Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Acoperire gol extrior intre termo...

Intreprindere individuala fara ac...

Marci Biciclete - recomandari

Lipsa Tensiune pe o Faza, bransam...
 Recomandare bicicleta copil 5 ani.

Recomandare kit automat acces usa

[email][nvidia] Your GeForce NOW ...

Site nesigur
 Baghetele ornamentale intre foile...

O recomandare pentru o camera ful...

Pareri magazin online quickmobile?

Unde gasesc banane albastre?
 Despre compania de aministrare Sq...

Durere taietura deget dupa 2 luni

Dalți gravare lemn

Didgeridoo
 

Industria bucureșteană: ce a fost, câtă a mai rămas

* * * * - 4 votes
  • Please log in to reply
2856 replies to this topic

#2665
Costel2014

Costel2014

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,197
  • Înscris: 02.09.2014

 djl, on 23 ianuarie 2023 - 12:26, said:

Sper să nu o demoleze totuşi. Vreau un oraş puternic industrializat.
Ceva imagini cu industrie Bucureşteană se găsesc şi pe aici.




Şi pe aici. Rotaiva de la Casa Scînteii (Presei) şi Uzinele "Republica" cu oţelărie Siemens-Martin. Prin 2014, când eram pasionat de sideurgie, am crezut că asemenea cuptoare au fost doar în Arcul Carpatic, dar au fost şi în restul ţării după cum am aflat ulterior. Nu era destulă energie electrică ca să poţi folosi alt tip de cuptoare sau convertizoare pe scară largă. În anii '80 oare ce aveau?



Despre industria tipografică, şi pe aici. Se vede o maşină de monoturnare. Maşinile de tip monotip aveau separată redactarea şi turnarea literelor. La maşini de tip intertip/linotip era unificată (deşi au existat unele linotipuri acţionate doar de bandă perforată, fără tastatură - "Linotype" Monarch - habar nu am dacă au fost folosite şi la noi).  Monotipurile erau mai versatile, însă viteza de turnare era mai mică + erau mai complicate.



Dacă nu veneau sovieticii, am fi produs la Bucureşti automobile! La altă fabrică fondată de Nicolae Malaxa, "23 August".

Şi ciucalata. Într-un ziar - probabil "Informaţia Bucureştiului" am găsit că cu noile utilaje, pe lângă că se producea mai ieftin, costurile de producţie se reduseseră de 3-5 ori (nu mai ştiu exact), ceea ce probabil a făcut ciocolata mult mai accesibiă. Fabrica de pe Şos. Viilor mai funcţionează?


Ai un simt al umorului deosebit! Bucurestiul se tot dezindustrializeaza neincetat dupa 1989, nu ai obsevat inca? Posted Image
Da, mai e fabrica celor de la Kandia pe Sos. Viilor.

#2666
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,480
  • Înscris: 13.06.2004
Ştiu că e vis. La fel cu revenirea tramvaielor pe "Magheru".

#2667
Costel2014

Costel2014

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,197
  • Înscris: 02.09.2014

 djl, on 23 ianuarie 2023 - 19:50, said:

Ştiu că e vis. La fel cu revenirea tramvaielor pe "Magheru".
Fereasca Dumnezeu sa revina tramvaiele pe Magheru! Tu nu vezi ce aglomerat e traficul deja pe bulevardul ala? In plus, de la vibratiile provocate de tramvaie, nu vad bine cladirile alea vechi si nereabilitate multe dintre ele, de pe bulevard!

#2668
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,480
  • Înscris: 13.06.2004
Se pot realiza căi de rulare care să nu producă vibraţii. Metroul cred că produce mai mult decât ar produce un tramvai cu cale de rulare bună. Trebuie redus numărul de maşini şi crescut numărul de tramvaie, în circulaţie, dar şi cele produse în Bucureşti.
Mi-a apărut asta la recomandate (ignoraţi faptul a cui e canalul). Dau click să mă uit, că văd oile alea. Ce văd la 1:51   :w00t:   Fabrica de cărămidă. Posibil să fie "Flax" ("Flacs"). Cea care apare şi în broşura din 1964. Ce interesant arăta!

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Sm3-ebYcUVg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#2669
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,490
  • Înscris: 02.09.2006
Ce conteaza traficul si cladirile pe linga visele unui tinar roman!? plus ca e mai usor sa visezi aiureli decit sa te duci la munca!

 Costel2014, on 24 ianuarie 2023 - 09:26, said:

Fereasca Dumnezeu sa revina tramvaiele pe Magheru! Tu nu vezi ce aglomerat e traficul deja pe bulevardul ala? In plus, de la vibratiile provocate de tramvaie, nu vad bine cladirile alea vechi si nereabilitate multe dintre ele, de pe bulevard!


#2670
scania_delfin

scania_delfin

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,133
  • Înscris: 25.01.2015

 Costel2014, on 24 ianuarie 2023 - 09:26, said:

Fereasca Dumnezeu sa revina tramvaiele pe Magheru! Tu nu vezi ce aglomerat e traficul deja pe bulevardul ala? In plus, de la vibratiile provocate de tramvaie, nu vad bine cladirile alea vechi si nereabilitate multe dintre ele, de pe bulevard!
DJL nu a mai fost pe Magheru de mic copil,de unde sa stie  traficul de acum.

#2671
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,480
  • Înscris: 13.06.2004
Eu am mers şi anul trecut. Ştiu cât de aglomerat e, aşa că e mai mult un vis. Îmi amintesc de vremurile în care erau mai puţine maşini, deci mai puţin stres.
De asemenea îmi amintesc de autobuzele şi troleibuzele Made in Bucharest.
Poate vom produce sisteme de semafoare inteligente, chit că cu piese străine.

#2672
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,743
  • Înscris: 30.07.2006

 djl, on 24 ianuarie 2023 - 14:40, said:

Dau click să mă uit, că văd oile alea. Ce văd la 1:51   Posted Image   Fabrica de cărămidă.

Te referi la ce se vede in fundal, cu acele turnuri?

Attached Files


Edited by valirex, 25 January 2023 - 01:56.


#2673
a_user

a_user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,321
  • Înscris: 22.04.2017

 djl, on 23 ianuarie 2023 - 19:50, said:

Știu că e vis. La fel cu revenirea tramvaielor pe "Magheru".

Ce sa faci cu tramvaie pe Magheru cand ai “tramvaie” pe sub Magheru.?

Legat de asta - cred ca asta ar trebui sa fie prima masura pentru imbunatatirea traficului din Bucuresti:
- aduse toate liniile de tramvai la o calitate care sa permita viteze constante de 50kmh
- tramvaie de capacitate mai mare
- ZERO toleranta pt auto pe linia de tramvai
- afisaje si orare care sa faca previzibil timpul de calatorit cu tramvaiul

Mi se pare ca sunt masuri care se pot implementa in 12 luni si finanta (macar partial) din amenzile date celor care incurca transportul in comun si pietonii

PS Am masini, moto si biciclete. Le folosesc si iubesc pe toate dar inteleg ca aplicarea legilor si toleranta zero este primul pas fara de care nu se poate rezolva nenorocirea asta.
Asta ca sa nu fiu acuzat de RATBism hipsteresc la moda.  😊

#2674
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,410
  • Înscris: 24.02.2017
Apropos de tramvaie, poate s-a mai discutat si nu am vazut eu . A venit Plicușor Dan cu ideea de a uni tramvaiele 21 cu 32 făcand o mare linie fix prin Pta Unirii.  Astia zic ca este pe cale sa se prabuseasca anumite sectiuni din beton chiar si in conditiile actuale (fara tramvai) pentru ca nu s-a facut absolut nicio mentenanta in ultimii 30 de ani. Vor introduce restricții pentru masinile cu tonaj peste 3,5t.

Oricum, la un cutremur, tare ma tem sa nu colapseze jumătate din Piata unirii.....   Trist.

#2675
Costel2014

Costel2014

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,197
  • Înscris: 02.09.2014

 Bogotta, on 25 ianuarie 2023 - 11:01, said:

Apropos de tramvaie, poate s-a mai discutat si nu am vazut eu . A venit Plicușor Dan cu ideea de a uni tramvaiele 21 cu 32 făcand o mare linie fix prin Pta Unirii.  Astia zic ca este pe cale sa se prabuseasca anumite sectiuni din beton chiar si in conditiile actuale (fara tramvai) pentru ca nu s-a facut absolut nicio mentenanta in ultimii 30 de ani. Vor introduce restricții pentru masinile cu tonaj peste 3,5t.

Oricum, la un cutremur, tare ma tem sa nu colapseze jumătate din Piata unirii.....   Trist.
Eu ma tem ca la un cutremur sa nu colapseze vreun sfert din Bucuresti....

#2676
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,410
  • Înscris: 24.02.2017
Pai .... nu esti prea departe de adevar. Insa daca pe langa locuinte, o sa se prabuseasca străzi si bulevarde ... va fi tragedie 200%   :(

#2677
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,490
  • Înscris: 02.09.2006

 djl, on 24 ianuarie 2023 - 23:09, said:

Eu am mers şi anul trecut. Ştiu cât de aglomerat e, aşa că e mai mult un vis. Îmi amintesc de vremurile în care erau mai puţine maşini, deci mai puţin stres.
De asemenea îmi amintesc de autobuzele şi troleibuzele Made in Bucharest.
Poate vom produce sisteme de semafoare inteligente, chit că cu piese străine.
Nu te impiedica nimeni! daca iti ies, le poti si exporta!

sau prin ''producem'' te refereai la altii, fara contributia ta personala?

#2678
Costel2014

Costel2014

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,197
  • Înscris: 02.09.2014

 Bogotta, on 25 ianuarie 2023 - 11:38, said:

Pai .... nu esti prea departe de adevar. Insa daca pe langa locuinte, o sa se prabuseasca străzi si bulevarde ... va fi tragedie 200%   Posted Image
Sincer, imi este o frica teribila de ceea ce s-ar putea intampla in Bucuresti la un seism major, cum a fost cel din 1977. La cum s-a construit si reparat in acest oras, va fi o catastrofa ingrozitoare. Vedeam niste studii pe internet care spuneau ca ar putea fi si 50.000 de morti in urma unui seism. Pentru ca in Bucuresti (si nu doar aici) s-a construti mult si foarte prost, fara respectarea unor norme minime. Iar infrastructura e la pamant, iar, erau niste studii care spuneau ca sunt sute de poduri in toata tara care stau sa cada, nereabilitate sau reparate de mantuiala. Daca e un cutremur ziua, cand se circula intens, va fi un dezastru si din cauza colapsului infrastructurii (poduri, sosele etc.).

Edited by Costel2014, 25 January 2023 - 12:27.


#2679
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,480
  • Înscris: 13.06.2004
La tine mă referam tytyşoare când am zis că putem
În fine, eu nu am prea multe cunoştinţe de I.T. Însă pot concepe schema unui sistem. Dar ţinând cont că la noi se sparge des asflatul, mă întreb de ce nu se pun senzorii de numărare de exemplu pe "sârmele" de susţinere a reţelei de contact a tramvaielor, că acolo sunt mai greu de afectat.
Nu mai ziceţi de cutremure.    :samui:

Edited by djl, 25 January 2023 - 12:26.


#2680
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,490
  • Înscris: 02.09.2006
atunci lasa-i pe cei care fac ceva sa vorbeasca!

P.S. vad ca pe ziua de azi ordinul de zi este sa se bage fitile pe tema cutremurelor. Vorbesc se pare specialistii care au studiat toate constructiile de dupa 89 si au stabilit ca nu sint bine executate! sigur, tot acei specialisti care se pricep la virusi, fotbal, auto, sau muzica clasica!

#2681
Costel2014

Costel2014

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,197
  • Înscris: 02.09.2014

 tytysor, on 25 ianuarie 2023 - 15:30, said:

atunci lasa-i pe cei care fac ceva sa vorbeasca!

P.S. vad ca pe ziua de azi ordinul de zi este sa se bage fitile pe tema cutremurelor. Vorbesc se pare specialistii care au studiat toate constructiile de dupa 89 si au stabilit ca nu sint bine executate! sigur, tot acei specialisti care se pricep la virusi, fotbal, auto, sau muzica clasica!
Matale bati campii ca de obicei si te iei de useri aiurea. Ne-am exprimat opiniile, nu am dat verdicte. Poti sa fii de acord sau nu cu opiniile noastre vizavi de seisme si precaritatea constructiilor din Bucuresti. Nu e nici un ordin de zi, nu mai visa "stat paralel" si 'conspiratii" tot timpul. Fii mai relaxat, du-te la munte si schiaza. Posted Image

#2682
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,490
  • Înscris: 02.09.2006
nu cred ca putem avea opinii chiar in toate domeniile. mai ales in cele tehnice, unde nu ne pricepem si nu avem acces la informatii.
si mai ales sa le exprimam cu insistenta, in dialog cu un al cetatean iesit si el intimplator, imediat, sa-si exprime opiniile!

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate