Condensatori pornire motor electric
Last Updated: Aug 27 2022 12:42, Started by
parintele
, Sep 06 2011 10:11
·
0
#1
Posted 06 September 2011 - 10:11
Salutare, am o intrebare pentru cei priceputi in scule electrice.
Am imprumutat o masa cu circular sa tai niste crengi, motorul care actioneaza roata e un monofazic de 1.8Kw 3000rpm. Treaba e ca are 2 condensatori de pornire care erau deja obositi rau, unul din ei fiind deja umflat si cu camasa crapata. Dimensiunea fizica a acestora e cam de 50 mm diametru si 150 mm inaltime. Prietenul care mi-a imprumutat utilajul m-a avertizat ca trebuie sa dau un kick la panza ori la curea ca sa porneasca pentru ca acei condensatori nu prea isi mai fac treaba si a mers fara probleme, am taiat cam o ora cu el in cateva reprize, l-am pornit deci de cateva ori bune. Toate bune si frumoase doar ca dupa ultima oprire nu a mai luat-o defel, motorul bazaie, ii dau un kick dar ramane la turatia pe care i-o imprim eu, nu mai ajunge in turatia normala de lucru subniciun chip. am incercat sa ii imprim o turatie mai mare decat antetior, doar doar ...nimic... Problema este ca indicativele condensatorilor care sunt scrise pe ei s-au sters aproape complet pe unul din ei iar celalalt desi are o parte din indicative foarte vizibila, are camasa crapata chair acolo si nu vad de cati microfarazi e nici sa-l impusc. Pe motor scrie pe langa celelalte indicative si 45uf dar parca pe unul din condensatori pare sa scrie 100 sau 200 uF...habar nu am , nu ma prind care e faza si de aia va cer ajutorul, gandindu-ma ca nu sunt singurul care are un astfel de motor... Deci, are cineva idee cam ce condensator/i urneste motorul asta ? sau la ce Dumnezeu sa ma uit sa ma prind ce condensatori de schimb sa iau ca sa il pot folosi ca eu recunosc, sunt paralel complet la acest capitol. Sau ma rog, nu neaparat fix identici ca astia, ceva care sa mearga pentru acest motor... De asemenea, daca imi poate cineva sugera pe unde pot gasi ce-mi trebuie fara sa stau sa umblu de nebun , eventual si ceva relativ normal la pret (ma gandesc ca exista si la acest capitol diverse paliere de calitate si pret...) as fi foarte recunoscator Multumesc anticipat, am apucat deja sa imprastii ce am de taiat prin toata curtea si cum necum trebuie sa termin ca altfel e jale |
#2
Posted 06 September 2011 - 10:27
Pe motor ai o eticheta, ºtanþatã de obicei. Acolo ar trebui sa gasesti informatia necesara si sa o postezi aici daca nu intelegi
Daca este cumpãrat de pe timpul lu ceasca stiu ca mai bagau prin magazine trifazice transformate in monfazice . Adica ce este pe eticheta sa se potriveasca doar partial cu configuratia de acum. |
#3
Posted 06 September 2011 - 19:50
Avand doi condensatori e trifazic (chiar daca la 220V).
Ciudat e ca nu porneste nici dupa ce-l ajuti (defazezi).Cel impuscat nu-si mai facea treaba de la'nceput (deaceea era necesar ajutorul).Daca e trifazic la 380 si anulata o infasurare pt. a functiona la 220, e o poveste, daca e trifazic direct la 220V e alta poveste.In functie de asta (si de altele), alegi condensatorii. Toate motoarele mele de 220V folosesc condensatori pana in 50 micro f.,deci chiar si de putere fiind initial (380V), modificat fiind,e posibil sa functiuneze cu acei 45micro f. de care ai mentionat. Dar mai asteapta si alte raspunsuri. |
#4
Posted 06 September 2011 - 19:54
Eu la un motor monofazat de 1.1 kW folosesc un condensator de 50 uF si merge foarte bine. Pentru un motor de 1.8 cred ca ar fi nevoie de 60-70 uF.
|
#5
Posted 07 September 2011 - 12:52
Eu am unul de 1.8 KW/3000rpm de prin 1985.. si de prin 1992 merge tot fara condensatori. Pur si simplu au fost eliminati. Porneste daca ii dau un impuls la fulie. Deci problema as cauta-o in alta parte, nu la condensatori. Nu au de-a face cu turatia.
|
#6
Posted 07 September 2011 - 13:04
rand, on 7th September 2011, 13:52, said: Eu am unul de 1.8 KW/3000rpm de prin 1985.. si de prin 1992 merge tot fara condensatori. Pur si simplu au fost eliminati. Porneste daca ii dau un impuls la fulie. Deci problema as cauta-o in alta parte, nu la condensatori. Nu au de-a face cu turatia. |
#7
Posted 08 September 2011 - 15:53
parintele, on 6th September 2011, 11:11, said: Salutare, am o intrebare pentru cei priceputi in scule electrice. Am imprumutat o masa cu circular sa tai niste crengi, motorul care actioneaza roata e un monofazic de 1.8Kw 3000rpm. Treaba e ca are 2 condensatori de pornire care erau deja obositi rau, unul din ei fiind deja umflat si cu camasa crapata. Dimensiunea fizica a acestora e cam de 50 mm diametru si 150 mm inaltime. Prietenul care mi-a imprumutat utilajul m-a avertizat ca trebuie sa dau un kick la panza ori la curea ca sa porneasca pentru ca acei condensatori nu prea isi mai fac treaba si a mers fara probleme, am taiat cam o ora cu el in cateva reprize, l-am pornit deci de cateva ori bune. Toate bune si frumoase doar ca dupa ultima oprire nu a mai luat-o defel, motorul bazaie, ii dau un kick dar ramane la turatia pe care i-o imprim eu, nu mai ajunge in turatia normala de lucru subniciun chip. am incercat sa ii imprim o turatie mai mare decat antetior, doar doar ...nimic... Problema este ca indicativele condensatorilor care sunt scrise pe ei s-au sters aproape complet pe unul din ei iar celalalt desi are o parte din indicative foarte vizibila, are camasa crapata chair acolo si nu vad de cati microfarazi e nici sa-l impusc. Pe motor scrie pe langa celelalte indicative si 45uf dar parca pe unul din condensatori pare sa scrie 100 sau 200 uF...habar nu am , nu ma prind care e faza si de aia va cer ajutorul, gandindu-ma ca nu sunt singurul care are un astfel de motor... Deci, are cineva idee cam ce condensator/i urneste motorul asta ? sau la ce Dumnezeu sa ma uit sa ma prind ce condensatori de schimb sa iau ca sa il pot folosi ca eu recunosc, sunt paralel complet la acest capitol. Sau ma rog, nu neaparat fix identici ca astia, ceva care sa mearga pentru acest motor... De asemenea, daca imi poate cineva sugera pe unde pot gasi ce-mi trebuie fara sa stau sa umblu de nebun , eventual si ceva relativ normal la pret (ma gandesc ca exista si la acest capitol diverse paliere de calitate si pret...) as fi foarte recunoscator Multumesc anticipat, am apucat deja sa imprastii ce am de taiat prin toata curtea si cum necum trebuie sa termin ca altfel e jale Condensatorii se folosesc la corectarea factorului de putere (adika consum mai mic pe romaneste) , si impreuna cu o bobina auxiliara asigura un cuplu defazat cu 90 grade in vederea pornirii. acuma , mai mult ca sigur ai 2 condensatori pt. ca unul se foloseste la pornire (probabil de valoare mai mare decat celalalt), iar un intrerupator centrifugal face tranzitia in mers si functioneaza doar cu al doilea. motorul va functiona bine mersi si fara condensatori, dar va consuma mai mult curent. din ce vad eu in descrierea facuta in topic, probabil bobinajul principal e ars, si motorul merge doar pe infasurarea auxiliara. Am patit si eu asa ceva mai demult, dar nu bag mana in foc sa fie acelasi caz. Si la mine motorul abia se invartea si facea un bazait. |
#8
Posted 08 September 2011 - 18:59
parintele, on 7th September 2011, 14:04, said: Cam asa e si asta, tot de prin 1980 si ceva...Cica echipa un utilaj multiuse, cu masina de batut porumb, uruitor, polizor , etc... Am aflat ca acei condensatori sunt cei originali,. au venit odata cu motorul... E facut de Electromotor, asa scrie pe el... Robotul universal facut cred ca de Electrometal Timisoara. Posibil sa fie de 50microF dar trebuie sa iei condensator de defazare nu de pornire motor. Cei de pornire nu rezista .Cauta pe la ceva firma de frigo dar sa specifici clar ce vrei. Grig |
#9
Posted 08 September 2011 - 20:17
Quote Daca de acolo provine e motor monofazic cu condensatori de defazare |
#10
Posted 08 September 2011 - 20:35
Daca e trifazic e cu 3 bobine.
Astea sint monofazice , mai au o bobina auxiliara. Sint multe variante dar bobinajul e diferit de cel trifazic. Cel mai simplu e sa vezi cite terminale ai la cutia de conexiuni. http://users.utcluj...._monofazate.pdf Asta ajuta la intelegerea principiului motorului monofazic . Grig Edited by Ion_Bumbu, 08 September 2011 - 21:01. |
|
#11
Posted 08 September 2011 - 21:02
Deacord cu trei bobine dar, trageam concluzia pe baza condensatorilor doi la numar.
|
#12
Posted 08 September 2011 - 21:14
Eu am unu de 1.8 KVA la o moara cu paleta cu 4 conzi !
Sint pusi in paralel sa iasa capacitatea . http://www.emil.matei.ro/motor1.php Asta e iara util. Grig |
#13
Posted 23 November 2013 - 10:46
Salut, am si eu o problema oarecum asemanatoate, am un hidrofor model vechi dar de o calitate exceptionala iar motorul de la el s-a ars, bun din fericire am mai avut o pompa cu motor tip drujba (din cate am inteles asa i se spune) si s-a potrivut perfect motorul acela la pompa hidroforului, toate bune pana cand dupa o perioada in care nu a mai functionat cand l-am pornit a pornit la o turatie foarte mica (parca il invarteam cu mana) a zis gata si asta s-a ars, dupa care m-am uitat la condensatori (5 la numar) si era unul spart restul tociti pe margini si se vedea in ei asa ca am cautat pe la cunostiinte niste condensatori (nestiind exact de are) si am gasit altii i-am pus si motorul a pornit la turatia corecta insa parca datea sa incetineasca dupa cateva secunde, l-am oprit si l-am pornit iar si aceeasi turatie mica. Acum as vrea sa stiu ce sa caut sa nu mai am probleme de genul, m-am uitat pe placuta aceea care este pe motor insa nu se mai vede nimic totul este sters (pentru ca nu a fost imprimat), m-am uitat si pe placuta la motorul original ars si arata ce este in imagine. Din cate am observat este nevoie de un condensator de 20 uF el initial avand 5 condensatori, nu am putut sa mai citesc nimic de pe ei decat 380v si asta nu am inteles eu ce sa caut un condensator de 20 uF de 220 sau 380 ? Si daca la motorul cel nou este de ajuns 20 uF cum a fost la celalalt. Astept un raspuns, mersi.
Attached Files |
#14
Posted 15 December 2013 - 14:41
Buna!Am si eu o antrebare?ce indicatii are acest motor si ce condensatori iar trebui sa functioneze la 220?Mersi!Mentionez ca el porneste daca este ajutat dar an sarcina nu are putere.
Attached FilesEdited by turbo_dominator, 15 December 2013 - 14:43. |
#15
Posted 15 December 2013 - 18:30
E motor trifazic.
Merge cu condensatori insă nu grozav. Mai bine schimbă-l. Grig |
|
#16
Posted 08 January 2014 - 18:45
Exista pe piata acele motoare electrice bobinate cu aluminiu si sunt foarte ieftine. Fara discutii nu sunt de calitate si durabilitatea celor bobinate cu cupru. Se merita totusi sa dai banii pe ele? Fac fata la oarece sarcina? Spre exemplu rezista la o moara pt uruiala care se intampla sa functioneze in sarcina sa spunem o ora? Eu am o moara la care am un motor de 1,8kw si se intampla frecvent sa functioneze fara pauza o ora chiar mai bine. Un motor tot de 1,8 kw bobinat ar merge la fel?
|
#17
Posted 09 January 2014 - 11:24
#18
Posted 03 April 2014 - 14:33
va salut. am si eu un motor trifazic modificat sa mearga in triunghi la 220 cu condensatori. mi-a fost facuta modificarea de un electrician si mi-a recomandat sa pun un condensator de 40 uf pentru mers continuu si un condensator de 400 uf pentru pornire.
Am 2 probleme: 1. condensatorul de pornire mi se pare prea mare. Ce se poate intampla daca e supradimensionat? Pot sa incerc sa folosesc un condensator de pornire mai mic? 2. Daca totusi trebuie sa pun unul de 400uf, de unde il iau? ca n-am gasit pe nicaieri. am sunat in vreo 3 locuri si cel mai mare pe care-l aduc (pe comanda, ca nici macar in stoc nu au) e de 120 uf sau 200 uf. Ce parere aveti? |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users