In ce sens este Isus Fiul lui Dumnezeu?
#91
Posted 04 November 2011 - 08:59
anticristul, on 4th November 2011, 01:19, said: Or Isus a fost orice numai prooroc nu a fost.I -mi arati si mie o proorocie facuta de Isus? Desigur.\ si i-au zis: "Doamne, ne-am adus aminte ca inselatorul acela, pe cand era inca in viata, a zis: "Dupa trei zile voi invia." (Mat.27:63) sau: Iata ca vi se va lasa casa pustie; dar va spun ca nu Ma veti mai vedea pana veti zice: "Binecuvantat este Cel ce vine in Numele Domnului!" (Luc.13:35) sau Ci voi veti primi o putere, cand Se va cobori Duhul Sfant peste voi, si-Mi veti fi martori in Ierusalim, in toata Iudeea, in Samaria si pana la marginile pamantului." (Fapt.1:8) |
#92
Posted 04 November 2011 - 14:39
Isus este fiul lui Dumnezeu în sensul că el este primul creat direct de Dumnezeu, "începutul creației lui Dumnezeu".
(Revelația 3:14) . . .Îngerului congregației din Laodiceea scrie-i: Iată ce spune cel ce este Amin, martorul fidel și adevărat, începutul creației lui Dumnezeu. . . |
#93
Posted 04 November 2011 - 15:09
Eugen3, on 4th November 2011, 14:39, said: (Revelația 3:14) . . .Îngerului congregației din Laodiceea scrie-i: Iată ce spune cel ce este Amin, martorul fidel și adevărat, începutul creației lui Dumnezeu. . . ------------------------------ Dumnezeu a zis: "Să fie lumină!" Și a fost lumină. ... La început era Cuvântul, și Cuvântul era cu Dumnezeu, și Cuvântul era Dumnezeu. ... Toate lucrurile au fost făcute prin El; și nimic din ce a fost făcut, n-a fost făcut fără El. În El era viața, și viața era lumina oamenilor. Lumina luminează în întuneric, și întunericul n-a biruit-o. Ioan a mărturisit despre El, când a strigat: "El este Acela despre care ziceam eu: "Cel ce vine după mine este înaintea mea, pentru că era înainte de mine". ... Căci înadins se fac că nu știu că odinioară erau ceruri și un pământ scos prin Cuvântul lui Dumnezeu... ---------------------- Era îmbrăcat cu o haină înmuiată în sânge. Numele Lui este: "Cuvântul lui Dumnezeu." Oștile din cer Îl urmau călare pe cai albi, îmbrăcate cu in subțire, alb și curat. Din gura Lui ieșea o sabie ascuțită, ca să lovească neamurile cu ea, pe care le va cârmui cu un toiag de fier. Și va călca cu picioarele teascul vinului mâniei aprinse a atotputernicului Dumnezeu. Pe haină și pe coapsă avea scris numele acesta: "Împăratul împăraților și Domnul domnilor." |
#94
Posted 04 November 2011 - 15:12
Vali29, on 4th November 2011, 16:09, said: El de la început a fost ucigaș; și nu stă în adevăr, pentru că în el nu este adevăr. Ori de câte ori spune o minciună, vorbește din ale lui, căci este mincinos și tatăl minciunii. ------------------------------ Dumnezeu a zis: "Să fie lumină!" Și a fost lumină. ... La început era Cuvântul, și Cuvântul era cu Dumnezeu, și Cuvântul era Dumnezeu. ... Toate lucrurile au fost făcute prin El; și nimic din ce a fost făcut, n-a fost făcut fără El. În El era viața, și viața era lumina oamenilor. Lumina luminează în întuneric, și întunericul n-a biruit-o. Ioan a mărturisit despre El, când a strigat: "El este Acela despre care ziceam eu: "Cel ce vine după mine este înaintea mea, pentru că era înainte de mine". ... Căci înadins se fac că nu știu că odinioară erau ceruri și un pământ scos prin Cuvântul lui Dumnezeu... ---------------------- Era îmbrăcat cu o haină înmuiată în sânge. Numele Lui este: "Cuvântul lui Dumnezeu." Oștile din cer Îl urmau călare pe cai albi, îmbrăcate cu in subțire, alb și curat. Din gura Lui ieșea o sabie ascuțită, ca să lovească neamurile cu ea, pe care le va cârmui cu un toiag de fier. Și va călca cu picioarele teascul vinului mâniei aprinse a atotputernicului Dumnezeu. Pe haină și pe coapsă avea scris numele acesta: "Împăratul împăraților și Domnul domnilor." Cum era "cu Dumnezeu"? Cum a avut glorie "alături" de Dumnezeu? Cum îl numește pe Dumnezeu "Dumnezeul meu"? (Ioan 17:5) . . .Tată, glorifică-mă alături de tine cu gloria pe care am avut-o alături de tine înainte de a fi lumea. (Ioan 20:17) . . .Eu urc la Tatăl meu și Tatăl vostru, la Dumnezeul meu și Dumnezeul vostru. . . |
#95
Posted 05 November 2011 - 07:46
Eugen3, on 4th November 2011, 15:39, said: Isus este fiul lui Dumnezeu în sensul că el este primul creat direct de Dumnezeu, "începutul creației lui Dumnezeu". (Revelația 3:14) . . .Îngerului congregației din Laodiceea scrie-i: Iată ce spune cel ce este Amin, martorul fidel și adevărat, începutul creației lui Dumnezeu. . . I Cuvintele exprima una dintre pozitiile teologice, cea ariana. Dumnezeu a fost singur o eternitate pana la un punct temporal cand a decis sa creeze pe cineva. De ce a trebuit o eternitate pana la acel punct? II Varianta trinitariana este ca fiul este rezultatul unui proces de nastere care a inceput dintotdeauna. De ce a durat nasterea o eternitate? III Varianta unitariana si oneness este ca fiul s-a nascut pe pamant cand virgina Maria a ramas insarcinata de la sau prin influenta duhului sfant. IV Vaianta primilor crestini evrei (ebionotii) a fost cea adoptionista. Dumnezeu a infiat un evreu pur uman sa devina mesia si astfel fiul de rege din psalmul 2. In acelasi fel cum fratii lui, crestinii, devin fiii lui Dumnezeu. Tinamd cont ca sunt patru pozitii care se combat, cam de doua milenii, nu e un topic prea usor. Edited by logic1, 05 November 2011 - 07:48. |
#96
Posted 05 November 2011 - 23:02
logic1, on 5th November 2011, 07:46, said: I Cuvintele exprima una dintre pozitiile teologice, cea ariana. Dumnezeu a fost singur o eternitate pana la un punct temporal cand a decis sa creeze pe cineva. De ce a trebuit o eternitate pana la acel punct? II Varianta trinitariana este ca fiul este rezultatul unui proces de nastere care a inceput dintotdeauna. De ce a durat nasterea o eternitate? III Varianta unitariana si oneness este ca fiul s-a nascut pe pamant cand virgina Maria a ramas insarcinata de la sau prin influenta duhului sfant. IV Vaianta primilor crestini evrei (ebionotii) a fost cea adoptionista. Dumnezeu a infiat un evreu pur uman sa devina mesia si astfel fiul de rege din psalmul 2. In acelasi fel cum fratii lui, crestinii, devin fiii lui Dumnezeu. Tinamd cont ca sunt patru pozitii care se combat, cam de doua milenii, nu e un topic prea usor. Daca e sa dam crezare variantei Caderii diavolului e posibil ca acesta sa fi fost creat inainte de Isus. |
#97
Posted 06 November 2011 - 18:58
#98
Posted 07 November 2011 - 09:26
logic1, on 5th November 2011, 08:46, said: I Cuvintele exprima una dintre pozitiile teologice, cea ariana. Dumnezeu a fost singur o eternitate pana la un punct temporal cand a decis sa creeze pe cineva. De ce a trebuit o eternitate pana la acel punct? II Varianta trinitariana este ca fiul este rezultatul unui proces de nastere care a inceput dintotdeauna. De ce a durat nasterea o eternitate? III Varianta unitariana si oneness este ca fiul s-a nascut pe pamant cand virgina Maria a ramas insarcinata de la sau prin influenta duhului sfant. IV Vaianta primilor crestini evrei (ebionotii) a fost cea adoptionista. Dumnezeu a infiat un evreu pur uman sa devina mesia si astfel fiul de rege din psalmul 2. In acelasi fel cum fratii lui, crestinii, devin fiii lui Dumnezeu. Tinamd cont ca sunt patru pozitii care se combat, cam de doua milenii, nu e un topic prea usor. Problema principal constă în faptul că mulți se complică singuri deși lucrurile sunt simple. Biblia a fost scrisă în termeni comuni nouă oamenilor, pentru a putea fi ușor de înțeles. Expresiile "Tată" și "Fiu" spun totul ....... Când spui "Fiu", automat te gândești la cineva care are un început al existenței, la cineva cu o autoritate și poziție inferioare Tatălui. Însă, având în vedere că multe religii au făcut un cult din închinarea la "creație", adică la "Fiul", deși acest fiu a fost clar când a vorbit despre închinare, este dificil acum să recunoască faptul că Isus îi este inferior Tatălui său, că spre deosebire de Tatăl său el are un început, și că închinarea trebuie adusă doar Tatălui său sau Creatorului. (Ioan 14:28) . . .Tatăl este mai mare decât mine. . . (Revelația 3:14) . . .Îngerului congregației din Laodiceea scrie-i: Iată ce spune cel ce este Amin, martorul fidel și adevărat, începutul creației lui Dumnezeu. . . (Ioan 4:23) . . .închinătorii adevărați i se vor închina Tatălui cu spirit și cu adevăr, căci astfel de închinători caută Tatăl. . . Iehova Dumnezeu este etern, singurul care nu are un început. El este complet în sine însuși, nu-i lipsește nimic. Cu alte cuvinte, el nu s-a gândit să înceapă să creeze pe cineva la un moment dat deoarece s-a plictisit de singurătate. Motivul pentru care l-a creat pe cel cunoscut de noi cu numele de Isus, pe îngeri și apoi oamenii de pe pământ a fost strâns legat de calitatea sa predominantă, IUBIREA. Dumnezeu a dorit ca și alte ființe să se bucure de ceea ce noi numim viață. |
#99
Posted 07 November 2011 - 19:39
Eugen3, on 7th November 2011, 10:26, said: Problema principal constă în faptul că mulți se complică singuri deși lucrurile sunt simple. Biblia a fost scrisă în termeni comuni nouă oamenilor, pentru a putea fi ușor de înțeles. Expresiile "Tată" și "Fiu" spun totul ....... Iehova Dumnezeu este etern, singurul care nu are un început. El este complet în sine însuși, nu-i lipsește nimic. Cu alte cuvinte, el nu s-a gândit să înceapă să creeze pe cineva la un moment dat deoarece s-a plictisit de singurătate. Motivul pentru care l-a creat pe cel cunoscut de noi cu numele de Isus, pe îngeri și apoi oamenii de pe pământ a fost strâns legat de calitatea sa predominantă, IUBIREA. Dumnezeu a dorit ca și alte ființe să se bucure de ceea ce noi numim viață. si apoi ca a impartit viata cu un prim fiu si cu altii pentru ca ESTE iubire este contradictoriu. Dumnezeu ori personifica egoismul, ori iubirea, nu merge cu amandoua. Dumnezeu poate avea un fiu si in alt sens. "Fiul tau Solomon... l-am ales ca fiu al Meu; si-i voi fi Tata" (1 Cron 28:6). |
#100
Posted 07 November 2011 - 21:40
Eugen3, on 7th November 2011, 09:26, said: Expresiile "Tată" și "Fiu" spun totul ....... Când spui "Fiu", automat te gândești la cineva care are un început al existenței, la cineva cu o autoritate și poziție inferioare Tatălui. Evrei 7 3fără tată, fără mamă, fără spiță de neam, neavînd nici început al zilelor, nici sfîrșit al vieții, -dar care a fost asemănat cu Fiul lui Dumnezeu, -rămîne preot în veac. De ce a lasat Dumnezeu Scriptura? Ca sa-i prindem pe vagabonzii care se dau crestini. |
|
#101
Posted 08 November 2011 - 23:00
zexelica, on 7th November 2011, 21:40, said: Pai tu nu citesti Scriptura, unde scrie ca Fiul nu are nici inceput al zilelor nici sfarsit al vietii. Evrei 7 3fără tată, fără mamă, fără spiță de neam, neavînd nici început al zilelor, nici sfîrșit al vieții, -dar care a fost asemănat cu Fiul lui Dumnezeu, -rămîne preot în veac. De ce a lasat Dumnezeu Scriptura? Ca sa-i prindem pe vagabonzii care se dau crestini. ACOLO ESTE VORBA DESPRE REGELE SODOMEI NUMIT REGELE CEL DREPT MELECH-tEDEK. aVEA SI TATA SI MAMA SI SPITA DE NEAM,DAR NU E DESCRISA IN gENEZA CAP 14 SCOPUL ACOLO E ALTUL NU DE A DA SPITA DE NEAM. |
#102
Posted 09 November 2011 - 01:31
anticristul, on 8th November 2011, 23:00, said: Pai aaia din Evrei este o poveste de adormit copii.Ca nici nu e vorba despre un Melhisedec ca persoana .Numai oamenii care habar n au de bIBLIE POT CREDE ASA CEVA. ACOLO ESTE VORBA DESPRE REGELE SODOMEI NUMIT REGELE CEL DREPT MELECH-tEDEK. aVEA SI TATA SI MAMA SI SPITA DE NEAM,DAR NU E DESCRISA IN gENEZA CAP 14 SCOPUL ACOLO E ALTUL NU DE A DA SPITA DE NEAM. |
#103
Posted 09 November 2011 - 15:06
zexelica, on 7th November 2011, 22:40, said: Pai tu nu citesti Scriptura, unde scrie ca Fiul nu are nici inceput al zilelor nici sfarsit al vietii. Evrei 7 3fără tată, fără mamă, fără spiță de neam, neavînd nici început al zilelor, nici sfîrșit al vieții, -dar care a fost asemănat cu Fiul lui Dumnezeu, -rămîne preot în veac. De ce a lasat Dumnezeu Scriptura? Ca sa-i prindem pe vagabonzii care se dau crestini. Scriptura nu spune ce vrei tu să susții ... Numai în mintea ta Zexe lucrurile stau așa cum le vezi tu. În realitate, Scriptura arată că Fiul are un început. Singurul care nu are început este Creatorul, Iehova Dumnezeu! (Revelația 3:14) . . .Îngerului congregației din Laodiceea scrie-i: Iată ce spune cel ce este Amin, martorul fidel și adevărat, începutul creației lui Dumnezeu. . . (Coloseni 1:15) . . .El este chipul Dumnezeului nevăzut, întâiul născut din toată creația. . . (Ioan 3:16) . . .Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, încât l-a dat pe Fiul său unic-născut. . . Iar în legătură cu textul din Evrei 7:3, te rog să ne explici următoarele: În vechime, preoții efectuau un serviciu "în fața lui Dumnezeu" sau cerut de Dumnezeu. Dacă Isus este preot, sau mai bine zis "mare preot", în fața cui efectuează el acest serviciu sau cine a luat această măsură necesară? Hai să analizăm următoarele versete: (Evrei 4:14–5:6) . . .De aceea, întrucât avem un mare preot de seamă care a străbătut cerurile, pe Isus Fiul lui Dumnezeu, să ținem cu tărie la mărturisirea noastră despre el. 15 Căci nu avem ca mare preot pe cineva care să nu poată avea compătimire pentru slăbiciunile noastre, ci pe cineva care în toate privințele a fost pus la încercare ca noi, dar fără păcat. 16 Să ne apropiem deci cu libertate de exprimare de tronul bunătății nemeritate, ca să primim îndurare și să găsim bunătate nemeritată, ca ajutor la momentul potrivit. 5 Căci orice mare preot luat dintre oameni este numit în folosul oamenilor peste lucrurile privitoare la Dumnezeu, ca să ofere daruri și jertfe pentru păcate. 2 El se poate purta cu blândețe cu cei neștiutori și rătăciți, fiindcă și el este cuprins de propria slăbiciune 3 și, din cauza acesteia, trebuie să aducă ofrande pentru păcate atât pentru sine, cât și pentru popor. 4 De asemenea, nimeni nu-și ia singur această onoare, ci numai când este chemat de Dumnezeu, așa cum a fost și Aaron. 5 Tot așa, Cristos nu s-a glorificat el însuși, ca să devină mare preot, ci a fost glorificat de cel care a spus cu privire la el: „Tu ești fiul meu. Eu ți-am devenit astăzi tată“. 6 Așa cum spune și în alt loc: „Tu ești preot pentru totdeauna în felul lui Melchisedec!“ Apostolul Pavel explică faptul că Isus este "Fiul lui Dumnezeu", că el "a străbătut cerurile" și că are responsabilitatea de "mare preot". În continuare, Pavel a explicat faptul că "nimeni nu-și ia singur această onoare", ci numai când este chemat de Dumnezeu, așa cum a fost Aaron. Aaron nu și-a luat singur această funcție, ci i-a fost încredințată de Dumnezeu. Tot la fel, nici Isus "nu și-a luat singur" această onoare, ci Dumnezeu i-a dat-o. Pavel explică în versetul 5 "Tot așa, Cristos nu s-a glorificat el însuși, ca să devină mare preot, ci a fost glorificat de cel care a spus cu privire la el: Tu ești fiul meu ... și în alt loc: "Tu ești preot pentru totdeauna în felul lui Melchisedec!" Dacă Isus nu a putut să se glorifice el însuși luânduși singur această funcție de mare preot, ci a fost glorificat de altcineva, cum ar putea fi el Dumnezeul Atotputernic, Creatorul? După cum observi Zexe, în realitate Scriptura susține altceva decât ceea ce vrei tu să susții. Analogia cu faptul că Isus este mare preot "în felul lui Melchisedec" are un alt sens, diferit de cel pe care încerci tu să-l susții ..... Observă că Iehova a rostit un jurământ solemn, potrivit căruia Mesia urma să fie „preot . . . în felul lui Melhisedec“. Asemenea lui Melhisedec, care a slujit ca rege și preot în timpul lui Avraam, Sămânța care trebuia să vină urma să fie numită direct de Dumnezeu pentru a sluji ca Rege și Preot! — Geneza 14:17–20. Edited by Eugen3, 09 November 2011 - 15:09. |
#104
Posted 09 November 2011 - 16:58
logic1, on 7th November 2011, 20:39, said: A spune ca Dumnezeu nu a impartit viata cu nimeni timp de eternitate, pentru ca nu s-a plictisit de unul singur, si apoi ca a impartit viata cu un prim fiu si cu altii pentru ca ESTE iubire este contradictoriu. Dumnezeu ori personifica egoismul, ori iubirea, nu merge cu amandoua. Dumnezeu poate avea un fiu si in alt sens. "Fiul tau Solomon... l-am ales ca fiu al Meu; si-i voi fi Tata" (1 Cron 28:6). logic1, îngerii există dintotdeauna sau au un început al existenței? |
#105
Posted 09 November 2011 - 17:38
Quote In ce sens este Isus Fiul lui Dumnezeu? Quote CITAT (logic1 @ 7th November 2011, 20:39) A spune ca Dumnezeu nu a impartit viata cu nimeni timp de eternitate, pentru ca nu s-a plictisit de unul singur, si apoi ca a impartit viata cu un prim fiu si cu altii pentru ca ESTE iubire este contradictoriu. Dumnezeu ori personifica egoismul, ori iubirea, nu merge cu amandoua. Dumnezeu poate avea un fiu si in alt sens. "Fiul tau Solomon... l-am ales ca fiu al Meu; si-i voi fi Tata" (1 Cron 28:6). Eugen3, on 9th November 2011, 15:06, said: Tot așa, Cristos nu s-a glorificat el însuși, ca să devină mare preot, ci a fost glorificat de cel care a spus cu privire la el: „Tu ești fiul meu. Eu ți-am devenit astăzi tată“. Edited by Ben_Gal_1, 09 November 2011 - 17:39. |
|
#106
Posted 09 November 2011 - 19:14
Nu e deci ușor de înțeles că singurul Dumnezeu s-a descoperit ca Tată, Fiu și Duh Sfânt? Ca Tată, Dumnezeu era deasupra noastră; în Fiul, același Dumnezeu era printre noi; prin Duhul Sfânt, același Dumnezeu locuiește în noi. În ce privește ...pe Domnul Isus, El era Fiul Omului și prorocul în timpul slujbei lui pe pământ. Ca Fiu al lui Dumnezeu, El este Mare Preot de la înălțarea Lui. În împărăția de 1000 de ani, El va fi împărat, ca fiu al lui David. Minunat este planul de mântuire al Dumnezeului nostru! Cel numit „Dumnezeu” în Vechiul Testament este „Tatăl” în Noul Testament. Cel numit „Domnul” în Vechiul Testament este Fiul în Noul Testament. Așa cum Dumnezeul nevăzut, în Vechiul Testament, a îmbrăcat forma vizibilă a unui înger, la fel, același Dumnezeu, Tatăl nostru, al tuturor, s-a descoperit în Noul Testament ca Fiul. De aceea, Isus putea să spună: „Cine M-a văzut pe Mine, L-a văzut pe Tatăl”. Trebuie să înțelegem bine citind Biblia că cele patru Evanghelii Îl descriu pe Isus de la venirea sa pe pământ până la plecarea sa. În epistole, El este prezentat ca Fiul lui Dumnezeu care este în noi. În Apocalipsa Îl vedem ca Alfa și Omega, Cel Dintâi și Cel de pe Urmă, Cel care era, Cel ce este, Cel ce vine, Cel Atotputernic (Apocalipsa 1.8).
|
#107
Posted 09 November 2011 - 19:17
Eugen3, on 9th November 2011, 17:58, said: logic1, îngerii există dintotdeauna sau au un început al existenței? Orice alta supozitie este nebiblica si duce la contradictii si paradoxuri. (Inceputul din Geneza este "local", adica legat de om). |
#108
Posted 12 November 2011 - 10:05
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users