Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Ce drepturi avem in cazul in care intarzie/e anulat zborul.

- - - - -
  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1
realwahl

realwahl

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 30
  • Înscris: 14.02.2006
De multe ori, companiile aeriene au intarzieri si uneori chiar anuleaza zborurile, lasand calatorii "cu ochii in soare". De aceea, este bine sa stim ce drepturi avem si ce putem face, in astfel de situatii. Sa va povestesc despre un caz recent, in care "pagubitii" au avut rabdarea sa dea in judecata comania si au castigat. Astfel, judecatoria Cluj-Napoca a obligat prin sentinta judecatoreasca definitiva compania aeriana low cost Blue Air sa achite unor pasageri contravaloarea biletelor Tarom pentru cursa Bucuresti-Cluj Napoca plus 250 EURO despagubire si plata cheltuielilor de judecata.

Cei 4 pasageri achizitionasera bilete de avion pe ruta Cluj-Napoca – Bucuresti – Lisabona si retur, cu plecare in data de 5.02.2010 si retur pe 9.02.2010. In seara de dinaintea intoarcerii, in jur de ora 23 (cand inca erau in Lisabona), pasagerii au fost anuntati prin SMS ca zborul Bucuresti - Cluj-Napoca a fost anulat. Imediat, acestia au incercat sa contacteze compania prin telefon, insa nu a raspuns nimeni la Call-center-ul Blue Air. Din acest motiv, pasagerii au trimis prin email solicitarea lor de a fi redirectionati la zborul Tarom spre Cluj.
Ajunsi in Bucuresti, pasagerii au contactat reprezentantii Blue Air de pe aeroportul Baneasa, insa acestia nu le-au oferit asistenta impusa de regulamentul UE si nici nu le-au oferit vreo varianta de transport alternativa spre Cluj-Napoca. Astfel, pasagerii au cumparat bilete la cursa Tarom spre Cluj-Napoca pe banii lor si astfel au reusit sa ajunga la destinatie.

Dupa acest incident, calatorii afectati au inregistrat la Agentia Blue Air din Cluj-Napoca, patru reclamatii cu privire la anularea zborului, solicitand restituirea contravalorii biletelor Tarom cumparate si despagubiri de 250 euro pentru fiecare calator, pentru anularea intempestiva a zborului. Compania Blue Air nu a raspuns acestei solicitari, ceea ce i-a obligat pe pasagerii afectati sa intenteze proces. Acestia au castigat ulterior procesul (prin sentinta civila nr. 1521 din 31 ianuarie 2011, devenita irevocabila la data de 30 mai 2011), astfel incat compania Blue Air a fost obligata sa le plateasca biletele de avion de la cursa Tarom, despagubiri in valoare de 250 euro/persoana inclusiv dobanda aferenta si cheltuielile de judecata.

Cei care sunt afectati de intarzierea sau anularea curselor aeriene, e bine sa stie ca operatorul aerian este obligat:
- sa le ofere pasagerilor asistenta (conform art. 8 din Regulamentul (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European), astfel incat sa faca posibila redirectionarea pasagerului spre destinatia finala, intoarcerea acestuia la punctul de plecare sau rambursarea pretului biletului de avion;
- sa deserveasca pasagerii (conform art. 9 din regulamentul de mai sus), oferindu-le gratuit mese, bauturi racoritoare (proportional cu timpul asteptarii), cazare hoteliera pentru perioada de asteptare suplimentara, transport dintre aeroport si locul cazarii, posibilitatea efectuarii a doua convorbiri telefonice, acces la fax si e-mail.
Aceleasi drepturi le au si cei carora li se refuza imbarcarea impotriva vointei lor.

De asemenea, reguamentul de mai sus prevede compansatii pentru pasagerii ale caror zboruri sunt anulate. In functie de distanta, aceste compensatii sunt:
1. 250 euro pentru toate zborurile de 1.500 km sau mai putin;
2. 400 euro pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1.500 km si în general pentru toate zborurile cuprinse între 1.500 km si 3.5000 km;
3. 600 euro pentru toate celelalte zboruri.
Despagubirea poate fi redusa cu 50% în cazul în care pasagerilor li se ofera redirectionarea spre destinatia finala cu un zbor alternativ care sa le permita sa ajunga la destinatie cu o intarziere de maxim doua ore în cazul 1, maxim trei ore în cazul 2 si maxim patru ore în cazul 3.

Aceasta este prima sentinta judecatoreasca de acest tip din Romania. La nivelul UE, sentinte similare s-au pronuntat si impotriva Alitalia – Linee Aeree Italiane SpA (22 decembrie 2008), Condor Flugdienst GmbH si Air France SA (19 noiembrie 2009).

#2
add2005

add2005

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,046
  • Înscris: 28.05.2006
Bine de stiut daca ii asa :) nu se stie niciodata

#3
svalentins

svalentins

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 274
  • Înscris: 13.07.2009
Salutare .
zobrul 17 septembrie 2017 W6 3211 Bucuresti - BIllund a fost anulat , iar urmatorul zbor pe aceasta ruta care avea locuri diponibile era la o saptamana distanta si nu am putut astepta atat si am acceptat un zbor Bucuresti - Oslo .
Wizz air refuza sa ofere despagubiri pe motiv ca zborul a fost anulat din cauze de siguranta pentru pasageri .
La momentul decolarii din motorul doi au iesit scantei si avionul dupa ce a desprins rotile din fata ale aeronavei s-a inclinat catre dreapta si apoi catre stanga iar decolarea nu era posibila si am aterizat inapoi .
Am contactat o firma care se ocupa de toate demersurile pentru despagibirea celor 400 euro .
Eu de la Oslo inapoi la Billund am cheltui 100 euro si am stat o noapte la receptia unui hotel in Norvegia . Defapt am stat doar 6 ore si pentru 6 ore am zis ca nu are rost sa iau camera la hotel deoarece era si foarte scumpa 170 euro .
Am pierdut o zi de munca si timp pe drum .
intrebarea este daca are rost sa ii actionez in instanta avand in vedere ca avionul s-a defectat la decolare ! pot sa refuze si sa castige neplata celor 400 euro pe aceasta defectiune ?
Daca pierd procesul va trebui sa achit eu cheltuielile lor de judecata . Firma care se ocupa de caz nu vrea decat 100 euro din cei 400 dor daca se castiga procesul !

articolul din presa despre acest incident : https://www.vasileda...pompierii-foto/

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate