Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Belgia - note de calatorie

- - - - -
  • Please log in to reply
59 replies to this topic

#55
f1gio

f1gio

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 345
  • Înscris: 28.02.2011

 TheGrudge, on 01 martie 2016 - 14:10, said:

Perfect, mersi de ajutor !
Referitor la Brugge, din cate am inteles gara este relativ aproape de centru deci ar merita o plimbare pe jos.
Asa este. Gara este aproape de centru. Este vb de 10/15m de mers.
Vacanta placuta. ;)

#56
something00

something00

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,496
  • Înscris: 14.11.2005

 TheGrudge, on 01 martie 2016 - 14:10, said:

Perfect, mersi de ajutor !
Referitor la Brugge, din cate am inteles gara este relativ aproape de centru deci ar merita o plimbare pe jos.


Cu placere.
Da. In Brugge e aproape gara.
sa nu ratati plimbarea cu barca prin Brugge.

#57
TheGrudge

TheGrudge

    Watcher

  • Grup: Moderators
  • Posts: 2,451
  • Înscris: 25.08.2006
N-o ratam, desi va fi peste cateva zile, deci probabil nu vom prinde o vreme exceptionala :).

#58
something00

something00

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,496
  • Înscris: 14.11.2005

 TheGrudge, on 01 martie 2016 - 16:18, said:

N-o ratam, desi va fi peste cateva zile, deci probabil nu vom prinde o vreme exceptionala Posted Image.


Depinde in ce fel de exceptionala :)
Dar uitandu-ma pe geam o plimbare cu barca nu e tocmai cea mai frumoasa metoda de a petrece timpul. Mai mult stat langa semineu cu o ciocolata calda in mana. :)

#59
profgpopa

profgpopa

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 30
  • Înscris: 29.07.2016
Am aflat multe chestii utile din acest topic. Incerc să adaug şi eu, pentru cei care iubesc Belgia.

Voi începe cu Liège şi împrejurimile. Precizez, de la început: Valonia este pentru turişti "sofisticaţi", care au văzut deja locurile megaturistice. Sau pentru cine ajunge acolo de nevoie. Dar sunt multe de văzut / făcut.

Dacă ajungeţi în Liège, veţi da în primul rând ochii cu

Staţia trenurilor de mare viteză Liège-Giullemins

Calea ferată a ajuns în apropiere de Liège în 1842, prima gară, din lemn, fiind construită, la acea vreme, oarecum în câmp. O clădire roşie, înaltă, în partea dreaptă a gării (privind din gară) este cam singura din zonă ce datează dinaintea căii ferate, restul cartierului fiind din a doua jumătate a secolului XIX - prima jumătate a secolului XX.  Evident, se construieşte şi în prezent: Turnul Paradis, care domină piaţa gării cu cei 140 de metri ai săi, datează din 2015.

Actuala gară, a patra pe acest loc, este proiectată de arhitectul spaniol Santiago Calatrava (care a mai gândit, printre altele, gările din Zurich, Lisabona, Lyon şi New York, precum şi Oraşul artelor şi ştiiţelor din Valencia, care chiar aduce cu Liège-Giullemins) în 1996. Construcţia a durat nouă ani şi s-a încheiat în 2009. În gară te simţi ca în scheletul dinozaurului dintr-un muzeu de ştiinţe naturale; afară, de aproape, seamănă cu un OZN, iar de la oarecare depărtare face corp comun cu dealul din spate şi cu biserica Sacré-Coeur din stânga-sus.

Liniile gării sunt la etaj. Aici opreşte TGV-ul (45 min până la Bruxelles, 1h până la Koln, 2h până la Paris), dar şi trenuri ce străbat Belgia (30 min până la Leuven, 1h până la Namur, 1h20min până la Bruxelles, 2h30min până la Brugge) sau care fac legătura cu Maastricht (Olanda) sau Aachen (Germania).

Ce e de văzut în jurul gării:

Turnul Paradis – 118 m înălţime efectivă, 140 m cu tot cu antenă, zis şi Turnul Finanţelor. Este, deci, o clădire de birouri, care stă pe locul unei vechi capele, numită Paradis.

Podul pietonal La Belle-Liègeoise. Construit în 2016, are cam 300 m şi asigură trecerea dinspre gară către parcul Boverie, care ocupă partea sudică a insulei Outremeuse. La asfinţit, dacă nu bate prea tare vântul, şederea pe pod e chiar plăcută.

Parcul Boverie. Există un lac, răţuşte şi lebede pe lac, iepuri şi veveriţe prin pajişte / în copaci, alei pline de alergători, piste pentru biciclişti, un turn „cybernétique” construit în 1961 şi

Muzeul de arte frumoase La Boverie, bine cotat în ghiduri. Clădirea, în stil neoclasic, datează din 1905 şi a fost construită pentru Expoziţia universală din acel an, dar muzeul este deschis de curând, în 2016. Conţine lucrări de Ingres, Monet, Gauguin, Pissarro, Picasso, Chagall sau Magritte. Înţeleg că există expoziţii temporare care expun lucrări din depozitele Muzeului Luvru.

Clădirile Art nouveau - Art déco, proiectate de Cl. Pirnay, pe Rue Dartois, numerele 31, 42, 44.

Biserica Sacré-Coeur şi Monumentul aliaţilor, situate de cealaltă parte a căii ferate. Se trece prin Gară, cel mai înalt nivel, se iese pe Rue Mandeville (unde am găsit mure!), apoi se urcă pe Rue Saint-Maur. Cred că datează de pe la 1950, dar biserica este deja grav deteriorată şi este închisă. Turnul clopotniţă arată, însă, impecabil. Alături, există Mémorial Interallié, dedicat apărătorilor Liège-ului din cele două războaie mondiale. În toată Belgia se păstrează vie memoria acestor eroi; Liège a avut ghinionul unei proaste poziţionări geografice, pe valea Meuse. Deşi par insignifianţi, Munţii Ardeni sunt destul de greu accesibili, iar Liège este un punct de trecere obligatoriu. În Marele război, în 1914, Liège a fost bombardat de germani şi a rezistat, singur, câteva săptămâni, permiţând francezilor şi englezilor să organizeze liniile fortificate de la Verdun. În al doilea război, în retragerea lor din toamna 1944 - iarna 1945 dinspre Marea Nordului către Rin, germanii au încercat să reziste în Ardeni, oraşul fiind, din nou, greu încercat. Veţi găsi, aici, monumente închinate ostaşului rus şi sovietic, ostaşilor britanici, greci sau belgieni.

#60
profgpopa

profgpopa

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 30
  • Înscris: 29.07.2016
Cum ajungem

De la aeroportul Bruxelles - Zaventem, se ajunge schimbând fie în Leuven (recomandat, cam 1h), fie în Bruxelles Nord (20 de minute în plus și preț ceva mai mare, dacă nu se folosește Rail Pass). Cost: 5,40€ Diabolo fee (taxa de intrare/ieșire din aeroport, care se achită separat de bilet) + 8,70€ prețul a o zecime din Rail Pass. Biletele se iau, de preferință, de la automate; atenție, se poate plăti doar cu cardul. Orice bilet cumpărat de la ghișeu costă 2€ în plus. Pentru Diabolo fee, la automat se caută la “alte produse” și trebuie atenție la ce cumpărați: intrare în aeroport sau ieșire din aeroport, sunt produse diferite. Dacă se cumpără bilet direct, Zaventem-Liège via Leuven, prețul este 21€ la automat. În Leuven trebuie să schimbați linia; iarăși trebuie atenție, fiind în partea flamandă, nu veți găsi Liège pe tabelele trenurilor, ci Luik – e bine, este destinația bună. Sunt 2-3 trenuri pe oră, deci nu e nicio grabă. Tabelele cu mersul trenurilor sunt și la peroane, și în pasajul subteran care leagă liniile (mă rog, suprateran în Liège).

De la aeroportul Charleroi, se ia autobuzul Linia A către gara Charleroi Sud (6€, plecă din fața terminalului la fiecare oră exactă și la fiecare și jumătate și face 20 minute), apoi tren direct către Liège (pleacă la fiecare și 17 minute în timpul săptămânii, de data asta va scrie chiar Liège pe el, că suntem în partea valonă, face 1h și 20 minute și costă 8,70€, prețul a o zecime din Rail Pass, sau dublu pentru bilet obișnuit). Se poate și cu schimbare în Namur. Există curse de autocar direct din aeroportul Charleroi către Liège-Giullemins și, dacă luați bilet din timp și nereturnabil, un drum poate costa doar 5€, dar poate ajunge pe la 15-20€ luat mai din scurt. Sunt doar patru curse pe zi, dar se poate potrivi orarul (care poate fi găsit pe site-ul aeroportului).

Cazare

Am stat în Liège-Giullemins, la Hotel de la Couronne. Am avut în vedere și alte variante, dar am ajuns la concluzia că cel mai bine e în zona gării: Liège a fost doar baza, ne-am mișcat mult în Valonia și nu numai. Centrul orașului este la circa 2 km, nu merita să facem drumul dus-întors zilnic. Hotelul e ok, prețul e modic, micul dejun e foarte bun. Dezavantaje: camerele mici, nu există frigider în camere. Una peste alta, în regulă.

Masa

S-a tot spus pe acest forum, Belgia nu e ieftină. Am luat cina (și ne-am întors să mai luăm una) la Brasserie Liégeoise, foarte aproape de hotel. În timpul zilei, am mâncat fără să alegem, nu am notat unde. Am fost la una dintre mese împreună cu localnici și am aflat că nu se obișnuiește să se lase bacșiș, eventual se rotunjește puțin suma.
În apropiere de gară există un Carrefour mare, dar cu program destul de scurt, seara îl găseam închis. Mai este un magazin Delhaize la parterul gării, slab aprovizionat (cel puțin așa era când am fost noi); în compensație, e deschis până târziu.

Specifice Liège-ului ar fi gaufre de Liège, sau gaufre au sucre, extrem de dulci și fără topinguri (am observat în Bruxelles sau în Gent că cele mai mari cozi la vafe erau acolo unde scria că sunt de Liège) și boulets à la liégeoise, niște chiftele cu un sos dulce, toată lumea comanda, nu sunt rele, dar… recomand prudență.

Transportul în localitate

În centru distanțele sunt mici, se merge pe jos. Dinspre Giullemins spre centru, se poate pe jos, cu taxiul, cu autobuzul, cu trenul sau cu vaporul.

Pe jos, fie se merge pe chei, de-a lungul fluviului, fie se pleacă pe Rue Dartois / Rue Giullemins, se traversează parcul Avroy către capătul său nordic, până la monumentul lui Carol cel Mare (despre care se spune că s-ar fi născut aici) și se continuă pe Boulevard d’Arvoy până în dreptul Catedralei. Durează cam jumătate de oră, poate mai mult - dacă stați la făcut poze.

Taxiul este 2,50€/km, tot așa pornirea.

Autobuzul se ia din fața gării. Nu am mers, biletul cred că e 2€, dar există cartele cu opt călătorii (sau zece?) cu care ieși la jumătate de preț. La parterul gării, în interior, este un chioșc de presă de unde se pot obține bilete și informații.

Există o a doua stație de tren exact în centru, Gare du Palais. Între cele două gări este câte un tren pe oră, dar parcă e mai scump decât alte variante. Dacă, însă, veniți cu trenul în Giullemins și vreți să ajungeți în centru, schimbați trenul fără cost suplimentar, dacă folosiți Rail Pass, completând la destinație Liége-Palais (trebuie întrebat în cazul biletelor obișnuite).

Vaporul se ia de la piciorul podului pietonal La Belle-Liègeoise (5 minute de mers din gară) și costă 1€ sau 2€, depinde unde coborâți; detalii mai jos, unde vorbesc despre fluviu.

Centrul de informare turistică este în centru, la adresa Quai de la Goffe 13, deschis zilnic între 9 și 18 (inclusiv duminică). E bine aprovizionat cu tot felul de materiale, multe dintre ele putând fi găsite și pe la hoteluri. Sunt foarte activi și pe net.
https://www.visitezliege.be/en
https://www.liege.be...iscover/tourism
http://walloniabelgiumtourism.co.uk/

Toalete publice – puține. Am identificat una în centru, în Galeriile Saint-Lambert, chiar peste drum de Palatul Prințului Episcop (există indicator prin galerii), precum și unele ecologice în parcul Boverie, la 10 minute de gară.


La Meuse

Este cel mai important dintre râurile care străbat Belgia. Traversează Franța (Verdun, Sedan), Belgia (Dinant, Namur, Huy) și Olanda (Maastricht, Venlo). La intrarea în Olanda își schimbă numele în Maas; după 1000 km, se varsă în Marea Nordului în apropiere de Rotterdam, printr-o deltă comună cu cea a Rinului. Este navigabil pe aproape întregul său traseu. Mai mult, bazinul Meuse este conectat cu cele ale altor fluvii din nord-vestul Europei prin canale construite în secolele XIX-XX, atunci când Valonia a devenit cel mai mare furnizor de cărbuni al continentului. Cel mai important este Canalul Albert (130 km), construit în 1930, care unește Liège de Antwerpen, principalul port de la Marea Nordului.

În interiorul orașului Liège, râul curge dinspre sud către nord. Puțin mai jos de Guillemins, se desparte în două brațe, principalul fiind cel din stânga. Insula dintre cele două brațe se numește Outremeuse și este mai interesantă în partea sa sudică. Peste brațul principal există poduri dese (șase în cei 2,5 km ai zonei centrale), nu foarte spectaculoase. Fluviul este foarte circulat, atât de yacht-uri, cât și de lungi șalupe încărcate cu orice doriți.

De la Pont Albert I începe portul turistic și se întinde spre nord. Puteți găsi acolo și un yacht de cumpărat, cu doar câteva zeci de mii de euro, nimic exorbitant. Întorcându-vă privirea către sud, se văd frumos podul pietonal, turnul Paradis și biserica Sacré-Coeur.

Zona de promenadă este între Pont des Arches și Pont St-Léonard, pe malul stâng. Pe de altă parte, clădirile interesante fiind pe malul stâng, priveliștea asupra lor este mai frumoasă de pe malul drept! De semnalat este Le Grand Curtius, clădirea-simbol a orașului.

Această zonă de promenadă se transformă, în dimineața fiecărei duminici, într-un uriaș târg-iarmaroc – Marché de la Batte. Ghidurile îl consideră de neratat. Probabil, pentru vestici, e o atmosferă pe care au pierdut-o și o prețuiesc acolo unde o mai găsesc. Pentru noi, însă, … Oricum, duminică dimineață restul orașului este, efectiv, pustiu, toată lumea se mută pe chei.

Pe fluviu circulă La navette fluviale, cu frecvență orară, prima cursă plecând de la capăt de linie la ora 10, ultima la 17, zilnic - în lunile călduroase și doar în week-end în cele friguroase. Există 5+1 stații, iar prețul este de 1€/stația. Prezintă interes stațiile Guillemins (pe malul stâng, Podul La Belle-Liègeoise), Pôle fluvial/Centre-ville (prima pe malul drept, Pont Kennedy, a doua pe malul stâng, Passerelle, dar considerate ca fiind aceeași stație) și Coeur historique (pe malul drept, Pont St-Léonard). Dinspre Guillemins către centru, vapoarele pleacă la fiecare și 10 minute și merg foarte încet (mai încet decât un pieton).

Attached Files



Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate