Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Opel Meriva

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
205 replies to this topic

#1
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,800
  • Înscris: 15.04.2006
Dupa ce am beneficiat multi ani de masina de la servici a venit timpul ca odata cu schimbarea domeniului de lucru sa imi achizitionez o masina.


Obisnuit sa fie gratuit am cautat o masina ce are cost de rulare cat mai mic.

Cautarea s-a desfasurat cu rabdare pe parcursul a cateva luni si am avut urmatoarele criterii de la care am decis sa nu fac rabat :minim 2007, pana in 100 mii km, consum  mic, piese ieftine, de la propietar.
Printre finaliste au fost:
                      
*Opel Corsa 1.3 tdci - consum mic, piese ieftine , dar din 2007 nu ma incadram la bani . Una in toate mintile de la propietar poate fi si 7000euro peste banii alocati si deja prea mult pentru o Corsa.
*Skoda Fabia 1.4 tdi -am cochetat cu ideea unei Fabia pana la primul "drive test" . Cu volan ridicat la maxim atingeam cu picioarele de volan . Sunt inalt , dar nici nu sunt vreun gigant . 1.85m .Trebuia sa stau cracanat la volan.
*Mazda 2 modelul vechi 1.4 cd - Sunt foarte rare in Romania .Poate-poate faceam un efort si imi aduceam de afara ,pentru ca imi place masina dar nu ma incadram la intretinere - masina japoneza + motor diesel de la PSA.
*Fiat Panda 1.3 multijet - daca se poate trece peste faptul ca este urata , masina asta , va jur cu mana pe inima ca este extraordinara .Este una din masinile am mers foarte mult (60 mii km) si mi-a ramas la inima.
Consum 3.5l / uxtraurban - 5.5 urban cu aer (nu merg subturat deloc si ampiciorul greu) , piese ieftine, foarte foarte fiabila , destul de fasneata.Bineinteles ca pe langa uratenie are si alte dezavantaje (spatiu redus in spate si in porbagaj + cel mai probabil, nesigura la accident ) . Faptul ca ar fi instabila este un mit.  
Mai mult ca sigur luam una daca gaseam cu cerintele si echiparea dorita. Sigur, si acestea sunt destul de rare in varianta diesel si echiparea dynamic. S-au vandut putine iar cine detine una nu o vinde in ruptul capului.

Si acum la oile noastre ca am batut campii destul!

Dintr-o mare intamplare am gasit Meriva . M-am informat despre ea si cand am fost sa o vad am simtit ca este a mea si trebuie sa o cumpar.
In plus am privit intodeauna cu admiratie  dupa monovolumuri gen Meriva, Zafira, Ford S Max / C Max, Mercedes clasa B (am balit dupa el), Renault Espace, Citroen X Sara Picaso etc.

Pe scurt despre ea :
        * 1.7 CDTI - 17ZDTH
        *101 Cp
        *2007
        *86.000 km - se pare ca sunt reali
        *culoare alb - nu este o culoare superba dar macar este practica (ascunde praful si mascheaza micile zgarieturi).
        *impecabila tehnic
        *pret 5800 euro  
        *dotarile sunt de bun simt (4 airbag-uri, pilot automat, etc)

Plusuri :
         *motorul trage bine
         *consum bun - metoda plin-plin a dezvaluit 7 la suta in oras
         *pozitie inalta de condus - mie imi place
         *spatiu interior fata + spate super lejer si porbagaj destul. La nevoie se rabateaza unul , doua sau toate scaunele din spate. In plus ,cele 3locuri ale banchetei din spate sunt independente  si asezate pe sina culisanta asemenea scaunelor din fata. Are o modularitate extraordinara . Nu mai spun de "buzunare" si compartimente de depozitare.

Minusuri :
*nu are computer bord - de fapt am inteles ca nu este activat si se poate activa
*stalpul parbrizului este gros si iti obtureaza din vizibilitate atunci cand te asiguri de pietoni la viraje - aproape mi-a intrat in reflex sa imi misc capul mai in fata sau mai in spate
*tipul acesta de motor este un pic zgomotos - lucrul rezultat din faptul ca este un diesel de turatie de la Isuzu ce are cuplul maxim la 2300 rpm.                          Schimbarea treptelor se face obligatoriu dupa 3000 rpm.

Per total sunt foarte multumit de alegere . Atat ca masina in sine cat si ca stare tehnica.
In plus,  nu se compara nici pe departe cu "finalistele". Este cu mult peste.
Inca nu am apucat sa fac poze.

Atasez 2 poze de pe internet pana la sedinta foto.

Voi reveni cu mai multe detalii.

Attached Files


Edited by DarkAngelBv, 30 October 2011 - 16:53.


#2
drGrudge

drGrudge

    Trollminater

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,746
  • Înscris: 27.03.2011
Am condus ceva timp motorul de 1.7 101cp pe un corsa, si zboara :)
Eu am un fix, sa aiba AC si ESP, in rest, pare sa fie suficienta masina.

Multi km fara probleme!

Edited by drGrudge, 29 October 2011 - 23:38.


#3
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,800
  • Înscris: 15.04.2006
ESP-ul ii lipseste . Urmatoarea va avea sigur .   ;)



  
          *Scuze pentru asezarea in pagina si lipsa paragrafelor ,fapt care face greu de lecturat . Au aparut si cuvinte fara pauza. M-am chinuit permanent timp de 20 minute cat mi-a fost permis sa editez dar nu am reusit .
           Am dat un PM lui Mufa, poate ma ajuta el .

Edited by mihai!, 29 October 2011 - 23:56.


#4
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006

 mihai!, on 29th October 2011, 23:00, said:

...
         *tipul acesta de motor este un pic zgomotos - lucrul rezultat din faptul ca este un diesel de turatie de la Isuzu ce are cuplul maxim la 2300 rpm.                          Schimbarea treptelor se face obligatoriu dupa 3000 rpm .
...
Z17DTH nu este motor ISUZU, este motor ECOTEC (GM).
Orice diesel turbo este de turatie, dar la mers lejer poti schimba in 2500 rpm si cazi in jurul valorii de 2000 rpm, unde ai cuplu suficient pentru o accelerare ferma (cat de ferma se poate pentru 100 CP).

P.S. Ti-am editat cateva greseli (acele cuvinte lipite). Daca mai este ceva astept PM.

P.S.2. Sa o stapanesti sanatos.

Edited by DarkAngelBv, 30 October 2011 - 16:56.


#5
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,800
  • Înscris: 15.04.2006
Peste tot gasesc ca este motor facut de ISUZU .


  

Quote

Motoarele ECOTEC cu cilindreea  de 1.7 litri sunt  fabricate de  uzinele Isuzu Motors Sp - Polonia. Isuzu Motors Polska, a luat fiinta in anul 1997, ca un joint ventures realizat intre General Motors Corporation (GM) 49 % si Isuzu  Motors Limited 40 %. Isuzu are o lunga traditie in fabricarea motoarelor diesel inca din anul 1938. General Motors a realizat aceasta alianta strategica, incredintand firmei Isuzu misiunea de a dezvolta si furniza necesarul de motoare diesel in vederea echiparii  diferitelor branduri detinute in intreaga lume. Uzinele Isuzu din Polonia, au marcat la data de 24 Mai 2004, 1 milion de unitati fabricate incepand din 14 Iunie 1999. Motorul diesel care a marcat milionul a fost modelul de 1.7 litri cu nume de cod 4EE2. Acest motor il regasim si in motorizarea modelului Honda Civic ctdi 1.7, incepand cu anul 2000.

In privinta turatiei , daca as schimba la 2500 rpm cad in 1600 rmm .

Multumiri pentru editare.

Edited by mihai!, 30 October 2011 - 20:29.


#6
shiva

shiva

    Nameless hero. Professional bug slayer mom.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,819
  • Înscris: 06.10.2003
Observ si in in ultima vreme tot mai multe Merive prin oras.

Nu stiam ca bancheta spate e pe sina, ca la Twingo - asta e un plus pentru cei care, ocazional, necesita porkbagaj mai mare. Problema stalpului stanga-fata e destul de obisnuita la modelele Opel.

Km multi si fara probleme!

#7
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006
Motoarele diesel 1.7 pana in 2003 (Y17DT) au fost facute de ISUZU. 1.7 dupa 2003 (Z17DTL, Z17DTH) au acelasi bloc motor ISUZU, dar sunt facute de GM (alta chiulasa, alt sistem de injectie, etc).

#8
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,800
  • Înscris: 15.04.2006
Masina a primit cauciucuri de iarna  in aceiasi zi cu cumpararea ei .
  Am ales BF Goodrich . Sunt facute de Michelin  intr-una din cele 3 fabrici care le are in Romania .
  
  Din graba am facut o prostie . Mare sau nu , ramane de vazut . Pana acum nu s-a dovedit cine stie ce nerorocire.
  Ma grabeam foarte tare cand am fost sa cumpar . Trebuia sa plec din oras si nu am mai scos cartea masinii din plicul cu acte . Cand m-a intrebat respectivul ce dimensiuni vreau, raspunsul meu a fost :" Ca cele de pe masina . Habar nu am ca acum am luat-o .  :habarnam:  "
  S-au uitat pe roti si mi-au pus baietii cauciucurile ! 195/65/R15
  
  Toate bune si frumoase . Dupa cateva zile ,cand am fost sa fac autentificarea la RAR aflu ca in carte am trecut 185/60/R15 abia cand mi-a atras inginerul atentia.  :frust:
  A picat cerul pe mine ,apoi m-am adunat repede,am facut-o pe nestiutorul spunand ca probabil m-au pacalit cei cu cauciucurile montand alta dimensiune . Mi-a raspuns ca trece cu vederea dar sa merg sa le schimb . Sa ii dea Dumnezeu sanatate .  :worthy:  Puteam sa pic RAR-ul pe motivul asta .

  La reverificarea cu cauciucurile vechi ramase intr-adevar pe masina fusesera 195/65/R15 . Nu m-au pacalit baietii. Numai ca eu am fost bou si nu am scos cartea masinii.

Edited by mihai!, 31 October 2011 - 23:09.


#9
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
Stai linistit. Nu te bate nimeni la cap cu asta..oricum...diferenta de diametru este infima (12mm), insesizabila cu ochiul liber. Daca ai trecut la RAR.....nu te va opri nenea Garcea sa te verifice. In plus, pe cert. de inmatriculare, formatul nou, nu scrie dimensiunea anvelopelor (asa cum scria inainte). Decat in cartea de identitate.

Si eu la Patrol am de gand sa-mi pun anvelope mai mari (eu am 265/70/R16 si vreau ceva mai mare). Asa ca...urarea mea este Km multi inainte fara incidente !

#10
Bwwlan

Bwwlan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,563
  • Înscris: 13.11.2006
Felicitari pentru achizitie, multi kilometri fara probleme  :thumbup: Meriva e unul dintre putinele Opeluri care mi-au placut si dupa ce le-am condus :)

Legat de cauciucuri, asa am zis si eu, ce dreq conteaza cativa mm. in plus sau un minus, ca si-asa in talonu' asta nou nu-s trecute dimensiunile anvelopelor, deci n-au cum sa ma controleze. Mie-mi trebuiau 195/55R15 si pe toate gardurile sunt 195/65R15. Ca sa fiu sigur, insa, am intrebat la prieteni si asa am aflat ca daca folosesti gume a caror dimensiuni nu-s agreate de producator, apar diferente de viteza intre valoarea indicata de tahometru si cea reala. Or, avand in vedere faptul ca oricum exista o diferenta de 3-4-5 km/h pe care producatorii o "gresesc" in mod voit (se poate verifica pe GPS: viteza din GPS--sau cea reala--e intotdeauna mai mica decat cea indicata in bord). Daca la astia 5 km/h mai adaugi inca 5 km/h rezultati din utilizarea unor anvelope necorespunzatoare, asta poate face diferenta intre amenda si avertisment (69 km/h vs. 59 km/h) sau carnet luat si carnet pastrat (105 km/h vs. 95 km/h).
Daca, pe de alta parte, conduci cunoscand treaba asta si reduci viteza corespunzator, atunci esti OK, cu conditia sa tii minte ca exista o diferenta mare intre viteza pe care ti-o arata masina si cea cu care de fapt rulezi. In cazul tau:

Attached File  Untitled.jpg   27.13K   173 downloads

Edited by Bwwlan, 01 November 2011 - 00:53.


#11
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006

 mihai!, on 31st October 2011, 23:08, said:

Masina a primit cauciucuri de iarna  in aceiasi zi cu cumpararea ei .
  Am ales BF Goodrich . Sunt facute de Michelin  intr-una din cele 3 fabrici care le are in Romania .
  
  Din graba am facut o prostie . Mare sau nu , ramane de vazut . Pana acum nu s-a dovedit cine stie ce nerorocire.
  Ma grabeam foarte tare cand am fost sa cumpar . Trebuia sa plec din oras si nu am mai scos cartea masinii din plicul cu acte . Cand m-a intrebat respectivul ce dimensiuni vreau, raspunsul meu a fost :" Ca cele de pe masina . Habar nu am ca acum am luat-o .  :habarnam:  "
  S-au uitat pe roti si mi-au pus baietii cauciucurile ! 195/65/R15
  
  Toate bune si frumoase . Dupa cateva zile ,cand am fost sa fac autentificarea la RAR aflu ca in carte am trecut 185/60/R15 abia cand mi-a atras inginerul atentia.  :frust:
  A picat cerul pe mine ,apoi m-am adunat repede,am facut-o pe nestiutorul spunand ca probabil m-au pacalit cei cu cauciucurile montand alta dimensiune . Mi-a raspuns ca trece cu vederea dar sa merg sa le schimb . Sa ii dea Dumnezeu sanatate .  :worthy:  Puteam sa pic RAR-ul pe motivul asta .

  La reverificarea cu cauciucurile vechi ramase intr-adevar pe masina fusesera 195/65/R15 . Nu m-au pacalit baietii. Numai ca eu am fost bou si nu am scos cartea masinii.
Pai inginerul ala putea sa iti treaca noile dimensiuni in carte pentru 5 sau 10 RON in plus la autenticitate (la mine asa a facut cu a doua culoare la audi, a fost "baiat de baiat" :D )

#12
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,800
  • Înscris: 15.04.2006

 Bwwlan, on 1st November 2011, 00:52, said:

Mie-mi trebuiau 195/55R15 si pe toate gardurile sunt 195/65R15.
Intr-adevar , am aflat ulterior de ce masina avea 195/65/R15 . Se gasesc absolut oriunde pe langa 185/60/R15 care se gasesc mai greu si se pare ca ar fi mai scumpe .

Legat de viteza, am "masurat " cu GPS-ul si cu aceste cauciucuri imi indica in bord exact viteza care o am.
Deci la primavara , cand voi reveni la cauciucurile de 185/60/R15 recomandate de producator la 100 de km/ora voi avea ~95km/ora real .

Edited by mihai!, 01 November 2011 - 22:11.


#13
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,800
  • Înscris: 15.04.2006
Masinii ii s-a facut revizia .
  A primit ulei GM 5W30 Dexos 2 Long Live + filtre Mann .

  Functioneaza excelent.  :smoke:

#14
z_e_n_i_t_h

z_e_n_i_t_h

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 419
  • Înscris: 24.10.2011
ma uitam acum pe configurator si nu mi-a venit sa cred
noul meriva pleaca de la 14 mii de euro si configurata decent sare de 17 :surprise:
astia de la Opel nu-s normali

#15
Bwwlan

Bwwlan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,563
  • Înscris: 13.11.2006
Asa o fi cum zice netu', insa astia de la Opel au tot soiul de oferte speciale si in plus, iti mai fac si reduceri pe loc astfel incat pretul scade considerabil.
Nu mai tin minte ce oferta am primit (parca era cu vreo 2.500 mai putin decat zice Confi, FARA tichete Remat), insa cand luam in considerare acu' vreo 6 luni achizitia unei masini noi, am trecut si pe la Opel si pe la Ford. De la Opel m-a interesat Meriva cu un benzinar turbo (n-aveau) sau un diesel (prea scump), iar la Ford nu mi-au placut nici Focusu' asta nou nici Fiesta, asa ca m-am ales cu aia din semnatura.

#16
z_e_n_i_t_h

z_e_n_i_t_h

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 419
  • Înscris: 24.10.2011
foarte proasta politica asta de preturi
multi nu au timp / chef sa umble prin reprezentante in cautare de oferte si prefera sa foloseasca configuratorul de pe site ca doar de-aia e pus acolo, sa-si faca omul o parere
dar cand vad preturile astea pun pariu ca multi renunta sa mai mearga la un drivetest
in fond si la urma urmei meriva este un fel de fusion fata de fiesta, adica o corsa inaltata, nu?

#17
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,800
  • Înscris: 15.04.2006
Astazi , un caine mi-a stricat ziua si imi va baga adanc mana in buzunar. :madanimated:

    Din sensul opus venea unul cu scuterul ce era inconjurat de o haita de caini care latrau si alergau serios dupa el.

     Mi se pare ca omul s-a aparat dand cu piciorul  inspre unul din caini . Cert este ca o jigodie (cel mai mare)  s-a ferit venind pe contasens si a intrat fix in masina mea .

     Paguba mai jos :

Attached Files



#18
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
Nu pot spune decat....OUCH !

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate