Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
CASA PASIVA?
#19
Posted 08 February 2012 - 15:38
Dumbo79, on 31st January 2012, 21:52, said: La ce m-am gandit eu .......... : Am peretii exteriori din caramida grosime 36cm , sa izolez cu 15 cm polistiren expandat la exterior si 5 la interior , la tavan sa pun vata minerala de 20 cm si acoperisul cu inca 10 cm . geamuri termopane cu triplugeam . Stiu ca asta e posbil sa nu fie de ajuns , dar nu stiu daca o grosime mai mare a peretilor nu va genera alte probleme ( gen igrasie) . In principiu as dori ca iarna la - 15grade in casa sa am macar +16grade restul pana la 20-21 sa le asigur cu ( 2-3 calorifere pe ulei si un semineu pe lemne care e deja construit in living ) . Mansarda as folosio doar pe timp de vara-toamna , in rest doar parterul! Astept pareri si eventual trageri de urechi argumentate Iti pot spune , ca iarna, daca afar' sunt -15, cu toata izolatia din lume, dupa 4-6 zile temperatura din exterior se va egaliza cu cea din interior( daca nu merge incalzirea) Desigur , o izolatie cat mai buna, ajuta la un consum mai redus de energie. Ideea cu termopanu triplu, e foarte buna. Nu uita ca izolatie buna iti trebuie si in pardoseala. Foarte multa caldura se pierde si in pamant. Eventual un sistem de incalzire in pardoseala la parter ar face minuni, unde mai pui ca functioneaza la temperatura mai scazuta, fapt care implica consum de energie nitel mai mic, si un confort deosebit. Imagineaza-ti in baie , gresia incalzita, ca se usuca singura, si e o placere sa calci pe ea descult, cand iesi ud din dus. In ceea ce ma priveste cu propria casa, iti pot spune ca cel mai calduros loc pe timp de iarna, este si cel mai racoros pe timp de vara. Deci mansarda pe timp de vara, se va incalzi, mult si bine, singura ta solutie fiind climatizarea. Ca ideie , ar fi sa te interesezi de un sistem de climatizare semi industrial sa-i zic asa, care sa-ti raceasca vara toata casa si sa iti incalzeasca iarna, iar distribuirea sa se faca prin canale de aer mascate in tavan fals. Suplimentar, s-ar putea concepe un sistem de filtrare a aerului climatizat. Aerul sa fie pompat dinspre incaperile de la exteriorul casei, iar evacuarea sa se faca prin baie. Daca vei avea o ventilatie constanta, nu va mai fi nevoie sa deschizi geamurile, si nu iti mai intra nici praf in casa, aerul fiind filtrat. Dar cred ca deja vb SF. Digix, on 1st February 2012, 09:58, said: Da, erau 13 grade Celsius dimineață, neîncălzit, nelocuit, fără electrocasnice pornite acolo. Dumbo79, on 6th February 2012, 11:47, said: Corect izolatia nu produce efectiv caldura ci are rolul de a o mentine cat mai mult timp intr-o casa, cum imi place mie sa ii spun sa creeze un lag termic cat mai lung . O sursa de incalzire trebuie sa ai oricum pe timp de iarna dar sa reduci costurile cu incalzirea investind mai eficient in izolare asta e scopul zic eu ! Acuma ma mai gandeam ca in proportie de 60% din peretii exteriori ai casei sa aibe o zona de tampon termic prin urmatoarele lucruri 2 garaje ( unul la nord si unul la sud ) un hol la vest , si accesul spre mansarda la est , astfel o mare parte din peretele camerelor de la exterior nu vor avea contact direct cu mediul exterior ! Am vazut la cineva de prin zona ceva asemanator si chiar functioneaza destul de bine are o CT electrica si a platit factura destul de mica zic eu in jur de 600ron la 128mp utili la o luna de iarna ( incalzire,iluminat , gatit, ACM) ,sunt si 5 persoane . Garajele facute din BCA de 20 si izolate cu baloti de paie ( in jur de 50cm grosime) , iar deasupra izolate cu lut in amestec cu paie ( raport undeva 50-50) . Golurile din fundatia casei le-a umplut de asemni cu baloti de paie 70% si lut 30%) asta mi-a zis . Daca ar fi dupa mine, si bani fara limita, as face casa cu geamuri ca pe vremuri, (geam interior + exterior) cu mentiunea ca ar fi tip termopan, +plus obloane care sa le inchid noaptea (conteaza si alea). Peretii pot fi din mai multe straturi, dar important este sa existe un gol de aer intre ele. Astfel ar fi o ideie, zidarie de piatra/caramida/BCA, care sa fie imbracata in lemnarie/lambriu pe dinafara. Eventual intre lemn si zidarie , stratul de polistiren. |
#20
Posted 08 February 2012 - 15:45
Cred ca este mai ieftin sa te muti intr-o tara cu clima mai blanda.
|
#21
Posted 08 February 2012 - 16:02
Am gasit pe un site o firma care executa ca cheie case pasive folosind izolatie la exterior de pina la 20cm si la interior de 5cm sau alte materiale (asemanator Amvic). Preturile mi se par foarte mici, o casa cu arhitectura moderna de 175mp utili e la cheie doar 85000 euro...
Mai stiti firme din Ro care proiecteaza si executa astfel de case? Vazind aceste preturi parca alea de la Amvic mi se par mai scumpe. |
#22
Posted 08 February 2012 - 16:52
tfmercedez, on 8th February 2012, 15:38, said: Iti pot spune , ca iarna, daca afar' sunt -15, cu toata izolatia din lume, dupa 4-6 zile temperatura din exterior se va egaliza cu cea din interior( daca nu merge incalzirea) Desigur , o izolatie cat mai buna, ajuta la un consum mai redus de energie. Ideea cu termopanu triplu, e foarte buna. Nu uita ca izolatie buna iti trebuie si in pardoseala. Foarte multa caldura se pierde si in pamant. Eventual un sistem de incalzire in pardoseala la parter ar face minuni, unde mai pui ca functioneaza la temperatura mai scazuta, fapt care implica consum de energie nitel mai mic, si un confort deosebit. Imagineaza-ti in baie , gresia incalzita, ca se usuca singura, si e o placere sa calci pe ea descult, cand iesi ud din dus. In ceea ce ma priveste cu propria casa, iti pot spune ca cel mai calduros loc pe timp de iarna, este si cel mai racoros pe timp de vara. Deci mansarda pe timp de vara, se va incalzi, mult si bine, singura ta solutie fiind climatizarea. Ca ideie , ar fi sa te interesezi de un sistem de climatizare semi industrial sa-i zic asa, care sa-ti raceasca vara toata casa si sa iti incalzeasca iarna, iar distribuirea sa se faca prin canale de aer mascate in tavan fals. Suplimentar, s-ar putea concepe un sistem de filtrare a aerului climatizat. Aerul sa fie pompat dinspre incaperile de la exteriorul casei, iar evacuarea sa se faca prin baie. Daca vei avea o ventilatie constanta, nu va mai fi nevoie sa deschizi geamurile, si nu iti mai intra nici praf in casa, aerul fiind filtrat. Dar cred ca deja vb SF. Da si dupa 3 zile, ti se raceau si camerele alaturate, iar in camera se faceau pe putin 7 grade, (cazul in care ai calorifel termostatat) inaintasii nostrii cand faceau casele de cacat, (balegar/lut +paie ) nu erau prosti. Casele alea sunt foarte calduroase iarna si racoroase vara. Habar nu aveau ei de transferul termic, bla bla. Daca ar fi dupa mine, si bani fara limita, as face casa cu geamuri ca pe vremuri, (geam interior + exterior) cu mentiunea ca ar fi tip termopan, +plus obloane care sa le inchid noaptea (conteaza si alea). Peretii pot fi din mai multe straturi, dar important este sa existe un gol de aer intre ele. Astfel ar fi o ideie, zidarie de piatra/caramida/BCA, care sa fie imbracata in lemnarie/lambriu pe dinafara. Eventual intre lemn si zidarie , stratul de polistiren. Normal ca in timp se egalizeaza daca nu ai o sursa de caldura dar ma refeream sa reduc cat de mult posibil costurile cu incalzirea si nu sa le elimin ! Evident ca izolatia trebuie sa fie pe toate planurile casei si cat mai compacta ( cat mai putine punti termice) ! O izolatie cu baloti de paie sau cu polistiren de 15 in fundatie zic ca e suficienta !De restul am zis deja ! |
#23
Posted 08 February 2012 - 19:33
Vezi aici
Visit My POST Ai si ceva atasamente despre acest subiect Edited by ciine, 08 February 2012 - 19:36. |
#24
Posted 09 February 2012 - 11:20
#25
Posted 09 February 2012 - 16:19
Dumbo79, on 9th February 2012, 11:20, said: Da am studiat , teoretic da bine o sa vad practic cum stau In atasamentul cu gradul de izolatie este o formula R= g/y , unde R=rezistenta termica, g =grosimea materialului , y= conductivitatea termica . Pt. a ajunge la o izolatie pt o casa pasiva trebuie ca toata anvelopa ( toate suprafetele prin care are loc schimburi termice, pereti , plafon , acoperis, podea ) sa aiva o rezistenta termica cit mai mare undeva aproape de 7 si sa fie cit de cit egala pt toate suprafetele ( adica daca la nivelul peretelui ai R=4 si la nivelul podelei sau geamului sa ai apropiat sau mai bun R= 4). Cu cit R este mai mare cu atat casa e mai izolata. Aceasta rezistenta se calculeaza pt fiecare material in parte si se insumeaza pt materialele suprapuse , de ex: Avem un zid de caramida poroterm la care y = 0.25 w/mk (este data de producatorul de caramida ) cu grosimea g=40 cm=0.4m atunci ,pe care il izolam cu 0.15 m polistiren cu y= 0.038w/mk( tot de la producator) , atunci rezistenta termica a peretelui este de 0.4/0.25 +0,15/0,038=1.6 (rezistenta termica caramida )+3.95 (rezistenta termica izolatie polistiren)=4.55 care este o valoare buna dar insuficienta pentru o casa pasiva. Deasemeni va rog sa observati ca 15 cm de polistiren are o pierdere de caldura de 3.95/1.6=2.47 ori mai mica decit peretele de poroterm. Pentru o casa corect izolata trebuie sa obtineti valori de rezistenta termica apropiate pentru absolut toate suprafetele de contact termic (podea ,geamuri plafon, acoperis etc.) De asemeni nu neglijati pierderile in fundatie precum si greselile de izolatie ( degeaba pui polistiren de 20cm daca la spaletii de la geamuri pui polistiren de 3cm sau nu mai pui nimic) O izolatie de calitate este cea cu dubla zidarie cum se vede in celalalt atasament format din vata minerala <15 cm (sau polistiren )perna de aer 3cm si o zidarie ornamentala. |
#26
Posted 10 February 2012 - 13:42
ciine, on 9th February 2012, 16:19, said: In atasamentul cu gradul de izolatie este o formula R= g/y , unde R=rezistenta termica, g =grosimea materialului , y= conductivitatea termica . Pt. a ajunge la o izolatie pt o casa pasiva trebuie ca toata anvelopa ( toate suprafetele prin care are loc schimburi termice, pereti , plafon , acoperis, podea ) sa aiva o rezistenta termica cit mai mare undeva aproape de 7 si sa fie cit de cit egala pt toate suprafetele ( adica daca la nivelul peretelui ai R=4 si la nivelul podelei sau geamului sa ai apropiat sau mai bun R= 4). Cu cit R este mai mare cu atat casa e mai izolata. Aceasta rezistenta se calculeaza pt fiecare material in parte si se insumeaza pt materialele suprapuse , de ex: Avem un zid de caramida poroterm la care y = 0.25 w/mk (este data de producatorul de caramida ) cu grosimea g=40 cm=0.4m atunci ,pe care il izolam cu 0.15 m polistiren cu y= 0.038w/mk( tot de la producator) , atunci rezistenta termica a peretelui este de 0.4/0.25 +0,15/0,038=1.6 (rezistenta termica caramida )+3.95 (rezistenta termica izolatie polistiren)=4.55 care este o valoare buna dar insuficienta pentru o casa pasiva. Deasemeni va rog sa observati ca 15 cm de polistiren are o pierdere de caldura de 3.95/1.6=2.47 ori mai mica decit peretele de poroterm. Pentru o casa corect izolata trebuie sa obtineti valori de rezistenta termica apropiate pentru absolut toate suprafetele de contact termic (podea ,geamuri plafon, acoperis etc.) De asemeni nu neglijati pierderile in fundatie precum si greselile de izolatie ( degeaba pui polistiren de 20cm daca la spaletii de la geamuri pui polistiren de 3cm sau nu mai pui nimic) O izolatie de calitate este cea cu dubla zidarie cum se vede in celalalt atasament format din vata minerala <15 cm (sau polistiren )perna de aer 3cm si o zidarie ornamentala. Da multumesc de informatiile suplimentare , dar eu nu vreau sa fie o casa pasiva in adevaratul sens al cuvantului , vreau sa fie cat mai apropiata de pasiva dar sa imi ofere si o respiratie corecta a peretilor ! Adica exemplu : Caramida de 38(40)+polistiren de 15 cm la peretii exteriori , in fundatie 15 cm polistiren , la mansarda 20-30 cm vata minerala bazaltica ( sau altceva inca mai studiez aici) cred ca este o izolatie destul de buna ! Plus ca in jurul casei am o zona de tampon in proportie de 70% ( garaje , hol, acces mansarda prin exterior , magazie ), geamurile for fi triple cu tamplarie de stejar ! |
#27
Posted 10 February 2012 - 15:17
Daca scoti o rezistenta termica in jur devaloarea 4,5 pt. absolut toate suprafetele poti sa te lauzi ca ai o casa bine izolata.
Nu inteleg bine cum e cu zonele tampon?Daca aceste zone nu se incalzesc ai nevoie de aceasi izolatie intre ele si casa. |
#28
Posted 10 February 2012 - 21:42
ciine, on 10th February 2012, 15:17, said: Daca scoti o rezistenta termica in jur devaloarea 4,5 pt. absolut toate suprafetele poti sa te lauzi ca ai o casa bine izolata. Nu inteleg bine cum e cu zonele tampon?Daca aceste zone nu se incalzesc ai nevoie de aceasi izolatie intre ele si casa. La Poroterm de 38 +15cm Polistiren da 5,5 nu 4,5 Si uita-i sa spun pe timp de vara am mai multa racoare decat atunci cand balconul nu exista , alte lucruri nu am mai facut la casa respectiva privind izolatia! Edited by Dumbo79, 10 February 2012 - 21:58. |
|
#29
Posted 10 February 2012 - 23:19
Foarte bune zonele tampon: eu am cel putin doua balcoane pe care le-am inchis cu zidarie+termopan la unul iar la celalat doar structura metalica si geam. In primul, desi nu e incalzit (dar izolat) poti sta lejer fara sa simti frigul insa in al doilea te ia mama gaia... e ca afara. In ambele situatii dupa ele vin dormitoare.
|
#30
Posted 11 February 2012 - 00:39
CASAA1.jpg 141.85K
174 downloads
Am atasat aici cam cum va arata viitoarea mea casa ( dpdv al termosistemului) nu e completa , fiindca la desen tehnic nu ma pricep iar softuri mai bune sunt complicate pentru mine . Sugestii sunt bine venite Edited by Dumbo79, 11 February 2012 - 00:46. |
#31
Posted 11 February 2012 - 08:37
Dumbo79, on 10th February 2012, 21:42, said: La Poroterm de 38 +15cm Polistiren da 5,5 nu 4,5 Stiu ce e o zona tampon dar am vrut sa vad daca se face izolatie intre casa si acea zona . Este corect cum vad in foto , dar nu inteleg de ce faci separatie intre camere si masarda , nu incalzesti toata casa? Cei 10 cm vata dintre cele doua spatii le adaugi la izolatia de la acoperis.(30 cm vata cu bariera de vapori obligatoriu) Attached FilesEdited by ciine, 11 February 2012 - 08:39. |
#32
Posted 11 February 2012 - 10:42
ciine, on 11th February 2012, 08:37, said: Corect , greseala mea . Stiu ce e o zona tampon dar am vrut sa vad daca se face izolatie intre casa si acea zona . Este corect cum vad in foto , dar nu inteleg de ce faci separatie intre camere si masarda , nu incalzesti toata casa? Cei 10 cm vata dintre cele doua spatii le adaugi la izolatia de la acoperis.(30 cm vata cu bariera de vapori obligatoriu) Mansarda o voi folosi doar din primavara pana in toamna ( banuiesc) . Da m-am gandit si la varianta cu sa pun cei 10 ados la cei 20 de la mansarda inca mai studiez problema ! Profilele acelea mai exact in ce sunt prinse si cum ? Edited by Dumbo79, 11 February 2012 - 10:46. |
#33
Posted 11 February 2012 - 11:11
Poza cu pierderile de caldura e foarte corecta ... se pot deduce citeva consecinte ascunse ale izolarii sporite a unei case intr-un climat cu extreme meteo ca in Romania ......
Iarna izolatia TINE caldura INAUNTRU si frigul AFARA ... asta e foarte bine iarna dpdv consum ... Toate casele cu izolatie spre pasiv au probleme insa vara ... pt ca si atunci izolatia TINE caldura INAINTRU... desi nimeni nu mai vrea ... Daca ai o izolatie spre pasiv e obligatoriu sa iti pui si jaluzele , izolatie super la invelitoare , peste tot pe unde POATE intra caldura ... ca sa compensezi acest comportament al izolatiei vis-a-vis de caldura din interior ... Mai mult o sursa de frig e aproape obligatorie ca sa compensezi pt caldura generata de locuitori ... depinde cit de suportabila e caldura de Iunie-August pt ei .. Am vazut multe case superizolate cu polistiren/vata in care vara , fara AC era sufocant ... pare sa fie un comportament tipic . Din cauza extremelor climatice de la noi izolarea unei case si racirea/incalzirea ei sint probleme mai delicate decit la cei la care doar un regim termic e preponderent ,,, ori incalzire ... ori racire ... E un subiect mai amplu care a fost atins pe topic doar putin ( Fastcojo mi se pare ) .. eventual discutiile despre constructii traditionale bazate pe pamint/paie/etc ... Am vazut ca toata lumea cind se gindeste la izolare se gindeste doar la cit de utila e IARNA ... Uita sau nu realizeaza problemele care apar din cauza aceleiasi izolatii VARA ... Spor in continuare ciine, on 11th February 2012, 08:37, said: Corect , greseala mea . Stiu ce e o zona tampon dar am vrut sa vad daca se face izolatie intre casa si acea zona . Este corect cum vad in foto , dar nu inteleg de ce faci separatie intre camere si masarda , nu incalzesti toata casa? Cei 10 cm vata dintre cele doua spatii le adaugi la izolatia de la acoperis.(30 cm vata cu bariera de vapori obligatoriu) |
|
#34
Posted 11 February 2012 - 11:25
jda, on 11th February 2012, 11:11, said: Poza cu pierderile de caldura e foarte corecta ... se pot deduce citeva consecinte ascunse ale izolarii sporite a unei case intr-un climat cu extreme meteo ca in Romania ...... Iarna izolatia TINE caldura INAUNTRU si frigul AFARA ... asta e foarte bine iarna dpdv consum ... Toate casele cu izolatie spre pasiv au probleme insa vara ... pt ca si atunci izolatia TINE caldura INAINTRU... desi nimeni nu mai vrea ... Daca ai o izolatie spre pasiv e obligatoriu sa iti pui si jaluzele , izolatie super la invelitoare , peste tot pe unde POATE intra caldura ... ca sa compensezi acest comportament al izolatiei vis-a-vis de caldura din interior ... Mai mult o sursa de frig e aproape obligatorie ca sa compensezi pt caldura generata de locuitori ... depinde cit de suportabila e caldura de Iunie-August pt ei .. Am vazut multe case superizolate cu polistiren/vata in care vara , fara AC era sufocant ... pare sa fie un comportament tipic . Din cauza extremelor climatice de la noi izolarea unei case si racirea/incalzirea ei sint probleme mai delicate decit la cei la care doar un regim termic e preponderent ,,, ori incalzire ... ori racire ... E un subiect mai amplu care a fost atins pe topic doar putin ( Fastcojo mi se pare ) .. eventual discutiile despre constructii traditionale bazate pe pamint/paie/etc ... Am vazut ca toata lumea cind se gindeste la izolare se gindeste doar la cit de utila e IARNA ... Uita sau nu realizeaza problemele care apar din cauza aceleiasi izolatii VARA ... Spor in continuare Cat se poate de corect dar cu 1-2 aparate de aer conditionat ( multifunctionale) cred ca problema in mare parte se rezolva. !Evident ca o sa fie nevoie de jaluzele exterioare care sunt utile atat vara cat si iarna ( unii folosesc obloane mai ieftine si mai simplu cica de montat) |
#35
Posted 11 February 2012 - 11:56
Confirm utilitatea rulourilor exterioare, am pus inca de acum 10 ani si nu are sens sa mai spus ce diferenta e fata de camerele unde nu am aceste rulouri (cu precadere pe partea insorita ca in rest nu e cazul). Inertia termica a unei cladiri foarte bine izolata este mica si tocmai de aceea cu putin energie se obtine confortul dorit atit iarna cit si vara.
Edited by danghetau, 11 February 2012 - 11:57. |
#36
Posted 11 February 2012 - 12:43
Nu am rulouri la bloc unde stau acuma dar am vazut utilitatea lor asta vara unde am fost 2 saptamani in Germania ! Dimineata le tinea inchise, pe la orele 11-11.30 le deschideau pana pe la orele 17! Nici urma de incalzire in exces! Pot sa zic ca la pranz daca te culcai dormeai ca un prunc pana seara , evident era si intr-o zona rurala ( dar ruralul la ei nu e ca la noi ).
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users