Condensatori pornire motor electric
Last Updated: Aug 27 2022 12:42, Started by
parintele
, Sep 06 2011 10:11
·
0
#37
Posted 02 August 2017 - 00:19
Deci ai legat in triunghi. Era simplu daca ne aratai eticheta asta in postarile anterioare.
Dupa cate stiu eu, daca condensatorul este prea mare, motorul se va incalzii repede. |
#38
Posted 02 August 2017 - 01:39
Da, legat triunghi. Nu stiu de ce e recomandarea aia desteapta pe motor. Poate trebuia pus condensatorul in alta parte de nu a mers bine in prima configuratie. In fine, bine ca merge in configuratia bine cunoscuta.
Eticheta nu o aveam pozata,.. dar era pe anuntul de pe olx. In tabelele pe care le-am gasit, la un motor de 2.2kw ar corespunde un condensator de la 136uF, pana spre 170. Daca-i asa, sunt la limita de jos. Si totusi, conform unui nene de pe youtube, daca tensiunea e maricica pe cele doua infasurari inseamna ca e cam mare condensatorul... Apoi, alta nedumirire e daca mai pot folosi intrerupatorul oiginal. Cand apas on nu ramane apasat. Cand tin pe on, nu sunt legate intrarile cu iesirile, am masurat cu multimetrul. E dus el, sau are nevoie de tensiune pe toate cele trei intrari? Daca mut condensatorul inaintea intrerupatorului, nu dupa - spre motor, am sanse sa mearga intrerupatorul? Attached FilesEdited by til, 02 August 2017 - 01:42. |
#39
Posted 02 August 2017 - 19:34
Ai rezolvat problema?
In ce parte a intrerupatorului ai legat firele de la motor ? |
#40
Posted 02 August 2017 - 21:55
Cu intrerupatorul, nu. Cred ca asta-i dus de nu da continuitate cand tin apasat butonul.
Condensator, o sa caut unul de 120, ca e prea mare asta de 140. Intre timp caut si panza ca era praf aia cu care l-am luat, asa ca nu-i graba sa-l pun la treaba. De mers merge, dar parca-i galagios si cred ca se incalzeste putin. Despre conexiuni, ni poza de mai sus, partea de jos pleaca spre motor. Iar cele doua fire rosii sunt alimentarea la priza, pe direct. |
#41
Posted 03 August 2017 - 09:34
Vezi ca genul acesta de intrerupatoare nu pot fi verificate (din cate ma pricep eu) fara a fi sub tensiune.
Adica nu poti verifica continuitate intre 1 si 2, 3 si 4, 5 si 6 fara a baga tensiune pe intrerupator. De fapt intrerupatorul este un intrerupator cu releu cu "automentinere". Adica apesi butonul NEGRU - se alimenteaza releul , care la randul lui atrage contactele si face continuitate intre 1 si 2 , 3 si 4, 5 si 6. si un alt set de contacte interne care mentin alimentarea pe releu. Daca apesi butonul ROSU - se intrerupe alimentarea releului, acesta deschizand toate perechile de contacte. Eu asa cred ca functioneaza. Daca gresesc - va rog corectati-ma . |
#42
Posted 03 August 2017 - 12:14
Si eu banuiesc ca merge asa. E cam inutilizabil, ca vrea tensiune pe toate cele trei faze. Si chiar daca mut condensatorul inaintea intrerupatorului, s-ar putea sa nu dea tensiunea pentru al treilea fir.
Ieri am mutata alimentarea 220 la intrarea in intrerupator. N-a mers. Poate daca mut si condensatorul.... |
#43
Posted 03 August 2017 - 13:00
Condensatorul nu-l muta, lasa-l unde a fost proiectat, unde l-ai gasit.
Intrerupatorul nu are nevoie/treaba cu condensatorul. Atentie la condensator, sa nu ramana incarcat si apoi sa te curentezi electric ) De fiecare data cand umbli cu condensatorul, descarca-l cu ajutorul unui bec clasic de cel putin 30W la 220-230V. Uite aici o poza cu shema de principiu a intrerupatorului si siteul de unde am luat, http://www.virtualel...ortrifazic2.png http://www.virtualel...oaresirelee.php |
#44
Posted 03 August 2017 - 17:02
Eu am agatat condensatorul acolo, asa ca l-as putea pune unde ma taie capul. Despre "proiectat"... nici schema desenata pe capacul motorului nu dadea rezultat la 220... E motor trifazic pe care-l adaptez la 220.
Am vazut avertismentele cu electrosocuri pe youtube si preventiv pun clestele pe borne inainte sa umblu la el. Dar e descarcat tot timpul, pentru ca are bobina in permanenta inseriata cu el. Ma uit pe scheme mai tarziu, trebuie sa fug. Edited by til, 03 August 2017 - 17:04. |
#45
Posted 03 August 2017 - 23:08
Azi am mai incercat cate ceva:
1. - pastrat conexiunile motorului la iesirea intrerupatorului - mutat alimentarea la 220 pe intrarea intrerupatorului. - mutat si condensatorul pe bornele corespunzatoare, la intrarea intrerupatorului. Rezultatul: un slab bazait care disparea cand apasam OFF (desi ON nu era apasat). Cand apas ON nu se intampla nimic. Deci n-a mers. 2. - Mutat si conexiunile motorului pe intrarea intrerupatorului. - mutat conexiunile disjunctorului pe cele doua borne de intrare 220 V Deci motorul pe direct, iar de data asta pe bornele de intrare ale intrerupatorului aveam cam toata portia trifazica, avand si condensatorul alimentat. Motorul merge , evident, ca-i legat pe direct. Intrerupatorul tot nu. Apas ON, dar nu sta apasat. Devine cam clar ca e dus intrerupatorul? Edited by til, 03 August 2017 - 23:10. |
#46
Posted 06 August 2017 - 01:50
Salutare. Am un motor de 3kw și 3000rot la o moară și după un sac de stiuleti sa încălzit, nu mai avea turatie și mi-a sărit siguranta la tablou. Mot are 2 condensat. Acum merge dar nu are puterea și turatia din nainte. Bobinajul este din cu. Ce credeți că poate avea? Mulțumesc.
|
|
#47
Posted 06 August 2017 - 06:35
- condensator de lucru defect
- bobina/bobinaj cu izolatia defecta/strapunsa . - fara posibilitatea de masura (ceva aparatura) , cind se ard rigurantele si apoi motorul si.a schimbat mersul - cam acestea pot fi cauzele . |
#48
Posted 06 August 2017 - 07:14
- insa , dupa ceea ce ai descris , varianta 2 e mai aproape de adevar , dar - poate ai avut noroc si scapi doar cu varianta 1 .
|
#49
Posted 06 August 2017 - 07:37
- Asa ca decit sa fi umblat cu sacul cu porumb , mai bine bfai o tuica de Pitesti . Erai mai cistigat , cu somnul !?
|
#50
Posted 06 August 2017 - 08:49
Poate sa mai fie tensiune de alimentare foarte mica - sub 210V.
|
#51
Posted 06 August 2017 - 09:13
Pune poza cu condensatorii, tablia de pe motor (daca mai e), alte detalii pe care le stii (e motor de 380 adaptat la 220 sau e nativ 220?).
|
|
#52
Posted 06 August 2017 - 11:10
Mulțumesc pt răspunsuri. Motorul este la220 și are 3000rot. Tuica de Pitești nu merge pe canicula mai repede un șpriț de Ștefănești. Am fulia la motor mai mică ca la moară este bine sau rău? Atașez poze.
Ionel1980, on 06 august 2017 - 11:01, said:
Mulțumesc pt răspunsuri. Motorul este la220 și are 3000rot. Tuica de Pitești nu merge pe canicula mai repede un șpriț de Ștefănești. Am fulia la motor mai mică ca la moară este bine sau rău? Atașez poze. |
#53
Posted 06 August 2017 - 12:04
In situatia ta cel mai simplu este sa inlocuiesti condensatorii.
Daca merge e perfect, daca nu desfa motorul si vezi sa nu fie retezate barele in scurtcircuit ale rotorului. Daca si alea`s bune du motorul la rebobinat. Din ce se vede pe tablita e motor bobinar cu aluminiu. Vezi sa nu te coste mai mult decit un motor nou toata manevra. Edited by Ion_Bumbu, 06 August 2017 - 12:05. |
#54
Posted 06 August 2017 - 16:17
Așa este a fost bobinat cu aluminiu și nu a ținut decât f puțin. Apoi l-am rebobinat cu cupru și de 2ani nu am avut probleme pina ieri. Condensat îi i-au la fel ca cei ai lui sau de altă mărime. Mulțumesc pt răspuns!
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users