Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Izolatie cu spuma Poliuretanica

- - - - -
  • Please log in to reply
207 replies to this topic

#109
talica

talica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 962
  • Înscris: 21.03.2012

View Postdell99, on 19 mai 2016 - 14:28, said:

Daca nu ai pus folie antivapori in tavanele la etaj ai facut foarte rau, nu are legatura cu tigla, umiditatea din casa este mentinuta in pod, devine sauna acolo. Noi am izolat cu spuma si se mentine temperatura foarte bine, suntem foarte multumiti de consumul de gaz pe iarna asta.

Reformulez: daca ploua si sunt probleme la invelitora, spuma poliuretanica de pe astereala podului nu va da voie apei sa ajunga in casa, nu se va umezi, deci nu vom sti ca sunt probleme de rezolvat la invelitoare! Si astfel lemnul podului va fi afectat in timp

#110
Steelmind

Steelmind

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 28
  • Înscris: 25.03.2015

View Postgeopalade, on 20 mai 2016 - 13:22, said:


Nu se facea condens in pereti pentru ca timplaria de lemn nu era etansa si ca atare "sulfa crivatul" pe linga geamuri, astfel se realiza o microventilare permanenta care tinea sub control umiditatea din camera;
Odata cu aparitia termopanelor s-au inmultit si problemele cu condensul si igrasia; In vest este interzis sa montezi la bloc sau la casa termopan fara centrala de ventilatie;
Chiar daca punctual de roua (condensul) se muta in peretele de beton (era oricum acolo) armatura nu rugineste pentru ca nu are aer (fierul nu descompune apa, apa este doar catalizator pentru ruginirea fierului cu oxigen dizolvat din aer in apa).

Partial adevarat. Da, existau ne-etanseitati si batea vantul prin casa ceea ce facea ca presiunea din interiorul casei si cea din exterior sa fie foarte apropiate, deci vaporii de apa IN ANSAMBLU (nu doar in proximitatea geamurilor/usilor) sa aiba o energie cinetica mai mica. Insa igrasia din pereti era foarte prezenta pt ca tranzitia vaporilor catre ("statutul de") picatura era brusca, ne-existand termoizolatie. Interesant este ca blocurile comuniste au avut in timp dinamici diferite. Prin 60 se construiau blocuri din caramida, pe urma din beton chior, dupa care placi din beton care faceau sandwich polistiren de 3 cm (mama are asa, Bucuresti/Berceni, bloc construit in 86). Pe urma, pana la cutremurul din 77 erau niste normative, dupa 77 s-au schimbat. Revenind, nu cunosc daca termopanele se pot monta doar cu ventilatie. Este totusi bizar, caci asta inseamna ca diferenta de etansare in plus cu termopane fata de varianta cu etansare mai slaba cu geamuri clasice ar fi exact ce-i trebuie omului ? Am mari rezerve, dar nu contrazic.

#111
seby3g

seby3g

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 15.03.2016
Daca folosesc aceasta spuma exterior, interior pot sa mai pun piatra decorativa, ma refer la piatra naturala la care citisem ca se aplica pe caramida/beton, iar spuma e ideal de folosit si la interior si exterior? Sau e indeajuns doar pe o parte peretii fiind din caramida de 30 cu gauri acoperite cu lut...iar daca am tavanul din lut, ce recomandati ca izolatie? Ar merge tot aceasta spuma? Sau numai vata minerala, balzatica care o fi mai buna ... Si dupa aceea pal peste aceasta pentru un pod utilizabil, vorbim doar de pod nu de mansarda.

#112
sabin99viv

sabin99viv

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 121
  • Înscris: 11.07.2009
stie cineva de unde pot cumpara un kit de spuma poliuretanica cu celula inchisa

#113
churezeanu

churezeanu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 06.08.2011

View PostSteelmind, on 19 mai 2016 - 11:39, said:

Dragilor, un pic de clarificari cred ca sunt utile , ca sa-i ajute pe cei care au nevoie sa nu fie pacaliti de interesele comerciale ale vanzatorilor de SOLUTII. Da, vorbim de solutii de termoizolatie, care au o anume componenta (vata/spuma, masa spaclu etc). Cu riscul de a parea usor teoretic, am sa ma aventurez cu niste explicatii de bun simt. Orice solutie are la baza o ratiune. Ratiunea unui sistem de termoizolatie este sa INTARZIE transferul termic. NU-l poate impiedica total, caci ar fi un sistem perfect adiabat, ceea ce nu exista . Intotdeauna transferul termic are loc de la cald catre rece. Iarna caldura ''iese'' din casa (vezi sintagma gresita ''inchide geamul ca intra frigul''; nu intra frigul ci iese caldura). Vara caldura ''intra'' in casa. Exista un motiv foarte simplu pentru aceasta simpla lege a termodinamicii: caldura intr-o incinta (sa spunem in casa) mareste presiunea aerului din acea incinta, in timp ce afara din casa presiunea atmosferica ramane aceeasi (mai mica). Tot fizica ne invata ca presiunea mai mare (din casa), tinde sa se echilibreze cu cea mai mica (afara din casa), adica aerul cald va MIGRA catre exterior, prin ziduri, geam, acoperis, podea. Felul in care iese aerul din casa nu este simetric. Orientativ, la o casa tipica, cam 28% iese prin ziduri, cam 45 % prin acoperis, cam 10% prin pardoseala, restul prin geamuri. Trebuie accentuat ca sunt proportii APROXIMATIVE, caci o casa are spre exemplu 10 mp de geamuri iar alta are 30 mp geamuri, deci diferentele pot fi semnificative de la o situatie la alta. In drumul aerului inspre afara casei, multe lucruri se intampla !  La acest punct, din nou o lege a fizicii: caldura se transmite in afara casei in 3 feluri: a) prin conductie ( daca tii o tigaie in mana si o pui pe foc, la un moment dat caldura de la flacara va fi CONDUSA catre mana ta prin intermediul fiecarui atom metalic ); Posted Image convectie (curenti turbionari din incapere care se nasc tocmai datorita expandarii volumului de aer prin incalzirea lui de la calorifere, care conduce la marirea presiunii din camera + curentii turbionari de aer care se nasc in jurul ne-etanseitatilor geamuri/usi + curentii turbionari de aer care se nasc prin deschiderea usilor si ferestrelor); c) prin radiatie (unde electromagnetice; mai greu de explicat, dar in principiu efectul de sera este un bun exemplu: razele soarelui -care sunt niste unde electromagnetice- atunci cand ''intra'' in casa, aduc cu ele si niste energie termica). De ce avem nevoie sa stim asta ? Simplu: 1) asezand casa cu fata spre sud avem soarele o buna parte de zi care ne intra in casa, ceea ce iarna este de dorit (vezi c)-transfer de caldura prin radiatie electromagnetica; o alta ratiune este folosirea la mansarde si/sau ziduri de vata cu folie de aluminiu, caci aluminiul este singurul material accesibil financiar omului de rand care se opune transferului termic prin radiatie); 2) folosind materiale cu conductivitate scazuta (vezi  Posted Image transfer prin conductivitate) si eliminand pe cat posibil puntile termice, atunci intarziem cat mai mult transferul de caldura ( de exemplu boltarii din beton sunt cei mai de ne-dorit caci betonul este un material care conduce caldura usor in comparatie cu caramida; iar diblurile de plastic in solutia clasica caramida + polistiren +tencuiala reduc spre minim puntile termice, caci plasticul are conductivitate termica foarte scazuta); 3) Convectia este un pic mai pretentioasa pt omul de rand caruia nu-i trebuie explicatii din fizica, dar este si locul unde companiile producatoare de diverse solutii termice , vin cu explicatii pompoase si-i fac omului capu' mare, acesta lasandu-se pagubas in incercarea de a inteleage care este de fapt ''treaba''. In limbaj mai simplu ''treaba'' este urmatoarea: aerul din interiorul unei case are INTOTDEAUNA umiditate. Ea poate fi mai mare sau mai mica, de la caz la caz. Umiditatea are drept surse: respiratia/transpiratia umana, apa de la dus, de la spalat vase/rufe, aburii de la gatit, etc. Umiditatea din casa este sub forma de vapori de apa. Vaporii sunt niste particule foarte mici pe care nu le putem vedea cu ochiul liber dar le simtim in plamani. Aceste particule de apa sunt ''invartite'' prin aer de curentii turbionari (caldura=volul aer marit si presiune marita), imprimandu-le acestora ceea ce in clasele primare invatam ca se numeste energie cinetica, ciocnindu-se unii de altii (vaporii) ca nebunii. Cinetica inseamna miscare. Miscandu-se din interiorul camerei catre ziduri, (spuneam ca iarna,  presiunea din interior este mai mare si tinde sa se ''echilibreze'' cu cea din afara casei prin intermediul ''migratiei'' caldurii prin ziduri, acoperis, geamuri, pardoseala), caldura '' intra'' in ziduri ducand cu ea in acelasi timp si VAPORII DE APA. Sa spunem ca afara sunt -10 grade iar inauntru sunt 22 de grade; diferenta termica este de 32 de grade. Aici intervine schepsisul: o solutie termica CORECTA este acea solutie care face tranzitia caldurii+vaporilor de apa : 1) cat mai lina (cat mai putin abrupta) si 2) ne-dizruptiv. Am sa explic in continuare ce inseamna asta, dar inainte trebuie vazut ce se intampla cu vaporii de apa, caci caldura si vaporii de apa sunt transferati cumva SIMULTAN in ziduri. Vaporii de apa care sunt ''plimbati'' cu anume viteza de curentii de aer cald din incapere, la intrarea in ziduri se trezesc cu o temperatura din ce in ce mai scazuta ''pe capul lor''; scaderea temperaturii inseamna in termeni fizici MICSORAREA vitezei de deplasare/invartire a vaporilor de apa, care ajung sa se ciocneasca unul de altul cu o viteza mai mica. Acesta este momentul in care vaporii de apa ciocnindu-se unii de altii TIND SA RAMANA IMPREUNA (datorita miscorarii ENERGIEI CINETICE, adica a vitezei de miscare), formand ceea ce numim comun PICATURI DE CONDENS, care de data asta se vad cu ochiul liber. Cine intelege aceasta explicatie, intelege si de ce picaturile de condens intr-o solutie termica corecta TREBUIE se ia nastere ''cat mai in INTERIORUL zidurilor''; ca acest lucru sa se intample, trebuie ca zidurile sa aiba o grosime CAT MAI MARE. De exemplu, in solutia clasica caramida + polistiren +tencuiala: daca caramida are 25 cm si polistirenul are 5 cm, nu prea am facut mare lucru. Polistirenul se pune INTOTDEAUNA pe exteriorul casei-fara exceptie- daca omul vrea sa nu aiba mucegai si spori de ciuperci pe care sa-i respire prin casa toata viata. Datorita acestor diferente de grosime, condensul va incepe sa se formeze cel mai probabil pe la 2-5 cm IN INTERIORUL CARAMIZII (masurat de la interior la exterior). Nu se poate spune cu precizie acest lucru decat prin testari de laborator cu pereti de dimensiuni reale, dar eu incerc aici sa dau niste exemple pentru ca fiecare sa inteleaga CUM TREBUIE JUDECATE SI INTELESE lucrurile. Daca de exemplu avem caramida de 30 cm si polistiren de 30 cm, cel mai probabil punctul de roua se va forma in interiorul polistirenului. ACESTA ESTE SCOPUL: sa scoatem punctul de roua din interiorul caramizii si sa-l ''plasam'' in interiorul polistirenului, care nu se deterioreaza iarna/vara prin dilatari/contractari de volum ! Apropos, planul vertical imaginar din interiorul zidariei unde vaporii de apa se transforma in picaturi de apa (condens), adica unde se intalneste ''caldul'' cu ''recele'' se numeste punct de roua (in engleza ''dew point''). Este un loc (de exemplu la 5 cm sau la 30 cm de interiorul incaperii, in functie de solutie) care MIGREAZA dreapta-stanga in functie de cum se schimba temperatura de afara (presupunand ca cea din interior ramane constanta); punctul de roua inceteaza sa se mai formeze pe la 14-16 grade. Spuneam mai sus ca migratia aerului cald prin ziduri trebuie sa fie cat mai lina si ne-dizruptiva. care inseamna exact ce-am spus mai sus: sandwich-ul care formeaza un perete/acoperis trebuie format din materiale al caror coeficient de transfer termic trebuie GRADAT corect. Prin gradare corecta inteleg spre exemplu 1,2,3,4 si nu 2,4,3,1 (de ex). Concret: este axiomatic ca aerul este cel mai de dorit material de termoizolatie. Asta sta si la baza termopanului: 2 foi de geam care au in interior o perna de aer. Acesta este exact lucrul pe care polistirenul, spuma si vata minerala il au in comun: fiecare este un plastic/fibra sintetica, care fac sandwich ''un aer''. AERUL este valoarea pentru solutia termica si nu plasticul sau fibrele sintetice ! De aceea pe fatada se pune polistiren EXPANDAT  si nu extrudat: polistirenul expandat are mai mult aer si mai putin plastic iar polistirenul extrudat are mai mult plastic si mai putin aer. In situatiile de placi (de exemplu placa de beton din subsolul casei care sta pe pamant, este chiar indicat sa se puna polistiren EXTRUDAT care sa elimine pierderile termice prin pardoseala, caci extrudatul avand densitate mare suporta greutatea betonului de placa cand se toarna, impreuna cu fierul beton si cu oamenii care se misca pe le de colo-colo. Deci extrudatul are avantajul lui, dar in pamant in cazul de fata, sau sus pe terase de acoperis. Solutiile de terase sunt cele mai pretentioase, ele incluzand pe langa bariera de vapori si anticondens si niste ''rasuflatori'' de aer care ies din sapa, care sa permita evacuarea condensului TOCMAI pentru ca in esenta sa polistirenul extrudat NU este o solutie termica corecta dar este singurul care rezista la turnarea betonului de sapa+ gresii sau alte greutati. Expandatul nu ar rezista. Mai exista si celuloza sprayata dar este o solutie intalnita mai mult in Anglia, caci ei au case de lemn de sute de ani si au o practica in domeniul celulozei. Dar iarna la ei este ca toamna la noi, asa ca nu cred ca merge la noi. Am stat 2 ani pe acolo si sincer, nu am ''transpirat'' iarna in casa ! Ca atare, revenind la afirmatia despre ordinea materialelor din ziduri : gradarea corecta a sandwich-ului de pereti inseamna : de la interior catre exterior, caldura in drumul ei sa intalneasca MAI INTAI materialele cu conductivitate MARE si apoi pe cele cu conductivitate mai mica. Concret, caramida este mai conducatoare termic decat polistirenul, ca atare solutia corecta de zid este caramida la interior, polistiren la exterior.  Pana aici am prezentat solutii si ratiuni. Acum cateva opinii personale: dragilor, o casa confortabila termic este o casa in care umiditatea este 50-60% , temperatura iarna masurata in mijlocul camerei este 22 grade iar diferenta intre centrul camerei si oricare dintre pereti este mai mica de 4 grade (deci 18 grade pe ziduri). Inclusiv pe geamuri, care in solutiile de casa pasiva sunt triple glazing (3 foi de geam termopan). Acesta este idealul si o solutie termica angajata corect asa se va masura la sfarsit.1) spuma poliuretanica NU are o grosime suficienta care sa ma convinga ca este ceea ce trebuie si sa coste si rezonabil. Cred ca o grosime serioasa incepe de pe la 15-20 cm , insa trebuie sa-l duca bugetul pe om la aceste grosimi. Sigur ca domnii care vand spuma pe aici ma vor contrazice din punct de vedere TERMIC (spunand ca este ne-necesar de gros)  , dar nici unul nu are argumente legate de umiditate, caci tehnic (fizic) nu au cum. Spuma data pe exterior (daca solutiile de estetica sunt agreeate) este de dorit spumei pe interior. Motivul: spuma la interior are un coeficient de transfer mult mai mic decat orice suport de tabla, caramida sau lemn pe care va fi data spuma; deci va face condens fara doar si poate. Dar poate fi o solutie termica buna acolo unde condensul nu deranjeaza  ( in cantitate rezonabila si nu atunci cand ''curge pe pereti''): garaje, depozite, magazii etc. Personal NU as folosi la casa mea -sigur nu pe interior; iar pe exterior as folosi doar daca m-ar duce bugetul pt o grosime de 15-20 de cm. Urmatoarea pe lista este caramida porotherm: are gauri pe interior, deci aer. Lumea ar spune: deci este bine, nu-i asa ? Raspunsul meu ar fi: da, DOAR daca nu pot accesa caramida negaurita (plina). De ce ? Este dizruptiv termic: din interior spre exterior, aerul cald intalneste: argila (izolator mai slab decat aerul), dupa care aer (izolator foarte bun), dupa care din nou argila (izolator mai slab decat aerul) dupa care polistiren (izolator mai bun decat argila, adica aerul din polistiren, dar mai slab decat aerul, adica plasticul din polistiren). Va condensa in interiorul caramizii, iar daca grosimea polistirenului este mica (5-10cm), efectul de condens din interiorul caramizii datorat grosimii prea mici a polistirenului, VA FI AMPLIFICAT de gaurile din caramida ! Musai polistiren de 20-30 cm ! 30 cm este ideal, dar 20 cm este un minim -minimorum ! Diblurile se pot confectiona customizat : dibluri de plastic de 10-15 cm prelugite la nevoie cu tije metalice filetate; diblurile de plastic asigura separarea termica in cazul de fata si nu tijele de metal care ar strabate polistirenul. Intr-un studiu de case pasiva facut de Institutul Passiv House din Germania ridicate pe peste tot prin Europa si masurate de-a lungul a cativa ani, o casa din beton si caramida care era pasiva avea 40 cm polistiren si se afla in Hamburg, oras a carui medie termica este cea mai apropiata de Romania din panelul masurat de nemti. 40 cm ! Pentru a fi casa pasiva (care implica mai multe lucruri, adica pompe geotermale, schimbatoare de caldura, geam triplu stratificat etc). Acum , noi pe aici poate nu avem bani de case pasive dar de polistiren cat mai gros trebuie gasiti bani, cred eu. Vata bazaltica merita folosita la acoperis la casa, cu mentiunea ca as fi foarte atent la etansarea mecanica a acoperisului (scandurile sa aiba muchiile cat mai drepte astfel incat sa nu fie luft intre ele) pentru ca vata sa nu devina imperiul rozatoarelor. Zau ca o plasa metalica de tantari intre vata, de fapt bariera vapori, si scandura finala care se vede din interior ar fi de dorit ! Concluziile mele sunt: 1) polistiren: da pe ziduri la exterior, expandat, idealul ''minim'' 30 cm, nu pe interior, nu la acoperis, da in fundatie sub placa-extrudat de 10 cm, da pe terase de acoperis tot extrudat, minim 2 straturi de 10 cm  obligatoriu cu bariera de vapori si rasuflatoare de aer cate 1 buc la min 20 mp ; 2) spuma: da la casa la exterior macar 15 cm grosime, nu la casa la interior, da la poduri/mansarde/garaje unde nu locuim caci face condens chiar daca nu curge pe pereti sa-l vedem, da la terase de acoperis pe exterior, da in pamant la exteriorul zidurilor de subsol ; 3) vata bazaltica: da la interiorul caselor la poduri/mansarde, cat mai groasa posibil si cat mai etansa mecanic posibil ca sa ne ferim de rozatoare; da la exteriorul zidurilor caci suporta masa de spaclu; nu la interiorul zidurilor, decat daca sunt pereti din lemn. Cam atat. M-am informat pe aceasta tema ceva timp; am primit si un brevet de inventie pt o solutie de casa pasiva iar in 2011 am avut onoarea unei medalii de argint la Salonul de Inventica de la Geneva pt solutia din acel brevet. Am scris aceste randuri pt omul de rand care vrea sa aiba un instrument de alegere a solutiei cele mai potrivite pentru el si nu ca sa intru in polemica cu cineva, vanzator de solutie sau simplu adept. Gand bun !
Steelmind, ai tratat - destul de impresionant dupa parerea mea - problema izolatiei pentru o casa de caramida pe fundatie de beton. Am totusi o nelamurire: cum ar putea fi aplicat acelasi principiu la o casa din lemn, structura "clasica" (perete de sustinere din dulapi de 15x5cm cu OSB 3 de 18 mm la exterior). Am inteles din postarea ta ca o solutie ar fi vata bazaltica, doar ca toate pliantele gasite pana acum dau ca permisa utilizarea acesteia doar pe exterior (la interior se recomanda vata minerala , eventual cu folie de aluminiu). Ce ai recomanda in acest caz? Apoi, e vorba de o structura ce - neincluzand caramida - e compusa aproape doar din materiale izolante: vata, lemn, OSB, etc.
Multumesc anticipat.

#114
maximg

maximg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,658
  • Înscris: 07.11.2007
La un acoperis , golul format de acoperis / zidul casei si sageac , se poate umple total cu spuma poliuretanica ?
Exista o firma care poate face asa ceva ?

#115
argentum

argentum

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,400
  • Înscris: 25.05.2015
Eu nu as pune acolo spuma. Este un spatiu ce poate necesita access in viitor, este un spatiu unde pot aparea infiltratii etc...
Pui spuma acolo unde poti sa inchizi cum inchizi capacul pe sicriu si stii ca nu mai umbli deloc. Fara spuma la acoperis.

#116
maximg

maximg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,658
  • Înscris: 07.11.2007

View Postargentum, on 23 ianuarie 2017 - 19:36, said:

Eu nu as pune acolo spuma. Este un spatiu ce poate necesita access in viitor, este un spatiu unde pot aparea infiltratii etc...
Pui spuma acolo unde poti sa inchizi cum inchizi capacul pe sicriu si stii ca nu mai umbli deloc. Fara spuma la acoperis.
La viitoarea " invelire "a casei , spatiul acela va fi impenetrabil pt apa ...
Problema este ca alta solutie pt a izola bucata de perete ramasa si inchisa in acel " triunghi " nu exista.

#117
argentum

argentum

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,400
  • Înscris: 25.05.2015
Vata bazaltica, eps taiat etc.


#118
bicosu

bicosu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,034
  • Înscris: 03.01.2007
Sageac dupa izolatie... SI ai peretele izolat.

#119
maximg

maximg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,658
  • Înscris: 07.11.2007

View Postargentum, on 23 ianuarie 2017 - 21:42, said:

Vata bazaltica, eps taiat etc.

View Postbicosu, on 23 ianuarie 2017 - 22:08, said:

Sageac dupa izolatie... SI ai peretele izolat.
Logic , asa ar fi fost , dar tehnic acum este imposibil de facut o izolatie corecta acolo . Nu problema taierii sageacului , ci spatiul mic ...
Un lucru gresit facut de la inceput , nu poate fi rezolvat prin metode clasice .

#120
cj79raa

cj79raa

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 147
  • Înscris: 02.01.2010
Bună.  
Ce părere aveți despre folosirea acelor plăci de spumă poliuretanică  care am impresia că sunt "recuperate" din panourile sandviș? Este același tip de spumă ca și cea "suflată" ? Are rost sa iau în calcul acest tip de izolare ? Caracteristicile spumei par destul de ok. Până și punerea în practică mi se pare ok ținând cont de dimensiunile plăcilor.
Mulțumesc.

#121
Mihaimirceamihai

Mihaimirceamihai

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 30
  • Înscris: 04.05.2014
Am izolat o pardoseala de mansarda cu spuma poliuretanica de cca 6 cm. Problema este ca aceasta e denivelata si nu stiu cu ce sa o nivelez. Imi trebuie o solutie usoara care sa nu includa ciment sau materiale grele. Denivelarile sunt si de 3 cm in locurile unde e turnata si mai gros de 6 cm. Pardoseala a fost destul de denivelata la randul ei si la asta s-a mai adaugat si maiestria "pistolarului".
Si inca ceva. Peste spuma aplicata, inclusiv pe pereti, sub rigipsul, respectiv, osb/parchet, trebuie pusa folie de vapori? Multumesc!

#122
SoareA

SoareA

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 86
  • Înscris: 05.10.2013
Buna ziua. Am si eu o intrebare- am lambriu montat pe peretii casei dar intre perete si lambriu este spatiu gol😲 exista posibilitatea sa umplu acel saptiu cu spuma?
Multumesc.

#123
GML

GML

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 239
  • Înscris: 12.09.2014
Aveti toti un dar de a baga oamenii in ceata, mai tare decat erau inainte. Ca si unul care sunt cu casa in constructie si urmeaza in cateva luni sa izolez peretii exteriori, declar ca nu ati fost de prea mare folos. Multa teorie si prea putine lucruri concrete. Ba spuma e buna, ba nu e buna, ba e mai pun polisterenul, ba e mai buna vata.
Ca si unul care ma incadrez in categoria oamenilor de rand, va zic sincer ca tot ce ati debitat pe aici e aproape zero pentru mine. Eu nu-s specialist, nu inteleg multe din ce ati vorbit si sincer, nici nu ma intereseaza sa inteleg neaparat. Sunteti prea concentrati sa promovati un anumit produs si nu sa oferiti oamenilor solutii. Pe mine ca om ma intereseaza beneficiul, care e de cele mai multe ori BANUL. Cum pot sa am o temperatura decenta in casa pe timp de iarna la un cost cat mai redus. Ca de aia isi izoleaza omul casa, ca sa nu plateasca facturi mari la incalzire, nu ca sa se bată in coeficienti cu altii care au alte solutii de termoizolare decat ei.
Pentru mine era mai de folos sa fi zis cineva: "Am izolat cu spuma/vata/polistiren casa X din orasul Y , am folosit Z cm de izolatie si dupa 2,3,5 ani , proprietarul plateste in medie xxx lei/luna ca sa aiba o temperatua de 22 de grade , intr-o suprafata de 120mp utili." (a fost un singur exemplu de genul asta intr-o gramada de pagini pline de postari).

#124
laffin

laffin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,375
  • Înscris: 16.03.2007

 GML, on 11 decembrie 2018 - 16:36, said:

Pentru mine era mai de folos sa fi zis cineva: "Am izolat cu spuma/vata/polistiren casa X din orasul Y , am folosit Z cm de izolatie si dupa 2,3,5 ani , proprietarul plateste in medie xxx lei/luna ca sa aiba o temperatua de 22 de grade , intr-o suprafata de 120mp utili." (a fost un singur exemplu de genul asta intr-o gramada de pagini pline de postari).

Pai fa tu asta dupa ce-ti izolezi casa. Fii tu deschizatorul de drumuri! Ia sa te vedem daca nu cumva, dupa ce te vezi cu sacii in caruta, o sa uiti de topicul asta Posted Image

Edited by laffin, 17 December 2018 - 09:07.


#125
GML

GML

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 239
  • Înscris: 12.09.2014

 laffin, on 17 decembrie 2018 - 09:06, said:

Pai fa tu asta dupa ce-ti izolezi casa. Fii tu deschizatorul de drumuri! Ia sa te vedem daca nu cumva, dupa ce te vezi cu sacii in caruta, o sa uiti de topicul asta Posted Image

Daca ajuta Dumnezeu si anul viitor reusesc sa ma mut in casa noua, promit eu ca in primavara lui 2020 revin cu media facturilor :)

#126
katalyn03

katalyn03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 242
  • Înscris: 18.07.2014
Salut am si eu o dilema
O sa izolez.mansarda cu spuma poliuretanica cu celula inchisa cu grosime intre ,8,5 si 10 cm, tavanul de 10 pt ca imi permite au ramas grinzile la.13-14 cm,  intrebarea este ce sa fac dupa spuma pentru ca meseriasii imi dau variante diferite cum ar fi OSB DE.12 CU GIPS CARTON prins direct pe osb, iar atii spun ca trebuie GIPS CARTONUL TREBUIE APLICAT NEAPARAT PE CDuri, pentru ca ar fi.mai.liber si.nu ar crapa.ca pe.osb care cica lucreaza foarte mult
Ce varianta mi ati recomanda sa rezite mai mult la crapaturi, altii spun sa pun osb si polistiren, dar am inteles.ca nu este recomandat pentru interior
Multumesc anticipat

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate