Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Credinta Ortodoxa

* * * - - 5 votes
  • This topic is locked This topic is locked
22207 replies to this topic

#20593
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013
Smerenia nu este vorba goala pe care o spunem noi: “sunt pacatos” si altele ca aceasta. Smerenia este adevarul. Sa afli si sa cunosti ca esti un nimic. Acel nimic care era inainte de a face Dumnezeu lumea. Acest “nimic ” suntem. Radacina ta, existenta ta incepe de la “nimic”, si maica ta este “tarana”, iar Creatorul tau este Dumnezeu. Ce ai, sa nu fi primit? Iar daca ai primit, de ce te lauzi ca si cand nu ai fi primit? Este mare darul lui Dumnezeu de a cunoaste adevarul. Si acest adevar ne-a spus Domnul ca ne elibereaza din pacat.
Gheron Iosif Isihastul

#20594
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013
Aşa e cu Hristos. E pe viaţă şi pe moarte, nu-i de joacă, nu-i de şagă, nu-i cu jumătăţi de măsură, nu-i cu fofârlica, uite popa, nu e popa, nu-i cu „să vezi că”, nu-i cu „ce putem face”, cu „împrejurările m-au silit”...
Hristos e bun, blând, milostiv, mângâietor şi dulce. Dar nu e numai atât. E tot una cu Acela care S-a suit de bună voie pe Cruce şi Şi-a vărsat sângele pentru noi, murind în chinuri cumplite. Hristos e bun, blând, milostiv, mângâietor şi dulce, dar e şi teribil, e Cel care n-a pregetat a Se lăsa răstignit. El ne cere să luăm foarte în serios situaţiile noastră de creştini. Cu El nu-i de şagă şi de joacă. Pe oameni îi putem minţi, înşela, amăgi, duce cu vorba. Pe Domnul nu-L putem minţi, înşela, amăgi, duce cu vorba. Dacă ne lepădăm şi ne ruşinăm de El, şi El se va lepăda şi ruşina de noi la Judecata din urmă.
Nicolae Steinhardt

#20595
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013
Care sunt principalele greșeli în  relația cu un duhovnic?
1 din 4
Este, într-adevăr, un subiect foarte complex și extrem de important. Am să mă opresc, deocamdată, la două aspecte, care îmi vin în minte acum și pe care le consider a avea un impact major în relația cu duhovnicul. Primul ar privi disocierea sau distincția pe care trebuie să o facem între preotul care primește mărturisirea păcatelor și dă dezlegarea de ele în numele lui Dumnezeu și părintele duhovnicesc.
De cele mai multe ori se face confuzie între cele două, cu consecințe negative. Dacă vedem în preotul care primește mărturisirea mai curând pe părintele duhovnicesc, atunci dialogul nostru va fi concentrat asupra discutării problemelor și a soluțiilor pe care le așteptăm de la acesta. În cazul acesta, se minimalizează conținutul propriu zis al Tainei Sfintei Spovedanii, care privește mărturisirea clară a păcatelor, însoțită de părerea de rău și de făgăduința de a nu le mai repeta și dă dezlegarea de păcate. Lucrul acesta este cel mai frecvent în cazul tinerilor. Dacă vedem în preot numai pe slujitorul bisericesc care primește mărturisirea păcatelor și dă iertarea - deși nu este puțin lucru, ci chiar mult mai important decât orice sfat duhovnicesc - atunci putem neglija relația duhovnicească de îndrumare și de ascultare, de supunere a voii tale unui părinte.
părintele Constantin Coman

#20596
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013
Care sunt principalele greșeli în relația cu un duhovnic?
2 din 4
Cele două ipostase se întâlnesc, în cele mai multe cazuri, în persoana aceluiași preot, dar ele pot fi și distincte. În obștile monahale, de exemplu, unul este preotul căruia te spovedești și altul este părintele duhovnicesc căruia îi supui întreaga ta voință și care își asumă responsabilitatea îndrumării tale duhovnicești. Propunerea mea nu este să avem un părinte duhovnicesc diferit de preotul care în cadrul Tainei Sfintei Spovedanii ne dezleagă de păcatele mărturisite, ci de a face distincție între cele două slujiri. Sigur că cea mai eficientă sfătuire este cea care se face în scaunul spovedaniei, dar sfătuirea se poate face în orice alt context. Să ne amintim de atmosfera Patericelor, unde părinții mergeau numai după sfat la Bătrâni. Poate că cel mai bine ar fi să facem noi o foarte clară distincție între mărturisirea propriu-zisă a păcatelor, căreia trebuie să-i acordăm maximă atenție și să n-o strecurăm printre discuții lungi cu duhovnicul, pe de o parte și îndrumare duhovnicească, pe de altă parte.
părintele Constantin Coman

#20597
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013
Care sunt principalele greșeli în relația cu un duhovnic?
3 din 4
Un alt aspect legat de duhovnic, pe care l-am desprins din experiența mea de până acum, îl reprezintă riscul de a-l încărca pe duhovnic cu sarcini și ipostase care nu țin de condiția lui de duhovnic. Și am să mă explic. Duhovnicul devine la un moment dat un înlocuitor sau un substitut sau o proiecție ideală a ceea ce lipsește credinciosului. Dacă credinciosul tânăr nu are un tată pe placul lui există riscul să-l înlocuiască cu duhovnicul, ceea ce este greșit. Avem de a face tot cu confuzii grave. Dacă soția nu are un soț pe placul ei, există riscul să deplaseze raportarea ei la bărbat către duhovnic. Aici este riscul cel mai mare și cel mai frecvent. Nu mă refer, Doamne ferește, la sentimente necurate, ci la raportarea propriu-zisă ca fire femeiască la fire bărbătească. Riscul acesta este hrănit de faptul că soțul reprezintă o concretețe verificabilă din toate punctele de vedere, care-și face foarte repede vădite neputințele, în timp ce duhovnicul reprezintă o proiecție ideală a bărbatului. Am în vedere mai ales nevoia soției de a se raporta la autoritatea bărbatului. A se avea în vedere și predispoziția frecvent întâlnită la femei de a plonja în reverii și lumii utopice.
părintele Constantin Coman

Edited by Ayami, 15 June 2018 - 10:38.


#20598
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013
Care sunt principalele greșeli în relația cu un duhovnic?
4 din 4
În astfel de situații duhovnicului i se cere să preia coordonarea în amănunt a vieții respectivului credincios, să dea soluții la toate problemele practice cu care se confruntă acesta. Intră în discuție aici încă o chestiune foarte delicată: până unde poate duhovnicul să-și asume viața și deciziile privind viața cotidiană a credinciosului. Poate el să hotărască dacă să se căsătorească sau nu, cu cine să se căsătorească, ce facultate să facă, ce serviciu să ia, ce afaceri să facă, dacă să se împrumute sau nu la bancă etc.? Punctul meu de vedere este că duhovnicul nu trebuie să hotărască în locul unei alte persoane, că fiecare persoană umană, în temeiul libertății și al responsabilității, trebuie să-și asume în cele din urmă exclusiv orice hotărâre. Duhovnicul poate să-l ajute să înțeleagă mai bine lucrurile și mai ales să deslușească impactul duhovnicesc al oricărei decizii. Duhovnicul îl poate ajuta pe credincios să-și citească mai bine motivațiile lăuntrice, resorturile adânci, intențiile ascunse care l-ar determina spre o decizie sau alta etc. Dar nu cred că este bine să hotărască în locul altei persoane.
părintele Constantin Coman

#20599
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013
Mulţi dintre noi facem din Ortodoxie un furnizor de morminte văruite în albastru de Voroneţ ori o patiserie spirituală care livrează delicatese pentru egoismul nostru. Şi, parcă paradoxal, de dragul iubirii dumnezeieşti, renunţăm şi la ultimele rămăşiţe de dragoste omenească. De dragul despătimirii, am lăsat adesea şi ultima tresărire de bunătate umană. Poate, dacă am fi mers la Biserică cu intenţia de a deveni oameni, am fi ajuns şi sfinţi. Dar noi mergem să ne facem sfinţi, fiinţe „speciale”, şi devenim tot mai neoameni. O neomenie „ortodoxă”... Ortodoxia ca o retragere cu torţe, cu lumânări şi cu metanii, din faţa realităţii şi a alegerilor morale pe care ni le impune. Creştinul ortodox, ca un „nou” Adam care se ascunde de întâlnirea cu Adevărul în boschetul evlaviei
Hristos, Cerul coborât sub latrina din noi… Oare nu trebuie să vidanjăm totul ca să ajungem la El? Ca să avem o întâlnire reală, nu teoretică, nu în imaginaţia noastră, cu El? Cuvântul cel tare din Sfântul Ignatie Briancianinov sau cel dulce al Părintelui Stăniloae este o sământă a Iubirii. Să n-o prăjim la cuptorul cu microunde al intelectului transformând-o în „popcorn” . Ci s-o sădim, cât mai adânc (şi adâncime înseamnă durere) în pământul inimii. Iar primii lăstari vor străpunge zidul, de gunoi împietrit şi preschimbat în nesimţire, dintre noi şi aproapele. Faptele morale sunt rodul şi dovada prezenţei reale, transformatoare, a lui Dumnezeu în noi.
Marius Iordachioaia

#20600
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013
Dumnezeu intervine numai când omul nu mai poate. De aceea când suntem bolnavi trebuie să mergem la doctor. Hristos a făcut ca din câteva pâini şi peşti să se sature mii de oameni, a făcut o minune, însă atunci când mergeau pe cale, Iisus şi ucenicii cumpărau cele necesare pentru hrană, cum vedem şi din întâlnirea lui Iisus cu femeia samarineancă. Evanghelistul Ioan ne spune: că ucenicii Lui se duseseră în oraş ca să cumpere hrană (Ioan 4, 8). Sigur că cel ce săturase atâtea mii de oameni nu ar fi avut nevoie să cumpere, dar Hristos lucra şi ca Dumnezeu şi ca om, iar dumnezeirea intervine doar atunci când omul nu mai poate.
Părintele Rafail Noica: de la Dumnezeu nici să nu aşteptăm mai puţin decât imposibilul, pentru că mai puţin decât imposibilul putem şi noi”. Atât cât putem din punct de vedere omenesc trebuie să facem, apoi să cerem ajutorul lui Dumnezeu. Ne rugăm pentru un bolnav, dar trebuie dus şi la doctor, ne rugăm pentru un examen, dar trebuie să şi învăţăm, ne rugăm pentru împăcare, dar trebuie să şi iertăm.
Trebuie din punct de vedere al omenescului să facem cât ne stă în putinţă, nu las un lucru în drum şi spun: lasă că are Dumnezeu grijă. Aceasta este ispitire şi Dumnezeu spune: să nu ispiteşti pe Domnul Dumnezeul tău. Apostolii, când erau urmăriţi, fugeau şi se ascundeau, nu aşteptau ca Dumnezeu să-i facă invizibili. Sfinţii Părinţi mărturisesc toţi că cel ce se bagă singur în ispite greşeşte. Sunt mulţi care se chinuiesc fără nici un rost, după cum spunea şi sfântul Ignatie Briancianinov despre aşa numiţii asceţi care fac nişte nevoinţe suprafireşti fără nici un rost, ispitind în felul acesta pe Dumnezeu.
Mâncarea o binecuvântezi, dar dacă ai făcut-o rău ea te vatămă, pentru că îşi păstrează partea firească chiar dacă este sfinţită. La fel cu toate lucrurile sfinte: poţi să te îneci în aghiasmă, poţi să-ţi spargi capul cu o cruce sau cu o icoană, pentru că ele îşi păstrează şi proprietăţile fireşti, lucrarea firească, alături de cea harică.
Ieromonah Ioan Buliga

#20601
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013
Creştinismul ortodox nu este un subiect de învăţat. Dacă este corect înţeles, credinţa ortodoxă este o relatare a „totului”. Nu este un subset de cunoştinţe religioase sau un compendiu de doctrine. Este întreaga existenţă, creată şi necreată. Cea mai mare parte a credinţei nu poate fi rostită (este o taină).  Cu cât mai puțină taină în jurul declarațiilor noastre, cu atât este mai probabil că ele să fie greşite sau distorsionate.
Sfântul Ignatie din Antiohia a observat: „Cel care posedă în Adevăr cuvântul Lui Iisus, poate auzi chiar şi tăcerea lui.”
Părintele Stephen Freeman

#20602
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013
Cine are credința în Hristos ca o teorie și nu trage din ea nicio concluzie pentru viața lui, având de fapt o credință lipsită de viață, de miezul ei cel viu și roditor, este tot un eretic pentru că mai mult compromite credința decât o slujește.
Filocalia

#20603
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013
Grijile reprezintă un dezastru pentru viața spirituală. Ele sunt otrava care încet ucide omul. Ne distrug nu doar viața spirituală, dar, și pe cea lumească, inclusiv relațiile dintre oameni. Ați observat cum se destramă familiile în ziua de astăzi? Și care este motivul? „Nu am timp!” Tatăl cufundat în gândurile proprii. Mama, de asemenea, meditează la o sumedenie de alte probleme. Cum acești oameni să comunice între ei?
Mereu auzi : «Nu acum! Am de lucru!»
Se apropie copilul să vorbească cu mama:
- Mamă, vreau să-ți spun ceva!
- Lasă-mă în pace, nu vezi că am de lucru!
- Dar când nu vei mai fi ocupată?
Și e normal să se întrebe: «Când nu vei mai avea de lucru, când vei avea timp și pentru mine?»
Griji, griji și numai griji care ne distrug. Iar în rezultat rămâi cu nimic… Omul duhovnicesc trebuie să cunoască măsura. Stabilește-ți această măsură. Învață-te să spui: ajunge! Ajunge pentru ziua de azi! Nu mai continua, oprește-te. Ai venit acasă – stinge telefonul, lasă toate grijile la o parte – acum ești acasă, acordă timpul cuvenit familiei, ție însăți și lui Dumnezeu.
Mitropolitul Atanasie de Limassol

#20604
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013
1 din 3
Sunt foarte mulţi oameni, din câte ştiu eu, care cred în Dumnezeu, care merg la biserică, se împărtăşesc, se spovedesc şi care, deşi aud şi citesc Evanghelia, deşi citesc textele patristice şi vieţile Sfinţilor, deşi vor să sporească în viaţa duhovnicească, vor să încerce şi ei ceva, în cele din urmă nu izbutesc nimic.
Lucrurile dovedesc că, în ciuda dorinţei lor, în ciuda eforturilor lor, în ciuda faptului că citesc mult, voiesc mult şi lucrează nu ajung acolo unde doresc să ajungă, acolo unde trebuie să ajungă, acolo unde sunt chemaţi să ajungă.
Fireşte, rezultatul, finalul acestei situaţii este deznădejdea, este izolarea, este dezamăgirea, este o convingere subconştientă că nu se întâmplă nimic. Este convingerea că nimănui nu i s-a întâmplat nimic din cele câte se spun. Ştiţi, astăzi acest sentiment îşi găseşte loc, larg, în suiletele creştinilor. Se poate ca teoretic, logic, să credem, dar înlăuntrul nostru, în adâncul inimii noastre nu avem convingerea, nu avem încredinţarea că acela s-a sfinţit cu adevărat, că a trăit viaţă sfântă, că acel mare păcătos a devenit un mare sfânt, sau că acea mare păcătoasă a devenit o mare sfântă. Nu avem această încredinţare înlăuntrul nostru, astăzi.
Arhimamdrit Simeon Kraiopoulos

#20605
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013
2 din 3
Aşadar, îşi face loc îndoiala şi ajungem să credem, în adâncul nostru, în subconştientul nostru, că numai în cărţi sunt scrise acestea, dar că nu se întâmplă întocmai. Sau, ajungem în punctul - foarte adesea - ca cineva să se excludă pe sine. Adică, despre toţi ceilalţi crede că Dumnezeu a făcut minuni cu ei, dar despre sine este convins că nu i se pot întâmpla minuni.
Crede, se străduieşte, se nevoieşte, citeşte, se împărtăşeşte, se spovedeşte, dar nu vede nici o sporire, ajunge să creadă că: „se întâmplă doar oamenilor care au trăit în alte vremuri, sau altor oameni care trăiesc astăzi, dar pentru mine nu există sporire, pentru mine nu există speranţa de a mi se întâmpla o asemenea minune”, deşi Hristos a venit să mântuiască toţi oamenii, prin urmare şi pe el.
Dacă omul are în adâncul lui, în subconştient, această reţinere, această îndoială este închisă, complet, uşa sufletului său prin care va trece harul lui Dumnezeu, care-l va elibera, îl va învia şi-l va face om duhovnicesc.
Arhimamdrit Simeon Kraiopoulos

#20606
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013
3 din 3
Unui astfel de om, care nu-şi bate joc de sine, care se nevoieşte cu adevărat şi cu adevărat ceva face, dar nu ajunge acolo unde este chemat să ajungă şi unde trebuie să ajungă, cred că aşa trebuie să i se întâmple. Adică, nu are în el iubire adevărată şi se mişcă greşit către ceilalţi. Ori se ataşează de cineva, ori ia o poziţie duşmănoasă faţă de ceilalţi oameni, ori este închis faţă de ceilalţi, este izolat de ceilalţi şi înlăuntrul lui se cuibăreşte iubirea de sine, dăruirea pentru sine şi nu deschiderea faţă de ceilalţi.
Oricine poate fi victima acestei realităţi care există în el, fără ca măcar să bănuiască. Acesta este motivul pentru care, chiar în ceasul acesta, în care ascultăm cu toţii, cele auzite nu ajung până la uşa acestei stări bolnăvicioase, nu dau la o parte vălul care acoperă această realitate, cât să descopere ochilor noştri starea bolnăvicioasă în care ne aflăm şi, astfel, să hotărâm să cerem vindecare şi, în cele din urmă, să ne vindecăm, să ne eliberăm de boală. Să nu fie în zadar dorinţa, iubirea, strădania, nevoinţa, lectura şi orice ascultăm şi vedem, ci să rodească în fiinţa noastră.
Arhimamdrit Simeon Kraiopoulos

#20607
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013
Cu păcatele nemărturisite are Dumnezeu altă socoteală; tot socoteală milostivă, însă pe noi ne ustură. Știind Dumnezeu nătângia (prostia, nerozia, neghiobia) noastră, nu ne lasă părăsiți în întunericul necunoștinței, ci ne trimite necazuri sau canon fără voie. Asta-i ispășirea de nevoie: dureri, pagube, vrajbe, tulburări, copii slabi și orice altă suferință.
Ispășirea de nevoie a păcatelor e de obicei mai aspră decât ispășirea de bunăvoie, pentru că și păcatele nemărturisite sunt mai grele decât cele mărturisite de bunăvoie. Cu toate acestea, tu, în neștiința ta, te poți împotrivi rânduielii lui Dumnezeu și ceea ce îți trimite Dumnezeu spre ispășire să strici și să întorci spre mai mare osândă - căci pe toate le poate Dumnezeu fără tine, dar ca să te mântuiască din lumea aceasta nu poate fără tine. Nici tu nu te mântuiești fără mâna lui Dumnezeu și nici Dumnezeu nu te ridică dacă nu-I întinzi și tu mâna. Destul îți este că te cercetează mereu și atât de mult te roagă să vrei să te mântuiești!
Părintele Arsenie Boca

#20608
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013
"Nu vă voi lăsa singuri!”, zice Domnul. Ce cuvânt mare şi sfânt, mai ales în timpurile noastre, când nenumăraţi oameni se simt singuri, se plâng de singurătate, sunt în mijlocul mulţimii, dar se simt singuri, sunt printre prieteni mulţi, însă de multe ori se simt singuri.
Un om care-L are pe Dumnezeu niciodată nu este singur. Singurătatea nu-l omoară, ci dimpotrivă, îl face fericit. În singurătate el poate să se simtă într-o atmosferă mai potrivită, unde să se gândească mai profund la Tatăl nostru Cel Ceresc, unde se poate ruga mai liniştit, unde poate să-şi desfăşoare gândurile, să urce cu ele până la Dumnezeu.
Toţi sfinţii au iubit singurătatea şi pustia, nu pentru că au fugit de societate, ci pentru că acolo se întâlneau cu Dumnezeu.
Părintele Iustinian Chira

#20609
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013
Se spune că toţi ne naştem egali. Sincer, nu cred că cineva se naşte rău, iar altul bun. Cred doar că viaţa, experienţele prin care trece, îl pot modela într‑o direcţie sau alta. Despre răutatea oamenilor am discutat cu părintele în mai multe ocazii şi aşa am înţeles că asociam răutatea ca aparţinând oamenilor şi nu celor care îi influenţează într‑o mai mică sau mai mare măsură.
‑ Părinte, dacă vă jigneşte cineva, cum procedaţi?
‑ Nicicum.
‑ Dar dacă merge mai departe şi vă şi înjură? Bănuiesc că trebuie să aveţi o reacţie.
‑ Ba, niciuna.
‑ Ei, asta e culmea, dar dacă vă îmbrânceşte ori trece la alte forme de violenţă fizică?
‑ Nu voi riposta.
‑ E imposibil, sunt reacţii fireşti de apărare, de respingere. Omul v‑a făcut un rău, nu puteţi sta cu braţele încrucişate.
Măi băiete, aş vrea să înțelegi un lucru simplu, nu omul este duşmanul meu, ci demonul care îl stăpâneşte. Dacă răspund verbal nu rezolv nimic cu omul, dar demonul se bucură. Dacă jignesc omul, iar nu rezolv nimic, dar demonul jubilează. Dacă lovesc omul, acesta suferă, dar demonul nicidecum. Din contră, s‑ar putea să îi provoc o mare bucurie, ceea ce m‑ar întrista pe mine.
‑ Şi atunci, care este rezolvarea unei situaţii de acest fel?
‑ Rezolvarea e una simplă. Smerenia de care dă dovadă cineva într‑o dispută îl face pe demon să plece de acolo. Demonul nu suportă smerenia. Consecinţa? În lipsa demonului care odată plecând îşi ia cu el toate ispitele, oamenii se vor împăca. Acesta este adevărul.
Smerenia, este un cuvânt atât de simplu, dar atât de greu de pus în aplicare de către orice om.
Nu este greu atâta timp cât asociezi smerenia cu iubirea. Şi dacă îl consideri pe cel din faţa ta creaţia lui Dumnezeu ca şi tine şi, în consecinţă, fratele tău, îl vei ierta. Nu neapărat cu vorbe, ci cu inima. Odată iertat, împăcat cu tine însuţi şi conştient că nu el este autorul evenimentului reprobabil, ci forţele întunericului, îţi schimbi automat starea de conştiinţă în ceea ce îl priveşte. Îi atribui oarecum circumstanţe atenuante şi îţi cresc în suflet sentimente precum mila, poate chiar compasiunea.
‑ Deci, ce ar trebui să fac mai departe?
Păi, altă variantă decât să te rogi pentru sufletul acelui om, atât pentru a fi salvat, cât şi pentru a nu fi pedepsit pentru relele făcute, nu ai. Eventual, să îl pui pe acatist la rugăciune. Doar cunoşti porunca Domnului Nostru Iisus Hristos, Să ne iertăm duşmanii” şi „Precum Eu v‑am iubit pe voi, aşa şi voi să vă iubiţi unul pe altul”. E cât se poate de clar, nu? Variantele precum violenţa verbală sau cea fizică sunt excluse. Nu aduc rezolvare. Sper că ai înţeles.
‑ Şi eu sper, deşi îmi va fi greu să pun în aplicare cele învăţate.
‑ Dar nu imposibil, mi‑a zâmbit părintele.
Ionuț Riteș

#20610
Ayami

Ayami

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,062
  • Înscris: 08.12.2013
1 din 3
Multă răbdare îi trebuie omului ca să poată petrece timp în Liturghie, pentru că nu e deloc ușor să stai nemișcat mai bine de două ore, însă vedeți dumneavoastră, să vii la biserică, să stai la slujbă, Duminică de Duminică și chiar mai mult decât atât este o experiență similară cu a celor care erau închiși. Pentru oamenii aceștia, singura posibilitate să răzbească era aceea de a se afunda în interiorul lor. Nu aveau unde să fugă altundeva…
Interiorul omului este un întreg univers. Poți privi cerul ore întregi fără să te plictisești, iar sinele omului se asemănă tare mult cu cerul… este atât de vast, încât omul care privește înlăuntru-i nu se poate plictisi.
Singura posibilitate a omului să rămână la Liturghie este, așadar, aceasta: să se afunde în interiorul său. Această “călătorie” înlăuntrul sufletului dumneavoastră vă ferește de ispita plictiselii și a renunțării. În momentul în care omul părăsește lăuntrul său, începe să se plictisească de Liturghie, începe să se tulbure de ce e în jur, să privească spre ceilalți, să se risipească.
Un călător nu se plictisește pentru că în fața ochilor săi apar mereu alte cadre, alte orizonturi, însă pentru un om ce sta câteva ore într-un singur loc, ispita aceasta este foarte mare și el nu o poate învinge altfel decât privind în sine. De aceea, slujba, Liturghia este făcută cu mare atenție, este ca o invitație spre lăuntru dumneavoastră. Acolo Dumnezeu a ascuns o poartă către viața veșnică, o poartă către nemurire și Însuși Hristos spune lucrul acesta: “Împărăția lui Dumnezeu este înlăuntrul vostru!”
Părintele Visarion Alexa

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate