Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Tractorase facute acasa
#217
Posted 24 March 2013 - 19:42
baeti am gasit ceva interesant
ridica 80kg [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/SiCHfNCzX0c?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#218
Posted 24 March 2013 - 20:32
alexbjorg, on 23 martie 2013 - 12:02, said:
@costyaro Chiar ar fi interesante niste poze,chiar si mai amanuntite,poate cineva va vrea sa faca la fel. Ce consum ai?Ca cineva de mai sus zicea ca la motor de dacie estimeaza undeva la 4,5-5 litri la suta(km).Cu trabantul la cit iesi;stiu ca el consuma undeva la 7.5-8 in oras,dar acolo ai viteze,stationari,etc.? Avem asa,la 4 000 mp arat(la 15 cm,2 brazde) cam 3 litri,fara sa fie fortat.Eu il folosesc pt arat,discuit cei 4000mp,in 2500mp livada si 600 mp gradina.Sunt multumit ce face la cati bani am bagat in el.Cand ajung la tara ii fac poze in detaliu. |
#219
Posted 25 March 2013 - 00:16
Si eu as prefera cauciucuri cu profil in v, dar in conditiile in care nu le am as vrea sa folosesc cauciucuri normale si cu lanturi. Vroiam sa spun ca la turatia respectiva lanturile nu pot face cine stie ce stricaciuni. In legatura cu consumul motorului de dacie, tot eu spuneam ca ma astept pe undeva la 4-5 litri pe ora de functionare, nu la suta de kilometri.
|
#220
Posted 25 March 2013 - 01:08
usernamealin, on 25 martie 2013 - 00:16, said:
Si eu as prefera cauciucuri cu profil in v, dar in conditiile in care nu le am as vrea sa folosesc cauciucuri normale si cu lanturi. Vroiam sa spun ca la turatia respectiva lanturile nu pot face cine stie ce stricaciuni. In legatura cu consumul motorului de dacie, tot eu spuneam ca ma astept pe undeva la 4-5 litri pe ora de functionare, nu la suta de kilometri. maine ami ajung pioanele mic 18 dinti sunu mare de 53 dinti si lantul .sunt de buggi daca rezista la motorul ala de 1300cc si 74 cai la tractoas de al fac eu cu motor honda de 5.5cp si 160cc e super bine cred io bine mai e si reductoru ca de la motor la reductor e pe curea trapezoidala cu ambrej tip variator ca la scuter si din reductor la axul rotilor spate pe lant da oricum pinioanele sunt groase de 8mm si lantu lam comandat del gros de trial.daca nu tin am pierdut 80 de euro.da din ce vad aici cred ca tine la gluma [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ZvkNdRmVPsw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#221
Posted 25 March 2013 - 12:16
Salut!
Urmaresc de mai mult timp acest topic... am vrut sa incep un proiect dar nu am avut resursele necesare... aveam in plan achizitia unui motor 1,5 diesel +cutie de viteze de pe Vw golf1 dar fondurile au fost insuficiente... Acum dispun de urmatoarele: - un motor in 4 timpi de 6 cp, - un motor de mobra super + cutie de viteze, - un diferential (grup) de bmw cu raport 3.15, - un cardan - 2 planetare - cadru motosapa (trasmisie pe curea), - 2 roti metalice cu diametrul de ~ 50-60 cm, - 2 roti de roaba cu cauciucuri pline. Poate fi folosit motorul pt un proiect de tractoras? are suficienta putere? Vreau sa conectez motorul la cutia de viteze de mobra, si apoi adaptat cumva la diferential, care va transmite miscarea catre rotile din spate... Attached Files |
#222
Posted 25 March 2013 - 14:29
addyyyOO7, on 25 martie 2013 - 12:16, said:
Salut! ....am vrut sa incep un proiect dar nu am avut resursele necesare... Dacă motorul de Mobra este bun, fă-ţi mai bine din el+cutia de viteze o motosapă. Dacă vrei, dă-mi P.M. şi-ţi trimit o schemă, făcută cu motor tot de 50 cm de Jawa. Edited by andrei_ci, 25 March 2013 - 14:52. |
#223
Posted 25 March 2013 - 14:35
addyyyOO7, on 25 martie 2013 - 12:16, said:
Salut! Urmaresc de mai mult timp acest topic... am vrut sa incep un proiect dar nu am avut resursele necesare... aveam in plan achizitia unui motor 1,5 diesel +cutie de viteze de pe Vw golf1 dar fondurile au fost insuficiente... Acum dispun de urmatoarele: - un motor in 4 timpi de 6 cp, - un motor de mobra super + cutie de viteze, - un diferential (grup) de bmw cu raport 3.15, - un cardan - 2 planetare - cadru motosapa (trasmisie pe curea), - 2 roti metalice cu diametrul de ~ 50-60 cm, - 2 roti de roaba cu cauciucuri pline. Poate fi folosit motorul pt un proiect de tractoras? are suficienta putere? Vreau sa conectez motorul la cutia de viteze de mobra, si apoi adaptat cumva la diferential, care va transmite miscarea catre rotile din spate... jumba85, on 25 martie 2013 - 14:34, said:
ai cam tot necesaru mergi pe motorul de 6 cai ala de mobra uital si grupu de bmw |
#224
Posted 25 March 2013 - 16:09
@Andrei - motorul de mobra e bun, are compresie...problema e la platina... nu mai da scanteie... tot pt a-l pune pe cadrul de motosapa l-am luat dar nu am mai reusit pt ca nu mai pornea...
...acum nu mai vreau doar o simpla motosapa... @Jumba - de la motorul de mobra vreau sa iau transmisia,,, Poze am sa fac maine pt ca trebuie sa scot toate fierataniile si sa le pregatesc... Am facut o schema despre cum as putea sa conectez motorul de 6 cai, cutia de viteze de mobra si diferentialul de bmw pe un sasiu... demultiplicand turatia motorului creste puterea la roata, nu? Attached FilesEdited by addyyyOO7, 25 March 2013 - 16:11. |
#225
Posted 25 March 2013 - 16:31
Dupa schita vrei 4x4?
Parere personala,vazuta la alte tractorase facute acasa la rusi,c.v. sim. se inlocuiesc unul cu celalalt. Scaunul,in general se afla pe c.v.,sau un pic mai in spate,pentru a nu iti da "in familie" cind schimbi vitezele. Indiferent de solutie,centrul tau de greutate,sau mijlocul scaunului,sa fie nu pe sau deasupra diferentialului,ci un pic mai in fata. Astfel,greutatea ta apasa pe ambele axe ale rotilor,si,tot asa,scade riscul de rasturnare pe spate(nu glumesc).Daca exista posibilitatea,motorul ar putea sta pe axul fata (directie) sau chiar mai in fata,in exteriorul axului fata,si ar avea si rol de contragreutate,ceva de genul bizcaf.jpg 165.91K 53 downloads sau 3.jpg 51.71K 53 downloads addyyyOO7, on 25 martie 2013 - 16:09, said:
demultiplicand turatia motorului creste puterea la roata, nu? Edited by alexbjorg, 25 March 2013 - 16:27. |
#226
Posted 25 March 2013 - 17:41
addyyyOO7:
alexbjorg are dreptate cu raportul de transmitere, este afectat de randamentul transmisiei (aprox.0,95 la roti dintate cilindrice; aprox. 0,75 la angrenaj melcat). Acum ma voi cita singur : vezi postul meu #148 din 12 feb si incearca sa folosesti calculele de acolo adaptate la ce ai. Consider ca motorul de 6 CP este mai bun pentru un motocultor/tractoras decat cel de mobra pentru simplul motiv ca este de tip industrial, mai lent, mai permisiv. Totusi motoarele mai vechi, deja folosite, nu mai au caracteristicile de fabrica din cauza uzurii. Cred ca este util sa iei in calcul cel mult 75% din puterea lui teoretica. |
|
#227
Posted 25 March 2013 - 18:40
...se pare ca nu ati inteles ce vreau sa fac...
Deci: - se ia motorul de 6 cai (sau cat o mai avea acum) il vom numi M1 - motorul de mobra ( numit M2) se va dezmembra si se va pastra doar partea cu arborele cotit si cutia de viteze - se va cupla M1 la cutia de viteze de mobra... arborele de la M1 cai va fi cuplat cu arborele de la M2 printr-un sistem cu pinioane si lant sau fulii si curea... - pe axul din capatul arborelui motorului M1 va fi montat pinion/fulie cu diametru mic, iar pe axul din capatul arborelui motorului M2 (in locul dinamului sau magnetoului) va fi pinion/fulie cu diametrul mai mare pt a mai reduce turatia... - cutia de viteze de mobra are mai multe trepte astfel voi putea folosi o anume treapta in functie de sarcina (ca la tractor) - pe pinionul de pe cutia de viteze (pe care se punea lantul care transmitea miscarea catre roata din spare a mobrei) se va adapta o flansa prin intermediul careia voi cupla cardanul - cardanul va fi scurtat si centrat si fixat dupa crucea cardanica si va fi cuplat la diferential... - diferentialul va fi fixat de sasiu, iar planetarele vor fi scurtate si ce mai este necesar... ...asta asa in mare... Mai exista varianta cumpararii unei cutii de viteze de dacie ( am avut cutie de BMW in 4 trepte dar am dat-o la fier vechi ) si cuplata direct la motor. Daca sudez grupul conic sau diferentialul ( sau cum s-o mai numi la dacie) si asez motorul transversal, atunci o planetara va fi cuplata cu diferentialul de BMW iar celalta va merge catre partea din fata si va fi folosita ca o priza de putere care va functiona permanent. Pana acum asa estimativ greutatea componentelor este: motorul M1 ~15kg, cutia de viteze de mobra ~10kg, diferentialul si planetarele de bmw ~30kg, cardanul ~5kg, sasiul ~50kg, rotile ~30-40kg, scaunul ~10kg, altele ~ 20kg Total: ~ 170kg+- ... Pe puntea spate vor fi minim 130kg (cu tot cu sofer)... Latimea maxima nu vreau sa depasesca 1m... Turatia motorului va fi redusa/demultiplicata in mai multi pasi: - prima data intre motor si cutia de viteze prin sistemul de pinioane si lant/ fulii si curea - apoi in cutia de viteze in functie de treapta aleasa - prin diferential care are raport 3.15 Edited by addyyyOO7, 25 March 2013 - 18:45. |
#228
Posted 25 March 2013 - 18:40
addyyyOO7, on 25 martie 2013 - 16:09, said:
@Andrei - motorul de mobra e bun, are compresie...problema e la platina... nu mai da scanteie... tot pt a-l pune pe cadrul de motosapa l-am luat dar nu am mai reusit pt ca nu mai pornea... ...acum nu mai vreau doar o simpla motosapa... @Jumba - de la motorul de mobra vreau sa iau transmisia,,, Poze am sa fac maine pt ca trebuie sa scot toate fierataniile si sa le pregatesc... Am facut o schema despre cum as putea sa conectez motorul de 6 cai, cutia de viteze de mobra si diferentialul de bmw pe un sasiu... demultiplicand turatia motorului creste puterea la roata, nu? intra pe facebook meu asa pot sa ati spun mai multe catalin stanica si ati apar mai multi dar te uiti sa fie din marbella spania |
#229
Posted 25 March 2013 - 19:12
"...se pare ca nu ati inteles ce vreau sa fac..."
Nu sari asa pe noi... Suntem plini de bune intentii si oarece invidie ca tu ai cu ce sa faci si noi nu Inca o parere, poti sa o iei in considerare sau nu: nu cred ca este bine sa faci o reductie de turatie intre motor si cutia de viteze pentru ca s-ar putea sa depasesti cuplul permis de pinionul de la intrare si sa devina "stirb". Fa o transmisie 1:1 cu curea - in caz de suprasarcina patineaza. Toata reductia trebuie facuta dupa c.v. |
#230
Posted 25 March 2013 - 19:18
La cutia de viteze de mobra se cupleaza diferentialul!Iar Priza de putere va fi pe fata;cam naspa asta dar merge la cositoare cu cuplaj cardanic sau pe fulii.
"rotile ~30-40kg" Ia vezi la mine,ca sint cantarite mivol, on 25 martie 2013 - 19:12, said:
nu cred ca este bine sa faci o reductie de turatie intre motor si cutia de viteze pentru ca s-ar putea sa depasesti cuplul permis de pinionul de la intrare si sa devina "stirb". "Mobra 50 avea urmatoarele caracteristici: • Motor: monocilindru in doi timpi, cu racire fortata cu aer. • Capacitate cilindrica: 50 cmc. • Putere: 4 CP. • Consum: 2,5 l/100 km. • Cutia de viteze: 4 trepte, schimbate cu piciorul. • Suspensia: amortizoare hidraulice. • Incuietoare la ghidon. • Transporta 2 persoane. • Pretul (la lansarea pe piata in 1971): 6.325 de lei. Motoreta Mobra Hoinar Mobra Hoinar avea urmatoarele caracteristici: • Motor: monocilindru in doi timpi, cu racire cu aer . • Capacitate cilindrica: 49,6 cmc. • Puterea de 5 CP/8200 rot/min, • Cutia de viteze in 5 trepte comandate cu selector la picior • Viteza maxima de peste 70 km/h. • Autonomia: 450 km. • Pretul (la lansarea pe piata in 1986): 11.000 lei * S-au mai fabricat modelele Mobra 50 Super, si Mini-Mobra" Sursa Edited by alexbjorg, 25 March 2013 - 19:22. |
#231
Posted 25 March 2013 - 19:24
Acest proiect al userului Geo67 imi place si mi se pare simplu de realizat...
Nu sar pe voi... poate m-am exprimat eu gresit si de asta nu s-a inteles ceea ce am zis... Mototul de 6 cai l-am luat de la cineva care a zis ca este pt barca... stiu doar ca este fabricat la Brasov... este motor in 4 timpi. Am si motorul de Mobra Super dar acum nu mai este functional... de la el vreau sa folosesc doar cutia de viteze... @Alex vezi ca le cam amesteci citeste cu atentie ceea ce am scris... Pt partea hidraulica nu ar putea fi montata o pompa de servodirectie? Attached FilesEdited by addyyyOO7, 25 March 2013 - 19:39. |
|
#232
Posted 25 March 2013 - 19:33
#233
Posted 25 March 2013 - 19:49
Ca bine le zici alexbjorg )
Hai sa va mai ametesc cu niste calcule: 1. motorul de hoinar, 5 CP/8200 rpm; la turatia asta are un cuplu de aprox. 1275x5/8200=0.78 kgfm (stiu ca se da in daNm, dar este mai usor de inteles cu kg) 2. motorul de 6 CP seamana cu cel facut la Tohan si cred ca avea puterea asta pe la 3500-3600 rpm, deci un cuplu de 1275x6/3600=2.125 kgfm. Dar pare a fi uzat, sa zicem 25%, rezulta un cuplu la turatia maxima de 0.75x2.125=1.6 kgfm. Mai departe, teoretic, cuplul lui maxim este pe la 2400-2500 rpm: 3600/2400 x 1.6 = 2,3 kgfm. Ma mai urmariti? |
#234
Posted 25 March 2013 - 19:58
addyyyOO7, on 25 martie 2013 - 18:40, said:
- se ia motorul de 6 cai ... il vom numi M1 - motorul de mobra ( numit M2) se va dezmembra si se va pastra doar partea cu arborele cotit si cutia de viteze - se va cupla M1 la cutia de viteze de mobra - pe pinionul de pe cutia de viteze ...se va adapta o flansa prin intermediul careia voi cupla cardanul - cardanul... va fi cuplat la diferential... - diferentialul va fi fixat de sasiu, iar planetarele vor fi scurtate |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users