Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Sanse reale de castig versus radar pe Logan MCV?
Last Updated: Feb 21 2017 18:14, Started by
pixu
, Sep 12 2011 15:43
·
0
#37
Posted 14 September 2011 - 23:11
Te contrazic aici, daca pentru o norma nu exista sanctiune, nu poti sa aplici una dupa propria apreciere. De ce spui ca depasirea cu 1-9 km/h s-ar sanctiona cu avertisment si nu cu amenda direct? Nu putem noi sa facem alegerea asta, daca legiuitorul nu a prevazut sanctiune, nu se sanctioneaza.
Ubi lex non distinguit, nec nos distinguere debemus. Unde legea nu distinge, nici noi nu trebuie sa distingem. |
#38
Posted 15 September 2011 - 07:15
dorin_2k, on 14th September 2011, 23:05, said: .............. Dca ai depait cu 1 km/ora viteza maxima admisa poate sa iti "ofere" avertisment. Politistul e acoperit in acest caz. Sunt f rare aceste cazuti dar perfect legale. problema e ca la noi "avertismentul" e sinonim cu "am scapat", in nici un caz nu e privit ca o sanctiune. nu-i pasa nimanui ca primeste sau nu avertisment, frica incepe de pe la amenda si/sau puncte. @tchoara : regulamentul de circulatie (completat de normele de aplicare) e clar: limita e de 50 km/h, pedepsele "reale" (adica amenda sau puncte) se aplica daca depasesti cu mai mult de 10 km/h limita de viteza. pentru intervalul [50-60) km/h nu e prevazuta amenda. dorin are dreptate, pentru intervalul ala tot ce poate face politistul e sa-ti dea un avertisment (si sa te tina pe loc vreo jumatate de ora, timp in care scrie PV-ul). |
#39
Posted 15 September 2011 - 10:27
tchoara, on 15th September 2011, 00:11, said: Te contrazic aici, daca pentru o norma nu exista sanctiune, nu poti sa aplici una dupa propria apreciere. Quote Art.95. - (1) Încãlcarea dispoziþiilor prezentei ordonanþe de urgenþã, altele decât cele care întrunesc elementele constitutive ale unei infracþiuni, constituie contravenþie ºi se sancþioneazã cu avertisment ori cu amendã ca sancþiune principalã ºi, dupã caz, cu una dintre sancþiunile contravenþionale complementare prevãzute la art.96 alin.(2). Quote Art. 49. – (1) Limita maximã de vitezã în localitãþi este de 50 km/h. Totusi am sa mai studiez :"Ubi lex non distinguit, nec nos distinguere debemus.". La asta inca nu m-am gandit... Nu mai sunt asa de sigur acum dupa explicatiile tale referitor la ceea ce am fost inteles eu. Atunci intreb si eu: de ce au mai pus astia in lege limita de 50 km/h daca tot nu exista sanctiune? |
#40
Posted 15 September 2011 - 12:20
dorin_2k, on 15th September 2011, 11:27, said: Atunci intreb si eu: de ce au mai pus astia in lege limita de 50 km/h daca tot nu exista sanctiune? Limita de viteza e importanta nu numai in contraventiile privind depasirea ei. Spre exemplu, daca rulezi pe o straduta cu 58 km/h si lovesti un pieton pe trecere, ti se poate retine circumstanta agravanta faptul ca mergeai cu viteza peste limita legala, desi contraventie sanctionabila nu este. |
#41
Posted 15 September 2011 - 15:36
Imposibil sa-ti dovedeasca viteza de 58 km/h daca nu e inregisrtata cu un mijloc de masurare omologat si certificat.
|
#42
Posted 15 September 2011 - 16:48
au alte metode de stabilire a vitezei in cazuri de genul asta; n-ai tinut niciodata de o ruleta la un accident?
Edited by Evergreen, 15 September 2011 - 16:49. |
#43
Posted 15 September 2011 - 18:23
Evergreen, on 15th September 2011, 17:48, said: au alte metode de stabilire a vitezei in cazuri de genul asta; n-ai tinut niciodata de o ruleta la un accident? Cine sta sa masoare rugozitatea asfaltului, coeficientul de frecare, mase, impulsuri, viteze si acceleratii? Viteza vantului, temperatura, umiditatea, tipul cauciucului, temperatura lui, presiunea in pneuri... Sunt foarte multi factori ca sa se poata face o modelare cata de cat reala. Toti cei enumerati mai sus influenteaza spatiul de franare. |
#44
Posted 15 September 2011 - 19:45
Expertiza auto se dispune obligatoriu in accidentele soldate cu deces.
Nu sta nimeni sa masoare valorile REALE, adica nu sta nimeni sa verifice cat de aderent este EXACT asfaltul din locul respectiv, cat de aderente sunt EXACT cauciucurile montate pe acel auto, ce masa avea fix acel autoturism la momentul respectiv, tinand cont de grasimea pasagerilor, bagaje etc. Da, nimeni nu face asta. Dar de calculat se calculeaza dupa niste tabele si dupa inspectia autovehiculului de catre expert. O sa incerc sa-ti scanez un raport de expertiza auto mai vechi, cele noi sunt din dosare aflate inca pe rol, ca sa vezi cum se procedeaza. Se iau ORIENTATIV declaratiile conducatorilor, se studiaza pozele de la locul accidentului privind pozitia victimelor, pozitia masinilor si, in special deformarea masinilor, se masoara urma de franare, daca exista. Se iau coeficientii de frecare pentru asfalt si pneuri dintr-un tabel, in functie de starea acestora determinabila din materialele disponibile (poze cu soseaua) si din analiza masinii. Pe baza coeficientilor si a urmelor de franare, se stabileste o viteza de rulare si o viteza de impact. Se fac poze masinii avariate si se compara cu poze dintr-un catalog cu masini asemanatoare (daca nu identice) avariate la diverse viteze. De obicei acest catalog este pus la dispozitie de firmele de asigurari. Pe baza deformarii, se stabileste din nou viteza de impact, se compara rezultatele, se face o medie, dupa caz. In cele din urma, expertul deseneaza schita accidentului, notand pe desen fortele de impact, descompunerea acestor forte pe vectori, si stabileste daca accidentul putea fi evitat. Pentru formule de calcul, recomand sa citesti "Repere in expertiza criminalistica a accidentelor de trafic" de Gabriel Paduraru, cu mentiunea ca acolo sunt prezentate doar o parte din calculele care se efectueaza intr-un accident, in functie de speta. Deci nu fii sceptic, aceste calcule se efectueaza si in urma lor se stabileste o anume viteza. Daca iese 58 km/h si raportul de expertiza nu este contestat, aia ramane batuta in cuie ca fiind viteza de deplasare si ti se poate retine circumstanta agravanta faptul ca rulai peste limita, desi contraventional nu puteai fi pedepsit. Attached FilesEdited by tchoara, 15 September 2011 - 19:46. |
#45
Posted 15 September 2011 - 21:08
Daca intr-adevar se face asa... tot respectul.
Am ramas uimit cand am vazut cele cateva pagini atasate... Si ca sa fiu rautacios: nu prea am vazut formule in care sa fie si integrale de volum (ca in proiectele mele de facultate) Deci se pot face calcule si mai exacte. Ms ... incep sa-mi schimb parerea despre unele fapte/lucruri care ma inconjoara. |
#47
Posted 16 September 2011 - 12:14
partea proasta e ca aceste rapoarte sunt usor de contestat. mai ales ca principala "dovada" folosita de catre politie, urma de cauciuc de pe asfalt, e afectata destul de mult de avansul tehnologic din ultimii zeci de ani. de exemplu o masina cu ABS e posibil sa nu mai lase pe asfalt urme de franare, sau sa lase urme din care nu se mai poate deduce usor viteza masinii.
|
#48
Posted 16 September 2011 - 15:16
tchoara, on 15th September 2011, 20:45, said: Expertiza auto se dispune obligatoriu in accidentele soldate cu deces. Lucrezi cumva in domeniu? Daca da poti sa-mi dai un PM? As avea citeva intrebari. pixu, on 12th September 2011, 16:43, said: Ieri, in Resita, am fost oprit de niste politisti aflati intr-un Logan MCV nou. Singura posibilitate ca sa-ti satisfaci curiozitatea este contestatul in instanta a PV-lui, dar nici atunci nu poti fi sigur 100% ca militienii nu te mint, deoarece ei nu vor veni cu filmul, ci cu niste planse tiparite alb-negru, pe care se vede numarul de inmatriculare si viteza. Cu minime cunostiinte IT si un copil de gradinita poate prelucra aceste planse si sa treaca acolo viteza care scrie pe PV. Inca n-am auzit de la nimeni ca militia ar fi adus in instanta toata inregistrarea. |
#49
Posted 16 September 2011 - 19:13
fezo, on 16th September 2011, 16:16, said: Inca n-am auzit de la nimeni ca militia ar fi adus in instanta toata inregistrarea. Am patit-o eu in provincie, radar luat de client pe A1, contestatie judecata la Topoloveni. Pe asta ma bazam, ca petentul a vazut radarul de departe si a franat, si eram convins ca n-au poza clara. La dosar au depus niste mizerii de planse foto, dar au depus si plic sigilat continand CD-ul cu inregistrarea. Judecatoarea a facut proces-verbal de desigilare, a pus inregistrarea, si am pierdut dosarul. In Bucuresti nu se fac de-astea pentru ca sunt foarte multe dosare si nu au timp in sedinta sa vizualizeze inregistrari, plus ca sunt multe contestatii si politia nu sta sa arda atatea blank-uri, dar in provincie sta altfel treaba. Attached Files |
#50
Posted 16 September 2011 - 19:51
in poza doi, se vede o masina pe sensul opus si asta nu e in regula; cel putin eu asa am cistigat intr-un proces cind a vrut sa ma arda pe mine pt viteza aluia de pe contrasens
o secunda intre 174 si 131 ? Edited by Evergreen, 16 September 2011 - 19:53. |
#51
Posted 16 September 2011 - 20:14
Da, in poza 2 se vede o masina pe contrasens, insa in cadrul cu 174 nu apare niciun alt autovehicul, nici in poze, nici pe inregistrare, deci n-am avut ce sa sustin mai mult decat atat.
Da, o secunda, clientul a franat violent si E90-ul e o masina destul de potenta |
|
#52
Posted 16 September 2011 - 21:15
tchoara, on 16th September 2011, 20:13, said: Judecatoarea a facut proces-verbal de desigilare, a pus inregistrarea, si am pierdut dosarul. Inregistrarea s-a facut cu MCV? Edited by dorin_2k, 16 September 2011 - 21:15. |
#53
Posted 17 September 2011 - 09:56
Inregistrarea s-a facut cu un MCV, da.
Nu, nici pe inregistrare la timpul 13:00:41 nu se vede numarul, dar nu conteaza, pe camera apare autostrada goala, apare o masina careia nu i se vede numarul, i se citeste viteza de 174, apoi acea masina se apropie (tot singura pe autostrada) de radar pana cand ajunge in dreptul lui si i se vede numarul. Proba era clara, niciun judecator n-ar fi respins-o si era si jenant pentru mine sa sustin asa ceva. De poze m-am putut lega, dar cu inregistrarea in fata, masina aia singura pe autostrada, viteza citita si numar vizibil ulterior, n-aveam ce sa mai fac. |
#54
Posted 17 September 2011 - 19:10
Citesc sectiunea auto de vreo 5 ani si este prima oara cind vad ca a aparut si filmarea in instanta. Probabil militienii au avut un jurist incepator, tinar si entuziast.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users