Inventatorii Români
Last Updated: Feb 04 2012 20:37, Started by
gabicen
, Oct 23 2011 02:33
·
0

#1
Posted 23 October 2011 - 02:33

(recunosc ca titlul topicului mi-a fost inspirat de o televiziune)...
----------------------- Ce au inventat romanii din Romania si de fapt cine sunt cei care sau sunt recunoscuti la nivel mondial ca inventatori, poate inventii nebrevetate de romani la timp... Incep eu si puteti continua dvs.: 1) Petrache Poenaru, inventatorul Stiloului: http://ro.wikipedia....evetPoenaru.jpg, anul 1827 Inventatorul stiloului, recunoscut acum la nivel mondial este de fapt asta, din 1884: http://inventors.abo.../blwaterman.htm 2) Nicolae Paulescu a descoperit in 1922 hormonul numit mai tarziu insulina: dar premiul Nobel pentru insulina a fost luat de niste Canadieni..disputa inca contiunua si astazi; 3) Henri Coanda a inventat si folosit motorul cu reactie, cu propulsie reactiva : http://ro.wikipedia....i/Henri_CoandÄ dar de fapt altii sunt recunoscuti pe plan mondial, un englez si un altul: http://inventors.abo...bljetengine.htm. 4) Aurel Vlaicu - este recunoscuta zburarea fratilor americani chiar si aici:http://ro.wikipedia.org/wiki/Fra%C8%9Bii_Wright dar astia au fost trasi si tarati pe panta de magari/catari sau altii ca sa decoleze....si sa planeze. Nimeni nu recunoaste munca catarilor folositi de fratii Wright, americani, deh... Nimeni nu il recunoaste pe Aurel Vlaicu ca inventator al trenului de aterizare/decolare?. Nimeni nu il recunoaste pe Aurel Vlaicu ca fiind un inventator din Romania si din lume care a inventat primul avion, care folosind trenul de aterizare, decolare si motorul propiu din dotare poate zbura?...asa cum fac si acum toate avioanele... Daca ar fi fost dupa descoperirile/inventilehttp://www.ziare.com/stiri/ancheta/turnul-eiffel-realizat-cu-tehnologie-romaneasca-853748 fratilor americani Wright, probabil ca si acum boiengurile decolau de pe burta trase de catari cu motoare subdimensionate si fara tren de aterizare... 5) Justin Capra - nu si-a brevetat inventia cam in 1956 de rucsac zburator dar NASA deja se lauda cam prin 1969 cu conceptul de astronaut zburator cu jeturi reactive, a fost abandonat proiectul si de NASA. 6) Gheorghe Panculescu - probabil ca sunt putini francezi si parizieni care stiu ca, Turnul Eiffel, simbolul Frantei, este construit din punct de vedere rezistenta/imbinare_tehnologie nituri, dupa Gheorghe Paunescu, care a construit calea ferata Bucuresti Predeal, care functioneaza si astazi, un roman: http://www.ziare.com...aneasca-853748). Probabil ca sunt si mai putini francezi care habar nu au ca otelul, de cea mai buna calitate, din turnul Eiffel a fost produs in ROMANIA, in orasul Resita... Rezumand...daca nu ar fi fost tehnologia romanului Panculescu de imbinare a structurilor metalice prin nituiere si otelul laminat de calitate produs in Romania, la Resita si folosit la turn...probabil ca acum Parisul ar arata altfel, fara turn Eiffel. Stiu, unora din Franta le este greu sa inteleaga/accepte/ recunoasca cele de sus. 7) ... Edited by gabicen, 23 October 2011 - 02:59. |
#2
Posted 23 October 2011 - 06:58

Numai la un singur lucru ma duce mintea !
Sa-i ia
Spoiler
pe nenorocitii de straini care fie si-au insusit inventiile romanilor fie au inchis ochii/s-au facut ca ploua ![]() |
#3
Posted 23 October 2011 - 07:11

gabicen, on 23rd October 2011, 03:33, said: .... 6) Gheorghe Panculescu - probabil ca sunt putini francezi si parizieni care stiu ca, Turnul Eiffel, simbolul Frantei, este construit din punct de vedere rezistenta/imbinare_tehnologie nituri, dupa Gheorghe Paunescu, care a construit calea ferata Bucuresti Predeal, care functioneaza si astazi, un roman: http://www.ziare.com...aneasca-853748). Probabil ca sunt si mai putini francezi care habar nu au ca otelul, de cea mai buna calitate, din turnul Eiffel a fost produs in ROMANIA, in orasul Resita... Rezumand...daca nu ar fi fost tehnologia romanului Panculescu de imbinare a structurilor metalice prin nituiere si otelul laminat de calitate produs in Romania, la Resita si folosit la turn...probabil ca acum Parisul ar arata altfel, fara turn Eiffel. Stiu, unora din Franta le este greu sa inteleaga/accepte/ recunoasca cele de sus. 7) ... la Resita da .... dar nu in Romania .... pe vremea aia inca nu era facuta Unirea cea Mare |
#4
Posted 23 October 2011 - 07:35

[quote name='gabicen' date='23rd October 2011, 03:33' post='10592973']
(recunosc ca titlul topicului mi-a fost inspirat de o televiziune)... ----------------------- 4) Aurel Vlaicu - este recunoscuta zburarea fratilor americani chiar si aici:http://ro.wikipedia.org/wiki/Fra%C8%9Bii_Wright dar astia au fost trasi si tarati pe panta de magari/catari sau altii ca sa decoleze....si sa planeze. Nimeni nu recunoaste munca catarilor folositi de fratii Wright, americani, deh... Nimeni nu il recunoaste pe Aurel Vlaicu ca inventator al trenului de aterizare/decolare?. Nimeni nu il recunoaste pe Aurel Vlaicu ca fiind un inventator din Romania si din lume care a inventat primul avion, care folosind trenul de aterizare, decolare si motorul propiu din dotare poate zbura?...asa cum fac si acum toate avioanele... Daca ar fi fost dupa descoperirile/inventilehttp://www.ziare.com/stiri/ancheta/turnul-eiffel-realizat-cu-tehnologie-romaneasca-853748 fratilor americani Wright, probabil ca si acum boiengurile decolau de pe burta trase de catari cu motoare subdimensionate si fara tren de aterizare... Faci o mica confuzie, intre Traian Vuia si Aurel Vlaicu. Traian Vuia a realizat primul zbor, utilizand mijloacele de la bord ( daca se poate spune asa), fara a fi ajutat , fata de fratii Wright, care au avut nevoie de ceva impuls exterior avionului. Aurel Vlaicu s-ia adus contributia la perfectionarea avioanelor si tehnicilor de zbor, ceea ce nu este putin lucru. Important este faptul ca amandoi au fost romani. |
#5
Posted 23 October 2011 - 08:21

Tarzy, on 23rd October 2011, 08:11, said: la Resita da .... dar nu in Romania .... pe vremea aia inca nu era facuta Unirea cea Mare Asa este, dar asta nu inseamna ca cei care au muncit nu erau romani. Nu erau cetateni romani, dar nationalitatea tot romana era. Priceperea, tehnologia, materia prima a fost de la Resita, indiferent in ce granite se afla acel oras si oamenii lui, pe atunci. Granitele, de multe ori sunt vremelnice, oamenii locurilor sunt mai statornici. Edited by DGHIA, 23 October 2011 - 08:22. |
#6
Posted 23 October 2011 - 08:23

DGHIA, on 23rd October 2011, 09:21, said: Asa este, dar asta nu inseamna ca cei care au muncit nu erau romani. Nu erau cetateni romani, dar nationalitatea tot romana era. Priceperea, tehnologia, materia prima a fost de la Resita, indiferent in ce granite se afla acel oras si oamenii lui, pe atunci. Granitele, de multe ori sunt vremelnice, oamenii locurilor sunt mai statornici. |
#8
Posted 23 October 2011 - 09:41

George Emil Palade - Laureat al premiului Nobel pentru medicina. A descoperit ribozomii sau cum mai sunt cunoscuti "corpusculii lui Palade".
|
#9
Posted 23 October 2011 - 09:46

#10
Posted 23 October 2011 - 10:03

Quote 5) Justin Capra - nu si-a brevetat inventia cam in 1956 de rucsac zburator dar NASA deja se lauda cam prin 1969 cu conceptul de astronaut zburator cu jeturi reactive, a fost abandonat proiectul si de NASA. Inventatorul sau este acelasi om care a lucrat pentru NASA. Este originar tot din Romania, dar e neamt. Va las pe voi sa-l ghiciti. |
|
#11
Posted 23 October 2011 - 10:05

#12
Posted 23 October 2011 - 12:13

delta_d, on 23rd October 2011, 11:05, said: a prezentat și vreo dovadă (concretă) în acest sens? UIntrebati-l pe el. Eu nu am comentat daca este asa sau nu, ci afirmatia ca daca Resita se afla pe atunci in Imperiul Austro-Ungar, atunci muncitorii si implicit locuitorii orasului nu erau romani. Nu neg ca in oras nu mai erau si alte nationalitati, mai ales de origine germana, am in vedere majoritatea locuitorilor. |
#13
Posted 23 October 2011 - 12:35

eiffel, on 23rd October 2011, 11:03, said: Aici e o eroare. Rucsacul zburator a fos tinventat cu ceva ani mai inainte - mergeti la muzeul de stiinta din Bucuresti si o sa-l vedeti pe cel original. Inventatorul sau este acelasi om care a lucrat pentru NASA. Este originar tot din Romania, dar e neamt. Va las pe voi sa-l ghiciti. Nu este nici o eroare. I. Capra a inventat ruscsacul in 1956 si brevetat in 27 iul. 1958, iar americanii breveteaza acelasi produs, " inventat " de Wendell Moore in 22 febr. 1962, si compania Bell Corporation. Este clara intaitatea lui I. Capra. Cat despre cel cu NASA, cred ca-l confunzi pe Herman Oberth cu Wernher von Braun. Primul este de origine romana, din Medias si a plecat in Germania si a fost profesorul lui W. Barun, constructorul rachetelor nemtesti V1 - un fel de racheta de croaziara a timpului si mai ales V2, racheta care a terorizat Londra si care a stat la baza constructiei multor rachete postbelice atat america, cat si rusesti. americane, fiind construite de acelasi W. von Braun, capturat de nemti, si care a proiectat si racheta Saturn V, ce care a dus primii oameni pe luna. Rusii nu au reusit sa catureze materia cenusie, dar au avut posibilitatea sa mute fabrica de V2 in URSS, constituind o baza de plecare in costructia rachetelor lor. De altfel si Oberth a ajuns sa lucreze pentru americani, la NASA, poate de aici confuzia. Edited by DGHIA, 23 October 2011 - 12:36. |
#14
Posted 23 October 2011 - 14:25

Nu-l confund. Rucsacul zburator a fost inventat de Herman Oberth. Cam cu vre-o 10 ani inainte de Justin Capra. Prototipul este expus la muzeul de stiinta din Bucuresti. Dupa razboi a lucrat la NASA, inclusiv la programul Apollo. Daca el l-a brevetat sau nu, asta nu mai stiu, dar aparatul exista.
|
#15
Posted 23 October 2011 - 17:40

eiffel, on 23rd October 2011, 15:25, said: Nu-l confund. Rucsacul zburator a fost inventat de Herman Oberth. Cam cu vre-o 10 ani inainte de Justin Capra. Prototipul este expus la muzeul de stiinta din Bucuresti. Dupa razboi a lucrat la NASA, inclusiv la programul Apollo. Daca el l-a brevetat sau nu, asta nu mai stiu, dar aparatul exista. Nu spun ca nu ai dreptate, eu nu am trecut demult pe la acel muzeu, fiind din provincie. Cat despre Oberth, nu stiu cum are expusa o inventie de a lui, cand savantul a plecat inainte de razboi in Germania, urmat si de familie, dar tot inainte de razboi. Iar dupa stiinta mea, nici nu a mai revenit in tara, decat poate ca turist, ceea ceste putin probabil, inainte de a murii, in 1989, la 95 ani. Asa ca in afara faptului ca sa nascut si studiat in Romania, si a fost si profesor la Medias o scurta perioada de timp, dupa care aplecat in Germania, si o perioada scurta si in SUA, dupa razboi, nu prea a avut legatura cu romania atunci cand a facut cercetare stiintifica si unele descoperiri le-a aplicat in practica, ca inventii brevetate sau nu. De altfel el nu este cunoscut ca inventator ci ca teoretician al zborului cosmi, alaturi de rusul Tiokolvski si un american al carui nume nu l-am retinut. Inca o data, nu ma prind ca nu ar avea un rucsac zburator la muzeul din Bucuresti, dar nu vad nici o logica pentru un asa exponat, mai ales ca avem varianta suta la suta romaneasca, si brevetata pe deasupra, a lui I. Capra. |
|
#16
Posted 24 October 2011 - 09:06

Quote nu stiu cum are expusa o inventie de a lui, |
#17
Posted 26 October 2011 - 18:17

delta_d, on 23rd October 2011, 11:05, said: a prezentat și vreo dovadă (concretă) în acest sens? [CITAT (DGHIA @ 23rd October 2011, 10:46) * gabicen spune ca otelul din care este construit turnul Eiffel si metoda de imbinare a ementelor de constructie. Vezi prima postare.] delta_d, dovezi "concrete" (poate documente, acte, contracte..etc?) depre tenhnologia folosita la constructia turnului Eiffel nu am... doar izvoadele de net le am ca dovada:: - http://www.latransit...ent/view/275/9/ ...greu de inteles si de acceptat de unii...vezi spre final de ce nu scrie Resita pe elementele de constructie... - http://www.romaniapo...made-in-romania -..etc De fapt nu are rost sa ne luptam cu nerecunoasterea inventatorilor/inovatorilor romani la nivel mondial... O sa urmeze exemple noi de inventatori romani... Edited by gabicen, 26 October 2011 - 18:25. |
#18
Posted 26 October 2011 - 19:14

gabicen, on 26th October 2011, 19:17, said: [CITAT (DGHIA @ 23rd October 2011, 10:46) * gabicen spune ca otelul din care este construit turnul Eiffel si metoda de imbinare a ementelor de constructie. Vezi prima postare.] delta_d, dovezi "concrete" (poate documente, acte, contracte..etc?) depre tenhnologia folosita la constructia turnului Eiffel nu am... doar izvoadele de net le am ca dovada:: - http://www.latransit...ent/view/275/9/ ...greu de inteles si de acceptat de unii...vezi spre final de ce nu scrie Resita pe elementele de constructie... - http://www.romaniapo...made-in-romania -..etc De fapt nu are rost sa ne luptam cu nerecunoasterea inventatorilor/inovatorilor romani la nivel mondial... O sa urmeze exemple noi de inventatori romani... 7) Lazar Edeleanu - http://ro.wikipedia..../Lazar_Edeleanu - a descoperit si sintetizat "amfetamina" ![]() A inventat si procesul, care acum se aplica in intreaga lume (procedeul Ehdeleanu), de extragere din petrol a hidrocarburilor aromatice (benzen, xilen, toluen). 8) George (Gogu) Constantinescu - http://ro.wikipedia...._Constantinescu - a definit si consacrat o noua ramuara a mecanicii - sonicitatea. A brevetat in Europa si USA peste 317 de inventii. A inventat, printre altele si asfaltul!. A avut inventii deosebite (uneori considerate secrete) in domeniul militar: ""The Times" publica in 1920, 29 martie": "Vice Maresalul Sir John Maitland a prezidat sâmbata o prelegere a domnului Gogu Constatinescu în Sonicitate (transmiterea puterii prin vibratii), data la Politehnica, sub auspiciile unei serii de prelegeri pentru profesori ai Consiliului tinutului Londrei. Sir John Maitland a spus ca datorita d-lui Constatinescu si dispozitivului de tragere pe care l-a inventat, noi am detinut suprematia peste germani în aer..."". 9) Dumitru Brumarescu - http://ro.wikipedia....a...BrumÄrescu Se remarca "doar" prin inventarea cuplajului automat la vagoanele de cale ferata...fara de care nici o statie de triaj de vagoane nu ar putea functiona in prezent... 10) Aurel Persu - http://ro.wikipedia....iki/Aurel_Persu Inainte de brevetarea in Germania a inventiei lui Persu, automobilele aratau ca in filmele de epoca... Dupa inventia lui Persu au aparut automobilele cu caroserie...asa cum sunt toate astazi. 11)... Attached FilesEdited by gabicen, 26 October 2011 - 19:42. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users