CASA PASIVA?
#37
Posted 12 February 2012 - 12:02
Dumbo79, on 11th February 2012, 10:42, said: Mansarda o voi folosi doar din primavara pana in toamna ( banuiesc) . Da m-am gandit si la varianta cu sa pun cei 10 ados la cei 20 de la mansarda inca mai studiez problema ! Profilele acelea mai exact in ce sunt prinse si cum ? Trebuie sa te hotarasti unde va fi limita de spatiu incalzit si sa faci izolatia ca atare ( prin 10cm vata caldura se duce in pod si de acolo mai departe) Ce se vede in imagine e o izolatie la o cabana cu 30cm vata , iar profilele pt rigips sunt prinse pe bucati de lemn ce se suprapun peste grinzile casei si formeaza circa 24cm de spatiu pt vata. Aceste grinzi dupa ce sa bagat vata minerala intre ele (30cm in 3 straturi ) ,mai vine un ultim strat de vata cu aluminiu de 5cm care acopera absolut tot si se sigileaza cu banda de aluminiu dupa care se prind peste aceasta bridele pt profilele de cd60 ( bride-le cele mai mici) in asa fel incat sa nu se deterioreze folia de aluminiu (trebuie sigilata perfect fara mici un spatiu de comunicatie). Integritatea foliei de aluminiu elimina condensul care se va forma pe suprafetele reci si va produce mari neplaceri in timp ( mucegai , mirosuri, inclusiv putrezirea grinzilor de lemn) La casele pasive se impune sisteme de climatizare cu recuperatoare de caldura , dar fi-ti linistiti ca ca nu obtinem noi o izolatie de casa pasiva , pt asa ceva trebuie plecat cu izolatia inca din faza de construire a cladirii si trebuie respectate principii pe care in cazul nostru au fost deja omise. Aici vorbim decit de "o izolatie buna" si nici decum de o casa pasiva. Ideal aceasta izolatie trebuie facuta in afara acoperisului imediat sub invelitoare. Edited by ciine, 12 February 2012 - 12:06. |
#38
Posted 12 February 2012 - 12:08
ciine, on 12th February 2012, 12:02, said: [...]bucati de lemn ce se suprapun peste grinzile casei si formeaza circa 24cm de spatiu pt vata. Aceste grinzi dupa ce sa bagat vata minerala intre ele (30cm in 3 straturi ) Edited by Seb, 12 February 2012 - 12:10. |
#39
Posted 12 February 2012 - 12:16
Din una in alta am dat peste case pasive (sau cu eficienta mare) executate din lemn. Am studiat ofertele si se pare ca sint o alternativa buna, constructia din prefabricate laminate si modulare face ca in cca 3-4 luni sa fie gata la cheie. Izolatia de celuloza (care e foarte buna) e din acelasi material ca lemnul care se stie ca e bun izolator, ferestrele cu 3 coli de geam si krypton si un sistem de ventilare cu recuperare de caldura impreuna cu un panou solar fac inutil un sistem de incalzire (aici eu sint deocamdata rezervat).
|
#40
Posted 12 February 2012 - 12:32
danghetau, on 12th February 2012, 12:16, said: Din una in alta am dat peste case pasive (sau cu eficienta mare) executate din lemn. Am studiat ofertele si se pare ca sint o alternativa buna, constructia din prefabricate laminate si modulare face ca in cca 3-4 luni sa fie gata la cheie. Izolatia de celuloza (care e foarte buna) e din acelasi material ca lemnul care se stie ca e bun izolator, ferestrele cu 3 coli de geam si krypton si un sistem de ventilare cu recuperare de caldura impreuna cu un panou solar fac inutil un sistem de incalzire (aici eu sint deocamdata rezervat). O casa din lemn e mai ecologica ( mai placuta si la ambient) problema e ca nu prea exista meseriasi de top la noi care sa fac o asemena constructie sa fie si fiabila pe termen lung . Dar are si alte dezavantaje de ordin tehnic ciine, on 12th February 2012, 12:02, said: Trebuie sa te hotarasti unde va fi limita de spatiu incalzit si sa faci izolatia ca atare ( prin 10cm vata caldura se duce in pod si de acolo mai departe) Ce se vede in imagine e o izolatie la o cabana cu 30cm vata , iar profilele pt rigips sunt prinse pe bucati de lemn ce se suprapun peste grinzile casei si formeaza circa 24cm de spatiu pt vata. Aceste grinzi dupa ce sa bagat vata minerala intre ele (30cm in 3 straturi ) ,mai vine un ultim strat de vata cu aluminiu de 5cm care acopera absolut tot si se sigileaza cu banda de aluminiu dupa care se prind peste aceasta bridele pt profilele de cd60 ( bride-le cele mai mici) in asa fel incat sa nu se deterioreze folia de aluminiu (trebuie sigilata perfect fara mici un spatiu de comunicatie). Integritatea foliei de aluminiu elimina condensul care se va forma pe suprafetele reci si va produce mari neplaceri in timp ( mucegai , mirosuri, inclusiv putrezirea grinzilor de lemn) La casele pasive se impune sisteme de climatizare cu recuperatoare de caldura , dar fi-ti linistiti ca ca nu obtinem noi o izolatie de casa pasiva , pt asa ceva trebuie plecat cu izolatia inca din faza de construire a cladirii si trebuie respectate principii pe care in cazul nostru au fost deja omise. Aici vorbim decit de "o izolatie buna" si nici decum de o casa pasiva. Ideal aceasta izolatie trebuie facuta in afara acoperisului imediat sub invelitoare. Prin urmare tu faci casa ( sau ai facut-o ) undeva la munte , ei bine eu locuiesc in zona de campie-deal ( unde zilele de frig sunt ceva mai putine fata de munte exceptand anul asta , ) . Da posibil sa fac asa cum zici sa pun 30 cm la izolatia mansardei-acoperis , dar intre grinzile de beton si rigips sa las spatiu liber ? Pe acolo va trece si instalatia electrica motiv pentru care nu as vrea sa pun polistiren cu toata ignifugarea lui , sa pun doar o bariera de vapori pe interior ? Dar daca nu pun nimic caldura evident se va duce inspre mansarda , prin urmare la parter voi fi nevoit sa consum mai mult , iar in mansarda tot nu as locui pe timp de iarna , avand destul spatiu de locuit la parter ! O solutie ar fi sa las asa cum am gandit doar cu un plus de 10 la mansarda ! Ce am inteles eu de la tine este ca izolatia mansardei are pe ambele parti folii de aluminiu ? Si in final e de 35 nu 30 ....corect? Daca imi poti spune cam cat te-a costat vizavi de suprafata ta aceasta izolatie a mansardei cu 30-35 cm de vata minerala....? Edited by Dumbo79, 12 February 2012 - 12:36. |
#41
Posted 12 February 2012 - 12:49
Dumbo79, on 12th February 2012, 12:32, said: O casa din lemn e mai ecologica ( mai placuta si la ambient) problema e ca nu prea exista meseriasi de top la noi care sa fac o asemena constructie sa fie si fiabila pe termen lung . Dar are si alte dezavantaje de ordin tehnic |
#42
Posted 12 February 2012 - 15:06
danghetau, on 12th February 2012, 12:49, said: 1/2 din casa mea este facuta din lemn de niste oameni din Suceava acum 20 ani, stiu ca e mai calda si dpdv optic, totul e in interior lambriu (ma refer la ce duce spre mansarda, scari si luminatorul). Ce dezavantaje? Calitatea lemnului care uneori nu e cea mai buna , tratarea acestuia care se face de multe ori superficial in caz de incendiu ramai cu terenul si atat , si ar mai fi cateva |
#43
Posted 12 February 2012 - 15:20
danghetau, on 12th February 2012, 12:49, said: 1/2 din casa mea este facuta din lemn de niste oameni din Suceava acum 20 ani, stiu ca e mai calda si dpdv optic, totul e in interior lambriu (ma refer la ce duce spre mansarda, scari si luminatorul). Ce dezavantaje? Spune si tu vizual, macar aici sa scapam de (j)unghiurile alea de reflectie sau indicii de refractie... Dumbo79, on 12th February 2012, 15:06, said: Calitatea lemnului care uneori nu e cea mai buna , tratarea acestuia care se face de multe ori superficial in caz de incendiu ramai cu terenul si atat , si ar mai fi cateva Substantele alea de ignidugare sunt vax albina, nu iti protejeaza casa de foc, doar au rolul de a-l intarzia, sa ai timp sa scoti pe fereastra teveul si alte lucrusoare. Si, din ce am inteles, nu dureaza decat cativa ani, dupa aia isi pierde eficienta. Si ce faci, te apuci sa dai jos gipscartonul ca sa dai cu bidineaua? danghetau, on 12th February 2012, 12:16, said: Din una in alta am dat peste case pasive (sau cu eficienta mare) executate din lemn. Am studiat ofertele si se pare ca sint o alternativa buna, constructia din prefabricate laminate si modulare face ca in cca 3-4 luni sa fie gata la cheie. Izolatia de celuloza (care e foarte buna) e din acelasi material ca lemnul care se stie ca e bun izolator, ferestrele cu 3 coli de geam si krypton si un sistem de ventilare cu recuperare de caldura impreuna cu un panou solar fac inutil un sistem de incalzire (aici eu sint deocamdata rezervat). Chiar am vazut un reportaj despre un roman care si-a comandat o asemenea casa la o firma in Austria, au venit austriecii dimineata la ora 7 si dupa 2 zile era ridicata, se stransese tot satul sa vada "minunea", normal ca erau toti cu mobilele zumzaind la greu sa vada si nepotii si stra-nepotii cum lucreaza austriacul. Dar, mdeh, Auustriencii astia sunt de pe alta planeta, dintr-o alta galaxie. Apropo, am vazut o oferta a unei firme din Spania cu asa case de lemn care incepea de la 200 de iepuroi pe 1 metru patrat. Va dati seama ce risipa de spatiu la aia..?!?! Rusinica! Edited by barbarian, 12 February 2012 - 15:10. |
#44
Posted 12 February 2012 - 15:31
Eu la casa pasiva din lemn am gasit pina acum 3 firme care executa la cheie (ramine benficiarului in grija cumpararea sanitarelor si a bucatariei) si dintre toate mi-au placut proiectele astea moderniste:
http://www.ksapasiva.ro/Proiecte.htm Ce nu am prins eu de la ei este daca e prevazut cu instalatie clasica de incalzire (centrala si radiatoare/incalzire prin pardoseala) sau se pune accent pe ventilatia cu recuperare de caldura sau panouri solare... |
#45
Posted 12 February 2012 - 15:47
Dumbo79, on 12th February 2012, 12:32, said: O casa din lemn e mai ecologica ( mai placuta si la ambient) problema e ca nu prea exista meseriasi de top la noi care sa fac o asemena constructie sa fie si fiabila pe termen lung . Dar are si alte dezavantaje de ordin tehnic Prin urmare tu faci casa ( sau ai facut-o ) undeva la munte , ei bine eu locuiesc in zona de campie-deal ( unde zilele de frig sunt ceva mai putine fata de munte exceptand anul asta , ) . Da posibil sa fac asa cum zici sa pun 30 cm la izolatia mansardei-acoperis , dar intre grinzile de beton si rigips sa las spatiu liber ? Pe acolo va trece si instalatia electrica motiv pentru care nu as vrea sa pun polistiren cu toata ignifugarea lui , sa pun doar o bariera de vapori pe interior ? Dar daca nu pun nimic caldura evident se va duce inspre mansarda , prin urmare la parter voi fi nevoit sa consum mai mult , iar in mansarda tot nu as locui pe timp de iarna , avand destul spatiu de locuit la parter ! O solutie ar fi sa las asa cum am gandit doar cu un plus de 10 la mansarda ! Ce am inteles eu de la tine este ca izolatia mansardei are pe ambele parti folii de aluminiu ? Si in final e de 35 nu 30 ....corect? Daca imi poti spune cam cat te-a costat vizavi de suprafata ta aceasta izolatie a mansardei cu 30-35 cm de vata minerala....? Cabana e terminata din 2007 are o suprafata totala de 140m si este incalzita toata cu un sistem combinat din soba de teracota si centrala electrica .Consumul in cazul in care folosesc mumai centrala electrica este de 50-60 Kwh pt 24 de ore la o temperatura exterioara de -15 -20grade si 20grade in interior( asta e pierdera totala prin anvelopa 568kw consum pt 10 zile) Ce se vede la masarda sunt 3 straturi de vata normala puse intretesut si fixate cu plasa de fibra de sticala , iar peste acestea se pune ultimul strat cu folie de aluminiu care are rol de bariera de vapori si bariera impotriva radiatiei infrarosii (caldura) In mod firesc se formeaza o plapuma intre folia de sub invelitoare ( folia de sub tigla sau tabla)si folia de alumminiu din ultimul strat de vata (numai ultimul strat de vata are folie de aluminiu ) , dar acum in viitoarele constructii caut sa separ fiecare strat de vata cu folie din aceea reflectorizanta pt a forma mai multe plapumede vata suprapuse. Cit despre costuri nu mai stiu exact cit a facut , ( stiu ca vata cu aluminiu era destul de scumpa undeva la 120 ron/ sul 18m2) cheltuielile cu astfel de lucrari se amortizezi foarte repede prin reducerea consumului Tinind cont de dimensiunile grinzilor si comprimarea straturilor de vata izolatia e de 30cm chiar daca dupa materiale ar trebui sa fie de 35. Deasemeni aveti grije ce vata folositi pt ca nu intotdeauna materialul se extinde cum zice producatorul ( eu pina la urma am ales URSA, cea mai scumpa) Seb - am descris mai sus cum e facuta izolatia dar mai repet -primul strat intre grinzile acoperisului (grinzile sunt montate la 60cm tocmai pt ale putea utiliza eficient la izolare si la montarea peretelui fals ) fixat in capse cu o plasa de fibra de sticla 90g/m2( cea mai ieftina ) -al doilea strat se pune longitudinal perpendicular pe primulsi se fixeaza cu bucatile de lemn ce prind vata peste grinzile initiale ( am folosit bucati de 10/12/25cm aplicate peste stratul de vata , ramase de la grizi) puse la distante care sa permita astfel si fixarea bridelor pr CD60 la intervale optime -al treilea strat se pune la fel ca primul intre bucatile de lemn si se fixeaza cu plasa de fibra-sticala care se prinde cu un capsator -ultimul strat se pune longitudinal peste aceste si acopera absolut tot si se fixeaza numai cu bridele de la CD-uri (asta e cel mai greu de fixat) si trebuie aliniate perfect pt a putea fi sigiilate intre ele cu banda de aluminiu, astfel a iesit ce se vede in imagine. Ideal si corect izolatia se face pe exterior sub invelitoare , cea ce impune proictarea corespunzatoare si urmarirea prognozei meteo in timpul cind se lucreaza la acoperis Pt instalatia electrica la masarda folositi copex metalic si majorati grosimea conductorilor in special pt prize , deasemene verificati personal stringerea conexiunilor si lungimea lor , asta pt a avea un somn linistit. |
#46
Posted 12 February 2012 - 19:03
ciine, on 12th February 2012, 15:47, said: Cabana e terminata din 2007 are o suprafata totala de 140m si este incalzita toata cu un sistem combinat din soba de teracota si centrala electrica .Consumul in cazul in care folosesc mumai centrala electrica este de 50-60 Kwh pt 24 de ore la o temperatura exterioara de -15 -20grade si 20grade in interior( asta e pierdera totala prin anvelopa 568kw consum pt 10 zile) Ce se vede la masarda sunt 3 straturi de vata normala puse intretesut si fixate cu plasa de fibra de sticala , iar peste acestea se pune ultimul strat cu folie de aluminiu care are rol de bariera de vapori si bariera impotriva radiatiei infrarosii (caldura) In mod firesc se formeaza o plapuma intre folia de sub invelitoare ( folia de sub tigla sau tabla)si folia de alumminiu din ultimul strat de vata (numai ultimul strat de vata are folie de aluminiu ) , dar acum in viitoarele constructii caut sa separ fiecare strat de vata cu folie din aceea reflectorizanta pt a forma mai multe plapumede vata suprapuse. Cit despre costuri nu mai stiu exact cit a facut , ( stiu ca vata cu aluminiu era destul de scumpa undeva la 120 ron/ sul 18m2) cheltuielile cu astfel de lucrari se amortizezi foarte repede prin reducerea consumului Tinind cont de dimensiunile grinzilor si comprimarea straturilor de vata izolatia e de 30cm chiar daca dupa materiale ar trebui sa fie de 35. Deasemeni aveti grije ce vata folositi pt ca nu intotdeauna materialul se extinde cum zice producatorul ( eu pina la urma am ales URSA, cea mai scumpa) Seb - am descris mai sus cum e facuta izolatia dar mai repet -primul strat intre grinzile acoperisului (grinzile sunt montate la 60cm tocmai pt ale putea utiliza eficient la izolare si la montarea peretelui fals ) fixat in capse cu o plasa de fibra de sticla 90g/m2( cea mai ieftina ) -al doilea strat se pune longitudinal perpendicular pe primulsi se fixeaza cu bucatile de lemn ce prind vata peste grinzile initiale ( am folosit bucati de 10/12/25cm aplicate peste stratul de vata , ramase de la grizi) puse la distante care sa permita astfel si fixarea bridelor pr CD60 la intervale optime -al treilea strat se pune la fel ca primul intre bucatile de lemn si se fixeaza cu plasa de fibra-sticala care se prinde cu un capsator -ultimul strat se pune longitudinal peste aceste si acopera absolut tot si se fixeaza numai cu bridele de la CD-uri (asta e cel mai greu de fixat) si trebuie aliniate perfect pt a putea fi sigiilate intre ele cu banda de aluminiu, astfel a iesit ce se vede in imagine. Ideal si corect izolatia se face pe exterior sub invelitoare , cea ce impune proictarea corespunzatoare si urmarirea prognozei meteo in timpul cind se lucreaza la acoperis Pt instalatia electrica la masarda folositi copex metalic si majorati grosimea conductorilor in special pt prize , deasemene verificati personal stringerea conexiunilor si lungimea lor , asta pt a avea un somn linistit. Copex metalic rules , nici nu gandeam altfel pt instalatia electrica - doar sunt electrician de meserie ce mama masii ! Chestia cu prignoza meteo m-a amuzat desi corecta , e uneori imprevizibila ! Am vazut firme si mai scumpe ca URSA acuma na or fi si mai scumpe de ce am vazut eu ! Ramane sa iau in calcul si varianta cu fulgi de celuloza pare si mai usor de pus in practica ! Ma gandeam daca o merge sa o pun si intre rigips si plafon la parter aceasta celuloza ? ciine, on 12th February 2012, 15:47, said: Cabana e terminata din 2007 are o suprafata totala de 140m si este incalzita toata cu un sistem combinat din soba de teracota si centrala electrica .Consumul in cazul in care folosesc mumai centrala electrica este de 50-60 Kwh pt 24 de ore la o temperatura exterioara de -15 -20grade si 20grade in interior( asta e pierdera totala prin anvelopa 568kw consum pt 10 zile) Ce se vede la masarda sunt 3 straturi de vata normala puse intretesut si fixate cu plasa de fibra de sticala , iar peste acestea se pune ultimul strat cu folie de aluminiu care are rol de bariera de vapori si bariera impotriva radiatiei infrarosii (caldura) In mod firesc se formeaza o plapuma intre folia de sub invelitoare ( folia de sub tigla sau tabla)si folia de alumminiu din ultimul strat de vata (numai ultimul strat de vata are folie de aluminiu ) , dar acum in viitoarele constructii caut sa separ fiecare strat de vata cu folie din aceea reflectorizanta pt a forma mai multe plapumede vata suprapuse. Cit despre costuri nu mai stiu exact cit a facut , ( stiu ca vata cu aluminiu era destul de scumpa undeva la 120 ron/ sul 18m2) cheltuielile cu astfel de lucrari se amortizezi foarte repede prin reducerea consumului Tinind cont de dimensiunile grinzilor si comprimarea straturilor de vata izolatia e de 30cm chiar daca dupa materiale ar trebui sa fie de 35. Deasemeni aveti grije ce vata folositi pt ca nu intotdeauna materialul se extinde cum zice producatorul ( eu pina la urma am ales URSA, cea mai scumpa) Seb - am descris mai sus cum e facuta izolatia dar mai repet -primul strat intre grinzile acoperisului (grinzile sunt montate la 60cm tocmai pt ale putea utiliza eficient la izolare si la montarea peretelui fals ) fixat in capse cu o plasa de fibra de sticla 90g/m2( cea mai ieftina ) -al doilea strat se pune longitudinal perpendicular pe primulsi se fixeaza cu bucatile de lemn ce prind vata peste grinzile initiale ( am folosit bucati de 10/12/25cm aplicate peste stratul de vata , ramase de la grizi) puse la distante care sa permita astfel si fixarea bridelor pr CD60 la intervale optime -al treilea strat se pune la fel ca primul intre bucatile de lemn si se fixeaza cu plasa de fibra-sticala care se prinde cu un capsator -ultimul strat se pune longitudinal peste aceste si acopera absolut tot si se fixeaza numai cu bridele de la CD-uri (asta e cel mai greu de fixat) si trebuie aliniate perfect pt a putea fi sigiilate intre ele cu banda de aluminiu, astfel a iesit ce se vede in imagine. Ideal si corect izolatia se face pe exterior sub invelitoare , cea ce impune proictarea corespunzatoare si urmarirea prognozei meteo in timpul cind se lucreaza la acoperis Pt instalatia electrica la masarda folositi copex metalic si majorati grosimea conductorilor in special pt prize , deasemene verificati personal stringerea conexiunilor si lungimea lor , asta pt a avea un somn linistit. Da pai si eu am un semineu destul de mare in living ce incalzeste in mare parte si unul din dormitoare , clar voi merge pe electric desi am destule lemne in zona , o centrala pe lemne imi displace din multe puncte de vedere ! |
|
#47
Posted 12 February 2012 - 19:36
Nu mai citati posturile precedente, mai ales daca sint de un kilometru! Eventual priti din acel post ce e relevant pentru raspuns. Apasati pe raspunde care e situat putin mai jos, deasupra numarului care arata utilizatorii.
|
#48
Posted 12 February 2012 - 20:48
danghetau, on 12th February 2012, 12:16, said: Din una in alta am dat peste case pasive (sau cu eficienta mare) executate din lemn. Am studiat ofertele si se pare ca sint o alternativa buna, constructia din prefabricate laminate si modulare face ca in cca 3-4 luni sa fie gata la cheie. Izolatia de celuloza (care e foarte buna) e din acelasi material ca lemnul care se stie ca e bun izolator, ferestrele cu 3 coli de geam si krypton si un sistem de ventilare cu recuperare de caldura impreuna cu un panou solar fac inutil un sistem de incalzire (aici eu sint deocamdata rezervat). |
#49
Posted 12 February 2012 - 20:52
Vrei sa spui ca vata e la fel de eficienta ca si celuloza pentru sa zicem 20-30cm care ar fi izolatia minima la un pod? Avantajul celulozei ar fi ca densitatea se poate mari pentru aceeasi grosime. Si celuloza se poate pune in orice spatiu se doreste. Nu te opreste nimeni ca atit vata cit si celuloza sa o pui si peste capriori. Aici intervine avantajul celulozei care permite o densitate mult mai mare pe aceeasi inaltime.
|
#50
Posted 12 February 2012 - 21:05
Nu o poti pune peste capriori. celuloza e bagata ca intr-un sac intre capriori de care se prinde cu capse. Nu te intereseaza neaparat densitatea ci rata de transfer termic (la vata e calculat fara a fi presata iar la celuloza rata e calculata cand aceasta e presata) care e egal numai ca vata e mai putin de jumatate din pret.
Discuta cu un evaluator energetic si iti va explica mai bine decat mine. Cand vei ajunge la izolatie poti sa ceri si sfatul unui expers Saint Gobain cei care fac Isover-ul |
#51
Posted 12 February 2012 - 21:11
Bun, in concluzi spui ca e mai buna vata. Spune-ne niste echivalente... La celuloza din cite am inteles de la cel care mi-a facut oferta se poate pune intr-un volum o cantitate dar se si poate suplimenta pentru obtinerea unei densitati mai mari si implicit a unei izolari mai bune deci densitatea are legatura si cu marimea stratului si cu acel coeficient de transfer termic.
Sa inteleg ca vata e mai eficienta pentru izolarea finala a unui pod decit celuloza pentru acelasi spatiu/aceeasi grosime de izolat? |
|
#52
Posted 12 February 2012 - 21:43
Eu nu incerc sa te conving de nimic, nu sunt patron la Saint -Gobain, desi mi-ar placea ).
Nu am ce parametrii sa-ti dau, ci poti intra tu pe saitul Isover sa vezi ca Isover Domo are coeficint 0,39. Celuloza are acelasi coeficient 0,39. Eu am vrut initial sa izolez tot cu celuloza, dar dupa ce am vb cu un evaluator termic am concluzionat ca nu e nici o diferenta plus ca. iti repet, ca celuloza se baga doar intre capriori. Nu cred povestea aia ca baga mai multa celuloza si o face mai densa astfel scazand coeficinetul, de ce nu ar fi facut asta la teste, sa obtina un coeficient mai bun pe care sa-l standardizeze cu un ISO 9001? Eu unul daca as avea de vanzare un produs as incerca sa-l fac cat mai competitiv la analize obtinunad niste agremente tehnice, nu as face asta pe o casa particulara. Singura problema este ca la vata trebuie lucrat cu multa atentie, masurat de 10 ori si taiat odata.Din punctul meu de vedere daca faci izolare doar intre capriori este acelasi lucru ca si coeficient dar e mai ieftin cu vata, daca pui si un strat transversal peste capriori de vata este superior ca si izolatie. Parerea mea. Producatorii de vata sa vina cu berea:)) |
#53
Posted 12 February 2012 - 21:54
De ce nu ar merge pusa si peste capriori ca sa creezi o masa uniforma si compacta ?
|
#54
Posted 12 February 2012 - 22:14
Daca ai realiza un cadru periferic poti pune si peste capriori. Ideea e ca initial se pune membrana apoi se introduce in acel volum creat celuloza. Vedeti filme pe net cu zolatia cu celuloza, eu m-am uitat si asta e parerea mea. In plus asta mi-au spus aia de au asemenea produs la vinzare... pe de o parte ce ati fi vrut sa spuna?
Conform http://www.ecocase.r...atadesticla.pdf celuloza se aplica in orice grosime. http://www.ecocase.ro/index.asp?p=24 http://termoizolatii...-vata-minerala/ Edited by danghetau, 12 February 2012 - 22:27. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users