Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Joc Drone

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...
 Identificare font

Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Masina de copt paine - pareri
 Cum reactivez Google Maps?

Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!
 La multi ani de Sfantul Gheorghe&...

Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...
 

CUTIE POWERSHIFT

- - - - -
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
cornel1111111

cornel1111111

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 137
  • Înscris: 18.11.2010
Ce parere au utilizatorii (si nu numai) despre cutiile de tractor powershift? Ce diferenta este intre powershift, semi-powershift,variatie continua si cutie mecanica. Aici ma refer doar la diferentele de fiabilitate, de costuri de intretinere, durata de viata, etc, care este cea mai buna?

#2
rand

rand

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,498
  • Înscris: 28.03.2011

 cornel1111111, on 7th December 2011, 20:17, said:

Ce parere au utilizatorii (si nu numai) despre cutiile de tractor powershift? Ce diferenta este intre powershift, semi-powershift,variatie continua si cutie mecanica. Aici ma refer doar la diferentele de fiabilitate, de costuri de intretinere, durata de viata, etc, care este cea mai buna?

Powershift sunt foarte usor si ieftin de reparat. Practic, ai de schimbat perechi discuri/placi, si e simplu. Daca ai pompa de transmisie buna, nu ai probleme de tractiune.
Cele mecanice sunt mai greu si mai costisitor de reparat, ai rulmenti, pinioane, sincroane.

Edited by rand, 07 December 2011 - 21:02.


#3
raul_16nic

raul_16nic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,136
  • Înscris: 19.03.2009
mai bine mecanica.eu am avut pe un case ih 523 ambreiaj hidraulic si  cand dadea de greu imi decupla rotile.am avut noroc si l-am putut anula.

#4
rand

rand

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,498
  • Înscris: 28.03.2011

 raul_16nic, on 8th December 2011, 23:46, said:

mai bine mecanica.eu am avut pe un case ih 523 ambreiaj hidraulic si  cand dadea de greu imi decupla rotile.am avut noroc si l-am putut anula.

N-are a face tanda cu manda...  Cam toate buldozerele mari vin cu powershift... si daca alea nu dau de greu :). Daca ai pompa in buna regula, nu ai emotii. Iar reparatia e chiar simpla si ieftina.

#5
cornel1111111

cornel1111111

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 137
  • Înscris: 18.11.2010
Dar cutiile cu variatie continua? ele ce hibe si atuuri au? Din ce se pare , tractoarele mai noi sunt cu variatie continua, o fi fabricarea mai ieftina, sau sunt mai fiabile si in ajutorul fermierului?

 rand, on 7th December 2011, 21:01, said:

Powershift sunt foarte usor si ieftin de reparat. Practic, ai de schimbat perechi discuri/placi, si e simplu. Daca ai pompa de transmisie buna, nu ai probleme de tractiune.
Cele mecanice sunt mai greu si mai costisitor de reparat, ai rulmenti, pinioane, sincroane.
La un john deere 7700 de prin '94, cam cat ar costa o reparatie din felul acesta?

#6
rand

rand

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,498
  • Înscris: 28.03.2011

 cornel1111111, on 9th December 2011, 20:37, said:

Dar cutiile cu variatie continua? ele ce hibe si atuuri au? Din ce se pare , tractoarele mai noi sunt cu variatie continua, o fi fabricarea mai ieftina, sau sunt mai fiabile si in ajutorul fermierului?


La un john deere 7700 de prin '94, cam cat ar costa o reparatie din felul acesta?


La JD7700 este semipowershift, din cate stiu. Partial are transmisie mecanica, viteze pe care le schmbi cu ambreiajul, dar are reductor powershift,  la care poti schimba fara ambreiaj. Asa ca, depinde ce se strica :).
Sau este si full powershift? O reparatie capitala la un powershift nu trece de 2000 EUR (piese originale + manopera). Cu aftermarket, iesi mai ieftin.

Cu CVT-uri nu m-am intalnit. De la autoturisme stiam ca nu suporta cuplul mare.

Edited by rand, 09 December 2011 - 22:43.


#7
DSMsorin

DSMsorin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 326
  • Înscris: 27.10.2011
a mai trecut ceva timp... poate sa ne spuna cineva de CVT-uri versus powershift la tractoare?

Edited by DSMsorin, 30 January 2016 - 06:34.


#8
mafteiucatalin

mafteiucatalin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 168
  • Înscris: 28.03.2007
as dori si eu niste pareri vreau sa iau in jd 7700 sau 7710 dar nu stiu cum ii mai bine cu cutie semi powershift sau full power shift?

#9
Gentleman

Gentleman

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 05.09.2006
Salut,
Vorbiti cumva de acelasi Powershift care se afla si pe modelele Ford cu transmisie automata?
Multumesc pentru lamuriri.

#10
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,111
  • Înscris: 29.06.2005
Power Shift = transmisie mecanica actionata hidraulic, controlata electric. Vitezele se schimba din butoane, acestea transmit comanda catre niste electrovalve - care la randul lor deschid fluxul de ulei catre pachete de ambreiaje hidraulice.
Sunt transmisii rezistente, fiabile, fac fata cu brio lucrarilor grele.
Semi Power shift = idem mai sus, cu diferenta ca gamele se schimba mecanic, cu sincroane - doar partea de viteze este cu ambreiaje hidraulice.
Variatie continua (CVT, IVT,KVT) = transmisii destul de complexe, desi conceptul pare simplu. Se bazeaza pe o pereche pompa hidraulica revolver/motor hidraulic. Sunt ceva mai sensibile si dificil de reparat - de obicei se inlocuieste transmisia complet.
Transmisie mecanica = se bazeaza pe trenuri de pinioane cu diferite dimensiuni/nr de dinti care pot fi cuplate prin intermediul unor sincroane. Se foloseste in general la utilaje cu puteri mai mici.

Ca si fiabilitate, as zice ca Power Shift sta cel mai bine - cat timp consumabilele sunt schimbate la timp si utilizate uleiurile recomandate.
La costuri de reparatie 2000 euro sunt povesti nemuritoare - numai manopera e in jur de 80 ore x 25 eur(in medie)=2000euro. La asta adaugi piesele necesare, segmenti de etansare axe, rulmenti, discuri.O reparatie a unei transmisii decedate poate insemna inlocuirea unor ambreiaje complete, daca discurile s-au uzat atat de mult incat s-au deformat/spart si au afectat si carcasa. Apoi, spanul generat de discuri terminate afecteaza si rulmentii...etc. E mult de discutat aici.

Transmisia mecanica poate fi mai simplu de reparat si uneori cu costuri ceva mai reduse, insa nu are aceasi fiabilitate, practic o repari mai des.

Transmisia variabila e cea mai scumpa in cazul necesitatii de reparatie, cu cateva mici exceptii trebuie inlocuita complet cu alta reconditionata de furnizor si predata cea defecta la schimb.
Aceasta este in favoarea producatorului, care va vinde transmisii complete - imposibil de procurat din alte surse. Si evident costurile sunt destul de ridicate pentru agricultor - o transmisie CVT e undeva pe la 20.000 eur.

#11
mafteiucatalin

mafteiucatalin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 168
  • Înscris: 28.03.2007
O cutie powershift de john deere 7610cat merge in ore fara nici o interventie asta asa in general in conditii normale si uleiul schimbat la timp am inteles ca au ceva discuri care se schimba dupa un anumit nunar de ore

Edited by mafteiucatalin, 26 March 2017 - 20:36.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate