Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi
 Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 

Dificultati cu 3ds max

- - - - -
  • Please log in to reply
44 replies to this topic

#19
crism92

crism92

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 07.08.2013
Nu, nu. Imi apare scrisul acela gri, ca si cum ar lipsi comanda.

#20
catalinuptm

catalinuptm

    Senior CG Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,308
  • Înscris: 11.03.2008
Incearca sa exporti si sa importi in mudbox.

#21
Pieptoasa

Pieptoasa

    38G

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,477
  • Înscris: 31.07.2011
Buna. Vin si eu cu o intrebare de incepator daca se poate.
In viewport cand ma apropii mult de geometrie imi arata conform imaginii de mai jos..e ceva normal sau este vreo setare conform careia sa pot intra in geometrie ?
multumesc.

Attached Files

  • Attached File  1.png   231.59K   10 downloads
  • Attached File  2.png   296.06K   10 downloads


#22
catalinuptm

catalinuptm

    Senior CG Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,308
  • Înscris: 11.03.2008
Buna, e de la viewport clipping, si de asemenea daca vrei sa te poti apropia mai mult de obiect, apasa pe U, asta te va pune in ortographic si nu in perspectiva cum te esti tu acuma.

Ai mai jos rezolvarea la viewport clipping, dupa ce iti apar acele chestii galbene, trage de ele in sus si respectiv in jos si sa vezi ca poti sa dai zoom mai mult pe obiect, de asemenea ai grija sa fii in ortographic.

Attached File  1.jpg   377.76K   6 downloads

Edited by catalinuptm, 12 December 2016 - 20:59.


#23
Pieptoasa

Pieptoasa

    38G

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,477
  • Înscris: 31.07.2011
Nu am reusit sa fac sa imi apara acele sageti galbene in stilul crop. In schimb apasand u si intrand in ortographic s-a rezolvat dilema. As fi curioasa la ce e util acest clipping.

#24
catalinuptm

catalinuptm

    Senior CG Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,308
  • Înscris: 11.03.2008
Trebuie sa mearga, vad ca folosesti max 2017, dar ar trebui sa fie la fel si acolo, daca dai click pe viewport clipping, ar trebui sa-ti apara acele sageti galbene.De asemenea poti sa citesti mai multe chestii despre clipping viewport: https://knowledge.au...t-Clipping.html

Ajuta atunci cand vrei sa vezi intr-un obiect in interior, alta utilitate nu prea vad.

Edited by catalinuptm, 12 December 2016 - 21:16.


#25
Pieptoasa

Pieptoasa

    38G

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,477
  • Înscris: 31.07.2011
Gata.. a mers :). M-am tot uitat peste niste clip-uri youtube si parca inteleg mai multe din miscarile si workflow-ul lor. Mi-ai putea recomanda 2-3 pentru inceput? Ma gandesc sa nu dezbat scene prea complexe din care sa nu retin prea multe.

#26
catalinuptm

catalinuptm

    Senior CG Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,308
  • Înscris: 11.03.2008
Vezi aici:

http://forum.softped...ax-introducere/

Si aici:

http://forum.softped...-3d-studio-max/

Poti sa te uiti la tutorialul 4 si 5, ultimele doua de jos de la primul post, cu casa.

#27
Pieptoasa

Pieptoasa

    38G

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,477
  • Înscris: 31.07.2011
multumesc!

#28
catalinuptm

catalinuptm

    Senior CG Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,308
  • Înscris: 11.03.2008
Cu multa placere, oricand!

#29
Pieptoasa

Pieptoasa

    38G

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,477
  • Înscris: 31.07.2011
Buna din nou.
Va deranjez cu o intrebare,eventual doua.caci vad ca in Ro e cam singurul loc unde se dezbate la nivel conversational subiectul 3Ds max (ma puteti contrazice in caz de).
1. In ce masura versiunea 2018 e de luat in seama, mai ales pe partea de randari si mici modificari pe partea de modelare; cel putin la nivel comparativ cu 2017 care e deja instalat.
2. Am spus mici modificari pentru ca sursa va fi un fisier .fbx obtinut din Autodesk Revit Architecture cu care se va face si linkarea (deci update-urile se vor regasi in max, teoretic). In privinta acestui format, principalul avantaj e partea de linkare..alte amanunte nu cunosc si aici v-as ruga sa veniti cu ceva sfaturi. Ce format e indicat sa se importe in max pentru o compatibilitate cat mai mare si usurinta de a cosmetiza geometrii pe ici-colo?
multumiri

Edited by cammelia08, 08 May 2017 - 19:16.


#30
catalinuptm

catalinuptm

    Senior CG Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,308
  • Înscris: 11.03.2008
Buna din nou.

1.Pe partea de rendering cat si pe partea de modelare, nu e absolut nicio diferenta fata de versiunile precedente, atat timp cat lucrezi cu plugin-uri 3rd party, cum ar fi in cazul randarilor: vray, corona, octane s.a.m.d iar pe partea de modelare cu rapatools.Deci fie ca lucrezi cu 2016 sau 2018, e cam acelasi lucru din punctele astea doua de vedere.
2.Nu prea am inteles la ce fel de update-uri te-ai referit cand ai spus ca "deci update-urile se vor regasi in max, teoretic".Pentru partea de import din alte programe, e recomandat sa faci update la o versiune de max mai buna, de exemplu in max 2016 fata de 2015 au bagat in sfarsit tipul de fisiere ABC (alembic) foarte bun, iar in max 2017, au imbunatatit foarte mult importul fisierelor de tipc stp/stl/cad, asadar pe partea asta de a importa dintr-un program in altul alte tipuri de fisiere e bine sa ai o versiune cat mai noua, daca nu chiar ultima, eu personal inca folosesc 2016 si sunt ok cu asta, la ce am eu nevoie si la cat de "des" import eu fisiere din alte programe in max, e suficient.Ti-as recomanda sa-l exporti in obj sau abc, daca revit-ul stie asta.Ultima parte, cea a cosmetizarii geometriei, nu prea am inteles-o, daca aduci orice fisiere dintr-un program cad, in max, prin orice format l-ai importa, el o sa-ti trianguleze mesh-ul, asadar este imposibil sa-l poti modifica in vreun fel in max, poti sa faci retopo (sa modelezi peste el un mesh de tip edit poly) ca sa poti sa modific geometria daca doresti, altfel nu prea ai cum sa intervii asupra geometriei atunci cand il importi dintr-un program de tip cad.Doar din Maya daca aduci chestii in max, acolo ai optinea de a putea intervenii asupra geometriei pentru ca cele doua programe folosesc aceasi metoda de modelare si anume edit poly, altfel nu prea ai cum sa faci ce vrei tu, asa ca tot ce poti face este sa iti faci direct geometria in revit sau sa faci retopo peste geometria ta in max.

Edited by catalinuptm, 08 May 2017 - 20:44.


#31
Pieptoasa

Pieptoasa

    38G

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,477
  • Înscris: 31.07.2011
1. Am vazut ca au introdus un nou motor de randare denumit Arnold..prin care se inlocuieste celebrul MentalRay. Nu stiu daca sunt in masura sa judec diferentele dar as fi fost curioasa de un feedback pe partea asta.
2. Prin linkare fac referire ca orice modificare asupra geometriei in soft-ului de origine sa se regaseasca in mod automat in max, la deschiderea acelui fisier (din nou); practic se sincronizeaza update-ul. Prin export am facut referire si la fidelitatea pastrarii materialelor din revit, pe cat posibil. Revit suporta si obj, e mai mult folosit la "animatii" la 360grade din ce am observat. pentru abc trebuie sa mai studiez.

#32
catalinuptm

catalinuptm

    Senior CG Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,308
  • Înscris: 11.03.2008
1.Da arnold-ul incepand de la versiunea 2018 din max, o sa ia locul MR-ului.Este probabil cel mai puternic motor de randare care se foloseste in special in industria cinematografica, este destul de slow daca vrei sa-l folosesti in productia de zi cu zi, insa este foarte accurate si destul de usor de folosit daca sti sa folosesc vray-ul.Pentru firmele care fac filme, puterea este foarte bun pentru ca desi este ceva mai slow ca vray-ul spre exemplu, pentru ei nu conteaza asta pentru ca nu au nicio problema cu render power-ul si au mii de cpu-uri care isi fac treaba de minune.Cei de la autodesk nu l-au introdus doar ca asa li se pare lor mai fancy, ci pentru ca au cumparat firma care a facut arnold-ul si din acest motiv l-au introdus in max by default, ce nu stie multa lume, este ca el nu poate fi folosit decat daca vrei sa randezi ceva local, versiunea care vine pe max, neputand sa fie folosita pe un render farm, pentru asta trebuie sa iei o licenta de arnold, care costa in jur de 1200 de euro, deci doar asa un sneak peak, doar ca cei care nu au folosit pana acuma arnold-ul sa vada cum e si sa-si faca o idee.

2.Ca sa ai ce vrei tu, trebuie sa-ti scoti fisierele ABC, alembic-uri, si sa pastrezi exportul acelui fisiere fara sa-l stergi.Export fisierul ABC, apoi il importi in max si salvezi max-ul.O sa rezult un fisier foarte mic de max, unde ai geometria fisierului abc, iar cand dai click pe un obiect din scena de max, vei avea un obiect cu denumirea alembic, iar la proprietatile de editare ale acestuia vei avea un patch unde se regaseste fisierul abc, daca acel fisiere abc se modifica sau dispare, modificarile vor fi vizibile in fiesireul de max ori de cate ori il vei deschide.Si din cate stiu eu ABC-ul este singurul tip de fisier care face ce ai tu nevoie.

#33
Pieptoasa

Pieptoasa

    38G

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,477
  • Înscris: 31.07.2011
Interesant.. o sa incerc sa studiez putin acele aspecte. Am o nelamurire mica.. ai idee unde as putea gasi un tutorial pentru realizarea unei scene de randari ? Prin scena, fac referire la un fundal de o anume culoare, nu stiu daca stii dar fotografii folosesc un fel de coala de hartie indoita pentru a da impresia de fundal alb. De asemenea, se pot salva randari fara fundal (png alpha-channel), doar cu obiectul ?

#34
catalinuptm

catalinuptm

    Senior CG Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,308
  • Înscris: 11.03.2008
O sa incep cu sfarsitul, in principiu cam asa se si lucreaza, salvezi obiectul fara background, doar obiectul, un contact si un ground shdow si in post ii pui ce background vrei tu, ce culoare vrei tu.Nu prea se obisnuieste sa randezi background-ul de studio direct, decat daca ai un background de alt tip, sa zicem ca ai o poza cu o strada si il randezi cu background-ul acela dar chiar si asa, il randezi cu background-ul ala, insa tot ii vei pune un alpha peste obiect si background-ul il vei tine separat, pentru ca ai mai mult control asupra obiectului in sine si a asupra backgroundului.Si iti voi da si un exemplu, un render de-al meu mai vechi, chiar daca totul a fost full cg, cu atat mai mult am preferat sa le am separat pe fiecare, tocmai pentru un control mai bun asupra fiecarui element in parte, astfel pentru background-ul am putut face post procesarea separat apoi am match-uit post-ul facut la background cu masina si in final am avut toate elementele in imagine.

Si avem asa:

Background-ul singur

Attached File  background.jpg   2.32MB   5 downloads

Shadow-ul singur

Attached File  Sahdow01.jpg   100.83K   5 downloads

Shadow-ul pus pe background

Attached File  Shadow2.jpg   2.22MB   5 downloads

Masina singura

Attached File  Masina.jpg   415K   6 downloads

Si imaginea finala

Attached File  Final.jpg   2.19MB   7 downloads


PS: Peste tot in imagini unde este alb, acolo este defapt transparent, dar le-am salvat eu jpg si din motivul asta e alb unde e transparent.

Asadar, modul asta de lucru e valabil si pentru renderele de studio, insa daca tii neaparat sa faci asta din render, exista destul de multe tutoriale cu studio setup.

Cum ar fi acesta:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/KU8msobtWgI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by catalinuptm, 14 May 2017 - 12:27.


#35
Pieptoasa

Pieptoasa

    38G

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,477
  • Înscris: 31.07.2011
Buna, te mai stresez putin cu intrebarile mele..ai idee de ce iese cu o calitate atat de scazuta pe la muchii,dar nu numai? Tin sa adaug ca nu am adaugat inca materiale la geometrii

Attached Files


Edited by cammelia08, 17 May 2017 - 21:44.


#36
catalinuptm

catalinuptm

    Senior CG Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,308
  • Înscris: 11.03.2008
Cu ce randezi ? Trebuie sa umbli la setari, sunt cateva motoare de randare care au setarile gata facute by default.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate