Dacia LODGY - noua masina de familie a constructorului de la Mioveni
Last Updated: Dec 03 2012 23:33, Started by
musso
, Nov 14 2011 19:12
·
0
#37
Posted 04 December 2011 - 14:31
Dacia Lodgy o sa aiba un succes foarte mare, ca si Duster de altfel, pe piata vestica, mare consumatoare de masini de genul acesta. Practic un Lodgy cu 1.5 dCI 110CP si o cutie in 6 rapoarte reprezinta un mijloc de locomotie ideal pentru familia vestica.
In Romania, ca de altfel in restul tarilor din blocul estic, au succes modelele sedan, cu spatiu de depozitare mare, chiar daca nu este foarte accesibil. De ce acest lucru? Simplu, veniturile reduse alte oamenilor de rand ii fac sa cumpere o masina al carui scop nu este cel practic intotdeauna, ci si estetic (in opinia loc). Desigur, mi se pare puerila explicatia anterioara, insa in spatele deciziei unui roman pentru cumpararea unei masini sta si imaginea clasica, a unui om de succes care se urca intr-o limuzina, adica sedan. Cu timpul lucrurile se schimba, tinerii prefera hatchback iar familiile normale, adica din oameni cu venituri medii, prefera o masina utila, practica, in genul unui monovolum. Lodgy se fabrica in Maroc pentru ca Pitesti va prelua productia de X52. |
#38
Posted 04 December 2011 - 14:44
Puerila sau nepuerila e mai putin important si nu e la aprecierea ta.
Vreau sa vad si eu un Ford Fiesta luat de nou intr-o localitate la mai mult de 20-30 de km de orice oras. Pentru cine a crescut in caruta nu exista altceva decat sedan sau masina premium care a fost candva scumpa. A nu se intelege ca toti care-si iau sedan au deschis ochii in caruta sau ca e ceva rau in asta, pana la urma nefiind alegerea lor. Edited by undercoverbrother, 04 December 2011 - 14:44. |
#39
Posted 04 December 2011 - 14:53
Un cal frumos este un cal bine ingrijit. Atat hranit cum trebuie cat si curat - conteaza mai putin cum isi tine capul. Diferenta e mai mult decat una pur estetica, si arata cine este gospodar si cine nu. Zorzoanele puse pe-un cal neingrijit sunt fix degeaba.
E amuzant ce povestioare ad-hoc apar doar pentru a demonstra un punct de vedere (ceva in genul: "ba taranilor, ia uite cum judec eu, omul superior!" - desi intentia autorului nu a mers atat de departe). Ce este rau in a alege ceva care sa-ti si placa? De ce trebuie neaparat ca toata lumea sa priveasca automobilul strict din punct de vedere utilitar? Apropo, asta include confortul si siguranta, caci daca stai sa calculezi ai putea afla ca riscul de a-ti pierde viata nu justifica financiar un autoturism de 5 stele Euro NCAP Totusi, eu cred ca porcbagajul mare tine de practic si absolut deloc de estetic. P.S. Acum am un hatchback, iar pe viitor mi-as dori un coupe. Pentru ca merit! Edited by Kunzite, 04 December 2011 - 14:54. |
#40
Posted 04 December 2011 - 15:14
Amice, nu este vorba de superior sau nu, sau de a cumpara ceva care sa iti placa. Eu unul mi-am cumparat doar masini care mi-au placut si cred ca intr-o oarecare care masura toata lumea face la fel. Afirmatiile pleaca de la nevoile de la care un om isi cumpara o masina si da, cred ca in cazul estului practicabilitatea cade totusi pe un loc inferior.
@undercover : uite ca pot sa zic ca ai facut o afirmatie puerila. Nu este un atac la persoana, este doar o observatie subectiva, nu vad de ce te supara treaba asta sau mai ales imi spui ca nu e treaba mea sa comentez. Uite ca este, asta este si ideea de forum. @Kunitze : nu ai inteles ideea, iar eu ma numar printre pasionatii de auto, si am cheltuit pe masini sume considerabile, insa ideea topicului nu este "eu o am mai mare". Concluzia mea este ca europeanul estic nu isi cumpara un monovolum pentru ca atunci ar afisa imaginea unui om de familie, iar el prin masina pe care o conduce vrea sa induca ideea de om de afaceri, om instarit, etc, sau ca sa pastrez totusi nota de autenticitate a comentariilor anterioare, isi doreste o caleasca boiereasca si nu o caruta, chiar daca el cara gaini, cartori si lemne. Edited by Tom_Cat, 04 December 2011 - 15:14. |
#41
Posted 04 December 2011 - 15:24
Tom_Cat, on 4th December 2011, 14:31, said: Dacia Lodgy o sa aiba un succes foarte mare, ca si Duster de altfel, pe piata vestica, mare consumatoare de masini de genul acesta. Practic un Lodgy cu 1.5 dCI 110CP si o cutie in 6 rapoarte reprezinta un mijloc de locomotie ideal pentru familia vestica. In Romania, ca de altfel in restul tarilor din blocul estic, au succes modelele sedan, cu spatiu de depozitare mare, chiar daca nu este foarte accesibil. De ce acest lucru? Simplu, veniturile reduse alte oamenilor de rand ii fac sa cumpere o masina al carui scop nu este cel practic intotdeauna, ci si estetic (in opinia loc). Desigur, mi se pare puerila explicatia anterioara, insa in spatele deciziei unui roman pentru cumpararea unei masini sta si imaginea clasica, a unui om de succes care se urca intr-o limuzina, adica sedan. Si asa trase concluzia poetul din Subcarpati ca ioropenii cumpara monovolume in loc de sedanuri. Nu-i puerila afirmatia, mestere, e foarte puerila. Ia in considerare toate datele problemei, te rog, cand urmaresti o chestie. Crezi ca Sandero n-ar fi avut succes in Romania daca ar fi plecat de pe pozitia Logan-ului (3-4 ani avans, design acceptabil si pret cu 10-15% mai mic)? Apropo, sintagma Mondeo Man iti spune ceva? |
#42
Posted 04 December 2011 - 15:34
Nu amice, nu sunt poet. Prin Europa occidentala se practica estate-ul si nu monovolumul in mod particular.
Sandero este un hatchback, deci prin definitie in est nu poate sa aiba acelasi succes ca si un sedan. Nu stiu de ce am impresia ca tu ai un hatchback, de ai luat-o personal asa. Mondeo Man imi aminteste de ceva din anii '90, dar nu din europa continentala. |
#43
Posted 04 December 2011 - 16:09
Tom_Cat, on 4th December 2011, 15:34, said: Nu amice, nu sunt poet. Prin Europa occidentala se practica estate-ul si nu monovolumul in mod particular. Sandero este un hatchback, deci prin definitie in est nu poate sa aiba acelasi succes ca si un sedan. Nu stiu de ce am impresia ca tu ai un hatchback, de ai luat-o personal asa. Mondeo Man imi aminteste de ceva din anii '90, dar nu din europa continentala. Amice, in Europa occidentala se practica toate genurile de masini, de la cacareze de oras la suv-uri mari. Legenda cum ca in est sunt preferate sedan-urile are 3 cauze: - masinile boborului pre-89 erau in marea lor majoritate sedan, ceea ce a generat parcuri auto formate in marea lor majoritate din... pam-pam - sedanuri. Contra-exemplu: Zastava, in Serbia, producea si hatchback-uri si sedan-uri - gasesti de amandoua pe acolo. Masina boborului actuala - Logan - a fost lansata initial tot in varianta sedan, ceea ce a dus la saturarea pietei de masini ietine... tot sedan. - la bugetul pe care il considera majoritatea cumparatorilor de masini (4000-10000 euro), masinile aduse de dincolo sunt cam la acelasi bani fie clasa compacta hatchback sau clasa medie sedan. Break-urile sunt mai scumpe. Logic ca cumparatorul va cumpara o masina mai mare in aceeasi bani - de aici, din nou, teoria ca se cumpara mai mult sedan-urile. - in momentul de fata, ofertele pentru sedan-uri noi sunt mai bune decat cele pentru hatchback-uri. Vezi Renault Fluence vs Megane3, Skoda Octavia vs Golf, Renault Symbol vs Clio 3, Logan vs Sandero, etc. Mai continui? Sedan-urile nu sunt preferate, sunt pur si simplu cea mai ieftina achizitie per total... Daca Lodgy asta o sa fie la acelasi pret cu viitorul Logan 2 sedan si Sandero facelift, o sa vezi ca o sa fie destul de asemanatoarele cifrele de vanzari. Daca Dacia va face aceeasi prostie ca la Sandero (hatchback-ul, masina mai mica, vanduta cu 10-15% mai scump ca sedan-ul, masina mai mare) nu o sa se vanda, si bineinteles ca se vor gasi cativa oameni care sa spuna: uite, vezi, est-europenii vor doar sedan-uri. P.S. Mondeo man a fost definitia data omului familist cu 2 copii si casa in suburbii in Anglia, un "target" al alegerilor din '97. P.P.S. Am sedan... |
#44
Posted 04 December 2011 - 18:30
Sunt curios daca cineva poate sa ne ofere niste statistici in
|
#45
Posted 04 December 2011 - 20:31
TomCat, chestia cu "superior", dupa cum am mentionat, era o exagerare a opiniei cu mandria taraneasca. Ori, eu stiu ce inseamna mandria taraneasca veritabila - mandrie de om gospodar. As prefera sa n-o folositi ca scuza pentru sustinerea cine stie caror teorii.
Ideea era ca Loganul a avut succes tocmai pentru ca pare practic. Judecata e foarte simpla: ieftin + sa intre cat mai mult (in porcbagaj). Am inteles ceva gresit aici? Nu prea cred... Pe masura ce oamenii devin din ce in ce mai informati si ideea de practic s-ar putea sa se modifice. Uite, hatchback-ul meu (cu un portbagaj micut) a fost foarte practic cand mi-am adus mobila de la Ikea. Dar cum convingi oamenii ca merita sa platesti in plus pentru Sandero? |
#47
Posted 05 December 2011 - 17:38
daca si pe vremea lui ceasca mai poti zice ca-si cumparau masina dupa mofturi... cumparau ce puteau si ce le ajungea banii.
in general in romania masina pe care o ai trebuie sa fie buna la toate, nu e ca in occident unde in familie exista mai multe masini sau ai acces rapid la o masina mai mare la nevoie. nevoia de bun la toate duce la nevoia de sedan sau break. |
#48
Posted 05 January 2012 - 13:09
Quote Renault’s low cost brand, Dacia, today released the first images of the production Lodgy MPV, a vehicle that is scheduled to make its debut in March, at the Geneva Motor Show. The Dacia Lodgy, which measures 4.5 meters in length, will be offered as a five- or a seven-seater, with the carmaker promising a generous cabin and luggage space. However, the technical details have not been released yet. Dacia used the press release to explain that the name “Lodgy” comes from the English word “lodge”, being connected to the vehicle’s practical side. The Dacia Lodgy will not be assembled in Mioveni, Romania, like the rest of the Dacia models, with Renault choosing to produce the car at its Tanger plant in Maroc. The Lodgy is being promoted through its ice racing version, which has already popped a bottle of champagne in December last year. Before we go, we have to tell you that we just couldn't help ourselves and added two images of Dacia's first MPV experiment (we're talking about a Dacia, not Renault a development or rebadging job here) - the 1998 Nova van - It's easy to see just how far the brand has come since then. Autoevolution.com [ http://www.autoevolution.com/images/news/dacia-lodgy-mpv-photos-released-41617-7.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://www.autoevolution.com/images/news/gallery/medium/dacia-lodgy-mpv-photos-released-medium_1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] OLD [ http://www.autoevolution.com/images/news/gallery/medium/dacia-lodgy-mpv-photos-released-medium_3.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://www.autoevolution.com/images/news/gallery/medium/dacia-lodgy-mpv-photos-released-medium_4.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#49
Posted 05 January 2012 - 16:08
Perspective sumbre pentru mioveni:
Quote Adica sa lucreze pe banii primiti de "colegii" din Maroc. Quote Jerome Olive a ținut să puncteze că, deși nueste luată în calcul posibilitatea de a renunța la uzina din România, „este posibil ca în viitor să ne confruntăm și cu alte crize. Mai mult decât atât, dacă aveți două uzine și apare o criză care scade drastic vânzările, ce soluție vă rămâne pentru a menține profitabilitatea scăzând însă numărul de mașini produse? Cu siguranță ați încărca la maximum uzina cea mai competitivă. De aceea trebuie să ne menținem competitivitatea”. Deci veti lucra la salar african(bananier) sau nu veti lucra deloc. Pentru asa un "investitor strategic" s-a inventat taxa de prima inmatriculare, poluare, etc prin care am fost jecmaniti de statul roman. Sursa Edited by cadillac, 05 January 2012 - 16:09. |
#50
Posted 05 January 2012 - 16:40
salariul minim pe economie in Morocco e de anul acest 11 dirhami pe ora in sectorul industrial!
adica 4,3 lei. 1 euro ora! Salariul minim la noi este de cca 4 lei (fct de zilele lucratoare ale unei luni). In ciuda regimului fiscal exista impozitul pe profit redus cat si posibilitatea de a-ti rasplati angajatul cu bonuri de masa si bonuri cadou cu un regim fiscal relaxat! Salariul mediu in sectorul industrial e de 5300 dirhami lunar, (*0.39)=2070lei. Edited by Josef_Mengele, 05 January 2012 - 16:41. |
#51
Posted 05 January 2012 - 16:58
Tom_Cat, on 4th December 2011, 14:31, said: Simplu, veniturile reduse alte oamenilor de rand ii fac sa cumpere o masina al carui scop nu este cel practic intotdeauna, ci si estetic (in opinia loc). Desigur, mi se pare puerila explicatia anterioara, insa in spatele deciziei unui roman pentru cumpararea unei masini sta si imaginea clasica, a unui om de succes care se urca intr-o limuzina, adica sedan. Tom_Cat, on 4th December 2011, 14:31, said: a unui om de succes care se urca intr-o limuzina, adica sedan. Tom_Cat, on 4th December 2011, 14:31, said: adica din oameni cu venituri medii, prefera o masina utila, practica, in genul unui monovolum. |
|
#53
Posted 05 January 2012 - 17:19
Cine are timp de pierdut, recomand [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/2-wzaEC0PFk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
E in Germania filmat, si prin oras si pe autostrada, vedeti lejer cam ce masini sunt, e recent, iar pentru cine se plictiseste foarte rau, omul are zeci/sute de clipuri, saptamanal pune cateva cu diferite masini, eu le mai urmaresc. Din ce am remarcat pe autostrazi se circula foarte, foarte bine, cred ca in zeci de clipuri nu am vazut o singura greseala facuta, oamenii sunt atenti stau cu ochii pe oglinzi, si am mai remarcat ca au masini noi fata de Francezi de exemplu, aia circula cu diferite cadavre din 80 si ceva sau 90 si putin. Nemtii ori au noi (2005+), ori au foarte vechi gen Astra F, Opel Corsa B etc, dar peste 80% sunt noi si foarte noi. Edit: M-am luat cu vorba si am uitat de ce am postat practic, sa spun ca am vazut, am impresia chiar in clipul atasat, vreo 3-4 Sandero pe autostrada, si nu numai in clipul asta, si in altele, din cate am observat Sandero a avut mai mare succes, cel putin in zona unde filmeaza nenea, nu putem spune exact ca in toata Germania. Ce-mi mai place e ca au semafoare cum erau inainte la noi, se face galben si apoi verde, nu inteleg de ce le-au scos, erau ok, bine acum foarte multe sunt cu timp. Edited by alex-softpedia, 05 January 2012 - 17:26. |
#54
Posted 05 January 2012 - 21:02
Bai da urata e. Aripile alea spate parca nu cad nicicum acolo si stopurile sunt prea ciudate pentru gustul meu. In schimb botul e destul de fain, poate doar capota e cam rotunjita si nu prea urmeaza liniile. Sa vedem si interiorul.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users