Cum definiti voi binele?
#55
Posted 02 June 2011 - 09:58
karuna, on 2nd June 2011, 10:45, said: Si binele(care si el e un concept ca si raul) nu-l stabilesti in functie de indeplinirea unor reguli? Ia n-o mai tranti atata de gard... Nu-i gresit sa absolutizezi morala, ci binele fara o morala, nu de alta, dar de multe ori oamenii confunda binele cu confortul personal de moment, asa incat ajung sa fie desfranati, lacomi, inselatori, ucigasi, nemultumiti si nemultumitori/nerecunoscatori, vorbitori de rau, samd. Binele nu e niciun concept, morala e concept, adica atunci cand zici: nu e bine sa faci asta, e bine sa faci aialalata. karuna, on 2nd June 2011, 10:45, said: Daca nu se sichiseste nimeni ca persiflezi islamismul, asta denota ca nu este si acela un cancer, sau cum? Asta le-a zis: puilor de vipere si mormintelor varuite fariseice de pe vremea aia si budiste de pe vremea asta. karuna, on 2nd June 2011, 10:45, said: Eu personal ma indoiesc serios ca ai fi tu in posesia vreunui instrument cu care sa poti aprecia care e fierbinte/rece si care e caldicel... De ce nu-l lasi tu pe Dumnezeu sa isi faca treaba?... Edited by altul, 02 June 2011 - 10:02. |
#56
Posted 02 June 2011 - 10:27
altul, on 2nd June 2011, 10:58, said: Da pentru tine e la fel daca cineva iti face un bine sau iti face o morala? Binele nu e niciun concept, Deci am explicat atat de des, ca Hristos nu le-a zis romanilor care-l rastigneau: pui de vipere, morminte varuite etc Asta le-a zis: puilor de vipere si mormintelor varuite fariseice de pe vremea aia si budiste de pe vremea asta. Raspunsul este foarte simplu: pentru ca e mult prea suspecta dorinta budistului de a fi lasat sa-si faca treaba si sa nu-l impiedice nimeni. De altfel sunt convins ca este foarte deranjat ca gaseste pe cienva acasa, i-ar conveni sa lucreze pe intuneric. Eu tin minte o conversatie intre tine si mario despre crestinism, cand erati numai voi 2 pe forum (scabros) Deci cand Iisus facea unora morala, nu facea bine in opinia ta... Ba este si un concept. Cum ti-ai dat seama ca vorbea si cu budistii din viitor? Oricum gresesti zicandu-le tuturor budistilor in fel si chip... Crezi ca nu sunt farisei si printre crestini? Ma tem ca unul dintre aceia ai fi chiar tu. Dar care n-ar dori sa fie lasat in pace sa isi faca treaba?... Nu crezi ca toata lumea e cam suspecta? Chiar nu stiu la ce anume te referi... |
#57
Posted 02 June 2011 - 10:40
TOPCATBV, on 2nd June 2011, 10:34, said: Care e perspectiva vietii? Sa intelegi ce ar putea reprezenta viata folosindu-te doar de ratiune, nu cred ca se poate. E nevoie de mai mult si cred ca cea mai rapida cale, dar si cea mai grea, care te poate duce la intelegerea ce ti-o doresti, sau din contra, sa te inece in disperare, e suferinta. Poate or mai fi si altele mai soft, dar asta e calea pe care am experimentat-o eu. LE: Ca o recomandare, nu ca as fi incercat eu asa ceva ca nu mai aveam nevoie, dar cred ca ar putea avea sorti de izbanda daca ti-ai dezvoltat suficient de mult puterea aceea de a empatiza cu altii despre care vorbea Billy. Asculta fragmentul din coloana sonora despre care vorbea Stockholm Schindler's list si incearca sa empatizezi cu oamenii care au suferit in cel de-al doilea razboi mondial, simte-le suferinta si s-ar putea sa reusesti sa simti viata, si nu doar sa o intelegi pe cale rationala. Edited by Clara22, 02 June 2011 - 10:55. |
#58
Posted 02 June 2011 - 10:55
karuna, on 2nd June 2011, 11:27, said: Deci cand Iisus facea unora morala, nu facea bine in opinia ta... karuna, on 2nd June 2011, 11:27, said: Cum ti-ai dat seama ca vorbea si cu budistii din viitor? Oricum gresesti zicandu-le tuturor budistilor in fel si chip... Crezi ca nu sunt farisei si printre crestini? Ma tem ca unul dintre aceia ai fi chiar tu. Daca m-ai auzit vreodata facand apologia budismului (adica ceea ce se cheama vrajeala pentru a obtine fructul oprit) evident ca devin automat fariseu, daca nu, nu (e sigur). karuna, on 2nd June 2011, 11:27, said: Dar care n-ar dori sa fie lasat in pace sa isi faca treaba?... Nu crezi ca toata lumea e cam suspecta? Edited by altul, 02 June 2011 - 10:57. |
#59
Posted 02 June 2011 - 10:55
Clara22, on 2nd June 2011, 11:40, said: Daca experimentezi in mod direct si nemijlocit ce e viata, ai sa-i intelegi in consecinta si perspectiva ei. Sa intelegi ce ar putea reprezenta viata folosindu-te doar de ratiune, nu cred ca se poate. E nevoie de mai mult si cred ca cea mai rapida cale, dar si cea mai grea, care te poate duce la intelegerea ce ti-o doresti, sau din contra, sa te inece in disperare, e suferinta. Poate or mai fi si altele mai soft, dar asta e calea pe care am experimentat-o eu. Se poate, drept dovada ca intelegem, ma rog nu toata lumea, in mod rational ce este si cum functioneaza viata. Dar nu asta te-am intrebat eu, generalitati, ci in mod specific, care e perspectiva vietii? Care e raspunsul tau la intrebarea din titlu? |
#60
Posted 02 June 2011 - 10:56
TOPCATBV, on 2nd June 2011, 11:55, said: Fiecare dintre noi experimentam in mod direct si nemijlocit viata, inca ceva vreme de acum incolo. Se poate, drept dovada ca intelegem, ma rog nu toata lumea, in mod rational ce este si cum functioneaza viata. Dar nu asta te-am intrebat eu, generalitati, ci in mod specific, care e perspectiva vietii? Care e raspunsul tau la intrebarea din titlu? |
#61
Posted 02 June 2011 - 10:58
altul, on 2nd June 2011, 02:16, said: Pai nici eu nu cer altceva decat sa mergi la budisti, ca doar n-am cerut infintarea de scoli de batausi drept raspuns la scolile de batausi budisti unde activezi tu. Deci asta cer sa ramai la budisti acolo unde-ti este locul evident. Edited by mario_bril, 02 June 2011 - 10:58. |
#62
Posted 02 June 2011 - 11:00
Clara22, on 2nd June 2011, 11:40, said: LE: Ca o recomandare, nu ca as fi incercat eu asa ceva ca nu mai aveam nevoie, dar cred ca ar putea avea sorti de izbanda daca ti-ai dezvoltat suficient de mult puterea aceea de a empatiza cu altii despre care vorbea Billy. Asculta fragmentul din coloana sonora despre care vorbea Stockholm Schindler's list si incearca sa empatizezi cu oamenii care au suferit in cel de-al doilea razboi mondial, simte-le suferinta si s-ar putea sa reusesti sa simti viata, si nu doar sa o intelegi pe cale rationala. Am spus de mai multe ori ca empatia e una dintre cele mai importante calitati ale unei fiinte. |
#63
Posted 02 June 2011 - 11:02
Clara22, on 2nd June 2011, 11:40, said: Asculta fragmentul din coloana sonora despre care vorbea Stockholm Schindler's list si incearca sa empatizezi cu oamenii care au suferit in cel de-al doilea razboi mondial, simte-le suferinta si s-ar putea sa reusesti sa simti viata, si nu doar sa o intelegi pe cale rationala. Adica da o definitie a vietii: nu stiu placerea de a manca, suferinta de a fi schingiuit, ceva comparativ sa se inteleaga ce intelegi prin viata. |
#64
Posted 02 June 2011 - 11:03
Clara22, on 2nd June 2011, 11:56, said: Eu am raspuns, tu nu intelegi cu adevarat ce e viata. De experimentat o experimentezi doar din perspectiva personala si atat. Edited by TOPCATBV, 02 June 2011 - 11:04. |
|
#65
Posted 02 June 2011 - 11:05
mario_bril, on 2nd June 2011, 11:58, said: Iti recomand un psiholog sau o zi la mine la sala... Ai auzit ca japonezii au pierdut razboiul, sau te-au indoctrinat ca tehnica lor castiga tot timpul si e de ajuns un singur budist bataus sa tina piept la o armata intreaga? (si evident cine altcineva ar putea fi ala daca nu tu) Edited by altul, 02 June 2011 - 11:22. |
#66
Posted 02 June 2011 - 11:06
binele e ceea ce spune dumnezo ca e bine.
. . . glumesc, desigur binele e ceva relativ, ce e bine pentru unii, poate fi rau pentru altii. |
#67
Posted 02 June 2011 - 11:12
Prin suferinta dispar constructiile metale, ceea ce am acumulat de-a lungul timpului si consideram a fi corectul.
In momentul in care empatizezi cu o alta persoana care se afla in suferinta nu faci altceva decat sa descoperi in sine acel "ceva" comun. Practic nu mai exista doua sau mai multe persoane, ci o singura fiinta care sufera. Edited by Clara22, 02 June 2011 - 11:13. |
#68
Posted 02 June 2011 - 11:17
Clara22, on 2nd June 2011, 12:12, said: Prin suferinta dispar constructiile metale, ceea ce am acumulat de-a lungul timpului si consideram a fi corectul. In momentul in care empatizezi cu o alta persoana care se afla in suferinta nu faci altceva decat sa descoperi in sine acel "ceva" comun. Practic nu mai exista doua sau mai multe persoane, ci o singura fiinta care sufera. |
#70
Posted 02 June 2011 - 11:23
A nu se intelege ca as fi vreo masochista.
Se poate simti conexiunea care exista intre persoane si pe care o numim viata (fara insa a intelege ce reprezintaea ea defapt) daca putem sa ne bucuram cu adevarat de bucuria altora, fara pic de egoism, fara sa ne plangem inconstient de mila, fara sa fim absorbiti de placere. Edited by Clara22, 02 June 2011 - 11:28. |
#71
Posted 02 June 2011 - 11:25
#72
Posted 02 June 2011 - 11:28
altul, on 2nd June 2011, 09:04, said: Binenteles ca port campanie impotriva budismului, ceea ce face si orice crestin intreg la cap. De la apostoli incoace se duc campanii permanente impotriva necredintei, altfel cum ar fi ajuns lumea crestina. Nu a zis Hristos ca daca credinciosii n-ar striga ar face-o pietrele? E drept ca budismul te face sa ti se intoarca stomacul si te socheaza, am vazut ca si Mattachine a luat-o asa int-o vrie dupa ce a dat fata cu mario. Cum anume arata campania e alta poveste. altul, on 2nd June 2011, 12:05, said: E na, esti tu asa sigur de tehnica japoneza. Crezi ca chinezii pot sa zboare prin copaci ca-n filemele cu batausi? Ai auzit ca japonezii au pierdut razboiul, sau te-au indoctrinat ca tehnica lor castiga tot timpul si e de ajuns un singur budist bataus sa tina piept la o armata intreaga? (si evident cine altcineva ar putea fi ala daca nu tu) |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users