Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Conditii garantii in Romania, membra UE

- - - - -
  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1
Intel

Intel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,988
  • Înscris: 28.11.2001
Pe scurt, ca sa nu intram in amanunte: poate avea in Romania un produs garantie 1 an? In conditiile in care in UE garantia e de 2 ani? Si cu asta am spus tot. Adica chit ca tu importi de la chinezi, americani, vaporeni sau de unde oi mai importa, tu fiind intr-o tara membru UE unde garantia orcarui produs este de 2 ani, sa acorzi 2 ani garantie.

Acestea fiind spuse, cum pot merge la dumping o gramada de firme si firme destul de mari care vand diverse? (si daca vreti avem o gramada de exemple sau la un simplu search pe goagal gasim destule firme care vand de exemplu laptopuri cu 1 an garantie).
Mentionez ca vorbim NUMAI de produse noi si este vorba despre vanzarea catre persoane fizice nu firme catre firme intre care poate exista un contrat care sa stipuleze altceva.
Cam toti astia daca ii intrebi, o sa-ti spuna ca producatorul ofera o garantie de 1 an ca sunt importate din America sau sunt produse in America sau de nu stiu unde, unde garantia este de 1 an.
Adica astia n-au primit niciun control de la ANPC pe cap sa se potoleasca?

Daca e cineva care are alta parere, il rog sa imi spuna dar cu articolul din lege.
Multumesc!

Edit
Completare/precizari:
Eu vb NUMAI despre prosuse noi la care se acorda garantie dar la care se acorda garantie doar de 1 an pe motiv ca sunt aduse/produse in afara UE si bineinteles ca importatorul le ia cu 1 an garantie. Si lui i se pare normal ca mai departe sa le vanda clientului final, persoana fizica, tot cu 1 an garantie in conditiile in care el le vinde in Romania, membra UE, unde garantia este de 2 ani.

Edited by Intel, 09 September 2011 - 10:16.


#2
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,071
  • Înscris: 07.07.2006
Vorbim de Legea nr. 449/2003, republicata in 2008, privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora http://www.dreptonli..._produselor.php

Garantia obligatorie de 2 ani e garantia pentru conformitate, adica, daca ai livrat un produs neconform, clientul poate reclama timp de 2 ani. In primele 6 luni se prezuma ca neconformitatea dateaza de la momentul livrarii, dupa aia, tre sa dovedesti. Partea proasta e ca e o formulare ambigua, "lipsa de conformitate apare in termen de 2 ani". De fapt, lipsa de conformitate tre sa fi existat la momentul livrarii (Art. 9 Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul cand au fost livrate produsele.), si sa fie constatata in termen de 2 ani. Adica, ai zis ca laptopul are hard de 250 GB si de fapt are de 200 GB - asta e o neconformitate.

Garantia comerciala e cit vrea vinzatorul, si e pur si simplu un instrument de marketing. Nu ai cumpara un laptop cu garantie comerciala 1 zi, corect? Si ai cumpara mai degraba unul cu garantie 3 ani, decit unul cu garantie 1 an. Garantia comerciala devine obligatorie in momentul in care e facuta publica, e ca un contract: l-ai asumat, tre sa il respecti. Are si aia niste reglementari, le vezi in art 20 si 21.

E absolut normal sa vinzi produsele cu garantia data de producator, asta daca nu stai asa bine financiar incit sa iti asumi un termen mai mare.

Chestiile de mai sus le-am inteles si eu dupa sapaturi pe google, prin comentarii avocatesti si jurisprudenta, dupa ce am avut o problema similara cu niste piese auto.

Edited by abancor, 09 September 2011 - 11:43.


#3
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,980
  • Înscris: 24.02.2006

View PostIntel, on 9th September 2011, 11:13, said:

.....
Acestea fiind spuse, cum pot merge la dumping o gramada de firme si firme destul de mari care vand diverse? (si daca vreti avem o gramada de exemple sau la un simplu search pe goagal gasim destule firme care vand de exemplu laptopuri cu 1 an garantie)....

ce legatura are dumping-ul cu problemele privind garantia pe care le semnalezi?

#4
Intel

Intel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,988
  • Înscris: 28.11.2001
M-am lamurit pe alt forum ca e asa cum zic eu, ei pot da garantie de 1 luna, daca e sa ai probleme o sa rezolve pt ca ei stiu ca sunt neconformi cu legislatia romana cand acorda 1 an garantie

Uite aici (nu fac reclama la celalalt forum)
http://forum.compute...ie-24-luni.html

Da, era o expresie gresita.
Mai pe romaneste, la plesneala.

Edited by Intel, 09 September 2011 - 12:11.


#5
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,071
  • Înscris: 07.07.2006
Sint foarte conformi, am explicat mai sus diferenta dintre garantia de conformitate, care e de 2 ani, si e implicita, ceruta de lege, si cea comerciala, care e cea facuta publica de vinzator, in exemplul tau - 1 an. Foarte rau ca te-ai lamurit pe acel forum, unde scriu 3 - 4 insi parerea lor, si nu cauti un loc unde scrie un avocat. mai mult, am gasit, dupa cum ti-am zis, si hotariri judecatoresti care confirma ce am inteles eu. Pe scurt - legea obliga producatorii sa fabrice produse conforme cu specificatiile, si da consumatorilor dreptul la 2 ani sa constate o neconformitate, dar legea nu obliga (ar fi si aiurea) pe nimeni sa fabrice produse care sa nu se strice 2 ani.

#6
Intel

Intel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,988
  • Înscris: 28.11.2001
Dar cine a zis ca obiga cineva pe altcineva sa fabrice un produs care sa nu se strice X ani?
Atunci cand are de la producator garantie 2 ani si ti se da si tie 2 ani inseamna ca a fost obligat sa produca ceva care nu se strica 2 ani?

Sau mai bine zis, termenul de garantie este dat in functie de cat cred ei ca e perioada in care nu se strica?

Pe romaneste, tradus, lipsa conformitatii inseamna ca el e defect, nu mai functioneaza in parametri.
In legea aia iti spune ca:
art 9 - chiar daca la vanzare se constata ca produsul este defect, vanzatorul trebuie sa rezolve totul pe cheltuiala lui (incusiv taxe postale) , art 12
art 10, 11, 12 - cand se defecteaza, vanzatorul trebuie sa ti-l repare si sa ti-l aduca la parametri normali de functionare fara niciun cost din partea ta; daca nu se poate repara trebuie sa ti-l schimbe si ce mai zice acolo
art 13 - iti spuen care sunt variantele in care nu se poate repara
si asa mai departe
mai mult, art 18 iti spune ca, daca defectul apare la max 6 luni de la vazare se presupune ca a existat de la vanzare (mai pe romaneste........nu se accepta ca un produs sa se defecteze in max 6 luni si se considera ca asa era fabricat, defect)

Art 16 iti spune clar ca raspunderea vanzatorului, conform art 9-14 (si anume ca e obligat vanzatorul sa ti-l aduca inapoi in conformitate fara niciun cost suplimentar, sau sa-ti dea banii inapoi si tot ce am vb mai sus), este angajata daca lipsa de conformitate (adica daca produsul se defecteaza) intr-un termen de 2 ani de la livrarea produsului. Si atat.

Mai mult, art 5, iti spune ce inseamna conformitate.....


Sau altfel:
cumpar un laptop care atunci cand il cumpar este in conformitate si functioneaza ok.
Peste 1 an si 2 luni, se defecteaza nu mai este conform (nu se mai incadreaza in art 5 din legea asta).
Conform art 16, trebuie sa mi se aduca inapoi in conformitate fiind in termenul de maxim 2 ani de la vanzare.

In legea asta si in nicio alta lege nu scrie ca daca se importa cu 1 an garantie trebuie sa mi-l vanda mie tot cu un an garantie.
Repet, suntem intr-un stat UE unde garantia este de 2 ani. PUNCT.

Ai fost de ex in Germania? Sau unde mai vrei tu in UE
Daca imi gasesti un laptop nou in magazin cu 1 an garantie (acelasi model pe care il gasesti aici cu 1 an garantie), il mananc.

D-aia suntem in UE numai cu numele ;)

Edited by Intel, 09 September 2011 - 16:27.


#7
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,774
  • Înscris: 25.01.2007
Astazi am primit un monitor nou, in locul celui stricat. Cel vechi mai avea 7 zile garantie. Cel nou preia aceasta garantie, sau trebuia sa beneficieze de o garantie noua?

#8
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,980
  • Înscris: 24.02.2006
din ce stiu eu, beneficiaza de un nou termen de garantie

#9
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,071
  • Înscris: 07.07.2006
Cel nou are garantie noua.

Intel, asa am interpretat si eu, anume defectiunea drept o lipsa de conformitate, dar opinia avocatului m-a facut sa inteleg altceva. Am sapat si pe net, sa inteleg, si peste tot am gasit aceeasi interpretare, anume diferenta intre garantia de conformitate (care e legala, de 2 ani, si nici macar nu trebuie mentionata undeva) si cea comerciala, care poate fi oricit, si trebuie mentionata (respectiv 1 an in cazul mentionat de tine). Am gasit pe net inclusiv o speta de anulare a unui proces verbal de amenda, prin care ANPC a amendat un comerciant care vindea laptopuri cu garantie de 1 an (de unde se vede ca ANPC a interpretat aiurea legea). Amenda a fost strict pentru garantia declarata la comercializare, nu pt refuzul reparararii sau inlocuirii dupa un anumit termen. Deci, publicitatea unei anume durate de garantie, mai mica de doi ani, nu e ilegala, iar cea de conformitate nu trebuie afisata, e implicit 2 ani.

Am fost in Germania, si prin alte parti din UE, dar nu ma uit dupa laptopuri. Am cautat pe site-ul saturn.de, dar n-am gasit info referitoare la garantie, in schimb pe panasonic.co.uk sau canon.co.uk garantia afisata la mai toate produsele e de un an. UK fiind in UE.

Da, daca legea ar obliga o garantie minima de 2 ani, asta se traduce prin obligativitatea de a face produse care sa nu se strice 2 ani, cum altfel?

#10
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,774
  • Înscris: 25.01.2007
si cam ce lege ar prevede ca garantia produsului schimbat reincepe de la capat?

#11
Intel

Intel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,988
  • Înscris: 28.11.2001
@abancor
Tu incerci sa te ascuzi dupa cuvinte sau mai bine zis avocatul ala te-a facut sa crezi atceva decat ceea ce este evident.
Sa recitim impreuna art 11 alin 1 din legea de mai sus:
In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, inlocuirea sau repararea produsului
Deci daca nu mai este conformitate/lipseste conforimitatea se impune o masura reparatorie. Cand se repara ceva? Atunci cand este defect. Deci lipsa conformitate inseamna ca este defect. Cum ar putea ca un produs sa nu mai fie conform (si iti spune aceeasi lege ce inseamna conform) fara a fi defect?
Legea de mai jos iti spune: da, ai termen de de ani sa reclami ca nu e conform. Dar tu te-ai oprit aici intr-un post mai sus. Nu ai continuat sa spui ca aceeasi lege il obliga pe vanzator ca in astia 2 ani sa ti-l aduca inapoi in conformitate pe banii lui (ceea ce de fapt e si principiul garantiei).
Deci avocatul sa nu mai incerce sa gaseasca virgule de care sa se ia ca de data asta nu tine.
In fond si la urma urmei, la o adica ANPCul imi va da tot timpul dreptate si asta e tot ce conteaza.
Dar f putini ajung la ANPC pt ca vanzatorul de fapt stie ca nu e in regula cand da 1 an.

Repet (ca acum am recitit cu atentie postul tau, nr 2 in care spui "Garantia obligatorie de 2 ani e garantia pentru conformitate, adica, daca ai livrat un produs neconform, clientul poate reclama timp de 2 ani.")
De aici se intelege ca am timp 2 ani sa reclam ca produsul a fost livrat neconform (asa zici). Dar daca te uiti in lege, (si citeste cu atentie art 16 cuvant cu cuvant "Raspunderea vanzatorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului") zice ca neconformitatea poate aparea oricand deci si de ex la 1 an si 3 luni de la livrare si eu am timp pana la 2 ani de la livrare sa o reclam.
In plus, ai o perceptie gresita fata de neconformitate si imi dau seama din exemplul cu hardul de 200GB fata de 250GB
Repet: iti spune legea ce inseamna neconformitate. Da, ce ai spus tu este o neconformitate (ce ti-a livrat fara de ce ti-a prezentat ca are) si gasesti la litera a din art 5.
Dar neconformitate e si atunci cand laptopul nu se mai deschide/nu se mai vede nimic pe display (ne spune litera d din acelasi alticol 5). Deci laptopul respectiv este conform, potrivit art5 lit d atunci cand prezinta parametri de calitate si performanta normali. Dar atunci cand nu se mai vede nimic pe display sau nu se mai deschide.....nu poti sa spui ca mai are performanta si calitatea normala. Deci nu mai e conform.
Asa ca ne ducem la articolul de mai jos in care ne spune ca atunci cand nu mai este conform, vanzatorul este obligat sa-l aduca inapoi in conformitate pe cheltuiala lui. Si asta cica trebuie sa o faca pana la 2 ani de la livrarea produsului (asta ne spune art 16).

Edited by Intel, 10 September 2011 - 21:03.


#12
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,071
  • Înscris: 07.07.2006
Pina sa ajungi la reparatie, tu ai zis ca ANPC ar trebui sa amendeze faptul ca garantia e de un an. Eu am explicat ca acea garantie de un an nu e totuna cu cea obligatorie, de 2 ani, care e implicita, nu trebuie afisata nicaieri, si ca nu se poate da amenda doar pt ca afisezi ca garantia e de un an, ca dovada ca ANPC a si pierdut un proces in care amendase o firma pentru ca vindea cu garantie de un an http://www.euroavoca...ea_nr__449_2003

Mai departe, daca ai o problema cu laptopul si ajungi sa reclami ca e defect, mie mi se pare ambigua toata treaba, asa ca, momentan nu ne putem baza decit pe interpretarea data de juristi si de tribunale. Fix propozitia cu "apare in termen de 2 ani" am incriminat-o si eu ca ambigua. Ramine sa gasim pe cineva care a avut un asemenea caz.

#13
cristi_6303

cristi_6303

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 2,101
  • Înscris: 30.07.2010
nokia pe care o credeam o companie serioasa nu are bani sa imi inlocuiasca un 6303 classic
a fost in service de nu mai exista loc pe garantie de o alta interventie
am dat actele scanate si factura la nokia romania
sa vedem ce putem face
primesc raspuns dupa 3 zile ,telefonul nu face obiectul inlocuirii
adica un telefon care intr un an a vazut service ul de 4 ori
a stat aprox o luna pe drumuri
persista in acelasi defect : problema casca
nu este de inlocuit !
am zis sa nu ma mai stresez sa dau mail la anpc bucuresti ca la craiova am dat si s au dus peste aia la vodafone
nu e vina dealer ului vodafone ci a lu nokia e produsul lor

#14
Florinbv

Florinbv

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,800
  • Înscris: 28.05.2006
Ai sa razi... dar responsabilitatea inlocuirii telefonului ii revine vanzatorului ;)

View PostFlorinbv, on 15th February 2011, 00:45, said:

Fuga din nou la garantie cu el si daca iar sunt probleme tot asa. Ce te intereseaza pe tine:

Inlocuirea produselor
Daca produsele de folosinta indelungata defectate in termenul de garantie nu pot fi reparate sau când durata de nefunctionare din cauza deficientelor aparute în termenul de garantie depaseste 10% din termenul de garantie, la cererea consumatorului, vor fi înlocuite de vânzator sau acesta va restitui consumatorului contravaloarea actualizata a produsului in cauza, daca nu mai detine produse de acelasi fel.
Produsele de folosinta îndelungata care înlocuiesc produsele defecte în cadrul termenului de garantie vor beneficia de un nou termen de garantie, care curge de la data preschimbarii produsului.
Daca vanzatorul nu inlocuieste, la cererea consumatorului, produsele de folosinta indelungata defectate in termenul de garantie care nu pot fi reparate sau când durata de nefunctionare din cauza deficientelor aparute în termenul de garantie depaseste 10% din termenul de garantie, consumatorul-cumparator poate apela la justitie pentru obligarea vanzatorului la inlocuirea lucrului si, eventual, plata de daune-interese in cazul in care cumparatorului i-a fost cauzat un prejudiciu prin neinlocuirea la timp a bunului defectat. Solutia desfiintarii contractului ramane posibila si in aceasta ipoteza.

Restituirea contravalorii actualizate
Restituirea contravalorii actualizate a produsului se va face la cererea consumatorului si în cazul unor defectiuni repetate (cel putin trei defecte în prima jumatate a perioadei de garantie) sau în cazul defectarii produsului care a fost deja înlocuit. Valoarea actualizata a produsului se va calcula in functie de indicele de inflatie stabilit de Institutul National de Statistica, insa ea nu va putea fi mai mica decat pretul produsului pe care agentul economic obligat la restituire il percepe, la momentul restituirii, pentru aceleasi produse.
Chiar daca produsul de folosinta indelungata este in perioada de garantie, producatorul si vânzatorul nu vor putea fi obligati sa respecte clauzele garantiei, daca defectarea s-a produs din cauza nerespectarii de catre consumator a instructiunilor de instalare, punere în functiune, utilizare, întretinere, manipulare, transport si depozitare, cuprinse în documentatia care însoteste produsul.
In situatia in care vanzatorul refuza, la cererea cumparatorului, restituirea contravalorii actualizate a produsului în cazul unor defectiuni repetate (cel putin trei defecte în prima jumatate a perioadei de garantie) sau în cazul defectarii produsului care a fost deja înlocuit, consumatorul-cumparator are deschisa posibilitatea de a se adresa justitiei pentru obligarea vanzatorului la plata pretului actualizat al produsului si a do-banzii calculate in functie de dobanda de referinta stabilita de Banca Nationala a Romaniei.

Sursa


#15
angelz

angelz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,844
  • Înscris: 01.12.2003
@Florinbv  Articolul este vechi , conditiile de garantie s-au modificat.Vezi Legea nr. 449/2003, republicata 2008.

http://www.anpc.ro/a.....din 2003.html

#16
geutz

geutz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 692
  • Înscris: 14.04.2007

View Postangelz, on 14th September 2011, 13:16, said:

@Florinbv  Articolul este vechi , conditiile de garantie s-au modificat.Vezi Legea nr. 449/2003, republicata 2008.

http://www.anpc.ro/a.....din 2003.html


O intrebare: cum sa interpretez Articolul 12 din legea aia (a dracu ea de exprimare ambiguua din toate legile romanesti), in cazul unui produs comandat online?

Art.12 said:

Noțiunea fără plată, prevăzută la art. 10 și 11, se referă la toate costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile poștale, de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare, manoperă, materiale utilizate și ambalare.

Mai concret, partea referitoare la costurile de transport. Sunt 2 interpretari:

1. Include si transportul produsului de la client la vanzator si inapoi. Clientul nu plateste nimic.

2. Include numai eventualul cost al transportului de la vanzator la service/furnizor si inapoi. Clientul plateste transportul produsului defect pana la vanzator si inapoi.

#17
geutz

geutz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 692
  • Înscris: 14.04.2007

View Postgeutz, on 15th September 2011, 00:13, said:

O intrebare: cum sa interpretez Articolul 12 din legea aia (a dracu ea de exprimare ambiguua din toate legile romanesti), in cazul unui produs comandat online?



Mai concret, partea referitoare la costurile de transport. Sunt 2 interpretari:

1. Include si transportul produsului de la client la vanzator si inapoi. Clientul nu plateste nimic.

2. Include numai eventualul cost al transportului de la vanzator la service/furnizor si inapoi. Clientul plateste transportul produsului defect pana la vanzator si inapoi.

Am intrebat si la ANPC; ei spun ca

ANPC said:

costurile transmiterii tur/retur a produsului, prin posta sau curierat, se suporta de vanzator

Attached File  Raspuns_ANPC.jpg   167.84K   63 downloads

Edited by geutz, 30 September 2011 - 21:41.


#18
doggystyle

doggystyle

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 169
  • Înscris: 09.08.2005
Salut,

Eu am o problema cu un magazin online care nu vrea sa-mi repare un laptop. Ei spun ca nu este lipsa de conformitate desi laptopul nici nu se mai deschide.Mai jos este raspunsul lor. Voi face o reclamatie la ANPC si va voi tine la curent.

"
Salut,
Numele meu este xx si pe data de 07.10.2011 am achizitionat un laptop HP 620 de la magazinul dumneavoastra. In acest moment laptopul nu mai functioneaza, cred ca e o problema cu alimentarea deoarece miroase foarte urat cand se conecteaza alimentatorul si laptopul se stinge.
acest produs are garantie de 12 luni conform certificatului dat de magazin dar conform legii 449/2003 garantia legala este de doi ani in cazul in care produsul nu este in conformitate.
legea: 449/2003 art. 16:
Răspunderea vânzătorului, conform prevederilor art. 9–14, este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.
Am sunat la service si dansii mi-au spus ca  daca laptopul nu se mai deschide nu inseamna lipsa conformitatii  dar in art5 din aceeasi lege se specifica ce inseamna sa fie conform:
legea 449/2003 art. 5 punctul c:
(2)Se consideră că produsele sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare dacă:
  c)corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de acelaşi tip;
avand in vedere faptul ca eu nu pot deschide si utiliza laptopul inseamana ca nu mai este in conformitate cu ceea ce am cumparat.

Multumesc,

From: Market <[email protected]>
To: [email protected]
Sent: Thursday, 6 December 2012, 12:19
Subject: {TCK#17250} Re: Problema cu garantia

Buna ziua,
Stimate domn x,
Am primit solicitarea dumneavoastra si dorim sa va transmitem pe aceasta cale, ca regretam faptul ca aveti probleme cu produsul achizitionat de la noi, insa perioada de garantie pentru produsul respectiv a fost depasita, singura varianta de rezolvare fiind cea in care luati legatura cu service-ul autorizat pentru reparatie contra cost.
Garantia de conformitate la care faceti referire si care este respectata de societatea noastra, conform legii, se refera la situatia in care una sau mai multe dintre caracteristicile produsului achizitionat afisate pe site, nu exista, devenind in acest fel neconform.
---
"

Edited by doggystyle, 08 December 2012 - 22:05.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate