Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

achizitionare cauciuc bicicleta

- - - - -
  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1
redolf

redolf

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 02.07.2009
as dori sa achizitionez un cauciuc pt spate de pe playbike .Cauciucul meu are dimensiunea 26 * 2.25,iar cele pe care as vrea eu sa le achizitionez au 2.35 si 2.40.credeti ca se potrivesc.Daca ajuta cu ceva am camera de la bicicleta scrie pe ea 2.10-2.50


O seara buna.


redolf.

#2
muaddib10

muaddib10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,623
  • Înscris: 20.11.2007
Daca pe camera scrie 2.10 - 2.50 si tu ai avut 2.25, de ce sa nu mearga 2.40 sau 2.35?

#3
S3Se7

S3Se7

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,073
  • Înscris: 17.12.2009
Vezi doar sa intre intre bratele de la bascula. Daca intra, poti sa pui si 2.50.

#4
Hider141

Hider141

    trolling here since 2008

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,836
  • Înscris: 06.01.2008

View Postredolf, on 6th November 2011, 19:29, said:

...
Era bine daca spuneai si marca/modelul bicicletei, poate reusim sa gasim date concrete de la producator in legatura cu dimensiunile de cauciucuri compatibile. Sau poti intreba asta chiar si pe pagina produsului pe site-ul playbike, daca le dai si marca/modelul bicicletei iti vor spune exact dimensiunea maxima a cauciucului.
Unele cauciucuri pot intra intre bratele basculei, dar ajung sa frece de brate atunci cand te dai pe bicicleta.

Edited by Hider141, 06 November 2011 - 20:45.


#5
alexis4tm

alexis4tm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,393
  • Înscris: 21.02.2007

View Postredolf, on 6th November 2011, 19:29, said:

as dori sa achizitionez un cauciuc pt spate de pe playbike .Cauciucul meu are dimensiunea 26 * 2.25,iar cele pe care as vrea eu sa le achizitionez au 2.35 si 2.40.credeti ca se potrivesc.Daca ajuta cu ceva am camera de la bicicleta scrie pe ea 2.10-2.50

O seara buna.

redolf.


De ce nu te ajuta dimensiunea actuala a cauciucului? Mergi numai pe hartoape si prin noroaie??? Daca mergi pe asfalt prin oras, un cauciuc cu balonaj mai mare si implicit cu niste crampoane mai mari nu reprezinta un avantaj !

Edited by alexis4tm, 07 November 2011 - 08:04.


#6
redolf

redolf

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 02.07.2009

View PostHider141, on 6th November 2011, 20:43, said:

Era bine daca spuneai si marca/modelul bicicletei, poate reusim sa gasim date concrete de la producator in legatura cu dimensiunile de cauciucuri compatibile. Sau poti intreba asta chiar si pe pagina produsului pe site-ul playbike, daca le dai si marca/modelul bicicletei iti vor spune exact dimensiunea maxima a cauciucului.
Unele cauciucuri pot intra intre bratele basculei, dar ajung sa frece de brate atunci cand te dai pe bicicleta.
am un dhs elan si folosesc bicicleta pe namoale asfalt pietris.

#7
alexis4tm

alexis4tm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,393
  • Înscris: 21.02.2007
Daca mergi si prin noroaie e de preferat sa cauti niste cauciucuri care NU au tendinta de a se incarca cu namol. Una din bicicletele pe care le am, este echipata cu Kenda Excavator 26x2.35 si pot spune ca sunt niste cauciucuri extraordinare, au o aderenta formidabila, deci asta pot sa-ti recomand pentru ca stiu ce poate cauciucurile astea, problema ca inca nu am gasit in romania un magazin care sa le aibe.

http://www.mtbr.com/...830_151crx.aspx
Un alt cauciuc cu referinte bune este http://www.mtbr.com/...266_151crx.aspx

Edited by alexis4tm, 07 November 2011 - 12:13.


#8
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Dacă cele de 2.25 au venit cu bicicleta, în general producătorii permit cauciucuri cu cel puțin o mărime mai mari. Deci 2.3-2.4 n-ar fi exclus. Vezi dacă găsești codul ISO sau ETRTO la cauciucurile vizate respectiv la ale tale, e ceva de genul 32-559, cu dimensiunile date în mm.

Ce scrie pe cameră nu contează, e făcută să se umfle în plaja 2.1-2.5, nu influențează cauciucul exterior.

Anvelopa trebuie să încapă pe furcă și în spate și în față, fără să se apropie mult de margini. Ar trebui măcar jumătate de centimetru pe toate laturile dar e preferabil mai mult. Altfel poate atinge la șocuri sau cînd se încarcă de noroi. Și vezi dacă ai apărători la roți sau vrei să pui că influențează și ele.

Din păcate nu prea poate nimeni să-ți spună exact, mai ales că acele cifre (2.25, 2.3 etc.) sînt complet orientative. Dimensiunile reale diferă de la producător la producător (2.3 la unul nu e perfect egal cu 2.3 la altul); de asemenea în funcție de profil (cele cu profil de offroad sînt măsurate la baza profilului, deci se mai adaugă niște mm); și de asemenea în funcție de lățimea jenții (anvelopa e un cauciuc flexibil, dacă o pui pe o jantă mai lată va fi mai lată).

Dar cel mai sigur e să mergi la magazin cu bicicleta, vînzătorii ar trebui să poată să-ți spună din ochi dacă se potrivește ce vrei. Sau pot monta unul de probă.

#9
redolf

redolf

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 02.07.2009
am revenit cu o poza :naughty:

Attached Files



#10
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Ăla e codul ETRTO: 57mm lățime, 559mm diametrul jantei. 559 este codul standard pentru roțile așa zise "de 26". Deci știm că-ți încap 57mm, acum vezi de măsoară cam cît spațiu ai liber între lateralul cauciucului și furcă, și la roata față și la roata spate. Vezi că la roata față n-ai de măsurat decît în partea de sus a furcii, dar în spate trebuie și la barele de sus și de jos, să nu-ți facă vreuna surpriza.

#11
redolf

redolf

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 02.07.2009

View Postwirespot, on 7th November 2011, 19:19, said:

Ăla e codul ETRTO: 57mm lățime, 559mm diametrul jantei. 559 este codul standard pentru roțile așa zise "de 26". Deci știm că-ți încap 57mm, acum vezi de măsoară cam cît spațiu ai liber între lateralul cauciucului și furcă, și la roata față și la roata spate. Vezi că la roata față n-ai de măsurat decît în partea de sus a furcii, dar în spate trebuie și la barele de sus și de jos, să nu-ți facă vreuna surpriza.
gata am.masurat...distanta de la bara la cauciuc are 2-2.5cm in toate partile

#12
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Dacă ai 2cm pe fiecare latură și ai deja cauciucuri de 2.21 e loc destul, poți pune și de 2.5 dacă ai chef. Ce fel de cadru este?

#13
redolf

redolf

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 02.07.2009
este cel care a venit cu bicicleta stock.multumesc de raspuns.

#14
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
A, nu văzusem cînd ai zis că e DHS Elan, de asta întrebam.

Eram curios pentru că în general cadre cu atîta spațiu la roți sînt cele pentru chestii mai agresive (cu tubul de sus înclinat mult spre spate), adică downhill, dirt-jump, street, trial etc. care permit roți mai late fiindcă e nevoie de ele. Dacă era un cadru mai "cuminte" dar totuși avea atîta spațiu la roți ar fi fost o chestie mai rară.

Dar al tău are suspensie pe spate deci downhill, deci așa se explică.

[ http://bykeservice.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/resized/MTB_26__ALU_SUPE_4eb3b41ba2418_90x90.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ http://bykeservice.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/resized/MTB_26__WHEELER__4eb3b6ddde866_90x90.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by wirespot, 08 November 2011 - 21:43.


#15
Hider141

Hider141

    trolling here since 2008

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,836
  • Înscris: 06.01.2008
Respectivul model de bicicleta nu prea poate fi folosit fara riscuri nici la freeride sau dirt jump, asa ca nu vad cum ar putea fi o bicicleta de downhill. Daca vrei sa folosesti asa ceva pentru downhill risti rani "incompatibile cu viata".
Uite asa arata o bicicleta de downhill:
Attached File  intense_951.jpg   1.4MB   80 downloads
Iar suspensia-spate e prezenta atat pe bicicletele de downhill, cat si pe cele de freeride, cross-country, 4X,  chiar si modelele agresive de dirt-jump au uneori suspensie-spate tocmai pentru a amortiza aterizarea dupa o saritura de cativa metri.
Avand in vedere geometria cadrului, cursa furcii si a suspensiei-spate, cat si dotarile bicicletei, DHS Elan se preteaza doar la XC si coborari usor agresive, nicidecum la sarituri sau coborari foarte agresive demne de eticheta "downhill"unde conteaza o gramada de aspecte gen geometria cadrului, cursa furcii si a suspensiei-spate, piesele de pe ea (un schimbator-spate de 20RON iti intra intre spite din primele gropi luate cu bicicleta, franele ieftine pe disc se incalzesc si nu mai dau randament aproape deloc, furca nu amortizeaza aproape deloc astfel ca dupa o tura de coborari te dor incheieturile mainilor de parca ai avea ace in ele, etc).

Edited by Hider141, 08 November 2011 - 21:57.


#16
Cosminutz

Cosminutz

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 195
  • Înscris: 10.11.2006
Am un Felt q520 cu cauciucuri de 2.10 si as vrea sa pun niste cauciucuri Kenda Kinetics de 2.35. Imi poate spune cineva daca incap sau nu ? Am cautat pe site-ul producatorului informatii despre maxima latime a anvelopelor care se pot folosii pt acest bike dar nu am gasit nimic .

#17
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Măsoară distanța interioară între barele furcii, respectiv tijele cadrului cam în dreptul mijlocului anvelopelor. Vezi că la cadru trebuie măsurat și sus (tijele dinspre șa) și jos (tijele dinspre pedale) -- uneori au spații diferite. Scazi 2cm (cîte unul de fiecare parte) și obții spațiul care poate fi utilizat de anvelopă. Și ori folosești codul ETRTO al anvelopei, care dă lățimea în mm, ori împarți mm la 25,4 (conversie mm->inch) și obții dimensiunea în notație inch (2.34 în cazul tău).

Asta e teoria. Cît o să aibă pe bune anvelopa aia cînd o montezi se poate afla doar pe viu. De asta nu-ți spune niciun producător de cadru ce anvelopă încape, pentru că n-are cum.

Secțiunea unei anvelope este un arc de cerc elastic, ale cărui capete sînt prinse pe șanțurile interioare ale jantei. Apar variații datorită presiunii din cameră și lățimii interioare a jantei și nu știi ce-a măsurat producătorul. Poate a măsurat pe jantă de 19mm, poate pe jantă de 25mm. Poate a măsurat la baza profilului ("țepilor" de la cauciucurile offroad), poate la vîrfuri. Poate a măsurat și pe lat și pe înălțime (jantă -> exterior) și a luat cifra cea mai mare/mică. Poate și-a luat și-o marjă de eroare. Poate a mințit sau exagerat ori în plus ori în minus din considerente de marketing. Unii producători schimbă metodologia de la model la model sau de la tip la tip (road vs offroad) sau de la an la an pentru același model.

Exemplu oarecare: am la bicicleta de oraș anvelope Schwalbe Returner 26x2.125. Conversia inch/mm dă ~54mm. Producătorul dă codul ETRTO ca fiind 57-559, deci 57mm. Ei zic că măsoară pe jante "fairly wide" (bănuiesc că de vreo 25mm) și-și mai iau și marjă 3mm. Pe viu: montate pe jantă de 19mm la interior, umflate, măsurate cu șublerul au 48mm pe lat și 44mm de la jantă la exterior. Rezultat: diferență de aproape 1cm.


PS: Am întîlnit păreri pe net care zic că la Kenda Kinetics 2.35 lățimea reală e de ~55mm, deci ar trebui să ai vreo 75mm spațiu. Sub ăia 1cm pe fiecare latură scazi pe riscul propriu.

#18
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,594
  • Înscris: 21.08.2008
In urma unei franari cu blocarea rotii spate ar cam trebui sa schimb anvelopa desi are cca 3000km. Momentan detin Michelin Pro3 Race, cea de pe fata este ok (are cateva urme fine de taieturi de la pietricele) si nu stiu daca ar fi bine sa cumpar un set complet, sa iau doar unul (nu stiu la cat ar fi estimata durata de viata a acestor anvelope) sau sa pun 40-50 lei si sa iau Michelin Pro4 Race... Recomandari?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate