Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Raza de bracaj TIR
Last Updated: Feb 18 2018 08:09, Started by
porphyrogenitus
, Jun 16 2011 16:30
·
0
#1
Posted 16 June 2011 - 16:30
Am o problemă seriosă.
Trebuie să organizez curtea unei fabrici unde vor circula TIR-uri mari, dintre cele mai mari, de aprox 16-17 m lungime (le-am măsurat) cu cap tractor și remorcă. Ce rază de bracaj au acești monstruleți ? În normativul meu se spune că 15 m rază ar fi suficient, asta însemnând că definesc un cerc de 30 m pe roata extrerioară dacă tragi la maxim de volan. Am impresia că 15 e puțin dar am nevoie de confirmare. Mulțumesc pt suport. LE: Am găsit o schemă destul de clară. Attached FilesEdited by paradigmatic, 16 June 2011 - 16:52. |
#2
Posted 16 June 2011 - 17:30
depinde si ce vrei sa faci in curtea respectiva, daca vrei sa faci si manevre si sa nu iti bati joc de soferi ai nevoie de mai mult...undeva la 30 de metri parerea mea cred ca e ok...
|
#3
Posted 16 June 2011 - 17:37
Macar 30 metri,pt ca nu le place sa invirteasca rotile din spate pe loc ca le uzeaza(si au dreptate).
Dar sa lasam profesionistii sa se exprime...ei stiu cel mai bine.... |
#4
Posted 16 June 2011 - 17:46
Spre exemplu, în imaginea atașată, capul tractor are pe roata exterioară față, maxim 15 m (defapt este 14 și ceva). E ca și cum tragi de volan la maxim.
Iar acolo este vb de un tren de 20 m, ceea ce este enorm. Eu am măsurat unul mare spt trecută și avea 16.6. Cred că schița respectivă este a unui model din US. Or fi în US mai mari ? Aria necesară manevrei de întoarcere este mai mare dar spre interior. Vedeți schița. Remorca are o altă traiectorie (taie curba). |
#5
Posted 16 June 2011 - 19:24
Da asa este,remorca are o alta traiectorie dar crede-ma ca invarte rotile pe loc(uzura anvelope remorca).
|
#6
Posted 16 June 2011 - 21:35
paradigmatic, on 16th June 2011, 17:46, said: Spre exemplu, în imaginea atașată, capul tractor are pe roata exterioară față, maxim 15 m (defapt este 14 și ceva). E ca și cum tragi de volan la maxim. Iar acolo este vb de un tren de 20 m, ceea ce este enorm. Eu am măsurat unul mare spt trecută și avea 16.6. Cred că schița respectivă este a unui model din US. Or fi în US mai mari ? Aria necesară manevrei de întoarcere este mai mare dar spre interior. Vedeți schița. Remorca are o altă traiectorie (taie curba). In Eu se folosesc in general alt tip de semiremorci,cu axele orientate mai spre partea din fata iar la un viraj mai mare partea din spate a semiremorcii iese de pe traiectorie spre exterior. Aceasta este semiremorca standart,fara ultima axa viratoare.Cu remorca raza de bracare este mai mica deci nu sunt probleme. [ http://img577.imageshack.us/img577/9725/20110616211428.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Uploaded with ImageShack.us Pacat ca nu am instrumente de masura sa dau cateva intoarceri prin parcare.Strict de intors ca buldozerul este suficient un diametru de 20m,nu stiu ce fel de manevre se vor face acolo. Oricum am fost pus in de multe ori in situatii in care am injurat proiectantii datorita manevrelor pe care le-am facut.Despre clotoide si arce de cerc ...forumule multe dar lipsesc destule variabile.Te poti baza pe normativ,nu vor fi probleme. Ca o recomandare pe cat posibil sa se evite situatia in care camioanele vor trebui sa faca manevre de garare cu spatele si curba pe dreapta mai ales daca este spatiu stramt deoarece apare un unghi mort mare si vor fi multe incidente,pe langa timpi lungi de manevra. O sa mai caut cate ceva in weekend. Edited by bolo, 16 June 2011 - 21:43. |
#7
Posted 16 June 2011 - 21:42
Ala este un autotren american. Da un mail la peterbuilt si sigur iti trimit ei informatii despre razele de bracaj.
|
#8
Posted 16 June 2011 - 22:09
Raza de bracaj este influentata mai mult de geometria semiremorcii si tipul axelor.Trebuie tinut cont de o raza exterioara si una interioara.In foto de mai sus daca prima axa s-ar suspenda curbele vor trebui luate mai in larg.Daca tragi de volan maxim pentru intoarcere trebuie avut grija ca unghiul dintre cap tractor si semiremorca sa nu depaseasca 90 grade.
|
#9
Posted 16 June 2011 - 22:10
Nu are cum sa depaseasca 90 de grade cand mergi cu fata. Sigur ai permis categoria C+E?
|
#10
Posted 16 June 2011 - 22:35
Daca spui tu...
NU am permis.Dorm in camion ca nu am loc in casa... |
|
#11
Posted 20 June 2011 - 01:49
muteki, on 16th June 2011, 21:10, said: Nu are cum sa depaseasca 90 de grade cand mergi cu fata. Sigur ai permis categoria C+E? paradigmatic, on 16th June 2011, 15:30, said: Am o problemă seriosă. Trebuie să organizez curtea unei fabrici unde vor circula TIR-uri mari, dintre cele mai mari, de aprox 16-17 m lungime (le-am măsurat) cu cap tractor și remorcă. Ce rază de bracaj au acești monstruleți ? În normativul meu se spune că 15 m rază ar fi suficient, asta însemnând că definesc un cerc de 30 m pe roata extrerioară dacă tragi la maxim de volan. Am impresia că 15 e puțin dar am nevoie de confirmare. |
#12
Posted 20 June 2011 - 06:24
BOBBY__, on 20th June 2011, 02:49, said: Sigur se pot depasi cele 90 de grade ale tale! Doar ca apare riscul de rupere al furtunelor/cablurilor si uzura/deteriorarea anvelopelor de pe semiremorca. Da, sigur-sirgur. Daca faci 2-3 cercuri pe loc lovesti remorca cu capul tractor pentru ca masina in loc sa faca cercuri face spirale. Aici exista un calculator pentru raza (deci nu clotoida, Bobby, da?) de viraj: http://itd.idaho.gov...oe/offtrack.htm Edited by muteki, 20 June 2011 - 06:25. |
#13
Posted 20 June 2011 - 14:57
muteki gresesti
semiremorca este prinsa de capul tractor intr-un singur bolt , capul tractor poate sa aiba un unghi mai mic fata de semiremorca de 90 de grade. desigur nu e deloc recomandat sa faci astfel de manevre insa in disperarea de a intoarce in spatii stramte se ajunge uneori la situatia asta, iar nedorit se intampla iarna la coborare cand ''te ia inainte vagonul'' |
#14
Posted 20 June 2011 - 16:15
Repet pentru cine are urechi sa auda si ochi sa vada:
Cand mergi cu fata, oricat de tare ai lua de volan, capul tractor nu are cum sa faca unghi mai mic de 90 de grade. Cand mergi cu spatele e alta poveste. |
#15
Posted 20 June 2011 - 16:51
edit. Postat din grseala.
Edited by muteki, 20 June 2011 - 16:51. |
|
#16
Posted 20 June 2011 - 19:24
pai de exemplu...daca virezi spre stanga si masori unghiul din dreapta intre cap si vagon o sa ai mai mult, iar unghiul din stanga va fi mai mic de 90...nu poti sa ai mai mult daca mergi perfect drept, cand amandoua unghiurile sunt 90 de grade...
|
#18
Posted 21 June 2011 - 18:09
muteki, on 21st June 2011, 06:43, said: A, tu nici macar geometrie nu stii.. Edited by coracao, 21 June 2011 - 18:11. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users