Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Free streaming SkyShowtime

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine
 The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...
 Resoftare camera supraveghere

Laptop Gaming

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...
 Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024
 

Subaru Forester 2.0 158CP 4EAT

- - - - -
  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#19
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007

 undercoverbrother, on 16th February 2012, 13:06, said:

Parerea mea este 2.0 Turbo automat dar numai daca esti dispus la costuri inumane in caz de probleme pe care e drept ca le poti avea sau nu.
Costurile ca costurile dar intrebarea este daca se pricep mecanicii sa-i dea de cap? Mai ales in provincie...

#20
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,199
  • Înscris: 13.07.2005
@TLGTLC - mai sunt si in provincie oameni priceputi ....
In zona mea, service-uri bune Subaru sunt in Brasov, Sibiu si Cluj Napoca.
Am inteles ca si in Constanta - si or mai fi si altele prin tara ca doar nu toata lumea merge in service la SMT.

Legat de Forester - modele precedente (MY04 si MY06) au fost extrem de fiabile.
Si mai rapide decat generatia actuala (erau ceva mai usoare si nu erau penalizate de incadrarea in normele de poluare).

Intr-adevar, piesele pot fi ceva mai scumpe decat la alte modele similare ale altor producatori in primul rand datorita volumului de vanzari al Subaru in Europa (probabil undeva in jurul a 5-10% din productia globala).
Aici nu vorbim de reperele necesare unei revizii (filtre @ stuff) ci de piese mecanice sau elemente de caroserie.
Parerea mea este ca in cazul unui Subaru, in Romania asigurarea CASCO este un "must have" !

Legat de partea mecanica, cel putin la benzinare nu au fost probleme de fiabilitate, totusi depinde de modul in care a fost intretinuta masina anterior.

Un prieten si-a achizitionat saptamana asta un Forester 2.0 XT  din 2005 sau 2006 cu peste 200k km la bord caruia fostul proprietar ii schimbase de curand discurile si placutele de frana precum si amortizoarele spate self-leveling !!
Deci, cel putin pe partea asta o buna bucata de vreme sta linistit !
Prin urmare, exista si cazuri fericite !

PS: Masinuta aia e o mica bestie - 2.0 l turbo, 220 CP / 310 Nm si vre-o 6 sec pana la 100 km/h ! :wub:

PPS: Legat de costuri - la reprezentanta, revizia normala (ulei + filtre) la un Forester 2.0 diesel este la acelasi pret (+/- 50 lei) cu revizia uni VW Polo 1.2 benzina !

#21
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008

 undercoverbrother, on 16th February 2012, 13:06, said:

tractiune mai performanta (torsen)
:huh:   Nu neg calitatile Torsen dar totusi...

#22
Rickcool

Rickcool

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 20.07.2010
Am comis-o!
Gata,am incheiat contractul cu dealerul  :thumbup: .Am gasit un Subaru Forester aici care mi-a placut f. mult cum arata.E foarte curat,nu are zgarieturi sau mai stiu eu ce si a fost mereu in service la Subaru.Asa cum mi-ati spus am facut test drive inainte de a lua vreo decizie si a fost decisiv.
Per total se misca binisor spre bine in comparatie cu BMW-ul(desi nu le poti compara).Ce m-a impresionat placut este silentiozitatea motorului.Masina trage destul de bine dupa 4k ture.
Am facut si kick-down si intr-adevar urla ca un apucat in 7k ture  :coolspeak: .Am mers putin prin oras cu ea apoi direct pe autostrada.I-am dat 160,mai mult nu puteam ca era prea aglomerat.Primele impresii,se misca chiar OK la 160 singurul impediment fiind zgomotul de la frecarea cu aerul.Dar in rest e destul de usoara. Trage binisor si e suficient ptr unde ma deplasez eu.La 100-120 simti ca plutesti.Spre deosebire de BMW suspensiile sunt un vis.la BMW simteam fiecare denivelare din asfalt sau rosturile de la poduri pe autostrada destul de bine.Ei cu Subaru e alta mancare de peste,e foarte placut la condus si nu ma zguduie ca BMW-ul.Normal,nu e acelasi comfort inauntru dar mi se pare mult mai curat si mai simplu neavand atatea optiuni.Per total,sunt satisfacut.
M-am jucat putin cu butonul de AT/Power/Hold si am observat urmatoarele
AT este mai mult pe modul economic iar pe Power se misca destul de bine.Hold nu am apucat sa il folosesc.
Cutia automata nu mi s-a parut asa de puturoasa cum mi-au descris-o unii dar acum nici manuala nu am incercat sa vad cum este.
Si acum dotarile:
Subaru Forester-model 2007 ,prima inmatriculare in iulie 2006,model comfort,culoare neagra cu folii negre la geamurile din spate.
-Incalzire in scaune,sistem audio cu 6cd-uri(magazie),volan Momo cu comenzi,cruise control,geam panoramic,clima automata si in rest este standard.
-Nu are Xenon nu imi doream in mod neaparat.Poate mai tarziu ceva aftermarket daca mi se pare ca nu sunt suficiente luminile normale.
-40k km la bord ,ceea ce mi se pare destul de bine
Voi primi si un service gratuit inainte sa o ridic plus ITP si garantie 1an dar nu mai mult de 10k KM.
Poze nu am putut posta ptr ca inca nu am masina,abia Marti o ridic de la ei.
Deja imi pierd rabdarea!  :thumbup:

#23
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006
Sa o stapanesti sanatos, numai cu bucurii.  

Nu uita sa ii faci un jurnal de bord, cu impresii, bune si rele dar neaparat si cu poze.   :)

#24
strike_gabriel

strike_gabriel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 43
  • Înscris: 03.05.2011
recomandari pentru Subaru, pentru prelungirea vietii motorului - din partea unui posesor de Diesel 2.0 L

1.schimb ulei intre 8 000 -12000 km -- nu la 15 000 km cat zic ei
2. verificare periodica a nivelui ulei pe tija dupa 3000 km -- aceste motoare tind sa consume ulei , deoarece se folosesc supraturate.
3. se recomanda utilizarea lor ---  supraturarate -- ruleaza corect intre 2500-3200 rot/min { in acest mod se reduce uzura viblochenului }

pentru cei care le au pe firma si isi permit sa suporte costurile ,.... se recomanda la 150 000 km sa se faca capitala la motor , cu schimbarea bilelor - originale --cu cele drepte-simetrice , bolturi noi, pistoane noi de ALUMINIU, cuzineti, si daca este nevoie - si viblochenul .
biela originala este inclinata- asimetrica -- si dupa 100 000 km tinde sa se deformeze -- datorita jocului care apare in piston - bolt + uzura cuzinet - viblochen.
defecte care apar la pistoane+ bilela , aici

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/e_tarRMBAd4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

montarea bilei simetrice - creste considerabil viata motorului
pistoanele originale sunt de fonta turnata la presiune atmosferica
pistoanele originale - NU SUNT IDENTICE !!! -- aici nu i-am inteles pe Japonezi , defel,...
pistoanele de AL sunt injectate la presiune - sunt mai rezistente la impact
pistoanele de AL se monteaza pe camasi hornuite le cota de reparatie 250 microni - si camasile devin toate de acelasi diametru .

viblochenul se ia original de la Subaru Japan --costa intre 350 Dol -750 Dol + expediere + chituri de garnituri chiulase + garnituri cauciuc interne + capace cam 50-120 Eur / set + expediere
mai trebuie cumparate noi ,doar cele 6 suruburi cu saiba izolanta - ce inchid cele 2 jumatati de bloc - la montarea viblochenului in bloc
+ 2 suruburi exterioare - fara saiba de etansare

suruburile ce inchid chiulasele se POT si TREBUIE REFOLOSITE -- dar fara PRETENSIONARE -- deoarece ele al fost alungite odata - cand au fost pe chiulasa.
orice alt aftermarket - la suruburi de chiulasa - sunt mai proaste decat cele originale !!!!


la garnituri Chiulasa sunt 3  firme serioase care le comercizeaza, exclus comanda de pe eBay
info aici  [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/-gmtEQ1GpmA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
cam pe la mijloc apare informatia

alte linkuri utile

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/WlOLIc8GwDM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/37_sEjuN1tg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Urn_v5eE0XE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by strike_gabriel, 27 March 2017 - 20:32.


#25
strike_gabriel

strike_gabriel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 43
  • Înscris: 03.05.2011
,

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/puJDLijLRVU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/mfHzpv_7SLk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/5PLdz-lXnQA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ddFsFfiyOvg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by strike_gabriel, 27 March 2017 - 20:34.


#26
dantt

dantt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,140
  • Înscris: 10.06.2008
Foarte utile informatiile strike,pentru posesori si pasionati.Pacat ca firma mama,FHI,nu vrea pur si simplu sa vanda in Europa mai mult decat o fac acum.In Romania,ce sa mai vorbesc.Sunt niste masini deosebite in opinia mea,insa daca ai probleme,trebuie sa bagi bani seriosi,nu gluma,iar problemele din ce mi-am dat seama studiind inclusiv forumul dedicat, incep de la motoare din pacate.Apoi,trebuie sa gasesti mecanici foarte priceputi si cu experienta Subaru.Ma declar un fan al marcii,dar nu neaparat un posesor cu orice pret.

#27
strike_gabriel

strike_gabriel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 43
  • Înscris: 03.05.2011
ce trebuie sa retineti :

NU TREBUIE SA VA FIE   FRICA DE ACEST MOTOR !!!!  este cel mai echilibrat motor din lume, in regim de functionare !!!

oricine cu cunostinte generale de mecanica Auto-- care a lucrat la un motor in linie sau in V , poate desface si remonta un motor BOXER .

diferenta este doar la asezarea pistoanelor in bloc + ca blocul se desface in 2 jumatati simetrice complementare !!! datorita pozitie pistoanelor decalate -- stanga - dreapta .

trebuie doar sa va procurati - setul de garnutiri OEM - de la Subaru Japan direct sau de la cele 3 firme Americane .

este foarte util - sa stiti codul de piesa - direct Subaru.  { aici trebuie sa va ajute cineva de la reprezentanta - care au programul dedicat Subaru + desenele explodate la fiecare zona, din motor , cutie , suspensie

orice piesa aftermarket , sau eBay -- in special  garniturile de cauciuc sau chiulasa -- se pot deteriora in urmatoarele 8-12 luni.
NU ARE SENS ECONOMIA DE 20-30 Eur -- la un motor asa de performant dpdv turatie .

am sa incep sa postez coduri originale la seturi de garnituri .

Acest motor - bate orice motor de alta conceptie , la aceeasi cilindree, raport compresie, si supraalimentare.
singurul dezavantaj , pentru  obtinerea acestor performante, este Uzura componentelor prematura -- care cand atinge un anume prag -- duc la defecte in lant in motor -- care distrug ceva in motor { ceva trebuie sa cedeze cand apare uzura }
uzura apare asa;
bolt - piston
cuzinet - viblochen
culburori
cand acestea ajung la un anumit RAPORT -- CRITIC -- forta de explozie din fata pistonului - se transfera PROST spre biela -- si duce la
deformare biela, rupere biela, rupere viblochen , rupere fusta piston
toate acestea fac ca motorul sa fie inutilizabil !!!

aceste uzuri trebuie indepartate , prin capitala Motor , in timp util , exact cumm se schimba cureaua de transmisie !!! regulat


------------

de retinut :

daca se desface motorul la 120 000 - 180 000km -- inainte sa apara zgomote suspecte la motor , fuste de piston rupte, biela indoite , supape indoite , bloc spart,viblochen rupt ,...dupa verificare dimensiune viblochen --- o sa constatati -- { daca a fost folosit turat peste 2500 rot/min } ca este la cota ZERO fara ovalitate !!!
Japonezii au cuzineti pe cote -- cu 5 microni diferente intre ele
cota ZERO, urmeaza apoi
MARK 1
Mark 2
Mark 3

intre 2 Markuri - este diferenta de 5 microni
......
asta inseamna ca daca NU vrei sa schimbi viblochenul cu unul NOU , si ai o uzura de 10 microni -- cumperi cuzinet biela MARK 2
daca nu vrei sa refolosesti viblochenul vechi --si cumperi unul NOU -- mergi direct pe cota zero Standard.
daca motorul a avut Ulei cat trebuie , si a fost folosit supraturat -- viblochenul este salvabil !!!


totul este sa ai access la o baza de date , pentru coduri OEM Subaru pentru piese de schimb originale .

am fost la UNIX -- Nu au program decat pentru Toyota, din pacate

Edited by strike_gabriel, 28 March 2017 - 16:27.


#28
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,012
  • Înscris: 01.11.2005
Utile postarile dar se  or pierde pe aria asta.
Totusi,sa faci RK la un motor modern nu da bine la imagine,la alte marci nu prea desfaci motorul.

#29
strike_gabriel

strike_gabriel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 43
  • Înscris: 03.05.2011
motorul in linie si cel in V -- chiar daca au uzura { cuzineri, viblochen, bolt,piston } - Nu crapa - deooarece - forta aplicata in bila este decalata cu 1 grad -- si viblochenul este astfel intotdeuna  protejat.



 bolo, on 28 martie 2017 - 16:31, said:

Utile postarile dar se  or pierde pe aria asta.
Totusi,sa faci RK la un motor modern nu da bine la imagine,la alte marci nu prea desfaci motorul.

TOATE MOTOARELE AJUNG SA AIBA UZURA , fii pe pace , --- numai ca la noi pana nu se strica ceva , nu mergem la service .

orice alt motor din lume asta pamanteana -- nu poate , ce poate acest motor boxer  , la aceeasi parametrii de alimentare .
in linie , in V -- au inertie , asta boxer nu o mai are -- deoarece pistoanele sunt antagoniste . { plus vibratie este minima - posibila }
cand este nou , ''toarce'' exact ca un motor ELECTRIC !!! si la 3500-4000 rot/min -- parca merge un motor electric sub capota-- asa zumzaie Posted Image)))
prietenii au fost uimiti - cand l-au auzit la ralanti si apoi turat , este incredibil .

boxerul a fost folosit prima data in motociclete de BMW , si ulterior la un model de avion .

I love BOXER
the force is with you Young Subaru { SKYWALKER }

Edited by strike_gabriel, 28 March 2017 - 16:53.


#30
strike_gabriel

strike_gabriel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 43
  • Înscris: 03.05.2011
coduri Subaru 2,5 L benzina

806786040 -- simering volanta motor 2,5 L
806910170 - garnitura sorb
806932030 garnituri interioare - 2 jumatati bloc

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate