Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!

La multi ani de Sfantul Gheorghe&...
 Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...

Outlook e muta pe Android
 Constructie Mun. Iasi. Casa P+1.

Cum mai rezolvati cu chiriasii ra...

Tastatura si mouse cu baterie int...

AC Gree duce la palpait de becuri
 Sfat / recomandare construire aco...

Cablu analog vs digital

Ce valoare stabiliti la RSSI la u...

Sony FH 10W reparatie
 

Motor electric monofazat pentru gospodarie...

- - - - -
  • Please log in to reply
81 replies to this topic

#19
pablo38

pablo38

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 30.03.2009
va salut. Am un motor trifazic si nu scrie absolut nimic pe el. Are cineva idee cum se poate afla puterea ?L-am pornit la 220 v cu un condensator de 16 uf dar se invarte foarte incet.
Ms anticipat.

Attached Files



#20
cristimoisuc

cristimoisuc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 224
  • Înscris: 01.05.2010

View Postvara, on 11th March 2012, 09:30, said:

Care este diferenta dintre motoarele care au condensatori de pornire si condensatori permanenti?
Motoarele monofazate au condensator permanent. Cele trifazate de puteri relativ mici (sa poata suporta instalatia electrica casnica curentul absorbit de ele la pornire) pot fi modificate pentru a functiona in curent monofazat cu ajutorul a doua condensatoare - unul montat permanent si celalalt care ajuta doar la pornire. Puterea in cazul asta scade la 2/3 din puterea pe care o avea in curent trifazic.

Edited by cristimoisuc, 12 March 2012 - 10:52.


#21
vara

vara

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 100
  • Înscris: 15.02.2010

View Postcristimoisuc, on 12th March 2012, 10:26, said:

Motoarele monofazate au condensator permanent. Cele trifazate de puteri relativ mici (sa poata suporta instalatia electrica casnica curentul absorbit de ele la pornire) pot fi modificate pentru a functiona in curent monofazat cu ajutorul a doua condensatoare - unul montat permanent si celalalt care ajuta doar la pornire. Puterea in cazul asta scade la 2/3 din puterea pe care o avea in curent trifazic.




Multumesc pentru raspuns.In cazul in care se arde condesatorul permanent il pot porni si la sfoara,nu ?

#22
cristimoisuc

cristimoisuc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 224
  • Înscris: 01.05.2010
Condensatorul permanent ar trebui sa  fie tot timpul legat la infasurarea motorului. Celalalt condensator poate fi inlocuit cu succes de sfoara.In practica , pornit la sfoara , un motor trifazat se invarte si in curent monofazat fara ajutorul niciunui condensator dar se incalzeste si nu stiu cat o sa placa asta infasurarilor motorului.

#23
ciochinica

ciochinica

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 06.05.2012
dragule, pentru un mic circular in gospodarie, cumpara un motor monofazat de 2-3 kw la 1500 rotatii pe minut. e suficient, si nu risti sa-ti sara in cap vre-o bucata de lemn sau altceva. multe degete amputate am vazut ... se pot modifica usor motoarele trifazice sa functioneze la reteaua monofazata folosind condensatori.  si motoare trifazate cumperi din toate telciocurile. o sa postez in curand schema de conectare a motoarelor trifazice la monofazic.  bineanteles,nu motoare mai mari de 5 kw. eu acasa doar asa ceva folosesc, si sant ok.

#24
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Un deget se poate taia la fel cu un motor de 5 kw sau cu unul de 0,5 kw. Trifazat sau monofazat.  Alti factori sunt cei care genereaza astfel de probleme.

#25
Maniaxro

Maniaxro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 19.04.2012
Eventual poti incerca cu un motor de 3000 rpm cu o fulie tripla (sau dubla), cu diametrele calculate aproximativ activitatilor de care ai tu neoie (se calculeaza de ex in fct de fuliile pe care le ai la polizor, circular, etc).

View Postsacos, on 15th November 2011, 23:00, said:

Eu am 5 motoare: 1,8 KW. 4(atat avea cand era trifazic) unul de 0,75 kw si doua mai mici (parca 350 w). Cele mici le foloseam la un reductor, cel de 1,8 (care era robot:moara, batator porumb, polizor) l-am pus la compresor dar cam gafaie (nu porneste in sarcina daca e preiunea mai mare de 4 bari).

Ai incercat cu un presostat special de compresor? Acestea, imediat dupa ce opresc motorul, au un sistem care elibereaza presiunea din capul pistonului, astfel fiind posibila repornirea fara prea mare efort din partea motorului. Bineinteles, totodata este obligatorie si o supapa de sens unic pe conducta dintre compresor si butelie.

#26
ovimarina

ovimarina

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 01.08.2008

View Postcristimoisuc, on 16 martie 2012 - 21:47, said:

Condensatorul permanent ar trebui sa  fie tot timpul legat la infasurarea motorului. Celalalt condensator poate fi inlocuit cu succes de sfoara.In practica , pornit la sfoara , un motor trifazat se invarte si in curent monofazat fara ajutorul niciunui condensator dar se incalzeste si nu stiu cat o sa placa asta infasurarilor motorului.
salutare am si eu o intrebare legata de chestia asta:
am cumparat un utilaj, care din cate mi-am dat seama are motor de 2.2 kw  chinezesc   "fost" trifazic == acum mono. are acei 2 condensatori unul care lucreaza la 400 v si altul la 220v(300 uf)/
si am avut neplacerea sa ard pe cel de 220 v 300uf, si nu prea se gaseste de loc pe piata romaneasca. ce ma fac in aceasta situatie?ma puteti ajuta va rog cu  niste sfaturi?

mersi anticipat

#27
FeDani

FeDani

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,955
  • Înscris: 26.03.2012
pune.l pe cel de la trifazat!

#28
ovimarina

ovimarina

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 01.08.2008

View PostDaniel_Florici, on 28 noiembrie 2012 - 23:18, said:

pune.l pe cel de la trifazat!
adica vrei sa spui sa renunt la condensatori si sa il trec din nou pe trifazic?
e ok asa...asa am gandit si eu doar ca am nevoie de curent trifazic in zona...

#29
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,580
  • Înscris: 31.01.2010
Cumpara de 100uF 3 bucati si le legi in paralel.
Daca gasesti de alta valoare pui in paralel atitia citi trebuie sa faci valoarea dorita.
Sa fii atent sa fie condensatori de lucru nu doar de pornire, aia nu rezista
la utilizare continua.

Grig

#30
ovimarina

ovimarina

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 01.08.2008
da mersi

#31
ovimarina

ovimarina

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 01.08.2008
asadar azi am legat in paralel 3 condensatori de 100 uf dar nu am gasit decat de 400 v...si surpriza, motorul a pornit...dar nu peste scurt timp a inceput sa se incinga si sa scoata incet fum!
m-am alertat si l-am oprit.
ce sa fie?
un amic spunea ca nu conteaza daca sunt la 400 v sau la 220 v...eu cred altceva...
pareri?

#32
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,580
  • Înscris: 31.01.2010
Cu cit mai mare tensiunea la cond cu atit mai bine.

Grig

#33
ovimarina

ovimarina

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 01.08.2008
dar se pare ca nu a fost asa.
condensatorul original de pornire este de 300uf si 220v, eu am pus 300 uf si 400 v de a iesit fum

#34
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,580
  • Înscris: 31.01.2010
E condensator , daca e de 400Vac inseamna ca el rezista la tensiunea aia.
Asta e singura deosebire fata de unu de 220Vac , si bineinteles ca`i mai mare si mai scump la aceeasi calitate.
Sa nu fi citit gresit valoare condului , mai bine pune si o poza.

Grig

#35
ovimarina

ovimarina

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 01.08.2008
hai ca incerc sa atasez o poza.

http://tinypic.com/r/zak93/6 ...deci asta e cond de pornire de 250uf care a puscat,dar nici asta original, ala original e de 300.

inseamna ca ceva nu este in regula acolo

#36
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,580
  • Înscris: 31.01.2010
Din ce spui deduc ca ai la motor schema cu 2 condensatoare , unu de defazare iar celalalt de pornire .
Cum il conectezi pe cel de pornire?
Manual sau ai releu de pornire similar cu cele de la compresoarele frigiderelor spre exemplu?
Daca e asa nu cumva e releul lipit ?



Grig

P.S pun si 2 link`uri deosebit de utile pentru a intelege
principiul de functionare a schemei cu 2 condensatoare:

http://www.emil.matei.ro/traduceri.php
http://www.emil.matei.ro/motor1.php

Edited by Ion_Bumbu, 30 November 2012 - 11:38.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate