Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM
 Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard
 3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...
 Izolatie intre parter si etaj

Hranirea pasarilor din orase -pro...

[unde] goarna tramvai

UPGRADE interfon de bloc Electra?
 

Romania - Franta cu masina

- - - - -
  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1
Hazard

Hazard

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,587
  • Înscris: 11.01.2004
Ma tot gandesc sa pornesc o calatorie in vara, cu masina, din Bucuresti spre NV Frantei, in apropiere de Lamballe, la aprox 450 km de Paris.

M-ar interesa cateva impresii, rute, costuri de tranzit pentru aceasta calatorie, de la cei care au parcurs drumul asta. Incerc sa-mi dau seama daca este ok calatoria cu masina si as vrea sa-mi fac un desfasurator al actiunilor, precum si un calcul financiar. Am citit cate ceva pe topicul Germaniei, dar difera un pic. Multumesc pentru ajutor.

#2
Hazard

Hazard

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,587
  • Înscris: 11.01.2004
Varianta la care m-am gandit eu ar fi urmatoarea:

LINK

RO: Bucuresti - Pitesti - Ramnicu Valcea - Sibiu - Deva - Arad - Nadlac (612 km)
HU: Mako - Szeged M5 - Budapesta M0 - Budapesta M1 - Granita Austia A4 (393 km)
AU: Viena A 21 - Auto Vest A1 - Linz A8 - Granita Germania 3 (338 km)
DE: 3 - Mannheim 61 - 6 - Granita Franta A320 (588 km)
FR: A320 - Paris centura - A11 - A81 - N157 - Rennes centura N136 - N12 - Lamballe (789 km)

Ce parere aveti?

#3
masinistu

masinistu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,063
  • Înscris: 17.03.2010

 Hazard, on 31st May 2011, 21:18, said:

Varianta la care m-am gandit eu ar fi urmatoarea:

LINK

RO: Bucuresti - Pitesti - Ramnicu Valcea - Sibiu - Deva - Arad - Nadlac (612 km)
HU: Mako - Szeged M5 - Budapesta M0 - Budapesta M1 - Granita Austia A4 (393 km)
AU: Viena A 21 - Auto Vest A1 - Linz A8 - Granita Germania 3 (338 km)
DE: 3 - Mannheim 61 - 6 - Granita Franta A320 (588 km)
FR: A320 - Paris centura - A11 - A81 - N157 - Rennes centura N136 - N12 - Lamballe (789 km)

Ce parere aveti?

Ok , este drumul corect, te-ai gandit unde ai vrea sa te cazezi>? Ai vrea sa vizitezi ceva? E drum de placere sau trebuie sa ajungi acolo la o data limita? In functie de ce preferinte ai poti configura si cazarile/obiective turistice/ costuri/samd.
La distanta specificata ,2.129 km, un calcul de 6.5 l/km (motorina) arata undeva la 210 EURO cost pentru combustibil , considerand ca te intorci cam in aceeasi km , un cost total pentru combustibil ar fi 420 EURO.
Vigneta in Ungaria = 7 EURO , vigneta Austria = 10EURO (valori grosiere, nu mai tin minte exact , la eurocent ) , in total 17 EURO x2 =34 EURO
Franta e scumpa la autostrazi , ai cam 1EURO/10km , de aceea in functie de timpul avut la dispozitie poti merge pe "nationale' , fara costuri.
Cu o marja de 50 EURO pentru parcari (cele din timpul zilei , daca mai opresti prin vreun oras,ceva , noaptea ar fi indicat sa parchezi unde te cazezi fara costuri, altfel este scumput) ajungem la 500 EURO pentru transport/ taxe.

Cazarile sunt alta problema , la fel si ceea ce vrei sa vezi , deci mai mult tu decizi.

#4
biscatrix

biscatrix

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 886
  • Înscris: 24.04.2007
La o prima vedere se pare ca ai ales o ruta ok, cel putin din punctul meu de vedere (am calatorit doar pana in estul Frantei).
Costuri: vigneta Hu (2x4zile sau 10 zile), vigneta Austria. Vignetele astea sa le cumperi de la ei, sa nu-i mai incurajezi pe speculantii din Ro.
In Germania gratis.
In Franta unele autostrazi sunt cu plata si unele dintre ele pot fi destul de scumpe. Vezi ca daca setezi Gmaps pe modul 'map' (nu 'satelit') si faci zoom pe Franta, autostrazile cu taxa le vei vedea marcate cu o culoare mai rosiatica (iar la un zoom mai mare chiar scrie pe ele). Daca folosesti Viamichelin si faci simulari de trasee pe bucati mai mici e foarte posibil sa afli pretul exact al sectoarelor de autostrada din Franta.
In Austria si Franta combustibilul e mai ieftin decat in Germania.

#5
Hazard

Hazard

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,587
  • Înscris: 11.01.2004
Am gasit la cateva cautari pe net un site foarte interesant, care se lauda ca prezinta preturile medii ale combustibililor din Europa (de fapt chiar preturile pentru mai multe surse de energie): aici si am constatat ca variatiile sunt mici, in jurul valorii de 1,4 EUR / litru Diesel.

Imi voi face calculul in asa fel incat sa alimentez la iesirea din tara, ceea ce imi va oferi o autonomie de macar 700 km. Asta inseamna ca voi putea tranzita Ungaria si mare parte din Austria.

De asemenea, cu plinul facut in Austria, la o distanta de 80-100 km de granita cu Germania, voi putea sa tranzitez Germania si sa alimentez dupa ce intru in Franta. Ultimul plin va fi facut aproape de destinatie.

Ce benzinarii ar trebui sa urmaresc? Eventual voi cauta POI pt GPS pentru a imi face planul mai exact, in asa fel incat sa nu ratez una si apoi sa stau crispat ca nu mai gasesc...

Ca obiective turistice, din pacate, desi as fi foarte interesat, voi fi nevoit sa le ratez, scopul fiind sa ajung rapid si sigur la destinatie. Din acest punct de vedere, ma gandeam sa fac in prima zi traseul Bucuresti - Viena, iar a doua zi Viena - Lamballe. Credeti ca este posibil traseul pentru ziua 2? Sunt aproape 1700 km, din care aprox 1500 - 1600 km de autostrada. Ce posibilitati de cazare as avea in apropiere de Viena? De asemenea, m-ar interesa sa nu intru in oras, pentru a evita pierderea de timp dar si costuri hoteliere suplimentare. Pe de alta parte cazarea ar trebui sa fie ok pt masina si pt noi.

Taxarea in Franta se face pe sistem bariera sau trebuie sa ma preocup sa cumpar vigneta? De asemenea, pentru Franta, ce traseu ar fi mai bun intre Paris si Lamballe, presupunand ca voi alege varianta autostrada? Google maps si viamichelin imi dau 2 variante, una prin N, una prin S. aici. Ele par asemanatoare dpdv al distantei si al costurilor.

Exista undeva o lista cu ce ai voie si ce nu ai voie sau in ce cantitate maxima ai voie sa treci granita? Singura vama presupun ca este RO-HU.

Multumesc.

#6
biscatrix

biscatrix

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 886
  • Înscris: 24.04.2007
Legat de combustibil, ce vezi tu pe site-ul ala sunt preturi medii. Pe autostrada vei gasi in mod sigur preturi mai mari. De aia e bine sa nu alimentezi pe autostrada daca ai ocazia, poti face ceva economii.
Nu stiu ce masina ai si cat consuma, dar in cazul meu, cu un plin din Timisoara pot ajunge in Germania, dar prefer sa alimentez in Wels - langa Linz (ies cateva sute de metri de pe autostrada, dar economisesc niste bani). Apoi cu acel plin pot ajunge pana in Franta.
Benzinarii sunt destule, nu-ti fa probleme.
Legat de timpul de condus: depinde de tine, cate pauze faci, cat de lungi, cu ce viteza mergi, etc. Din punctul meu de vedere 1500-1700 km pe autostrada nu-i o distanta mare, dar cum am zis depinde de la persoana la persoana.

Quote

Exista undeva o lista cu ce ai voie si ce nu ai voie sau in ce cantitate maxima ai voie sa treci granita? Singura vama presupun ca este RO-HU.
Deoarece nu sunt fumator nu m-a interesat niciodata subiectul. Probabil mai sunt ceva restrictii la tigari, alcool si produse alimentare de casa (carnati, slanina, branza, varza murata, etc.). Stiu ca s-au mai relaxat restrictiile in ultimul an, dar nu am o lista cu ele. Chiar daca vama ai doar la Ro-Hu, mai poti avea si pe parcurs controale, inclusiv in Germania.

Daca vrei un hotel ieftin langa Viena, poti incerca aici
E la vreo 15-20km de ruta ta, nu-i asa departe. Camera pentru 2 e la vreo 40 si ceva de Euro, cu mic dejun inclus si nu trebuie rezervare daca ajungi pana pe la vreo 9 seara.

Edited by biscatrix, 01 June 2011 - 10:44.


#7
masinistu

masinistu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,063
  • Înscris: 17.03.2010

 Hazard, on 1st June 2011, 10:42, said:



Ok, hai sa vedem .

Costul pe combustibil l-am calculat la 1.5 EURO/l , undeva e mediu. S-ar putea sa fie nitel sarit in Germania si Franta.
Ca si benzinarii eu prefer cele mari gen BP (multe in Austria) , Shell (Germania ) , Total (Franta) . Pe traseu , mai ales pe autostrada ele sunt multe, n-ai de ce sa-ti faci probleme.

Probleme ar fi la distanta de parcurs in ziua 2 ! , nu stiou daca ai mai fost pe rute asa lungi, chiar si Buc-viena este maricel drumul . Chiar daca este pe autostrada , drumul este solicitant , eu zic ca este foarte mult , obositor , dar daca nu ai intr-adevar alte variante .. ai grija, mergi, te mai opresti prin parcari , oricum este drum de 16/18 ore. Personal nu stiu daca se merita.

daca alegi autostrada in franta , undeva la 150-170 EURO trebuie sa ai pentru taxe. Se taxeaza la bariera, cand intri pe tronson primesti tichetul din aparat , la iesire de pe tronson platesti. Recomand cand platesti sa intri la porti cu personal.

#8
ukrtel

ukrtel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 39
  • Înscris: 24.02.2006
Salut Hazard,

pt a face plinul in Austria iti recomand iesirea de pe autostrada la Oed. (intre Linz si Sankt Pölten)
http://www.oldtimer....t/oed/index.htm
Mai departe as face o mica escala in Luxemburg (aproape de Metz); aici 1 litru de diesel = 1,147 ?
http://www.viamichel...;routeConso=5.6

Drum bun si vacanta placuta.

Edited by ukrtel, 01 June 2011 - 11:18.


#9
Paperotzi

Paperotzi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 417
  • Înscris: 19.02.2008
Eventual intra si in Luxemburg. In afara unui oras frumos, poti face plinul la aproximativ 1 euro litrul de motorina.

#10
Hazard

Hazard

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,587
  • Înscris: 11.01.2004

 biscatrix, on 1st June 2011, 11:48, said:

Legat de combustibil, ce vezi tu pe site-ul ala sunt preturi medii. Pe autostrada vei gasi in mod sigur preturi mai mari. De aia e bine sa nu alimentezi pe autostrada daca ai ocazia, poti face ceva economii.
Nu stiu ce masina ai si cat consuma, dar in cazul meu, cu un plin din Timisoara pot ajunge in Germania, dar prefer sa alimentez in Wels - langa Linz (ies cateva sute de metri de pe autostrada, dar economisesc niste bani). Apoi cu acel plin pot ajunge pana in Franta.
Suna foarte interesant ce mi-ai spus. Este vorba de o Skoda Octavia Tour cu motor 1.9 TDI. Cu ea am avut consum si de 4,8 (DN1 mers ideal) dar si de 7,5 - 8 la 150 km/h constant cu cateva reprize scurte de accelerari la aprox 170. Sincer, eu mi-am luat in calcul un consum de 7,5 ca sa am de unde sa scad. Cu toate astea, la primul drum pe autostrada voi incerca sa parcurg km multi cu viteza constanta 130 km/h ca sa vad consumul. Tu cu ce masina ai reusit sa mergi chiar pana in Germania din Timisoara? Iar in Wels despre ce benzinarie este vorba? O sa-mi notez informatiile astea ca sa le am cu mine :)

Quote

Legat de timpul de condus: depinde de tine, cate pauze faci, cat de lungi, cu ce viteza mergi, etc. Din punctul meu de vedere 1500-1700 km pe autostrada nu-i o distanta mare, dar cum am zis depinde de la persoana la persoana.
Cel mai mult ca si densitate de km vs stres / timp am facut:
Bucuresti plecat duminica dimineata ora 7 - Budapesta seara pe la 7 (am facut mult pt ca eram cu catelul si a trebuit sa facem opriri dese.
Budapesta plecat luni pe la ora 14 - Bucuresti ora 7 dimineata.
Ca si km nu au fost f multi, adica vreo 1700 cred in 48 de ore, dar ca stres, drumul prin Ro este cel care conteaza. Pot sa spun ca a fost obositor, cu atat mai mult cu cat orele dormite intre duminca si luni nu au fost chiar generoase :)

Quote

Daca vrei un hotel ieftin langa Viena, poti incerca aici
E la vreo 15-20km de ruta ta, nu-i asa departe. Camera pentru 2 e la vreo 40 si ceva de Euro, cu mic dejun inclus si nu trebuie rezervare daca ajungi pana pe la vreo 9 seara.
L-am notat. Am intrat pe site. Pare f fain hotelul. Multumesc.

 masinistu, on 1st June 2011, 11:58, said:

Costul pe combustibil l-am calculat la 1.5 EURO/l , undeva e mediu. S-ar putea sa fie nitel sarit in Germania si Franta.
Ca si benzinarii eu prefer cele mari gen BP (multe in Austria) , Shell (Germania ) , Total (Franta) . Pe traseu , mai ales pe autostrada ele sunt multe, n-ai de ce sa-ti faci probleme.

Probleme ar fi la distanta de parcurs in ziua 2 ! , nu stiou daca ai mai fost pe rute asa lungi, chiar si Buc-viena este maricel drumul . Chiar daca este pe autostrada , drumul este solicitant , eu zic ca este foarte mult , obositor , dar daca nu ai intr-adevar alte variante .. ai grija, mergi, te mai opresti prin parcari , oricum este drum de 16/18 ore. Personal nu stiu daca se merita.

daca alegi autostrada in franta , undeva la 150-170 EURO trebuie sa ai pentru taxe. Se taxeaza la bariera, cand intri pe tronson primesti tichetul din aparat , la iesire de pe tronson platesti. Recomand cand platesti sa intri la porti cu personal.
Daca ar fi 16-18 ore cu tot cu opriri, ar insemna ca pot pleca pe la 9-10 din Viena si sa ajung noaptea, pe la 2-3. Atat de scumpe sunt autostrazile? Eu auzisem totusi de 50-70 euro pe portiunea asta cu totul. adica 170 de ore inseamna ceva...

 ukrtel, on 1st June 2011, 12:02, said:

pt a face plinul in Austria iti recomand iesirea de pe autostrada la Oed. (intre Linz si Sankt Pölten)
http://www.oldtimer....t/oed/index.htm
Mai departe as face o mica escala in Luxemburg (aproape de Metz); aici 1 litru de diesel = 1,147 ?
http://www.viamichel...;routeConso=5.6

Multumesc foarte mult, am notat si asta. In Luxemburg cred ca ar fi foarte fain, dar din pacate asta ar adauga cel putin 1 zi, pentru ca daca ajungi acolo sunt sigur ca merita sa te invarti un pic :)

#11
masinistu

masinistu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,063
  • Înscris: 17.03.2010

 Hazard, on 1st June 2011, 23:55, said:

Suna foarte interesant ce mi-ai spus. Este vorba de o Skoda Octavia Tour cu motor 1.9 TDI. Cu ea am avut consum si de 4,8 (DN1 mers ideal) dar si de 7,5 - 8 la 150 km/h constant cu cateva reprize scurte de accelerari la aprox 170. Sincer, eu mi-am luat in calcul un consum de 7,5 ca sa am de unde sa scad. Cu toate astea, la primul drum pe autostrada voi incerca sa parcurg km multi cu viteza constanta 130 km/h ca sa vad consumul. Tu cu ce masina ai reusit sa mergi chiar pana in Germania din Timisoara? Iar in Wels despre ce benzinarie este vorba? O sa-mi notez informatiile astea ca sa le am cu mine :)


Cel mai mult ca si densitate de km vs stres / timp am facut:
Bucuresti plecat duminica dimineata ora 7 - Budapesta seara pe la 7 (am facut mult pt ca eram cu catelul si a trebuit sa facem opriri dese.
Budapesta plecat luni pe la ora 14 - Bucuresti ora 7 dimineata.
Ca si km nu au fost f multi, adica vreo 1700 cred in 48 de ore, dar ca stres, drumul prin Ro este cel care conteaza. Pot sa spun ca a fost obositor, cu atat mai mult cu cat orele dormite intre duminca si luni nu au fost chiar generoase :)


L-am notat. Am intrat pe site. Pare f fain hotelul. Multumesc.


Daca ar fi 16-18 ore cu tot cu opriri, ar insemna ca pot pleca pe la 9-10 din Viena si sa ajung noaptea, pe la 2-3. Atat de scumpe sunt autostrazile? Eu auzisem totusi de 50-70 euro pe portiunea asta cu totul. adica 170 de ore inseamna ceva...



Multumesc foarte mult, am notat si asta. In Luxemburg cred ca ar fi foarte fain, dar din pacate asta ar adauga cel putin 1 zi, pentru ca daca ajungi acolo sunt sigur ca merita sa te invarti un pic :)

Nu o fi chiar 170 EURO , dar e destul de scump . De obicei imi fac un buget destul de generos pentru astfel de taxe , dar cand am fost p-acolo (si am fost de vreo 3 ori prin Franta ) tin minte ca bugetul mi-a fost chiar depasit!! :(
Facusem un calcul si iesea undeva la 1EURO/10-12 km . Acu' ca o fi mai mult/putin vezi si tu , important e sa ai banii la dispozitie, daca nu-i cheltuiesti cu atat mai bine ...

Legat de drum, ultima "izbanda" a fost Uhldigen- Paprika , undeva la 730 km , un drum care se face undeva la max 8 ore , dar care datorita conditiilor de trafic (aglomeratie/ploaie) l-am facut in 11 ore. Deci...Problema nu e ca nu poti , problema e ca nu e recomandat.. :nonobad:

#12
dariuscha

dariuscha

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,520
  • Înscris: 14.04.2008
Hazard ,ceea ce ti-ai propus pt ziua a 2-a e destul de greu . In primul rand, ai deja in spate o zi de condus , obositoare . Chiar daca ai autostrada 95% din drum , trebuie sa ai in vedere ( ca timp )  ca ai destrule centuri  pe traseu unde limita de viteza e mult mai mica ( ca ex.: in Reims autostrada trece prin oras  , iar cea a Parisului e destul de aglomerata) .  Anul trecut am facut si noi traseul pe care ti l-ai propus. De fapt destinatia noastra a fost Saint Malo . Nu-ti pot da informatii referitoare la costuri pt ca n-am notat, iar ca timp de parcurs , la dus , a durat o saptamana ( opriri de cate 2 nopti in Viena, Nurnberg , Paris ) iar la intoarcere chiar mai mult ( prin Alsacia ,  rute turistice in DE si AT ) .  Insa si asa drumul e destul de lung/solicitant . Ai destule obiective pe traseu , iar tentatiile sunt mari.  
Ca idée, daca vrei sa scutesti ceva bani , dar sa pierzi cca 2 h , poti allege varianta de drum pe N4 spre/dinspre Paris .
Pt. cazare in FR gasesti multe hoteluiri de tranzit curate , cu parcare , la preturi bune , pt care nu e necesar sa intri in orase . Incearca Etap , Campanille , B&B Hotel ,etc . Dar o cazare intr-un orasel , unde abaterea de la drum sa fie de doar 3-4 km ,  poate fi o alegere mai buna decat asta !

Edited by dariuscha, 02 June 2011 - 11:40.


#13
medley

medley

    custom attitude

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,879
  • Înscris: 06.05.2005
Nici eu nu vreau sa te descurajez dar o sa fie greu a 2-a zi. Uite ce m-a daramat pe mine la cele 2 drumuri parcurse Bucuresti-Paris
-fiind doar autostrada, devine monoton, si chiar de ai tempomat, tot o sa fie obositor
-o sa te bata in cap soarele 10h din cele 16-18, indiferent daca ai AC-ul dat la maxim, o sa te adoarma chiar si cu muzica tare .
-am prins odata vinerea in Ungaria si Austria si o data duminica, am stat la niste cozi pe autostrada ore intregi. Ca se lucra si era foarte-foarte aglomerat. In Germania nu am stat pe loc dar tot au fost destule sectiuni cu o banda doar de mers. Si atunci cand se lucreaza oamenii aceea chiar respecta limitarile de viteza.
-in Franta e bine sa platesti la bariere cu cardul ca altfel trebuie sa ai marunt la tine mereu. Sau daca consideri ca pierzi la curs, sa ai vreo 50e in monede si bancnote mici.
-cel mai mare inconvenient este tocmai e ca e 2-a zi, dupa ce bati toata Romania. Eu plecam la 01am din Bucuresti si seara eram in Austria dar nu respectam nici o limita de viteza in Ro, ca altfel te prinde seara in Arad abia.
Nu te mai complica cu Ungaria sa schimbi forinti, alimenteaza eventual de la noi si ajungi in Austria cu motorina aceea. In Austria te pun sa lipesti vigneta pe parbriz, in stanga sus ca o citesc camerele de pe autostrada. Eu prima tura nu am lipit-o si m-au oprit pe autostrada ca nu mi-am platit vigneta si voiau sa-mi dea amenda ca nu am afisat-o pe geam.
Vezi ca pe afara chiar se asteapta sa ai trusa, vesta, extinctor. Nu uita de asigurare inainte sa pleci, ia cu tine si pasaportul pentru ca la granita cu Ungaria ne-a fost cerut desi aveam CI.
In Franta nu te lasa sa detii, dapoi sa folosesti detectorul, si amenda e mare. Am luat acum 3ani 700e amenda pentru ca unii din grup il aveau asupra lor(desi nu era pornit si era montat in bara fata deci teoretic invizibil).
Ruta aleasa este ok daca nu vrei sa vizitezi nimic, ci destinatia te intereseaza. Oricum in Germania autostrada strabate zone muntoase interesante si mai dai de cate un tunel la fel de lung ca A3-ul nostru  :lol:
In rest, ochelari de soare, haine comode si incaltari si mai comode, rabdare cat strabati Romania si Drum bun!

Edited by medley, 02 June 2011 - 19:49.


#14
Hazard

Hazard

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,587
  • Înscris: 11.01.2004
Da, la asta cu ziua 2 ma tot gandesc si eu ca e cam mult... chiar si in teorie. Voi, cei care ati parcurs acest drum cum ati impartit distantele? Sau oricum voi ati mai oprit pentru diverse obiective? Ma gandeam sa mai mut niste km in ziua 1, dar cred ca va fi oricum destul de obositor si asa si cred ca este mai bine sa ma menajez un pic in prima zi.

@Medley, ai perfecta dreptate cu soarele... o sa ma cam bata in figura dupa ora 13-14. Parca am auzit ceva ca as avea geamuri atermice la masina... Nu sunt foarte sigur. Macar ar avea un 10-15% aport pozitiv.
Totusi nu am inteles. Ai plecat la 01 am din Bucuresti si ai ajuns abia seara in Austria? Adica ai facut vreo 20 de ore si fara sa respecti limitele? Mi se pare cam mult. Cred ca ai plecat la ora 13 totusi (pm). Nu? Ca deja m-am ingrijorat :)
Bine ca mi-ai zis de veste. Ca sa ma preocup. Extinderea de asigurare nu este scumpa si se merita. La partea cu asigurarea... nu stiu cum e cu asigurarea medicala. Se merita? Ce acopera? Unde se face?

Inca stau si ma gandesc la taxele alea de autostrazi in Franta. Adica, cel mai probabil, daca oricum voi incepe ziua 3 de mers, le voi evita. Cred. Adica mi se pare ff mult. E ca si cum ti-ai pune masina pe tren si nu ai mai consuma nimic, atat de scump :)

A... oare ar fi utila pe traseu o statie radio? Am voie presupun... Dar frecventele sunt acceptate? Folositi? Sau nu prea ai cu cine sa te intelegi? :)

Si inca ceva... exista site-uri... globale, nationale, cu starea drumurilor in timp real? Pentru evitarea ambuteiajelor?

Edited by Hazard, 03 June 2011 - 09:08.


#15
masinistu

masinistu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,063
  • Înscris: 17.03.2010

 Hazard, on 3rd June 2011, 09:59, said:

Da, la asta cu ziua 2 ma tot gandesc si eu ca e cam mult... chiar si in teorie. Voi, cei care ati parcurs acest drum cum ati impartit distantele? Sau oricum voi ati mai oprit pentru diverse obiective? Ma gandeam sa mai mut niste km in ziua 1, dar cred ca va fi oricum destul de obositor si asa si cred ca este mai bine sa ma menajez un pic in prima zi.

@Medley, ai perfecta dreptate cu soarele... o sa ma cam bata in figura dupa ora 13-14. Parca am auzit ceva ca as avea geamuri atermice la masina... Nu sunt foarte sigur. Macar ar avea un 10-15% aport pozitiv.
Totusi nu am inteles. Ai plecat la 01 am din Bucuresti si ai ajuns abia seara in Austria? Adica ai facut vreo 20 de ore si fara sa respecti limitele? Mi se pare cam mult. Cred ca ai plecat la ora 13 totusi (pm). Nu? Ca deja m-am ingrijorat :)
Bine ca mi-ai zis de veste. Ca sa ma preocup. Extinderea de asigurare nu este scumpa si se merita. La partea cu asigurarea... nu stiu cum e cu asigurarea medicala. Se merita? Ce acopera? Unde se face?

Inca stau si ma gandesc la taxele alea de autostrazi in Franta. Adica, cel mai probabil, daca oricum voi incepe ziua 3 de mers, le voi evita. Cred. Adica mi se pare ff mult. E ca si cum ti-ai pune masina pe tren si nu ai mai consuma nimic, atat de scump :)

A... oare ar fi utila pe traseu o statie radio? Am voie presupun... Dar frecventele sunt acceptate? Folositi? Sau nu prea ai cu cine sa te intelegi? :)

Si inca ceva... exista site-uri... globale, nationale, cu starea drumurilor in timp real? Pentru evitarea ambuteiajelor?

Pai problema este sa imparti drumul ramas de la Viena in 2 zile.

Pont: daca nu mergi pe autostrazi in Franta , ai grija ca trebuie sa recalculezi timpul de parcurs. Pe nationale se circula lejer, dar sunt restrictii . Si se respecta. Deci timpul de parcurs creste, chiar foarte mult .
S-ar putea chiar sa se dubleze.  De fapt , problema in Franta se pune cam asa: vrei sa mergi repede , sa ajungi in timp scurt -folosesti autostrada (dar platesti de te usuci) , daca nu esti presat de timp -folosesti nationalele .

Nu am avut asigurari medicale , deci nu te pot ajuta cu informatii.

#16
441529

441529

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 403
  • Înscris: 17.08.2006
Parerea mea este ca iesi mai bine cu avionul. Si ca timp si ca bani si ca oboseala. Mai ales ca ai zis ca mergi tinta si nu te intereseaza sa vezi cate ceva pe traseu. Asta in ideea ca nu mergeti 5 in masina si se impart altfel costurile sau ai de carat multe bagaje. Dar, chiar si asa daca ar fi, tot mai in avantaj ar fi avionul.

#17
Hazard

Hazard

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,587
  • Înscris: 11.01.2004
Masina vs avion...

Plecam 2 sau 3 si ne intoarcem 4 sau 5. (asta pentru ca depinde daca o persoana merge sau nu). Pe simulari am vazut cam asa cu avionul:

2 persoane dus intors aprox 350 EUR.
2 persoane intors aprox 170 EUR

Drumul Paris - Lamballe = 250 EUR si la fel returul, deci 500 EUR

Asta inseamna cam 350 + 170 + 500 = 1020 EUR la varianta cu avionul. Aici ar exista posibilitatea sa inchiriem o masina pentru mobilitate, ceea ce ar creste costurile cam cu 150 EUR (pt ca nu mai apare suplimentar transportul acela de 500 EUR). Deci total aprox 1200 EUR, adica o medie de 200 EUR / pers / segment

Pe de alta parte, cu masina, ar fi asa:

Combustibil: 600 EUR (grosier, cam 5500 km cu un consum de 7,5-8 si pret mediu de 1,4 EUR/L)
Vignete: aprox 40 EUR
Franta: 300 EUR ... hmmm :)
Sa zicem cam 1000 EUR, adica 170 EUR / pers / segment sau chiar 125 / pers / segment daca va merge si persoana inca indecisa. E adevarat, economia nu prea este, cu toate astea, am fi preferat cu masina ca sa putem avea mobilitate fara batai de cap cu inchiriat, garantie de 2000 EUR la rent a car, stres cu asigurarea auto din franta, etc... plus ca o luam ca pe o drumetie... Sau asta nu e bine? :)

Edited by Hazard, 03 June 2011 - 11:47.


#18
masinistu

masinistu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,063
  • Înscris: 17.03.2010

 Hazard, on 3rd June 2011, 12:42, said:

Masina vs avion...

Plecam 2 sau 3 si ne intoarcem 4 sau 5. (asta pentru ca depinde daca o persoana merge sau nu). Pe simulari am vazut cam asa cu avionul:

2 persoane dus intors aprox 350 EUR.
2 persoane intors aprox 170 EUR

Drumul Paris - Lamballe = 250 EUR si la fel returul, deci 500 EUR

Asta inseamna cam 350 + 170 + 500 = 1020 EUR la varianta cu avionul. Aici ar exista posibilitatea sa inchiriem o masina pentru mobilitate, ceea ce ar creste costurile cam cu 150 EUR (pt ca nu mai apare suplimentar transportul acela de 500 EUR). Deci total aprox 1200 EUR, adica o medie de 200 EUR / pers / segment

Pe de alta parte, cu masina, ar fi asa:

Combustibil: 600 EUR (grosier, cam 5500 km cu un consum de 7,5-8 si pret mediu de 1,4 EUR/L)
Vignete: aprox 40 EUR
Franta: 300 EUR ... hmmm :)
Sa zicem cam 1000 EUR, adica 170 EUR / pers / segment sau chiar 125 / pers / segment daca va merge si persoana inca indecisa. E adevarat, economia nu prea este, cu toate astea, am fi preferat cu masina ca sa putem avea mobilitate fara batai de cap cu inchiriat, garantie de 2000 EUR la rent a car, stres cu asigurarea auto din franta, etc... plus ca o luam ca pe o drumetie... Sau asta nu e bine? :)


La asta se adauga si costul cazarilor pe drum, nu? :notangel:  Sau dormiti in masina?

Nu ai spus nimic de bugetul tau. cat esti dispus sa bagi in "drumetia" asta?

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate