Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Credinta Ortodoxa

* * * - - 5 votes
  • This topic is locked This topic is locked
22207 replies to this topic

#19
Lovian

Lovian

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,655
  • Înscris: 01.04.2011

View PostStokkolm, on 12th September 2011, 22:26, said:


LOL calmeaza-te. Sunt pixeli intregi de jigniri ''crestinule'' in postul tau. Biblia nu e Dumnezeu.
Pocaitii au facut din Biblie un idol. L-au inlocuit pe Dumnezeu cu Biblia. Biblia e doar un ''testament'' (ca asa e si impartita in doua testamente) lasat drept amintire, drept fundament, drept baza, drept punct de pornire, drept reper, etc. Nu trebuie s-o idolatrizati.  :console:

#20
Stokkolm

Stokkolm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,369
  • Înscris: 05.04.2008

View PostLovian, on 12th September 2011, 22:43, said:

LOL calmeaza-te. Sunt pixeli intregi de jigniri ''crestinule'' in postul tau. Biblia nu e Dumnezeu.
Pocaitii au facut din Biblie un idol. L-au inlocuit pe Dumnezeu cu Biblia. Biblia e doar un ''testament'' (ca asa e si impartita in doua testamente) lasat drept amintire, drept fundament, drept baza, drept punct de pornire, drept reper, etc. Nu trebuie s-o idolatrizati.  :console:
Relaxeaza-te dragule. nu e prima data cand discut cu Takumi. stie, de pilda, ca recomandarea mea pentru popi e postul de 40 de zile in Sahara...
daca si tu gandesti ca el , iti recomand si tie postul respectiv. poate va vine mintea la cap

#21
Lovian

Lovian

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,655
  • Înscris: 01.04.2011
Sf. Scriptura ne poate călăuzi, ea singură, pe calea mântuirii?


Sf. Scriptura nu ne poate calauzi, ea singura, pe calea mantuirii, atat pentru ca ea n-a fost data omenirii de la inceput, cat si pentru ca, atunci cand a fost data, ea n-a fost singura autoritate in aceasta privinta, ci a avut inaintea ei si apoi odata cu ea Sf. Traditie, in vatra mereu calda a obstii religioase, sau a Bisericii. Cu mult inainte de a incepe Moise sa scrie primele carti ale Vechiului Testament, a existat o evlavie a obstii religioase, chiar mai veche decat aceea a Patriarhilor. Cartile Noului Testament incep sa apara dupa mai bine de zece ani de la intemeierea Bisericii.

Ele apar in sanul acesteia. Si Biserica alege cartile insuflate inca din veacul 1 dupa Hristos. Biserica este autoritatea hotaratoare in aceasta privinta, cum si in talcuirea textului biblic. Ea “este stalpul si temelia adevarului” (I Tim. 3, 15), ea tine “canonul neclintit al adevarului”25 (Sf. Irineu, Contra tuturor ereziilor, 1, 9, 4, Migne, P. G., VII, col. 545 B ). In ea lucreaza Duhul Sfant pentru pastrarea neintinata a adevarului mantuitor. «Unde este Biserica, zice Sf. Irineu, acolo este si Duhul lui Dumnezeu si unde este Duhul lui Dumnezeu, acolo este Biserica si tot harul, iar Duhul este adevarul»26 (Sf. Irineu, op. cit., 3, 24, 1, Migne, P. G., VII, col. 966). Iata de ce Sf. Scriptura nu poate, ea singura, sa ne calauzeasca pe calea mantuirii, ci numai in Biserica, impreuna cu Sfanta Traditie.


__________________________________________________________

DESPRE ORTODOXIE
- Arhim. CLEOPA ILIE -


PREOTUL: Pentru care pricina ai venit dumneata la mine ?

INVATACELUL: Am venit ca sa-mi arati mai deslusit adevarul despre credinta noastra. Si mai intai, ce se intelege prin “ortodoxie”.

PREOTUL: Cuvantul ortodoxie, frate, este de origine greaca, format din orthos si doxa, adica dreapta credinta, inchinare adevarata, soborniceasca, invatatura care se plaseaza in continuitatea directa si neintrerupta a traditiei apostolice, prin intermediul teologiei patristice si neopatristice si care formeaza credinta comuna a Bisericii neimpartite din primul mileniu. Ortodoxia se identifica cu insasi traditia apostolica, asa cum a fost confirmata, interpretata si dezvoltata prin consensul Bisericii Universale. De fapt, didascalia - adica regula de credinta apostolica -, a fost criteriul de baza al Ortodoxiei.
De aceea, orice ruptura in continuitatea traditiei apostolice a fost considerata ca o coruptie sau abandonare a ortodoxiei, care poate sa ia forma fie a unei erezii, fie a unei “confesiuni” separate (Dictionar de teologie ortodoxa, de preot Dr. Ioan Bria, Bucuresti, 1981, p. 272-277).

INVATACELUL: Dar unde se gaseste expusa exact invatatura credintei ortodoxe?

PREOTUL: Scurt, dar cuprinzator, expunerea exacta a credintei ortodoxe se gaseste in Dogmatica sfantului Ioan Damaschin.

INVATACELUL: Dar prin care mijloace s-a mentinut pana in zilele noastre invatatura de credinta ortodoxa exacta si neschimbata?

PREOTUL: Aici, frate, ar fi multe de vorbit, dar asa, cat mai pe scurt, iti voi spune: Sfanta credinta cea dreptmaritoare a Bisericii lui Hristos (Ortodoxia) s-a mentinut neschimbata, de-a lungul veacurilor, prin invatatura Sfintei Scripturi si prin Sfanta Traditie apostolica, prin hotararile celor cinci Sinoade apostolice (vezi Sf. Damaschin, Dogmatica, trad. de Preot Dr. D. Fecioru si Prof. Dr. Olimp Caciula, Bucuresti, 1938, p. 26-27); prin invataturile canoanelor celor sapte Sinoade Ecumenice si ale celor locale, deoarece, dupa invatatura dumnezeiescului parinte Ioan Gura de Aur “Carma Bisericii lui Hristos sunt dumnezeiestile Canoane” (vezi Pidalionul de Neamt, ed. 1844, fila 7); apoi prin Pravilele Bisericesti, asa cum a fost Pravila Mare Bisericeasca indreptarea Legii, 1652, Pravila de la Govora, 1640, Pravila lui Vasile Lupu s.a.

INVATACELUL: Dar ce inseamna Sobor Ecumenic si local si prin ce se deosebesc ele ?

PREOTUL: Sobor Ecumenic se cheama acela la care iau parte patriarhii, mitropolitii, episcopii si alti conducatori spirituali ai Bisericii din toata lumea crestina. Acest Sobor este judecator prea inalt al pricinilor bisericesti, ca cel ce urmeaza Bisericii sobornicesti, adica a toata lumea (vezi Dumnezeiestile Dogme ale Bisericii Ortodoxe, M-rea Neamt, 1816, p. 30; cf. si invatatura de credinta crestina ortodoxa, ed. 1952, p. 167); si iarasi: Sobor Ecumenic este acela la care se vor uni, intr-o singura marturisire a credintei, toti patriarhii si episcopii lumii crestine (vezi Pidalionul de Neamt, ed. 1844, fila 75).

INVATACELUL: Dar Sinodul local ce este si prin ce se deosebeste de cel ecumenic?

PREOTUL: Sinodul local este acela la care iau parte episcopii dintr-o tara sau numai dintr-o parte a lumii crestine. El se deosebeste de cel ecumenic prin faptul ca acesta se poate intruni numai la porunca celor ce conduc tarile, pe cand cel local se intruneste din porunca celui dintii episcop (vezi Dumnezeiestile Dogme, p. 29).

INVATACELUL: Au mai fost si alte mijloace prin care Ortodoxia si-a mentinut unitatea si integritatea ?

PREOTUL: Multe si felurite au fost mijloacele spirituale si administrative prin care Sfanta Ortodoxie si-a pastrat pana in zilele noastre Utilitatea, precum: Constituirea cultului bizantin din secolele VI-VIII, in care locul principal au ocupat Liturghiile bizantine. Acest rit a jucat un rol capital in mentinerea unitatii cultice si spirituale a Ortodoxiei; apoi, sinteza dogmatica facuta de Sfantul Ioan Damaschin (secolul VIII) si mai ales aportul sau teologic in criza iconoclasmului provocata de islamism; contributia teologica a Patriarhului Fotie (820-895) si mai ales enciclica sa din 867, in care acuza de erezie pe papa Nicolae I (858-867); Sinodul din 879-880, care restaureaza pe Fotie si deci reconcilierea cu Biserica Romana (papa Ioan al VIII-lea 872-889); activitatea misionara in Europa centrala a fratilor macedoneni Chiril (+ 869) si Metodie (+ 884), “apostolii slavilor”, trimisi de imparatul bizantin Mihail al III-lea, la cererea printului Rastislav; rezistenta ortodocsilor impotriva Sinoadelor unioniste (Lion 1274 - Ferara - Florenta 1438- 1439), care aveau un caracter antiortodox; Sinodul de la Constantinopol din 1459 sub Ghenadie Scolarul - cel dintai Patriarh dupa caderea Constantinopolului (1453), care a respins unirea de la Florenta, cu toate ca imparatul Ioan al VIII-lea o recunoscuse.

Adaugam innoirea isihasta din secolul XIV, care a condus la formarea adevaratei teologii bizantine. Isihasmul a fost ilustrat de mari teologi si mistici, ca sfintii Maxim Marturisitorul (sec. VII), Simion Noul Teolog (sec. XI), Grigorie Sinaitul (sec. XIV) si Grigorie Palama, Arhiepiscopul Tesalonicului. Doctrina palamita despre distinctia intre esenta lui Dumnezeu ca atare, inaccesibila spiritului creat, si energiile divine necreate, prin care omul se impartaseste direct din viata dumnezeirii - doctrina aprobata de Sinoadele de la Constantinopol din 1341, 1347 si 1351 - constituie o noua precizare patristica a Ortodoxiei. Sub influenta ortodoxiei neopatristice din secolul XIV, care are un caracter defensiv in fata teologiei scolastice latine, se incearca o oarecare disociere a Bisericii de imperiu, deoarece termenii “simfonici” stabiliti de imparatul Justinian (527-565) devenisera prea rigizi. Sinodul de la Constantinopol, din 1484, fixeaza Taina mirungerii ca modalitate de primire a catolicilor la Ortodoxie. Doctrina despre sfintele Taine capata o forma definitiva, mai ales datorita lui Simion al Tesalonicului (sec. XV). Comentariul critic asupra protestantismului, facut de Patriarhul Ieremia al II-lea la raspunsul dat teologilor luterani de la Tubingen (care trimisesera Patriarhului in 1573-1574 “Confesiunea de la Augsburg”); o prezentare a Ortodoxiei, facuta de Patriarhul de mai tarziu al Alexandriei, Mitrofan Kritopoulos (1630-1639), intr-o “Marturisire de credinta” (1625), adresata teologilor protestanti din Helmst.

Edited by Lovian, 12 September 2011 - 21:59.


#22
theteacha

theteacha

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 507
  • Înscris: 29.06.2011

View PostLovian, on 12th September 2011, 22:56, said:

Sf. Scriptura ne poate călăuzi, ea singură, pe calea mântuirii?


Sf. Scriptura nu ne poate calauzi, ea singura, pe calea mantuirii, atat pentru ca ea n-a fost data omenirii de la inceput, cat si pentru ca, atunci cand a fost data, ea n-a fost singura autoritate in aceasta privinta, ci a avut inaintea ei si apoi odata cu ea Sf. Traditie, in vatra mereu calda a obstii religioase, sau a Bisericii. Cu mult inainte de a incepe Moise sa scrie primele carti ale Vechiului Testament, a existat o evlavie a obstii religioase, chiar mai veche decat aceea a Patriarhilor. Cartile Noului Testament incep sa apara dupa mai bine de zece ani de la intemeierea Bisericii.

Ele apar in sanul acesteia. Si Biserica alege cartile insuflate inca din veacul 1 dupa Hristos. Biserica este autoritatea hotaratoare in aceasta privinta, cum si in talcuirea textului biblic. Ea “este stalpul si temelia adevarului” (I Tim. 3, 15), ea tine “canonul neclintit al adevarului”25 (Sf. Irineu, Contra tuturor ereziilor, 1, 9, 4, Migne, P. G., VII, col. 545 B ). In ea lucreaza Duhul Sfant pentru pastrarea neintinata a adevarului mantuitor. «Unde este Biserica, zice Sf. Irineu, acolo este si Duhul lui Dumnezeu si unde este Duhul lui Dumnezeu, acolo este Biserica si tot harul, iar Duhul este adevarul»26 (Sf. Irineu, op. cit., 3, 24, 1, Migne, P. G., VII, col. 966). Iata de ce Sf. Scriptura nu poate, ea singura, sa ne calauzeasca pe calea mantuirii, ci numai in Biserica, impreuna cu Sfanta Traditie.


__________________________________________________________

DESPRE ORTODOXIE
- Arhim. CLEOPA ILIE -


PREOTUL: Pentru care pricina ai venit dumneata la mine ?

INVATACELUL: Am venit ca sa-mi arati mai deslusit adevarul despre credinta noastra. Si mai intai, ce se intelege prin “ortodoxie”.

PREOTUL: Cuvantul ortodoxie, frate, este de origine greaca, format din orthos si doxa, adica dreapta credinta, inchinare adevarata, soborniceasca, invatatura care se plaseaza in continuitatea directa si neintrerupta a traditiei apostolice, prin intermediul teologiei patristice si neopatristice si care formeaza credinta comuna a Bisericii neimpartite din primul mileniu. Ortodoxia se identifica cu insasi traditia apostolica, asa cum a fost confirmata, interpretata si dezvoltata prin consensul Bisericii Universale. De fapt, didascalia - adica regula de credinta apostolica -, a fost criteriul de baza al Ortodoxiei.
De aceea, orice ruptura in continuitatea traditiei apostolice a fost considerata ca o coruptie sau abandonare a ortodoxiei, care poate sa ia forma fie a unei erezii, fie a unei “confesiuni” separate (Dictionar de teologie ortodoxa, de preot Dr. Ioan Bria, Bucuresti, 1981, p. 272-277).

INVATACELUL: Dar unde se gaseste expusa exact invatatura credintei ortodoxe?

PREOTUL: Scurt, dar cuprinzator, expunerea exacta a credintei ortodoxe se gaseste in Dogmatica sfantului Ioan Damaschin.

INVATACELUL: Dar prin care mijloace s-a mentinut pana in zilele noastre invatatura de credinta ortodoxa exacta si neschimbata?

PREOTUL: Aici, frate, ar fi multe de vorbit, dar asa, cat mai pe scurt, iti voi spune: Sfanta credinta cea dreptmaritoare a Bisericii lui Hristos (Ortodoxia) s-a mentinut neschimbata, de-a lungul veacurilor, prin invatatura Sfintei Scripturi si prin Sfanta Traditie apostolica, prin hotararile celor cinci Sinoade apostolice (vezi Sf. Damaschin, Dogmatica, trad. de Preot Dr. D. Fecioru si Prof. Dr. Olimp Caciula, Bucuresti, 1938, p. 26-27); prin invataturile canoanelor celor sapte Sinoade Ecumenice si ale celor locale, deoarece, dupa invatatura dumnezeiescului parinte Ioan Gura de Aur “Carma Bisericii lui Hristos sunt dumnezeiestile Canoane” (vezi Pidalionul de Neamt, ed. 1844, fila 7); apoi prin Pravilele Bisericesti, asa cum a fost Pravila Mare Bisericeasca indreptarea Legii, 1652, Pravila de la Govora, 1640, Pravila lui Vasile Lupu s.a.

INVATACELUL: Dar ce inseamna Sobor Ecumenic si local si prin ce se deosebesc ele ?

PREOTUL: Sobor Ecumenic se cheama acela la care iau parte patriarhii, mitropolitii, episcopii si alti conducatori spirituali ai Bisericii din toata lumea crestina. Acest Sobor este judecator prea inalt al pricinilor bisericesti, ca cel ce urmeaza Bisericii sobornicesti, adica a toata lumea (vezi Dumnezeiestile Dogme ale Bisericii Ortodoxe, M-rea Neamt, 1816, p. 30; cf. si invatatura de credinta crestina ortodoxa, ed. 1952, p. 167); si iarasi: Sobor Ecumenic este acela la care se vor uni, intr-o singura marturisire a credintei, toti patriarhii si episcopii lumii crestine (vezi Pidalionul de Neamt, ed. 1844, fila 75).

INVATACELUL: Dar Sinodul local ce este si prin ce se deosebeste de cel ecumenic?

PREOTUL: Sinodul local este acela la care iau parte episcopii dintr-o tara sau numai dintr-o parte a lumii crestine. El se deosebeste de cel ecumenic prin faptul ca acesta se poate intruni numai la porunca celor ce conduc tarile, pe cand cel local se intruneste din porunca celui dintii episcop (vezi Dumnezeiestile Dogme, p. 29).

INVATACELUL: Au mai fost si alte mijloace prin care Ortodoxia si-a mentinut unitatea si integritatea ?

PREOTUL: Multe si felurite au fost mijloacele spirituale si administrative prin care Sfanta Ortodoxie si-a pastrat pana in zilele noastre Utilitatea, precum: Constituirea cultului bizantin din secolele VI-VIII, in care locul principal au ocupat Liturghiile bizantine. Acest rit a jucat un rol capital in mentinerea unitatii cultice si spirituale a Ortodoxiei; apoi, sinteza dogmatica facuta de Sfantul Ioan Damaschin (secolul VIII) si mai ales aportul sau teologic in criza iconoclasmului provocata de islamism; contributia teologica a Patriarhului Fotie (820-895) si mai ales enciclica sa din 867, in care acuza de erezie pe papa Nicolae I (858-867); Sinodul din 879-880, care restaureaza pe Fotie si deci reconcilierea cu Biserica Romana (papa Ioan al VIII-lea 872-889); activitatea misionara in Europa centrala a fratilor macedoneni Chiril (+ 869) si Metodie (+ 884), “apostolii slavilor”, trimisi de imparatul bizantin Mihail al III-lea, la cererea printului Rastislav; rezistenta ortodocsilor impotriva Sinoadelor unioniste (Lion 1274 - Ferara - Florenta 1438- 1439), care aveau un caracter antiortodox; Sinodul de la Constantinopol din 1459 sub Ghenadie Scolarul - cel dintai Patriarh dupa caderea Constantinopolului (1453), care a respins unirea de la Florenta, cu toate ca imparatul Ioan al VIII-lea o recunoscuse.

Adaugam innoirea isihasta din secolul XIV, care a condus la formarea adevaratei teologii bizantine. Isihasmul a fost ilustrat de mari teologi si mistici, ca sfintii Maxim Marturisitorul (sec. VII), Simion Noul Teolog (sec. XI), Grigorie Sinaitul (sec. XIV) si Grigorie Palama, Arhiepiscopul Tesalonicului. Doctrina palamita despre distinctia intre esenta lui Dumnezeu ca atare, inaccesibila spiritului creat, si energiile divine necreate, prin care omul se impartaseste direct din viata dumnezeirii - doctrina aprobata de Sinoadele de la Constantinopol din 1341, 1347 si 1351 - constituie o noua precizare patristica a Ortodoxiei. Sub influenta ortodoxiei neopatristice din secolul XIV, care are un caracter defensiv in fata teologiei scolastice latine, se incearca o oarecare disociere a Bisericii de imperiu, deoarece termenii “simfonici” stabiliti de imparatul Justinian (527-565) devenisera prea rigizi. Sinodul de la Constantinopol, din 1484, fixeaza Taina mirungerii ca modalitate de primire a catolicilor la Ortodoxie. Doctrina despre sfintele Taine capata o forma definitiva, mai ales datorita lui Simion al Tesalonicului (sec. XV). Comentariul critic asupra protestantismului, facut de Patriarhul Ieremia al II-lea la raspunsul dat teologilor luterani de la Tubingen (care trimisesera Patriarhului in 1573-1574 “Confesiunea de la Augsburg”); o prezentare a Ortodoxiei, facuta de Patriarhul de mai tarziu al Alexandriei, Mitrofan Kritopoulos (1630-1639), intr-o “Marturisire de credinta” (1625), adresata teologilor protestanti din Helmst.

Lasa prietene cartile scrise de unul si de altul.

Axeaza-te pe Biblie.

Eu iti pot da dovezi din Scripturi care sa demonteze doctrinele religiei pe care tu o sustii ca fiind cea adevarata si anume ortodoxismul.

Aici ma refer la trinitate, suflet nemuritor, rai, iad, cruce, s.a.m.d.

Dar inainte de toate, te las sa cauti prin subiectele discutate pe acest forum sa vad cat de interesat esti ; daca esti :)

#23
Takumi

Takumi

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,203
  • Înscris: 04.07.2011

View PostStokkolm, on 12th September 2011, 22:26, said:

:eek: Ai de mintea mea!! deaia-s ortodocsii atat de tampiti !!!
Bai Takumi, aghioritule, infantilule, habaucule....baaa ... ametitule, bai  natangule ....ba cascatule,  Christos  a inventat crestinismu baaa, nu paisia aghioratu si alti basinosi.. Ah viata mea !!! :ciocan:  Nu-mi vine sa cred ca poti debita prostiile astea.
Pentru astea nu te iert in vecii vecilor, aliluia, amin.

incredibil, si cand te gandesti ca o droaie de ortodocsi si popi gandesc ca tine. Nu, nu,  nu se poate... scrie altcineva sub numele tau. Nu se poate sa fii  prostanac chiar in halul asta.
Sa traiti, am inteles!  Ce am inteles? Ca ti-a amortit neuronu de tot si nu mai poti gandi decat in clisee, prietene drag, daca ai fi fost antena ai fi remarcat ca am explicat de doua randuri de repere.

Cum zicea si ousia, cine a scris Biblia tovarase, Hristos? A picat din cer? Afla ca Biblia a fost altcatuita in sanul primelor comunitati crestine, aka Biserica primara, adica a fost scrisa de oameni, adica intai a fost traditia bisericeasca si apoi scrisu pe hartie. Asta-i una.

Aoleu de viata mea, ca sa priceapa si habotnicia matale cum stau lucrurili facem cahetizare prin analogie, citeste:

In romanica avem legi? Da. Pe langa asta avem si viata efectiva a compatriotilor nostri, viata reala, nu aia din monitoru oficial? Avem.
Putem discuta numai de legile din tarisoara noastra si sa facem ABSTRACTIE de viata reala? Nu.
Deci, "legile" crestine sunt scrise in Biblie, dar avem si o viata efectiva, reala, nu numai cartea cartilor, da? Putem face abstractie de viata oamenilor din Biserica si sa luam in calcul doar Biblia? Nu.
Daca ai fi citit biblia ai fi aflat multe, scrie acolo despre realitatea ultima, Creatia lui Dumnezeu in totalitatea ei, cer, ingeri, alea, alea, dar SI sfaturi despre cum tre sa se comporte, ce ar trebui sa faca un amarat de crestin pentru ca sa nu ramana crestin doar cu numele.
Pricepusi pana aici?

Acuma, daca vine Stokkolm si-mi zice: Sorinache, uite eu am o familie de care ma bucur, beau o bere cand am timp si chef, ma intalnesc cu prietenii si ma bucur de viata,
si eu sa-I raspund:  ba infantilule, habaucule....baaa ... ametitule, bai natangule ....ba cascatule, tu nu stii ca avem legi in MO, tu stii ca alea sunt singurele repere in viata ta, ce importanta are ce faci tu in viata ta CAND AVEM LEGI SI DOAR ALEA CONTEAZA?

Ce vei gandi, asta-i tampit rau, dus cu pluta, si ai perfecta dreptate.

Amu eu ce sa zic de berbeci fixisti ca voi?

Pretene, iti zic: Pocaieste-te ca de nu te trimit in Sahara la post cu popii tai cu tot ca sa-ti vina mintea la cap.  :bandit:

#24
Eugen3

Eugen3

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,686
  • Înscris: 02.02.2011

View PostLovian, on 12th September 2011, 22:56, said:

Sf. Scriptura ne poate călăuzi, ea singură, pe calea mântuirii?


[i]Sf. Scriptura nu ne poate calauzi, ea singura, pe calea mantuirii, atat pentru ca ea n-a fost data omenirii de la inceput, cat si pentru ca, atunci cand a fost data, ea n-a fost singura autoritate in aceasta privinta, ci a avut inaintea ei si apoi odata cu ea Sf. Traditie, in vatra mereu calda a obstii religioase, sau a Bisericii. Cu mult inainte de a incepe Moise sa scrie primele carti ale Vechiului Testament, a existat o evlavie a obstii religioase, chiar mai veche decat aceea a Patriarhilor. Cartile Noului Testament incep sa apara dupa mai bine de zece ani de la intemeierea Bisericii.

Ce te faci atunci când tradiția vine în contradicție cu Scriptura?  Aici este dilema ....

Despre respectarea tradiției Isus a vorbit foarte clar .....

(Marcu 7:7–9) 7 În zadar mi se închină ei, fiindcă îi învață pe oameni doctrine care sunt porunci omenești». 8 Voi respectați cu strictețe tradiția oamenilor, lăsând la o parte porunca lui Dumnezeu“. 9 Apoi le-a mai zis: „Voi dați la o parte cu abilitate porunca lui Dumnezeu ca să vă păstrați tradiția.

(Marcu 7:13) . . .anulați cuvântul lui Dumnezeu prin tradiția voastră, pe care le-ați transmis-o altora. . .

Nu înțelegi că respectați ceva ce Isus a condamnat categoric?

Adevărații creștini își bazează convingerile DOAR PE SCRIPTURĂ, nu pe tradiții omenești!

(Revelația 22:18–19) . . .Dacă cineva adaugă ceva la aceste lucruri, Dumnezeu îi va adăuga plăgile care sunt scrise în acest sul. 19 Și, dacă cineva scoate ceva din cuvintele sulului acestei profeții, Dumnezeu îi va scoate partea de la pomii vieții. . .

#25
Takumi

Takumi

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,203
  • Înscris: 04.07.2011

View PostEugen3, on 13th September 2011, 09:24, said:

Ce te faci atunci când tradiția vine în contradicție cu Scriptura?  Aici este dilema ....
Corect judecat.
Raspuns: respectam Scriptura, fara discutie. Dar tine minte: respectam Scriptura dupa cum intelege si ne invata Biserica Ortodoxa prin parintii ei, nu face fiecare ce vrea de capul lui.
De aia avem printre crestinii nostri atatea "traditii" pagane [indiferent ca sunt simpli crestini, preoti ori episcopi, orice om e supus greselii], pentru ca sunt destui crestini [poate chiar prea multi] care nu se raporteaza permanent la Biblie si la Sfintii Parinti ci gandesc si actioneaza dupa ureche, e un risc asumat, nimic nu e perfect in lumea asta si tot timpul vor exista si devieri de la adevar, indiferent de cult.

Edited by Takumi, 13 September 2011 - 08:30.


#26
Eugen3

Eugen3

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,686
  • Înscris: 02.02.2011

View PostTakumi, on 13th September 2011, 09:30, said:

Corect judecat.
Raspuns: respectam Scriptura, fara discutie. Dar tine minte: respectam Scriptura dupa cum intelege si ne invata Biserica Ortodoxa prin parintii ei, nu face fiecare ce vrea de capul lui.
De aia avem printre crestinii nostri atatea "traditii" pagane [indiferent ca sunt simpli crestini, preoti ori episcopi, orice om e supus greselii], pentru ca sunt destui crestini [poate chiar prea multi] care nu se raporteaza permanent la Biblie si la Sfintii Parinti ci gandesc si actioneaza dupa ureche, e un risc asumat, nimic nu e perfect in lumea asta si tot timpul vor exista si devieri de la adevar, indiferent de cult.

Primii creștini, apostolii, au avertizat cu privire la faptul că, după moartea lor, se vor ridica unii care vor începe să-i învețe pe discipolii lui Isus lucruri denaturate ...

(Faptele 20:29–30) . . .Știu că după plecarea mea vor intra printre voi lupi asupritori, care nu vor trata turma cu tandrețe, 30 și că se vor ridica bărbați chiar dintre voi care vor vorbi lucruri denaturate ca să-i tragă pe discipoli după ei.

(2 Petru 2:1–2) . . .Totuși, în mijlocul poporului au fost și profeți falși, așa cum și în mijlocul vostru vor fi învățători falși. Aceștia vor introduce pe furiș secte distrugătoare și îl vor renega chiar pe proprietarul care i-a cumpărat, aducând asupra lor înșiși o distrugere grabnică. 2 Și mulți vor urma faptele conduitei lor libertine, iar din cauza lor, calea adevărului va fi vorbită de rău.

După moartea apostolilor, a apărut apostazia, sau îndepărtarea de la închinarea adevărată.  Unii s-au răzvrătit și au abandonat învățăturile predate de Isus Cristos, învățându-i pe alții "tradiții" sau filozofii omenești ....

#27
Stokkolm

Stokkolm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,369
  • Înscris: 05.04.2008

View PostTakumi, on 13th September 2011, 09:22, said:

Sa traiti, am inteles!  Ce am inteles? Ca ti-a amortit neuronu de tot si nu mai poti gandi decat in clisee, prietene drag, daca ai fi fost antena ai fi remarcat ca am explicat de doua randuri de repere.

Cum zicea si ousia, cine a scris Biblia tovarase, Hristos? A picat din cer? Afla ca Biblia a fost altcatuita in sanul primelor comunitati crestine, aka Biserica primara, adica a fost scrisa de oameni, adica intai a fost traditia bisericeasca si apoi scrisu pe hartie. Asta-i una.

Aoleu de viata mea, ca sa priceapa si habotnicia matale cum stau lucrurili facem cahetizare prin analogie, citeste:

In romanica avem legi? Da. Pe langa asta avem si viata efectiva a compatriotilor nostri, viata reala, nu aia din monitoru oficial? Avem.
Putem discuta numai de legile din tarisoara noastra si sa facem ABSTRACTIE de viata reala? Nu.
Deci, "legile" crestine sunt scrise in Biblie, dar avem si o viata efectiva, reala, nu numai cartea cartilor, da? Putem face abstractie de viata oamenilor din Biserica si sa luam in calcul doar Biblia? Nu.
Daca ai fi citit biblia ai fi aflat multe, scrie acolo despre realitatea ultima, Creatia lui Dumnezeu in totalitatea ei, cer, ingeri, alea, alea, dar SI sfaturi despre cum tre sa se comporte, ce ar trebui sa faca un amarat de crestin pentru ca sa nu ramana crestin doar cu numele.
Pricepusi pana aici?

Acuma, daca vine Stokkolm si-mi zice: Sorinache, uite eu am o familie de care ma bucur, beau o bere cand am timp si chef, ma intalnesc cu prietenii si ma bucur de viata,
si eu sa-I raspund:  ba infantilule, habaucule....baaa ... ametitule, bai natangule ....ba cascatule, tu nu stii ca avem legi in MO, tu stii ca alea sunt singurele repere in viata ta, ce importanta are ce faci tu in viata ta CAND AVEM LEGI SI DOAR ALEA CONTEAZA?

Ce vei gandi, asta-i tampit rau, dus cu pluta, si ai perfecta dreptate.

Amu eu ce sa zic de berbeci fixisti ca voi?

Pretene, iti zic: Pocaieste-te ca de nu te trimit in Sahara la post cu popii tai cu tot ca sa-ti vina mintea la cap.  :bandit:
Bine Sorinache, fiule, fie cum spune cascatosenia ta!! Amin.

#28
Takumi

Takumi

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,203
  • Înscris: 04.07.2011
Sfantul  Serafim de Sarov:

-Domnul mi-a aratat spuse marele Staret (batran), ca in copilarie ati avut o puternica dorinta de a cunoaste scopul vietii crestine, si ca ati intrebat, mereu, multe persoane duhovnicesti despre acesta.

-Trebuie sa recunosc ca de la varsta de 12 ani acest gand m-a macinat continuu. De fapt, am intrebat multi preoti despre el, dar raspunsurile lor nu m-au satisfacut. Acest lucru nu avea de unde sa fie stiut de batran.
Dar nimeni, continua Sfantul Serafim, nu v-a dat un raspuns potrivit. Vi s-a spus: "Mergi la biserica, roaga-te lui Dumnezeu, pazeste poruncile Domnului, fa fapte bune – acesta este scopul vietii crestine". Unii au fost chiar indignati de faptul ca va macina o asemenea curiozitate profana si v-au spus: "Nu cerceta lucruri care te depasesc". Dar nu v-au explicat asa cum ar fi trebuit. Acum umilul Serafim va va explica care este cu adevarat acest scop.

Rugaciunea, postul, privegherea si toate celelalte practici crestine, nu constituie scopul vietii noastre crestine.
Desi este adevarat ca ele slujesc ca mijloace indispensabile in atingerea acestui tel, adevaratul scop al vietii crestine consta in dobandirea Duhului Sfant al lui Dumnezeu.
Cat despre rugaciune, post, priveghere, pomeni si toate faptele bune savarsite de dragul lui Hristos, sunt doar mijloace spre a dobandi Duhul Sfant. Tineti minte vorbele mele, numai faptele bune savarsite din dragoste pentru Hristos ne aduc roadele Duhului Sfant. Tot ce nu este savarsit din dragoste pentru Hristos, chiar daca ar fi ceva bun, nu aduce nici rasplata in viata viitoare, nici harul Domnului in viata aceasta. De aceea Domnul nostru Iisus Hristos a zis: "Cel ce nu aduna cu Mine risipeste" (Luca 11:23).
Nu ca o fapta buna ar putea fi numita altfel decat agoniseala, caci chiar daca o fapta nu este facuta pentru Hristos, este totusi socotita buna. Scriptura spune: "In orice neam cel care se teme de Dumnezeu si face ce este drept este primit la El" (Fapte 10:35).

#29
stoica_inst

stoica_inst

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 117
  • Înscris: 15.08.2011

View PostTakumi, on 13th September 2011, 16:36, said:

Apreciez ca fiind  pozitiva o discutie legata de ortodoxie si izvoarele sale: Scrierile Sfintilor Parinti!

Cred ca avem nevoie mai mult ca oricand de cugetari inalte in ziua de azi. Poate a venit timpul sa ne intoarcem la radacini.

Am observat si pe acest forum cateva categorii de oameni:

Categoria I).  Neo-protestantii care cer mereu versetul sau pasajul din Biblie, oameni care despica versetele in patru in incercarea de a intelege Absolutul in mod rational, fara traire mistica.

Categoria II). Ateii care cer demonstratia stiintifica a lui Dumnezeu si a minunilor si despica firul in patru de parca Dumnezeu poate fi delimitat sau descris de om. Credinta prin definitie nu este rationala, nu e stiinta, e credinta.

Categoria III). Evrei pitici care se screm sa dovedeasca ca Iisus nu a fost sau daca ar fi fost era doar un simplu rabin.
Interesant cum omul asta a schimbat totusi intreaga planeta si rezista de 2 000 de ani. Care om simplu mai are la activ asa ceva? Cum arata omenirea astazi fara Iisus? Ne putem imagina?
Desigur ca au fost si abuzuri si lucruri intelese gresit, dar Iisus a facut in genere oamenii mai buni, predicand iubirea si iertarea.

Categoria IV). Yoghini, buddisti pasnici ce nu intra in polemica cu userii celorlalte forme de spiritualitate, dar sunt in numar redus.

Categoria V). Unii (am spus unii, nu toti) ortodocsi sau catolici care insulta, injura si jignesc cand raman fara argumente, neavand o pregatire  teologica temeinica.
Poate ca astia sunt cei mai periculosi. Nu stiu.

Gasesc asfel foarte util un topic de discutii pe marginea literaturii patristice de la care avem de invatat cu totii.
v-ati inhamat la ceva frumos dar si destul de greu si complex. presupune mult studiu . Mult succes !

Felicitari pentru topic!

#30
kyrre

kyrre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,960
  • Înscris: 27.05.2010
Putem sa avem si noi pe forum un topic in sectiunea ortodoxa fara sa va bagati toti "luminatii" in seama? Nu de alta dar topicul este despre credinta ortodoxa nu despre aberatiile voatre. Mi-as dori ca atunci cand deschid acest topic sa citesc doar despre ortodoxism. Daca aveti ceva de comentat puteti deschide un topic separat pe aria voastra de actiune. Sau daca e foarte greu as putea chiar sa fac eu acest efort.
Multumesc frumos.

#31
genius

genius

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,514
  • Înscris: 23.11.2004

View PostTakumi, on 13th September 2011, 09:30, said:

Corect judecat.
Raspuns: respectam Scriptura, fara discutie. Dar tine minte: respectam Scriptura dupa cum intelege si ne invata Biserica Ortodoxa prin parintii ei, nu face fiecare ce vrea de capul lui.
Și de ce , mă rog , capul "părinților" este mai ok decât capul meu ???

#32
kruger

kruger

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,927
  • Înscris: 04.02.2006

View Postgenius, on 14th September 2011, 09:34, said:

Și de ce , mă rog , capul "părinților" este mai ok decât capul meu ???

Pentru ca "parintii" au pupat mai multe cadavre decat tine ... cadavrele alea (spun niste surse ortodoxe "sigure" ) secreta un fel de puroi "sfant", care se mai numeste mir si deci, dupa ce pupi  mai multe cadavre pline de mir, incepi sa gandesti mai bine, ca se urca miru' la cap . Cand te uiti apoi in Biblie, chiar si cel mai categoric NU de acolo incepe sa para mai flexibil...sau chiar pe dos, incepe sa semene cu DA.

Edited by kruger, 14 September 2011 - 08:41.


#33
Takumi

Takumi

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,203
  • Înscris: 04.07.2011

View Postgenius, on 14th September 2011, 09:34, said:

Și de ce , mă rog , capul "părinților" este mai ok decât capul meu ???
Scurt, tot vezi zilele astea pe la televizor ce blocuri isi fac americanii in locul turnurilor gemene.
Cineva ca tine nu ar apela la "capul" unor specialisti ci ar incerca sa le construiasca singur, ar considera ca are "capul" ok si n-are nevoie de nimeni.
Un om normal apeleaza la experienta "parintilor" inginerilor pentru ca sa nu mai piarda timpul experimentand, si se foloseste de "capul" altora sa iasa treaba buna.
La fel si cand vine vorba de "capul" parintilor vs "capul" credinsciosului de rand, unele capete sunt mai ok decat altele, asta este explicatia.
De aia.

Kruger….vira de aici cu zoaiele tale. S-au umplut celelalte topicuri?

stoica_inst,

Quote

Cred ca avem nevoie mai mult ca oricand de cugetari inalte in ziua de azi. Poate a venit timpul sa ne intoarcem la radacini.


Good point !
Sunt constient ca valoarea mea tinde spre zero, oricine altcineva si-ar fi structurat mai bine topicul, sunt sigur, dar nu despre asta e vorba, nu conteaza cine isi aduce aportul  la  acesta "baza de date", important [cred eu] e sa conturam o privire de ansamblu asupra intregului.

Pentru ca:
"Biserica lui Hristos, fratii mei, nu e nicicum o societate filosofica in care oamenii se intrec in cele ale mintii, incercand a afla raspuns la intrebarea daca exista sau nu Dumnezeu. Biserica lui Hristos este familia lui Dumnezeu, care pastreaza vechea marturie si o adauga pe cea noua - o marturie nu despre faptul daca este Dumnezeu, aceasta se intelege de la sine, ci despre faptul ca Dumnezeu S-a aratat lumii in trup, in chipul Domnului Iisus Hristos. Acea familie a crescut intr-atat de-a lungul a doua mii de ani, incat intrece in numar cele mai mari imparatii ale lumii. Biserica nu e filosofie, Biserica e marturie: marturia vie a oamenilor vii. Multe milioane de martori au trait inainte de noi; ei si acum viaza in cealalta lume. Multe milioane traiesc acum impreuna cu noi. Si ei vor vietui dupa moarte in lumea cealalta. Multe milioane vor trai si dupa noi. Si ei vor fi in lumea duhovniceasca impreuna cu noi si cu toti ceilalti martori ai lui Hristos, de la inceputul si pana la sfarsitul vremii."
Sfantul Nicolae Velimirovici

"Mantuitorul si Apostolii si, prin ei, Parintii Bisericii din vremea de aur a ecumenicitatii, ne-au dat tot ce ne era de trebuinta, ca sa ne putem orienta in toate problemele, care se pun astazi omenirii pentru buna ei vietuire si mantuire. Dovada "Marturisirile de credinta", care au aparut in sanul Bisericii ortodoxe si care, pe baza scripturilor si a hotararilor soboarelor, ne-au dat toate temeiurile de credinta, nadejde si dragoste cu care sa ne indumnezeim viata de aici si sa o castigam pe cea de dincolo."

"Caci ortodoxia, in primul rand, aceasta insemneaza : transpunerea lumii in imparatia de har a sfinteniei, in bucuria si nadejdea invierii. Aceasta mai mult decat amestecul ei in valmasagul lumii, pe care, pe aceasta cale, ar urma sa o faca mai fericita, mai buna si mai pura, utilizand retete si procedee ale lumii. Menirea Bisericii este insa sa sfinteasca aceasta lume. Si aceasta nu o poate face decat prin propriile ei mijloace, care sunt mijloacele harului. Caile care duc la aceasta tinta sunt cele ale credintei, nadejdii si dragostei. Celelalte sunt ale lumii acesteia. Pe acestea le pot folosi cu deplin drept toti ceilalti care nu sunt ei insisi vase alese ale harului : oamenii de stat, inteleptii, laicii. Caile sfinteniei sunlt singurele cai ale Bisericii. Biserica lui Hristos nu este din lumea aceasta si nici tintele ei nu sunt ale lumii acesteia.
Prof. Ioan Gh. Savin

Un forum isi are limitele sale, totusi, daca vreun crestin ortodox are vreo nedumerire, vreo indoiala  [toti avem]  cu privire la credinta lui, eu zic ca e folositor sa gasesca adunate aici raspunsuri la nelamuririle sale.

Mai ales ca nu sunt orice fel de raspunsuri ci: ortodoxie adevarata si izvoarele sale: Scrierile Sfintilor Parinti!

#34
kruger

kruger

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,927
  • Înscris: 04.02.2006

View PostTakumi, on 14th September 2011, 10:25, said:

"Caci ortodoxia, in primul rand, aceasta insemneaza : transpunerea lumii in imparatia de har a sfinteniei, in bucuria si nadejdea invierii.

Sfintenie? Uita-te in VT, sa vezi ca oricine se atingea de un cadavru, chiar si fara intentie, se intina. Voi va calcati in picioare sa pupati cadavre .... si apoi predicati despre sfintenie?

Niciun "vira" de aici, ca nu sunt "zoaiele" mele, sunt ale voastre, voi le venerati si vreti sa ramaneti necriticati? Not on my watch.

#35
Takumi

Takumi

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,203
  • Înscris: 04.07.2011
Bine, stai sa ma documentez putin despre "cultul mortilor" si despre sfinti/sfintenie si-ti explic mintenas.
Nu neaparat sa fii tu de acord, sa vedem cum e treaba in ortodoxie.

#36
stoica_inst

stoica_inst

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 117
  • Înscris: 15.08.2011

View Postkruger, on 14th September 2011, 10:37, said:

Sfintenie? Uita-te in VT, sa vezi ......................
Ce sa vezi in VT omule ? numai crime poruncite de Dumnezeu? ce sa fie cu toate aceste lapidari ?

Scrierile Sfintilor Parinti care vorbesc numai de iertare si iubire sunt superioare VT.

Literatura patristica e mult mai inalta decat VT.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate