Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 

Tricicleta electrica adulti

- - - - -
  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1
cvapailty

cvapailty

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 116
  • Înscris: 03.10.2011
Salutare. De ceva vreme imi sta in cap sa imi fac un mijloc de transport electric pt a ma deplasa cu el pana la si de la servici (cca min. 10km/zi).
Ideea e cam in felul urmator.
Detin un motor electric de cc de 500w; 220v(nu e motor brushless), invertor de 1000w sinus modificat sau 4000w sinus pur, acumulatori de la 60A pana la 180A. Problema de adaptare, pinioane, transmisie nu mi-o pun aici pt ca e treaba de mecanica.
Toata povestea asta as vrea sa o montez pe o tricigleta pt adulti pt a avea spatiu suficient (acumulatori, suport motor etc).
Problema e de un variator sau un controller pt motorul electric. Nu stiu de unde pot sa iau asa ceva. Am incercat cu un intrerupator variabil pt becuri (scria ca rezista 800w) dar problema a fost ca atunci cand i-am dat drumu usor (in teste ) mi-au sarit sigurantele (bineinteles ca motorul are puntea de diode pe el ac-dc).
Ma poate ajuta cineva cu un variator pt acest motor?

Astept raspunsuri cat mai "autorizate" fara raspunsuri bazate pe auzite.

Va multumesc. Dan Masca Tg-Mures. 0744-795.067

#2
rasistu

rasistu

    Troll

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,715
  • Înscris: 20.03.2011
motorul e prea mic pentru ce vrei tu sa faci. 500w = trei sferturi dintr-un cal putere.
in plus e de 220, invertorul consuma si el energie inutila.
iti trebuie un motor de 36-48v si un controler pt el. baterii montate in serie pt voltaj si in paralel pentru amperaj. succes!

#3
cvapailty

cvapailty

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 116
  • Înscris: 03.10.2011
ok, ma gandeam ca: pun 2 fulii una mica pe motor si una mare pe axul din spate, transmisie cu curea pe post de reductor turatie, iar asta ma avantajeaza cu puterea. Nu e tot una daca e pus motorul in butuc ca aici: http://www.goldenmotor.com/  sau e cu reductor
. Eu stiu foarte bine ca invertorul consuma dar astea le am la dispozitie fara costuri.  Ma intereseaza un controler, daca se poate face, adapta de la alte aparate sau cumpara.
Posibil ca cineva in cunostinta de cauza sa-mi dea vr-o idee. Eu m-am gandit la un panou de comanda de la o banda de alergare, sau chiar tot kitul dar e cam greu de procurat

#4
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
La 500w/220v alternativ poti folosi regulatorul de turatie de la o masina de gaurit.

#5
cvapailty

cvapailty

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 116
  • Înscris: 03.10.2011
hmmmmm, oare tine asa ceva? Motorul meu e mare, are 24 kg, consumul.... Stiu ca in functie de w se poate calcula A consumati dar.... Poate e o idee foarte buna.
A probat cineva treaba asta?

#6
rasistu

rasistu

    Troll

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,715
  • Înscris: 20.03.2011
nu inteleg de ce te complici. vrei triciclu, cumpara ceva potrivit nevoilor. da, poti avea putere mai mare cu fulii dar ce viteza vei avea? te voi intrece la pas.

#7
v3lsatis

v3lsatis

    【HD】

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,173
  • Înscris: 19.12.2004
Nu merita pentru scopul asta la modul ca nu are randament..
Iesi mai ieftin cu autobuzul, metroul, tramvaiul sau masina personala.
Mai sanatos iesi daca mergi pe jos- nu se aplica chiar oricand..

#8
cvapailty

cvapailty

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 116
  • Înscris: 03.10.2011
v3lsatis, ai incercat tu si nu e valabil? Si in plus nu am pus problema de ieftin sau scump. Incarcarea se va face si cu un panou solar de 75w, regulator incarcare solar de 7,5A, pe care le detin, sau de la sistemul de panouri fotovoltaice ce le am montate la casa, sau de la servici, unde chiar nu sunt stresat de consumul de curent.
Oricum multumesc ca esti atent si ai grija de sanatatea mea.


din fulii se poate calcula ca la o turatie maxima a motorului sa ajungi la un 20- 25km/h, iar raportul sa fie ok. Zici ca ma complic.Cu ce?  Nu e o nevoie ci un test. Si in plus cum stau la curte nu ma streseaza spatiul sau caratul pe scari in sus. La servici la fel, o pot baga in curte si cu asta basta.
Eu cer pareri de la cei care au mai incercat ceva asemanator, nu prea multa teorie (desi fara nu se poate) dar ma intereseaza si aspectele practice

Edited by cvapailty, 20 January 2012 - 11:27.


#9
rasistu

rasistu

    Troll

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,715
  • Înscris: 20.03.2011
da, vad ca esti pornit sa folosesti acest motor... tu nu intelegi ca e prea mic pentru ce vrei tu? 500w nici o pompa de apa nu are, nu vei reusi sa ai si cuplu si viteza de 25km/h. daca banii nu sunt nicio problema de ce nu cumperi un motor brushless de 48v? tu vrei sa pui detoate pe ea, enspe mii de acumulatori, panouri solare etc dar motorul nu le va cara. motorul tip butuc are reductor inauntru (planetary gear).
concluzie, ideea e buna dar nu ai motorul potrivit.

#10
cvapailty

cvapailty

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 116
  • Înscris: 03.10.2011
Am inteles. Acum nu mii la indemana sa dau o caruta de bani pe un motor  brushless, sa il import si alte chestii. Ma refeream la costuri de intretinere si incarcat acumulatori, asa cum am inteles din postul colegului v3lsatis. Bineinteles ca ma uit la bani. Daca nu ma uitam cumparam o bicicleta electrica gata facuta la aproape 2000$.
Ce tip de motor sa caut (vechituri sau second) care s-ar preta la asa ceva? Am inteles ca la 36-48v dar cati w si ce tip?

Edited by cvapailty, 20 January 2012 - 11:36.


#11
rasistu

rasistu

    Troll

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,715
  • Înscris: 20.03.2011
problema nu e de consumul mare de curent ci de forta necesara ca motorul sa miste triciclul. poti sa te uiti pe youtube sa vezi astfel de montaje, multe au la descriere de tip de motor folosesc.
calculeaza greutatea vehicolului, inclusiv cu greutatea ta si vezi de putere ai nevoie.
vrei musai electric? cu un motor de 200cc 4 timpi, racit cu aer si un ambreiaj centrifugal faci ravagii!

#12
cvapailty

cvapailty

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 116
  • Înscris: 03.10.2011
mijloace de transport am har Domnului (de la masina, motocicleta, atv care sunt toate cu motoare termice). Ideea era de ceva electric, mai ales facut acasa. Pe partea asta nu m-am "jucat" inca.
Deci ideea e urmatoarea: un mijloc de transport electric :)

#13
picpro52

picpro52

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 566
  • Înscris: 01.11.2004
Chiar ieri era da dau cu masina peste un nene ce mergea bine-mersi cu o astfel de scula pe carosabil. Viteza lui era cam 6km/h (mai incet decat a unui om "grabit").
Lumini ioc (era seara). Bine, vorba vine ca era sa-l lovesc, l-am vazut din timp, dar unul care ar fi avut viteza... Nu cred ca e legal asa ceva pe drumuri publice. In fine, asta e alta discutie.
Pentru scopul tau iti trebuie un motor de curent continuu, tensiune joasa (24-48V), controler de turatie si acumulatori. Nu se pune problema de inverter si de aceea motoarele de 230V "recuperate" nu pot fi folosite din cauza randamentului prost al inverterului.
Trebuie calculata puterea minima, eu cred ca sub 1,5 Kw este exclus (depinde cat de grea iese sandramaua, avand in vedere acumulatorii).
Gandeste-te ca trebuie sa urci o panta, sa accelerezi....
Cred ca cea mai buna solutie este cu motor brushless+controler. Asa sunt si variantele industriale.
Eu as face cu 2 motoare mai mici, plasate in butucul rotilor din spate.
Toata chestia va costa ceva, chiar si exploatarea va fi mai scumpa decat o motoreta dar am inteles ca e placerea lucrului facut cu mainile tale. Si aceasta n-are pret.
A, era sa uit. Acumulatorii sunt speciali, pentru tractiune electrica (nu merg cei de masina) si deci sunt destul de scumpi. Se gasesc date (preturi) pe Internet.

Edited by picpro52, 20 January 2012 - 12:37.


#14
rasistu

rasistu

    Troll

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,715
  • Înscris: 20.03.2011
acumulatorii trebuie sa fie deepcycle adica poti sa ii descarci complet si sa-i reincarci fara sa se uzeze. daca faci lucrul asta de 3-4 ori la un acumulator auto plumb-acid l-ai omorat.

#15
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
cvapailty baga nasu aici: http://forum.softped...howtopic=263738

stiu, o sa zici ca bicicleta nu-i tricicleta da motorizarea poa sa fie tot aia.

--------------------------
Deci, pe scurt:
- nu se merita folosirea invertor - curent alternativ, pentru ca, asa cum s-a spus e ineficienta
- si iti trebuie reductie serioasa.
- un kit de motor brushless in butuc special pt. bicicleta te duce la 150 euro cu controler si celelalte accesoriisi adauga max 3kg la bicicleta (cost si greutate fara baterii)
- costurile mai mari sunt in baterii, daca vrei sa aibe viata lunga si sa nu fie foarte grele.
- Sa te atepti la un consum de 10-15watt-ora /km
- cine zice ca 500 de watt nu-s suficienti nu stie ce vorbeste, deoarece
- un biciclist care pedaleaza lejer cu 15-20km/h nu produce mai mult de 60-100 de watt numai un sportiv de performanta va putea sustine 500 de watt mai mult de 2-3 minute.
-  vezi pe topicul de mai sus ca se ating >30km/h cu motoare de 350 de watt
- in majoritatea tarilor UE motorizarea la biciclete electrice e reglementata la max 250 watt si 25km/h.
- adica poti pargurge 10km in 20-30minute, daca vorbim de Bucuresti la ora de varf ai sanse sa ajungi mai repede decat cu automobilu.

Edited by blimpyway, 20 January 2012 - 18:11.


#16
Turnatoriu_de_orza

Turnatoriu_de_orza

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,864
  • Înscris: 14.10.2010

 cvapailty, on 20th January 2012, 10:50, said:

... imi sta in cap sa imi fac un mijloc de transport electric ...

Dupa ce am citit tot ce s-a scris aici parerea mea este urmatoarea: du-te sa vezi un electrocar sau un electrostivuitor - de la vreo unitate industriala sau de la hipermarketuri- si sa stai de vorba cu cei care intretin respectivele utilaje. Cu siguranta vei gasi raspunsuri la problemele tale.

#17
usernamealin

usernamealin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 601
  • Înscris: 09.01.2010
Alternatorul se poate folosi ca motor trifazat daca alimentezi cu curent continuu rotorul, prin firul de la excitatie. Sunt alternatoare ce ajung la 1000 w si se pot folosi si doua alternatoare in cazul unei triciclete, fara a avea nevoie de diferential. Ma intreb daca nu e posibil sa folosesti un mic motoras trifazic, actionat de pedale, pe post de generator de unda trifazica?

Probabil nu mai e  nimeni pe aici, acum vad ca nu s-a mai postst de prin 2012.

#18
maccip

maccip

    45 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,068
  • Înscris: 06.01.2007
Daca schimbi destinatia din motor in generator, vei avea problema alimentarii rotorului.
Ai putea inlocui rotorul cu unul cu magneti permanenti, dar din pdv constructiv un rotor de alternator nu are o singura pereche de poli, deci un eventual replace cu unul cu magneti permanenti ar fi un proiect foarte complicat fara sa-i demagnetizezi.
Magneti de neodim dublati cu folii de permaloy, ceva, fluxurile magnetice de acolo in timpul functionarii ca si motor sunt foarte mari, eficienta alternatorului e dat si de acest aspect, rotorul facand parte din circuitul magnetic de reluctanta scazuta, nu numai flux magnetic mare.
In fine, poti scoate energie electric din dracovenie, dar la eficienta mai scazuta decat eficienta cu care scoate lucru mecanic din energie electrica. Alternatorul e foarte eficient in acest aspect iar ce-l face sa fie eficient e faptul ca lucreaza in 3 faze, faptul ca are mai multi poli si faptulca lucreaza cu materiale cu permeabilitate mare si flux mare de saturatie.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate