Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...
 Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...
 Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...
 

Panasonic AG-AC130/160

- - - - -
  • Please log in to reply
1102 replies to this topic

#1
GunX

GunX

    Moderator

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,291
  • Înscris: 18.01.2002
Panasonic AG-AC130/160

In sfarsit, Panasonic si-a revenit ca la o ciorba acra dupa o betie si au reparat inconvenientele/scaparile de la HMC151.  Noua AC130/160 are un ecran LCD HD de 3.45" (un pic mai maricel decat 3.2" de la NX5/AX2000) de 921.000 pixeli, asa cum e normal la o camera 1920x1080 la care chiar vrei sa vezi ce filmezi. Forma acestuia a devenit 16:9, fata de 4:3 la HMC, desi recunosc ca informatiile si scrisurile in afara cadrului erau totusi o chestie utila. Pozitia lui ramane "clasica", pe stanga camerei si nu mai in fata ca la Sony, sub microfon/maner. Personal consider ca efortul ochilor de acomodare la focalizare fata/spate e mai usor cu un ecran cat mai departe de lungul nasului, dar altii pot sa prefere sa aiba mai aproape rezolutia fina (in sfarsit!) a cadrului HD.

De asemenea, cu mintea mai limpede la proiectare si verificare, acum ocularul se inchide cand deschizi LCD-ul (lucru setabil din meniu). Dar, mult mai important, camera AG-AC130/160 vine cu DOUA sloturi SDHC-card, pe care in sfarsit poti trage secvential, sau SIMULTAN, pentru siguranta sporita. Sa le traiasca mintea de pe urma, ca greu a mai fost, sa te loveasca in sfarsit ideea asta de gradinita "ce-ar fi ba sa poti scrie in RAID pe carduri?", care i-a ocolit la distanta pe toti in mod ciudat. Acum in sfarsit, pot face trecerea de la casete la carduri si cei mai paranoici dintre noi. Nu ne venea sa credem tuturor cum nu le-a trecut la nici unii prin cap sa ofere chestia asta. Ce inseamna sa interzici alcoolul chiar si numai pentru o perioada scurta la departamentul de marketing!

Revenind la marea desteptare, in sfarsit avem inel de iris pe obiectiv, nu rotita cat degetul. In sfarsit nivelul de sunet suporta si modul AUTO! Buna dimineata!  Filmare SD daca vrei sa nu mai lasi cale de intoarcere la zgarciti si economisesti timp de conversie pe DVD. Joystickul si navigarea prin meniu imbunatatite, te enervezi mai greu si mai rar, ramai cu pahare si farfurii intregi prin casa cand umblii la setari. Butonul de REC inglobeaza si modurile de CAMERA/PLAYBACK, cum e normal, nu un buton in plus pe carcasa (si din guma moale, ca sa-l apesi mai greu asa, sa nu reusesti mereu).  In plus, ca sa-i iertam pentru gafele anterioare,  Panasonic ne face cadou si o chestie draguta foc : zona presetabila pe cadru din alt joystick (acelasi nu s-a putut, au trebuit doua) pentru algoritmul de auto expunere/focus, la cadre fixe. Impreuna cu o functie de recunoastere a figurilor, cioaca se anunta a fi super interesanta si extrem de utila pentru cameramanii mai putini prieteni cu modul MANUAL (da, degeaba va ascundeti acolo in spate). Focus asistul e un fel de mod "nou", care de fapt aplica un sharpen clasic (EVF DTL) dar de culoare rosie, pe zona focalizata. Acum chiar nu mai ai nici o scuza cand copacul pe spate e clar si mireasa din prim plan parca cere dipotrii de 14.

Avem un mod nou de setat albul, "WB VAR" adica white balance variabil, il poti varia manual cu precizie de 100 de K si ti-l faci la cat doresti. A fost greu? Butoanele USER1,2,3 sunt mult mai bine plasate pe carcasa, nu stiu voi, dar eu la HMC le tot apasam din greseala cand tineam de obiectiv. ND-urile acum, foarte tare, nu mai sunt actionate dintr-un buton vertical cu cutremurul de rigoare,  ci le-au mutat pe un switch rotativ, nu stiu exact daca e mai comod sau nu, dar care nu mai necesita aceiasi "forta" aplicabila la comutare. Gainul acum se poate seta ca la oamenii normali la cap, in pasi de 3dB pana la 18dB (HMC151 era certat cu cifra 15). Pentru cei care stau in zone cu pene de lumina dese si care au sprayuri de gaz contra purici, camera suporta si modul SUPERGAIN la 24 sau 30dB, setabil din meniu pe un buton USER.

Carcasa camerei Panasonic AG-AC130/160 a fost la sala si a crescut considerabil peste noapte. Ergonomia a evoluat, bateria s-a mutat usor spre dreapta partii din spate pt o echilibrare mai buna, confortul la filmare a crescut (sprijinirea pe piept e mult mai ok). Greutatea a luat si ea cam 5-600gr, de la 2kg cat avea HMC151. Impreuna cu un steadyshot mai bun (au disparut sariturile de la HMC151), filmarea este mult mai fluida. Obiectivul are acelasi diametru de 72mm, dar parasolarul a crescut pentru un plus la impresia artistica (in ritmul asta in curand o sa te poti muta sa locuiesti in unul). Cel mai important insa, uzina optica de 18 lentile si 12 grupuri ofera acum o plaja incredibila de la un wide impresionant pe care il aveam deja de 28mm la un tele de 616mm. Practic, camera "zoomeaza" (apropie) acum cat un NX5/AX2000, dar la capatul wide este mult mai primitoare, factorul final fiind de 22x. Distorsiunile optice minime mai ales la capat de cursa, face noua camera sa aiba cea mai de dorit sticla din ce poti atinge in gama asta de pret si chiar un pic peste. Cu regret va informez insa ca desi au reusit sa creeze lentile asferice cu un grad ultra scazut de refractie, un capac de PLASTIC integrat in parasolar va fi  descoperit de Panasonic putin mai tarziu dupa ce vor termina de pus la punct tehnologia de teleportare...

Senzorii din pacate au devenit CMOS. Nu au crescut la un 1/2 cum ne-am fi dorit sa o putem compara si cu un EX1 (unde se putea bate la cateva capitole de la egal la egal sau chiar castiga) pentru ca Panasonic au vrut sa ramana in clasa inferioara a camerelor de 1/3 (pastrand poate un pret imbatabil). Asa ca cam zis adio la imunitatea la blitzuri si zgomotul fin si nederanjant de CCD. Nimeni aici nu a re-inventat roata, comportamentul si tehnologia pe care eu o consider inca imatura al noilor tip de senzor video isi spune cuvantul ca la toate celelalte modele indiferent de producator: purici cat palatul Snagov incepand de la 6dB si blocuri albe mai dezastru ca Cernobalul la rafale foto. Verticalele sunt si ele transformate in diagonale la o miscare rapida de pan orizontal, tehnologia anti-aceste efecte fiind disponibila doar pe camere din liga mai scumpa gen AF101 sau HPX250. Macar bateria tine putin mai mult, CMOS-urile fiind putin mai economice la curent decat un CCD, iar Panasonic fiind undeva in retrovizorul SONY la capitolul acumulatori.

In schimb, in sfarsit avem calitate video! Suntem in clasa fullHD cu adevarat, gata cu pacaleli "pixel-shift", extrapolari si "lasa ca nici un client nu observa/cine numara pixelii pe TV". Cadrele la lumina buna ingenuncheaza tot ce prind in clasa asta de pret, Sony NX5/AX2000 fiind si ea devansata semnificativ, de HMC nu mai vorbim. Dinamica pare mult imbunatatita de asemenea, lucru mult mai important ca rezolutia. Comportamentul in lumina slaba din pacate, nu pare asa bun cum mi-as fi dorit, asteptarile subiective fiindu-mi mult legate de tot restul de imbunatatiri de neconstestat. Camera se comporta foarte similar cu Sony-ul, aceiasi sensibilitate, doar zgomot mai mult ca la HMC, nimic nou sub soare. Impreuna cu compresia AVCHD insa dupa mine ramane un pas in spate de la CCD-uri, detaliile de la 9dB in sus sufera mai mult. Se poate jongla din setarile de profil si obtine mai mult ca sigur rezultate usor diferite, dar timpul scurt nu mi-au permis sa fac teste decat pe setari default si cateva curbe gama cu detalii amplificate. Am observat ca noua camera spre bucuria mea, nu mai supraexpune asa usor in AUTO la lumina buna, iar functia de Waveform (Aleluia!) ramane de baza, incepi sa nu mai poti sa respiri fara, dupa ce te obisnuiesti cu ea. Asta in conditiile in care tehnologia unui ecran LCD bun si vizibil in lumina soarelui (de la VX2100) nu o sa mai vedem niciodata pentru ca probabil japonezul care a inventat-o a dorit sa o ia in mormant cu el... si pentru asta speram sa arda in iad.

Nu m-am jucat cu modul frame rate variabil (desi am avut la teste 160-ul), nu am mai putut face teste video publicabile (in lipsa timp respectiv locatie decenta am filmat pe unde am apucat si n-o sa urc pe net imagini de prin casa), si nici nu am gasit pe camera mult doritul mod 1080 50p, deci mai sunt lucruri de dorit sau facut si in viitor. Momentan concluzia mea este ca 130-ul reprezinta un model care ofera la modul mai vizibil decat China, cea mai multa camera, calitate video si facilitati pentru banii ceruti (3500eur).

Attached Files


Edited by GunX, 17 November 2011 - 15:09.


#2
camerevideo

camerevideo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 591
  • Înscris: 05.02.2004
Multumim GunX. E o evolutie mult-dorita insa pacat de senzori...

#3
Ohim

Ohim

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 833
  • Înscris: 14.04.2010
Pacat ca nu ai putut urca niste imagini, macar din fata blocului ziua si noaptea sa ne putem face si noi o idee cu ce se mananca. La blitz era de asteptat sa faca blocuri albe .. si la DSLR e vizibil, se pare ca e un lucru la care sa ingiti in sec si sa`l accepti ca atare.

La filmare in low light care zici ca se descurca mai bine HMC`ul sau AC`ul ? ma refer in pastrarea imaginii cat mai HD sarind peste faptul ca apare zgomot. Se laudau ca are 0.4 lux , duce mai bine in lumina slaba pana ajungi sa intrii mult in gain ? Eu pe HMC am pe butoane +6 si +9 db (rare ori ma duc la 12 sau 18 ca deja ai imagine SD acolo) impreuna cu o lampa LED 144AS. Ma bucur ca exista si auto la sunet, m`a obisnuit sa mut manual butoanele dar perioada in care eu stateam sa reglez sunetul ca tipau prea tare muzicantii eru imagini/timp pierdut pana faceam eu sunetul. La calitatea sunetului ai apucat sa faci un test ? e mai bun microfonul de pe noua serie decat la HMC ? ca sincer eu nu sunt incantat de calitatea din HMC.

Despre parasolar cu capac integrat poate daca facem o petitie la Panasonic o sa se trezeasca sa faca si ei unul si sa`l vanda separat ca accesoriu macar pt camerele aflate deja in magazine, oricum e o imbunatatire fata de placa masiva de beton actuala care trebuia sa cauti mereu unde sa o lasi ca nu o puteai pune in buzunar.

Ma batea capul sa ma indrept catre un Steady Merlin (nu mai intereseaza veste etc ca devin robocop la nunta si nu doresc asa ceva) dar luand in considerare ca , camera are ceva greutate in plus e cam depasit merlin`ul cred avand in vedere ca as vrea sa achizitionez si un AC130.

#4
GunX

GunX

    Moderator

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,291
  • Înscris: 18.01.2002
N-am iesit cu ea in fata blocului. Un test cu 3 camere in afara casei e munca serioasa si necesita timp baban. N-am facut probe de sunet, la HMC trebuie extern oricum, de acord cu tine.

La lumina slaba, e ca AX2000-ul. Mai bine putin decat HMC, cam un stop in fata. La detalii insa HMC (CCD) de la 6dB in sus le da clasa. Mai ales daca vrei sa ridici ulterior levels la post.
Minimum Illumination: 0.4 lx (F1.6, gain +30 dB, shutter speed 1/30 seconds)Deci 0.4 luxi aia sunt cu supergain si sacadare de 1/30, mare atentie la citit specificatii, conteaza tot randul, nu doar inceputul lui :)

Edited by GunX, 29 September 2011 - 08:57.


#5
Ohim

Ohim

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 833
  • Înscris: 14.04.2010
Ai dreptate si tu aici cu cititul la tot randul  :D , eu speram ca AC`ul sa fie net superior in detalii si la lumina slaba dar se pare ca daca vrei sa obtii asa ceva ori Panasonic AF101/Sony FS100 ori DSLR in gama asta nu se poate la capitolul asta.

La cadre ma refeream la ceva scurt nu un test in toata regula, 20 de secunde acolo filmate si postat fisierul brut al camerei.

Edited by Ohim, 29 September 2011 - 09:10.


#6
CristianAdrian

CristianAdrian

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,573
  • Înscris: 11.08.2009
A, iata in sfarsit si mult-asteptatul review. Dar sunt dezamagit GunX, fara niste clipuri sau imagini nu prea avem cum sa ne facem si noi o parere. OK, zici ca sunt peste NX5, dar vrem cu totii macar niste imagini, sau niste detalii ca sa ne lamurim cat de cat. Hai, sigur poti sa faci un crop dintr-un frame unde sa nu fie relevant ce ai filmat.
Deocamdata sunt sceptic, nu mi se pare o revolutie, ci o mica evolutie. Cu aceasta ocazie am aflat si niste lipsuri la HMC151 care nu au fost dezvaluite pana acum.
Cei de la WB se laudau ca noii senzori au functiile care rezolva problema flashurilor si inclinarii, observ ca ai infirmat acest lucru. Dupa cum le-am spus si eu, numai la HPX250 si la HPX370 am vazut aceasta facitlitate. Mai mult, 0.4 lux deasemenea este vrajeala, ziceau oamenii ca e la fel de buna ca HPX370... asta ca sa va convingeti ca marketingul e la fel de viclean peste tot, indiferent de ce marca poarta.
Ai uitat sa adaugi ca diafragma se inchide la zoom... deci nimic deosebit aici fata de restul haitei.

#7
Ohim

Ohim

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 833
  • Înscris: 14.04.2010
Pai lipsuri la un model anume de camera le observi in timp, la prima intalnire cu camera nu iti dai seama de toate neajunsurile camerei. Oricum eu ma declar foarte multumit de HMC 151 asta ca sa nu mai pun in discutie banii dati pe camera. Pe tv`ul meu de 82 cm se vede foarte bine , artefacte de la compresia din post nu le observi decat daca stai langa TV. Cat despre ce zic cei de la WB ... ei bine un comerciant tre sa zica orice sa`si vanda marfa altfel daca iti prezinta din start toate lipsurile sau "minciunile ale producatorului" o sa dai faliment :D , acum totul depinde de tine daca observi din timp acele lipsuri si esti ok cu ele.

De diafragma care se inchide la zoom .. sincer nici nu ma asteptam la altceva la aspectul asta.

Oricum o mini concluzie ar fi , pentru filmat in conditii de lumina buna/ afara AC160/130 > HMC151 din ce zice GunX , iar la interior in lumina slaba HMC151>AC160/130 sau vorbesc prostii ?

#8
OTOFOMON

OTOFOMON

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 784
  • Înscris: 08.02.2011
Si eu am probat camera pe la inceputul lunii dar acolo in magazin si cu firul de la alimentator dupa mine(fara acumulator esti blocat fara sa ai prea mari posibilitati de proba);si eu pot intari ce a spus GunX aproape in totalitate;sunetul mi s-a parut parca mai bun decat la 151 si rezolutia pot spune ca m-a convins -este taioasa rau imagine(mult peste a unui dslr care mie personal nu prea mi se pare un full hd adevarat) si se mentine si in conditii de lumina slaba chiar daca are zgomot(aici nu pot sa spun ca sta mult mai rau decat 151 ci doar ca parca e un pic mai bine decat la sony;camera sta bine pe mana datorita faptului ca acumulatorul este pozitionat dreapta multicel iar la volumul ei maricel nu este o camera grea;ce ma deranjaza e faptul ca n-au implementat si aici softul care atenueaza efectul blitzului si cel de rolling shutter ca la hpx250 ;eu cred ca aici chiar este o gresala-aceste 2 modele130/160 s-ar fi vandut mult mai bine daca aveau si nici nu afecta deloc segmentul de piata al celuilalt model care este profi;intr-o televiziune cred ca este preferat un p2 nu un avchd;una peste alta este cum spune Cristian o evolutie doar nu o revolutie si nu una ieftina totusi;cred ca vor mai fi clienti destui pentru 151 sau ax2000,nx5;cred ca a fost un tam-tam mult prea mare pentru putin peste nimic;sa dau 5000eur+tva pe un hpx-250 plus pe cardurile extrem de scumpe o gramada de bani nu cred ca merita avand in vedere ca aceasta ar fi camera ideala;sunt intr-o dilema maxima si nu stiu inca daca sa vand FX1 care arata impecabil si functioneaza de asemeni(din martie 2008 si pana acum nu mi-a facut nici o surpriza neplacuta)-ma tot intreb daca merita?????O zi buna va urez!

#9
CristianAdrian

CristianAdrian

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,573
  • Înscris: 11.08.2009

 OTOFOMON, on 29th September 2011, 12:42, said:

[...] rezolutia pot spune ca m-a convins -este taioasa rau imagine(mult peste a unui dslr [...]  si se mentine si in conditii de lumina slaba chiar daca are zgomot(aici nu pot sa spun ca sta mult mai rau decat 151 ci doar ca parca e un pic mai bine decat la sony [...]

[...] n-au implementat si aici softul care atenueaza efectul blitzului si cel de rolling shutter ca la hpx250 ;eu cred ca aici chiar este o gresala-aceste 2 modele130/160 s-ar fi vandut mult mai bine daca aveau si nici nu afecta deloc segmentul de piata al celuilalt model care este profi;intr-o televiziune cred ca este preferat un p2 nu un avchd [...]

Ai vizualizat imaginile pe un monitor fullHD sau pe lcd-ul camerei? Ca stii cum e, pe lcd-urile astea noi de la camere  cu rezolutie mare arata foarte bine, si ca sharpness si ca noise... dar cand maresti e alta treaba....

Cred ca nu se poate implementa softul pt blitzuri din cauza codecului avchd. cred ca softul se joaca cu frame-urile si le poate inlocui in cazul in care acestea sunt independente, nu cum sunt la avchd. E doar o ipoteza.

Edited by CristianAdrian, 29 September 2011 - 12:09.


#10
OTOFOMON

OTOFOMON

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 784
  • Înscris: 08.02.2011
Probat pe TV mare FULL HD ;este superok rezolutia;legat de implementarea softului si mie mi-a trecut prin cap ca ar putea fi imposibil datorita encodarii;o sa iau FX1 si voi face un test comparativ in magazin dar in altul decat westbuy unde se pare ca gasesc mai multa rabadare si intelegere dar peste vreo 10 zile cand le vor sosi noile camere

#11
CristianAdrian

CristianAdrian

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,573
  • Înscris: 11.08.2009
Am apucat sa vad acum 3 framegrab-uri extrase de la AC160, NX5 si HMC151. Este cum m-am asteptat: 160 are un avantaj marginal la definitia imaginii fata de nx5, din cauza senzorului fullHD, iar 151 este clar in spate. GunX spune ca ar avea si o gama dinamica mai buna, eu zic ca la nx5 arata mai deschis si-si pierde detaliile in highlights din cauza setarilor profilului si a gamei Cinematone 2 alese la Sony pentru test. Oricum, clar 160 n-are cum sa fie sub NX5 cu senzorii aia si culorile cu care suntem obisnuiti de Panasonic. Intradevar aberatia cromatica putem spune ca e inexistenta, adica am observat ceva dar nu sunt 100% sigur ca era AC, pe cand la NX se cunoaste.

#12
GunX

GunX

    Moderator

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,291
  • Înscris: 18.01.2002
O sa fac un filmuletz mostra, o sa il urc aici azi-maine si o sa gasiti parola pentru el la Cristian-Adrian pe PM, am discutat si convenit asupra modalitatii acesteia pt cei interesati.

#13
crisvp

crisvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 521
  • Înscris: 04.08.2010
Cred ca nu se poate implementa softul pt blitzuri din cauza codecului avchd. cred ca softul se joaca cu frame-urile si le poate inlocui in cazul in care acestea sunt independente, nu cum sunt la avchd. E doar o ipoteza.
[/quote]
Nu cred ca e de la AVCHD. altfel toate camerele l-ar avea. Desi este un CMOS, GH2 nu e doborat de flashuri, nici rolling shutterul nu e pregnant. Pur si simplu, astia nu au vrut sa implementeze software aceste corectii (marketing ciudat). Daca va fi presiune mare pe ei, sau daca se va hacui, va aparea un update si gata.
[...] rezolutia pot spune ca m-a convins -este taioasa rau imagine(mult peste a unui dslr [...]!!!
Depinde ce DSLR!
daca ne referim la 5D ma indoiesc sa fie intrecut, desi el are probleme cu downscalingul (nu cred ca poate procesa 25fps la rezolutia nativa a senzorului, nici macar 7D cu cele 2 procesoare)
daca ar fi sa comparam cu GH2(3 procesoare, senzor mai mic decat 5D) care ar fi raspunsul? Pt. comparatie, urc un clip cu multe detalii (frunze, nisip) si panning:

[url="http://www.wuala.com/ortofilm/Panasonic%20GH2/20110916(160251).m2ts/"]http://www.wuala.com/ortofilm/Panasonic%20...6(160251).m2ts/[/url]

#14
OTOFOMON

OTOFOMON

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 784
  • Înscris: 08.02.2011
Da domnule ,GH2 al tau are o rezolutie de invidiat ;m-ai convins;este peste Canon legat de rezolutie dar la culori sta putin mai jos;panningul e tare delicat la 24 fps-la acea miscare inceata se vede si ma intreb cum e la viteza dubla ;eu cu 600d filmez ntsc la 30fps din cauza panningului restrictionat

Edited by OTOFOMON, 29 September 2011 - 18:37.


#15
Ohim

Ohim

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 833
  • Înscris: 14.04.2010
Am fost azi pe la WB sa vad si eu minunea de camera, din pacate camera care mai ramasese era cumparata de un client si nu am putut sa o iau sa ma joc cu ea , eram pregatit sa fac si un mic test acolo vs hmc151 care`l aveam cu mine dar nu s`a putut azi. Dar la partea estetica / feeling  e clar o imbunatatire fata de HMC , inelele sunt mult mai finute , butonul de ND cum zicea si GunX e foarte finut si el dar ca sa fiu total convins de aceasta camera trebuie sa vad clipuri brute in lumina normala si low light comparate cu hmc`ul ca sa ma convinga total.

PS: Cristian , sa stii ca cel putin azi tipul de la WB nu a laudat camera cum ca ar avea softul care rezolva flash`urile , chiar a specificat ca acela se afla pe camerele mai scumpe P2. Dar era clar ca nici nu a stat sa vada ce si cum e cu ea , ca nu stia anumite detalii despre camera, detalii mentionate de GunX in review`ul lui.

Edited by Ohim, 29 September 2011 - 18:46.


#16
vgabi

vgabi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,449
  • Înscris: 07.08.2008
Flash band detection and compensation (corecția cadrelor blitzuite) este prezent doar la HPX370 și la HPX250.
Se pare că nu are legătură cu codecul folosit e pur și simplu o tehnologie folosită la gama asta de camere P2.
Imaginea e recompusă după analiza și procesarea a 2 cadre alăturate în care blitzul apare la primul cadru în jumătatea de sus și la al doilea cadru în jumătatea de jos.

Attached Files



#17
OTOFOMON

OTOFOMON

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 784
  • Înscris: 08.02.2011
Am intrebat si eu la o firma care comercializeaza panasonic si unde spun ca au si service si mi s-a spus ca nu are legatura cu encodarea ci doar cu procesarea imaginii care se intampla mai inainte;pur si simplu nu au vrut sa implementeze tehnologia decat in modele mai scumpe;mai spuneau ca totusi acest senzor ar reactiona putin mai bine la flashuri fata de altele dar cred ca e gargara

#18
CristianAdrian

CristianAdrian

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,573
  • Înscris: 11.08.2009

 crisvp, on 29th September 2011, 17:51, said:

Cred ca nu se poate implementa softul pt blitzuri din cauza codecului avchd. cred ca softul se joaca cu frame-urile si le poate inlocui in cazul in care acestea sunt independente, nu cum sunt la avchd. E doar o ipoteza.

Nu cred ca e de la AVCHD. altfel toate camerele l-ar avea. Desi este un CMOS, GH2 nu e doborat de flashuri, nici rolling shutterul nu e pregnant. Pur si simplu, astia nu au vrut sa implementeze software aceste corectii (marketing ciudat). Daca va fi presiune mare pe ei, sau daca se va hacui, va aparea un update si gata.
[...] rezolutia pot spune ca m-a convins -este taioasa rau imagine(mult peste a unui dslr [...]!!!
Depinde ce DSLR!
daca ne referim la 5D ma indoiesc sa fie intrecut, desi el are probleme cu downscalingul (nu cred ca poate procesa 25fps la rezolutia nativa a senzorului, nici macar 7D cu cele 2 procesoare)
daca ar fi sa comparam cu GH2(3 procesoare, senzor mai mic decat 5D) care ar fi raspunsul? Pt. comparatie, urc un clip cu multe detalii (frunze, nisip) si panning:

http://www.wuala.com...6(160251).m2ts/

Probabil ca marketingul celor de la Panasonic a avut efectul scontat. Nu stiu de unde ideea ca GH2 ar sta asa de bine la artefactele rolling shutter-ului. Faptul ca e posibil ca GH2 sa incline liniile verticale un pic mai putin fata de 5Dmk2, nu inseamna nimic. La urma urmei are un senzor cat un sfert din suprafata fullframe si o tehnologie mai noua. M-am uitat la niste teste pe youtube si eu n-am vazut diferente, doar fanboy-ii vorbeau ca arata mai bine. Iar despre efectul de flash-banding nu stiu cum ai dedus tu ca GH2 "nu e doborat" de flash-uri. Ai facut un test side-by-side cu o alta camera si ai vazut ca la tine arata mai bine? M-am uitat de curiozitate la un fragment pus de tine [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/9rq0QbTdLqU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] ia priveste la 2.56 si lasa pana la 3.00 sa vezi 2 flash-uri care "l-au ciuruit" pe GH2. Din cate am inteles FB Compensation este o functie software care a fost introdusa prin firmware prima data la camera video HPX 300 folosind nu stiu ce circuit care sunt in camerele scumpe. E o chestie costisitoare cel putin in momentul actual nu se poate implementa pe camerele video mai ieftine, nemaivorbind de un aparat foto de 900 euro.
Detaliile arata foarte bine, dar si aici ar fi nevoie de o comparatie side-by-side.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate