Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Primii kilometri - drum lung
Last Updated: Oct 26 2011 12:46, Started by
crz
, Jun 22 2011 14:33
·
0
#73
Posted 23 June 2011 - 21:22
@initiator
Daca vrei sa te bucuri de concediu si sa te intorci odihnit, mergi cu avionul ! Cind vad ce se intimpla cu autocarele romanesti n-am curajul sa iti spun sa mergi cu autocarul ! Am vazut ca initiatorul topicului a realizat ca nu are experienta necesara pentru un astfel de drum, asa ca nu il mai incurajati si nici nu il descurajati ! Daca nu e cumva un antitalent nativ, in timp va veni si experienta in sofat, si drumurile in strainatate cu masina ! Pina atunci, sfatul meu e sa conduci zilnic, din cind in cind sa mai faci si o iesire din oras, asa, fara graba, doar cu scopul de a capata experienta ! Bafta si drumuri bune ! |
#74
Posted 23 June 2011 - 21:26
Evergreen, on 22nd June 2011, 16:18, said: apoi, cred ca te-ar rupe traficul pe autostrazi (mers alert, depasiri, etc.) Ce treaba ai sa depasesti pe autostrada cand acolo toti merg cu 120-130 pe ora si e foarte bine? crz, on 22nd June 2011, 15:33, said: CONTRA: - lipsa reflexe, automatisme; - e posibil ca oboseala sa se instaleze foarte repede; Constientizezi, asta e bine... Eu zic sa mai astepti, incearca la anul, ar fi bine sa ai macar vreo 10.000 km facuti. |
#75
Posted 23 June 2011 - 21:35
Cat mergi pe banda 1 , poti sa mergi si cu 100-110 fara probleme ca nu te impinge nimeni de la spate .
Oricum pana la Paris cu masina te costa ceva, mai ales cu cazarile si mancare . Chiar si ptr un sofer cu experienta, tot trebuie sa traga intr-o parcare sa traga vreo 3-4 ore de somn cand il ajunge oboseala tare . La mine de ex cu oboseala am observat ca e o faza in care ma ia tare somnul(ultima oara am pacalit oboseala cu un pachet de orbit ) iar apoi imi trece si merg fara sa mai aud ceva (consideram ca avem in spate 13-15 ore de mers non-stop) si merg pana ma ajunge a doua oara oboseala apoi nu mai e de gluma si opresc . |
#76
Posted 24 June 2011 - 08:15
Bogdan R, on 23rd June 2011, 22:26, said: Eu cel putin, fac mult mai multe depasiri pe sosea obisnuita decat pe autostrada, unde cam toti merg in coloana. Ce treaba ai sa depasesti pe autostrada cand acolo toti merg cu 120-130 pe ora si e foarte bine? te sperie, tragi de volan si e gata treaba |
#77
Posted 24 June 2011 - 09:31
Evergreen, on 24th June 2011, 09:15, said: mai dai de tiruri ce merg cu 80-90, vrei sa le depasesti si vine unu lansat pe banda 2...daca e roman iti arde corneea te sperie, tragi de volan si e gata treaba +1 tare faza cu cornea, este si reala, la noi pe autostrada se dau flashuri si de la 2 km, dau flashuri si aia care merg cu 130, eu mergand cam cu 120-125, ceva de genu': "da-te ba de pe banda mea" Si eu am avut o dilema din asta ca incepator, la mine chiar era mai greu ca imi zicea cineva sa iau masina din Germania. Problema nu este de drumuri, locuri etc. Astea se mai invata se mai citesc pe forumuri. Obisnuinta de a conduce se invata in timp, eu cand eram incepator abia puteam sa conduc 2 ore fara intrerupere, 2 ore care le poti face dupa ce te-ai trezit din somn sau dupa o zi de munca. Te poti lovi de situatii aparte: ceata densa, ploi torentiale, lipsa de experienta + oboseala pe un drum lung cumulata cu trafic aglomerat poate duce la decizii pripite. Chiar si profesionistii gresesc adorm la volan sau nu au rabdare si se avanta in depasiri riscante, il inteleg pe ala care a stat 8 ore in cabina tirului ca isi pierde rabdare, dar nici mortii nu au vreo vina. Invata-te cu idea de condus si apoi du-te mii de km pe drumuri. In principiu nu e nici o diferenta intre a face accident in Franta sau Romania, exista carte verde, casco, dar nu e cazul. |
#78
Posted 24 June 2011 - 13:57
adrian_r5, on 23rd June 2011, 11:45, said: Comparativ cu Bucurestiu' Parisul mi s-a parut un mic paradis dpdv al sofatului. Personal in 4-5 ani cat am stat si am condus zilnic in Bucuresti n-am vazut atatea busituri cate am vazut in Paris in 2 zile. Sareau aia cu scuterele pe jos , masinile se buseau in fata si in spatele meu. Zic ce dreculi e aici ,eu cel putin ma rugam sa ies cu masina intreaga. Ma gandeam ca am avut eu ghinionul sa intalnesc asemenea trafic , dar alti soferi chiar si bucuresteni cu sute de mii de km in spate mi-au relatat acelasi lucru Quote Pe principiul asta, inseamna ca nimeni nu se mai ducea sa-si ia masina din afara, din Germania nu? Ca si pana acolo tot trebuie sa sofezi... Daca ai sti cati zmei nu mai ajung cu masinile intregi acasa . Cei mai norocosi se opresc in barele de protectie ale autostrazilor , cei mai putin norocosi ii dau pe contrasens sau zboara in copaci prin RO. Edited by polizei, 24 June 2011 - 13:58. |
#79
Posted 24 June 2011 - 19:19
polizei, on 24th June 2011, 14:57, said: poate ai condus noaptea sau in vreo sarbatoare nationala. Am condus ziua ... poate am dapasit si ora 24 ... da' n-am avut probleme ... singuru' loc unde am tras o injuratura a fost la arcu' de triumf - nu erau marcaje pe jos si nu prea stiam cum sa ma incadrez. Uite o poza de prin Bucuresti facuta in 30.05.2011: [ http://s3.postimage.org/1zhn7ingk/Image051.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] In Paris ... desi am prins numeroase "bouchoane" ... treburi din astea n-am vazut. polizei, on 24th June 2011, 14:57, said: in Bucuresti n-am vazut atatea busituri cate am vazut in Paris in 2 zile. Sareau aia cu scuterele pe jos , masinile se buseau in fata si in spatele meu. |
#80
Posted 05 July 2011 - 21:29
Ok, prima parere dupa ce am mers intr-o masina care nu e de scoala (deci fara dubla comanda, fara sa fii foarte ferit de ceilalti, incercand sa te tii de trafic), dar cu cineva langa mine: e groaznic. Ma rog, poate nu groaznic, exagerez un pic, dar este cu totul si cu totul altceva. Plus masina diferita (trepte mai scurte, comenzi mai sensibile, etc).
Ideea din primul meu post este minim fantezista. Probabil o sa treaca niste saptamani de oras pana cand o sa fiu suficient de increzator in fortele proprii pentru a iesi spre alta localitate. Drumuri in Europa sau foarte lungi in tara - nu o sa se intample prea curand. Imi este complet imposibil . Deci, pentru oricine s-ar putea gandi la asa ceva (la fel ca mine), please don't. Stiu ca asta ati spus aproape toti pana acum, dar vreau sa intaresc toate parerile voastre cu a mea - eu care eram mega optimist si linistit cand am initiat discutia. Multumesec tuturor inca o data, ati avut mare dreptate . |
#81
Posted 05 July 2011 - 21:34
De-ar fi toti ca tine... ar fi paradis, s-ar muri de batranete!
Oricum, felicitari si bafta la condus! |
#82
Posted 05 July 2011 - 23:40
de multe ori e mai relaxant sa mergi singur pentru ca persoana din dreapta poate avea tot soiul de reactii
|
|
#83
Posted 10 October 2011 - 10:56
Noi ne-am intors din concediu, cu aproximativ 7000 de km in plus. "Incepatorul" a devenit paranoic dar mai sigur pe sine, s-a condus si in RO dar si pe autostrazile de afara, pe serpentine si zapada cu cauciucuri de vara , pe ploaie dar si pe vreme buna. Mers aproape zilnic, macar 100 km dar s-au mers si 800 km intr-o zi.. mai mult ziua dar ne-a mai prins si noaptea.
A fost greu, a trebuit sa facem pauza la fiecare aprox 3 ore pentru cafea si intins de picioare, atat soferul cat si "copilotul" au stat cu ochii cat cepele tot timpul, au existat cateva situatii periculoase dar cu atentie am reusit sa le evitam. Daca ar fi ceva de remarcat e ca, desi in RO s-a mers numai cat sa iesi din tara si sa te intorci iar grosul de km s-au parcurs afara, cele mai urate, obositoare, periculoase drumuri au fost aici. Afara mergeai cu 120 kmh pe ploaie fara sa simti masina sau sa-ti fie frica, nu mai zic de acvaplanari sau alte minuni, oamenii sunt in mare parte civilizati dar chiar si cei mai nesimtiti se manifesta in masura in care sa nu te puna in pericol. In Romania la fiecare cel mult 30 de minute de trezesti cu cate o maimuta cretinoida care merge in sens opus pe banda ta de mers, de te obliga sa franezi pana la oprire in cazul fericit sau sa te tirezi in primul sant ca sa-i faci lui loc sa depaseasca.. Nu mai vorbim de starea drumurilor si de limitarile incredibile de viteza care te fac sa parcurgi 300 de km in 7 ore.. Edited by Nicolla, 10 October 2011 - 10:57. |
#84
Posted 24 October 2011 - 14:40
Uitasem de thread-ul asta .
Intre timp am ajuns la ~4000km rulati cam 50-50 intre Bucuresti si "afara". Distanta maxima parcursa la drum lung intr-o zi a fost de ~250km. Durata maxima la volan intr-o zi a fost ~7h (dar mare parte prin Bucuresti, in trafic). E util sa faci drumuri relativ scurte la inceput, ideal in zile non-haotice (gen sa nu te intorci in Bucuresti duminica seara pe DN1 sau sa pleci din Bucuresti vineri seara / sambata dimineata). Drumurile de seara / noapte la jumatea saptamanii m-au facut sa ma obisnuiesc cu traficul noaptea - am invatat sa ma folosesc de luminile celor de pe contrasens ca sa vad trecerile de pietoni mai bine, carutele sau alte chestii nesemnalizate. "Citesc" traficul ceva mai bine decat la inceput, insa in continuare ma feresc de depasiri la limita. Poate ca n-o sa ma bag niciodata "la limita". Poate ca nici nu-i un lucru rau . Oricum, sunt multe maruntisuri dar, mai ales, e stresul generat de noutatea experientei. Am ajuns sa fiu foarte atent si relaxat, spre deosebire de extrem de stresat si oarecum atent, cum eram initial (nu ma puteam concentra pe lucruri importante din cauza stresului). Poate ca asta e castigul cel mai mare. Drum bun tuturor! |
#85
Posted 26 October 2011 - 12:46
Cu destui ani in urma, pentru "incalzire", am facut cca 10 km in afara orasului pe un drum relativ circulat. Am prins ceva curaj. Dupa cateva zile am iesit pe "nationala". La un moment dat am ajuns din urma o motoreta. Mi-a luat un km ca sa o depasesc. Din fata venea o alta masina. Dupa depasire am virat brusc spre dreapta. Apoi spre stanga. Masina a oscilat. Iar eu am transpirat...
E absoluta nevoie de adaptare si de formarea unor reflexe si intarirea celor deja capatate. Altfel vei face miscari "galante" a la Hajdu |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users