De aia te întreb câte erau la număr. La 2.2 HDi, de exemplu, sunt 4 [ http://s1.postimage.org/rxycp004j/actuator_vacuumatic_clapete_admisie.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Motorul ăsta n-are variantă în 8 supape (4 de admisie), doar 16. Se vede și din schema de mai sus că numai una din fiecare pereche de trasee de admisie per cilindru are clapetă de swirl.
Sincer personal n-am auzit de nici un BMW care sa fi avut problema asta (evident in afara de filmul de pe youtube). In schimb sunt o gramada cu clapete aspirate in motor. In special la modele de prin 2003-2006 unde s-au gandit proiectantii ca au facut clapetele prea solide din metal si le-au inlocuit cu ceva plastic ![]() German engineering! ![]() Edited by SonyAD, 03 February 2012 - 14:58. |
#93
Posted 03 February 2012 - 15:07

Frica păzește bostănăria. Arata-mi si mine niste francezi care se pricep sa faca mai mult decat niste stergatoare si doua geamuri... ![]() |
#94
Posted 03 February 2012 - 15:12

Așa o fi. Ai numărat clapetele de swirl? Erau tot atâtea cât supapele de admisie? Nu cred că e adevărat. De aia te întreb câte erau la număr. Se vede și din schema de mai sus că numai una din fiecare pereche de trasee de admisie per cilindru are clapetă de swirl. Te lamuresti singur ca esti baiat destept. [ http://www.realoem.com/bmw/diagrams/v/i/128.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://i442.photobucket.com/albums/qq143/SA924/swirl3.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://home.tiscali.nl/luuk60/7.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#95
Posted 03 February 2012 - 15:35

M-am lămurit.
Cum bănuiam și cum e și la alte mărci/motoare: numai una dintre cele 2 supape de admisie per cilindru are clapetă de swirl.
Asa face un om (neamt) destept. Auzi, pe minunea aia frantuzeasca pe care ai prezentat-o mai devreme scria Bosch. Acum, care Bosch? Ala francezu? Arata-mi si mine niste francezi care se pricep sa faca mai mult decat niste stergatoare si doua geamuri... ![]() Nu că tu ai niște fixuri grave rău. Ce te-or roade pe tine atâta teoriile că un popor sau altul de oameni sunt incapabili? Dacă ziceai de unele rase (cu tenul măsliniu) înțelegeam. Dar cum poți să zici că un popor întreg (probabil compus din mai multe etnii) e incapabil? Problema ta și a multor români (și alții cu prejudecăți) e că aveți impresia că tehnica, tehnologia și ingineria au început și s-au terminat cu teutonții. Să fim serioși. Mai toate popoarele rasei albe și galbene au contribuit de-a lungul istoriei la știință, cunoaștere, tehnică și tehnologie. Eu când vorbesc de capi de crenvurști, etc. mă refer în principal la mărcile premium ale lui pește, VW și BMW. Pentru Mercedes nu simt nimic, either way, iar Opel întotdeauna mi-au plăcut. Folosesc ulei LM și filtre Mahle, MANN, Bosch. Într-adevăr, uneori mă podidesc oareșice curente de antipatie și dispreț pentru nemți dar nu îi desconsider în mod obtuz ca popor. Poftim, dozor de aer pentru 2.2 HDi de 175 PS, că tu ai fi în stare să crezi că toate clapetele de aer pt. HDi arată ca aceea. [ http://s6.postimage.org/gvvylxn01/7_01002_09_0_1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] De altele nu prea găsesc, probabil pentru că nu e cerere. Ori fiindcă nu prea pică, ori pentru că producția originală a fost prea mică. P. S. Da, am văzut că e Pierburg. Edited by SonyAD, 03 February 2012 - 15:32. |
#96
Posted 03 February 2012 - 16:10

Revenind la subiect sau macar pe langa si tot e bine, de ce in loc de 2 turbine nu pun astia 2 compresoare? Din cate stiu eu sunt ceva mai scumpe dar la masini din astea smechere nu se mai justifica economia cu turbine. Un compresor e mai fiabil, nu se incalzeste asa tare ca o turbina deci nu trebuie racit deci se exclud problemele aferente, nu se infunda, nu au turbolag sau cel putin e insesizabil, etc, etc. Cine se pricepe mai bine poate sa ma lamureasca?
Edited by dan84, 03 February 2012 - 16:19. |
#97
Posted 03 February 2012 - 17:49

Revenind la subiect sau macar pe langa si tot e bine, de ce in loc de 2 turbine nu pun astia 2 compresoare? Din cate stiu eu sunt ceva mai scumpe dar la masini din astea smechere nu se mai justifica economia cu turbine. Un compresor e mai fiabil, nu se incalzeste asa tare ca o turbina deci nu trebuie racit deci se exclud problemele aferente, nu se infunda, nu au turbolag sau cel putin e insesizabil, etc, etc. Cine se pricepe mai bine poate sa ma lamureasca? Eu n-am auzit de motor diesel comercial cu compresor pentru automobile dar poate ma insel. Compresorul depinde de turatia motorului si nu cred ca face boost destul la turatie mica. Normal un compresor incepe sa fie folositor de pe la 3000 ture (puterea consumata<puterea dezvoltata datorita supraalimentarii), ceea ce il face ideal pentru masinile pe benzina. La diesel probabil nu e eficient sub 2500 ture. Turbinele alea 2 de pe BMW si probabil Audi sunt de fapt un turbo mare care furnizeaza supraalimentarea 80-90% si un turbo mic (ajunge la viteza de rotatie mult mai repede) care are scopul de a elimina lag-ul. Problema (mai ales la diesel care are blocul motor mult mai rezistent) nu e puterea (poti sa-i pui un turbo enorm/intercooler si sa scoti 500 cai din acelasi motor) , ci lag-ul care apare cu cat turbo este mai mare. Pur si simplu nu poti sa o conduci in siguranta pentru ca pe la 1600-1700 ture cand turbina ajunge la turatie , motorul dezvolta instant dublu cuplului sau mai bine si incep rotile sa scartaie/socuri in transmisie /etc. De exemplu la motoarele pe benzina bi-turbo de la BMW au avut prima data 2 turbine (cu aceleasi scop ca mai sus) si de prin 2010 au renuntat si au doar una singura optimizata . Puterea finala si curba de cuplu sunt la fel daca nu mai bune. Edited by N62B44, 03 February 2012 - 17:50. |
#98
Posted 03 February 2012 - 19:23

Compresorul poate produce boost la orice turatie, spre deosebire de turbina acare are nevoie de o viteza minima a gazelor evacuate. De exemplu, de la 3500 rpm in sus compresorul din TSI-uri este dezactivat, ramanand doar turbina.
Se foloseste turbocompresorul pentru ca este mai eficient, nu fura atat de mult din puterea motorului. Chiar daca nu ese nevoie de boost, compresorul tot consuma din putere, spre deosebire de turbina. Mai sunt si aspectele economice, compresorul este mai scump. In razboi tancurile nemtesti erau propulsate de dieseluri cu compresor. Mazda a facut prin deceniile trecute un astfel de disel, dar nu prea era ceva de capul lui
Nu că tu ai niște fixuri grave rău. Ce te-or roade pe tine atâta teoriile că un popor sau altul de oameni sunt incapabili? Dacă ziceai de unele rase (cu tenul măsliniu) înțelegeam. Dar cum poți să zici că un popor întreg (probabil compus din mai multe etnii) e incapabil? Problema ta și a multor români (și alții cu prejudecăți) e că aveți impresia că tehnica, tehnologia și ingineria au început și s-au terminat cu teutonții. Să fim serioși. Mai toate popoarele rasei albe și galbene au contribuit de-a lungul istoriei la știință, cunoaștere, tehnică și tehnologie. ![]() n-am nimic cu nimeni si nu cred ca ti-as fi dovedit vreodata contrariul |
#99
Posted 03 February 2012 - 19:57

Compresorul produce boost la orice turatie dar castigul de putere rezultat din supraalimentare la turatie mica se anuleaza datorita puterii consumate de compresor. Astfel exista o turatie de unde puterea castigata e mai mare decat aia pierduta. De la turatia aia in sus motorul e mai performant decat unul identic aspirat. (citeste cu atentie ce am scris mai sus).
P.S. Da si mie exemplu de tank german din WW2 cu motor diesel ![]() |
#100
Posted 03 February 2012 - 21:56

De la articulațiile omocinetice ale planetarelor la cremalieră și multe altele. More eyecandy! ![]() [ http://img46.imageshack.us/img46/167/mk5fuelpumpcamfollower1.th.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] http://www.ngpracing...product_id=6634 Am 2.0 TFSI, si da, are sunet similar cu masini diesel, dar totusi mai silentios si se aude numai din afara. Si eu am citit despre tachetul acela care e in imagine. Am si schimbat preemptiv la 70000km. Cel scos arate ca nou, nu ca in imagine. Poate daca rulezi permanent peste 5000 RPM va arata asa dupa 15000 mile, dar folosind normal dracul nu e chiar atat de negru. Si dupa cunostintele mele aceasta problema a fost rezolvata in verziunile actuale. |
|
#101
Posted 03 February 2012 - 22:11

Inca o data dau exemplu motorul TSI. Acest functioneaza asa:
Pana la 2400 rpm: - la sarcina mica: ca un motor aspirat, fara supraalimentare - la sarcina mare: compresorul mecanic si turbina functioneaza impreuna, generand pana la 2,5 bari. Intre 2400 rpm si 3500 rpm: - la sarcina mica: supraalimentat prin turbina, exclusiv. - la sarcina mare: spraalimentat atat prin compresor cat si prin turbina Peste 3500 rpm functioneaza exclusiv turbina, indiferent de sarcina: Boost maxim 2 bari Compresorul se invarte cu o turatie de 5 ori mai mare decat a motorului, generand un boost maxim de 1,75 bari Asadar fraza Quote Compresorul produce boost la orice turatie dar castigul de putere rezultat din supraalimentare la turatie mica se anuleaza datorita puterii consumate de compresor Edited by valitudor, 03 February 2012 - 22:12. |
#102
Posted 04 February 2012 - 02:33

Am 2.0 TFSI, si da, are sunet similar cu masini diesel, dar totusi mai silentios si se aude numai din afara. Si eu am citit despre tachetul acela care e in imagine. Am si schimbat preemptiv la 70000km. Cel scos arate ca nou, nu ca in imagine. Poate daca rulezi permanent peste 5000 RPM va arata asa dupa 15000 mile, dar folosind normal dracul nu e chiar atat de negru. Si dupa cunostintele mele aceasta problema a fost rezolvata in verziunile actuale. Țăcănitul de diesel ar mai putea fi de la variatorul/variatoarele de fază. 1.8 TFSI am văzut că are. Unul, pe axul de admisie. |
#103
Posted 04 February 2012 - 10:06

Tacanitul nu poate fi si de la pompa de benzina de inalta presiune?, cel putin pe unele motoare este o pompa monopiston (stil compresor cu aer) si de aic isi tacanitul accentuat (cel putin pe 1.2 si 1.4 TSI este intalnita si la 1.2 este foarte accentuat sunetul la pornirea la recer, dar la scurt timp isi reduce intensitatea).
Legat de motoare Bi-turbo, oare ce fabricant a facut premiera cu aceasta tehnologie?, pe diesel vorbesc. (doar solutiile disponibil compercial). Mai au avut ideea asta si Ford cu un motor diesel, cu doua turbine, asezate secvential (emuleaza stilul de functionare a lui 1,4 TSI Twingcharger). |
#104
Posted 04 February 2012 - 10:50

Tacanitul nu poate fi si de la pompa de benzina de inalta presiune?, cel putin pe unele motoare este o pompa monopiston (stil compresor cu aer) si de aic isi tacanitul accentuat (cel putin pe 1.2 si 1.4 TSI este intalnita si la 1.2 este foarte accentuat sunetul la pornirea la recer, dar la scurt timp isi reduce intensitatea). Da, e (mai ales) de la pompa. Poate si de la injectoare, dar cu capota deschisa chiar se aude ca de la pompa vine un zgomot puternic. |
#105
Posted 04 February 2012 - 11:17

Aia e, mai putin axa aceea cu cama, ca pe toti ii aud ca de acolo vine sunetul. Nu zic si aia e o sursa de zgomot, dar nu in halul acela.
|
|
#106
Posted 04 February 2012 - 11:44

Legat de motoare Bi-turbo, oare ce fabricant a facut premiera cu aceasta tehnologie?, pe diesel vorbesc. (doar solutiile disponibil compercial). Nu știu sigur cine a debutat această tehnologie pe motoare diesel dar motorul DT17 (2.7 HDi) de la Ford/PSA e biturbo. Mi se pare că fost lansat prin 2004, cel târziu începutul 2005 - nu mai știu sigur. [ http://s6.postimage.org/56wkbplf5/DT17.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Mai e twinturbo și 2.2 HDi de 175 PS, de prin 2006. 2 turbosuflante fără geometrie variabilă, în paralel dar care operează secvențial, parcă? [ http://s6.postimage.org/k1l5pvv01/bf03l17a.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Și 2.7 HDi tot turbosuflante în paralel, secvențiale, cred că are. Adicătelea sunt destul de sigur că nu sunt în serie. Da, la 2.2 HDi turbosuflantele sunt dispuse în paralel: [ http://s6.postimage.org/p2sjr92gh/df03l68l.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] S-au chinuit ăia de la Honeywell Garrett ceva. Am înțeles că au fabrică și în Romanelica. Sau poate fac doar refurbishment aici? |
#107
Posted 04 February 2012 - 12:09

Fabrica lor este in spate la Turbomecanica de pe Iuliu Maniu, Bucuresti. Motorul acela l-am vazut si pe LandRover, in versiune cu o singura turbina si modificat pentru a a face fata pe acea masina, in schimb generatia noua are si doua turbine cu puteri destul de mari si un car de cuplu.
Oricum sunt innebunit ca neimtii reinventeaza apa calda, deh tot timpul a fost un francez inaintea tuturor ![]() |
#108
Posted 08 February 2012 - 18:55

Problema ta și a multor români (și alții cu prejudecăți) e că aveți impresia că tehnica, tehnologia și ingineria au început și s-au terminat cu teutonții. Presupun ca frantuzesti si italiene nu agreezi in aceeasi masura. Presupun gresit? Japoneze, coreene? Sa nu-mi zici de americane. ![]() |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users