Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Izolație coș de fum

Un imn al iubirii (spirituale)

Depistare cartela ?

TV Samsung nu recepționeaza ...
 Reconventionala la apel?

Detector gaz defect.

Inlocuire serpentina boiler termo...

Primele supermaketuri, hypermarke...
 Combinatie de conturi pentru tran...

Adaptor semnal hi to low

Jocuri Android Multiplayer online...

Diferenta consum smart meter - Co...
 Recomandare demontare+instalare ...

CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024
 

Firma de calculatoare

- - - - -
  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#19
remuss

remuss

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 113
  • Înscris: 31.12.2003
@ Aussie

Felicitari: Unul din cele mai de bun-simt articole pe care le-am vazut pe softpedia  :peacefingers:

#20
remuss

remuss

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 113
  • Înscris: 31.12.2003
@ Aussie

:coolspeak:

Edited by remuss, 11 October 2005 - 19:39.


#21
shiva

shiva

    Nameless hero. Professional bug slayer mom.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,858
  • Înscris: 06.10.2003
@Aussie 10x  :first:
  Din pacate, in Rom mai domneste mentalitatea " Clientul nostru, fraierul-loserul-prostul nostru". O firma serioasa, cu angajati bine instruiti/educati/platiti/motivati va merge numai inainte...chiar dc. preturile sunt un pic mai mari....pentru ca, clientul stie ca pb. i se va rezolva rapid...
  Prin urmare..orice business vrei sa faci...intotdeauna gandeste-te la binele clientului( ca doar de-aici iti vin banii, nu?  :naughty: )

#22
Aussie

Aussie

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 21.09.2005
Mersi pentru felicitari.  I am blushing :D

Am sa incerc sa raspund la toata lumea care participa (in mod positiv sau negativ) la acest 'thread'.

Shiva.
Incep sa inteleg ca in ROM mentalitatea inca este cum zici.
O companie care este serioasa si planifica planul de business pe termen lung trebuie sa foloseasca urmatoarea mentalitate: THE CLIENT IS ALWAYS RIGHT.
Daca tratezi clientul ca pe un gunoi, te impusti singur in picior. Poti sa ai cel mai solid 'business plan', tot degeaba. Idea de termen lung esta daca ai un client nou trebuie sa te gandesti ce poti face tu pentru acel client de a convinge clientul ca sa merita sa vina inapoi din nou, si din nou, si din nou..


Bold.
In legatura cu acel comentariu al tau "Computerele merg si fara asistenta tehnica": aici trebuie sa te contrazic 100%. Intradevar, merg ele singure dar probabil nu ai dat destul de multa atentie la comantariul lui ecstrim "Sa vezi tu distractie cand depinzi 99% de calculator SI DE BAZA DE DATE DIN EL...."

Am sa-ti dau un exemplu real care l-am vazut aici in Melbourne si nu puteam crede ca asa ceva se poate intampla. Si totul pentru un lucru elementar.
O companie cu business serios, cu 'annual turnover' (incasari totale pe an)de peste $10 milioane aproape a dat faliment din cauza computerelor.
La vremea respectiva lucram pentru o companie de software (programe de contabilitate) si compania (care au avut necazul) a cumparat un program de la noi . Cand m-am dus sa instalez programul si sa le explic cum functioneaza, am observat un lucru ciudat: ei faceau 'backup' de informatia de pe computere (pe CD'uri) dar toate CD'urile erau vraiste intr-o cutie langa computere. De curiozitate am intrebat: Voi aveti alte copii dupa aceste CD'uri care nu sant in cladirea asta? (off-site backups)
Raspunsul:"Nu. Noi am cumparat aceste computere de la o firma care a venit si le-a instalat, ne-a aratat cum se face backup dar nu a mentionat acest fapt".
Atunci le-am explicat 'off-site backups' este un lucru destul de important si ca noi oferim si alte servicii, in afara de a vinde programele noastre de contabilitate, si am putea oferi acest serviciu.
Cand m-am intors inapoi la sediu, am vorbit cu 'Sales Manager' de faptul ca aceasta companie este cam dezorganizata din punct de vedere a computerelor si am putea castiga business daca le-am oferi alte servicii. (Cu fiecare client nou 'Sales Mangager' suna clientul respectiv dupa 3-4 zile de la prima vizita sa verifice daca acel client e multumit, dca totul e OK, etc. Asta se numeste 'follow-up call')

La primul telefon de la 'Sales Manager' compania respectiva a zis ca sant foarte ocupati cu productia, este perioada din an cand au cele mai multe comenzi, etc. etc. dar totusi vor lua in considerare serviciile care le oferim printre care si sugestia mea. Dupa care nu am mai auzit de la ei nimic.

Ce sa-ti povestesc: 5-6 saptamani mai tarziu ma uitam la stiri pe TV si vad cladirea companiei unde erau birourile in flacari si a ars pana la fundatie. Celelalte cladiri unde era productia nu au fost afectate atat de mult. Afacerea lor era de prelucrare a otelului (cumpara cantitati mari de otel dupa care ia comenzi, taie, indoaie, face structuri dupa planuri, etc.) asa ca nu prea avea ce arde.

Asigurare de incendiu aveau, fonduri in banca aveau, deci nu ar fi fost problema de a reconstrui cladirea, de a cumpara computere noi, etc. dar totusi au pierdut ceva care aproape ia facut sa dea faliment: INFORMATIA DE DATE DE BAZA DE PE COMPUTERE.

Daca am fi avut informatia, noi am fi putut se le refacem toate sistemele in 8-9 ore exact cum ar fi fost inainte de incendiu.(si am fi facut-o in timpul noptii). Bineinteles ca dupa 2 zile reteaua si sistemele erau ca inainte, MINUS INFORMATIA.

Au pierdut toate comenzile, liste de clienti, liste de comenzi la care lucrau in momentul respectiv si trebuiau onorate, etc.
Le-a luat aproape 3-4 luni sa refaca data de baza: s-a intamplat ca cei 3 directori a companiei  mai aveau copii pe hartie de comenzi pe acasa, contabilii lor mai aveau ceva pe acasa, banca lor mai avea ceva informatie de la ei, etc, etc.
--------
MORALA:  
1. Computerele nu merg singure.
2. A plati pentru un serviciu oferit de un expert nu inseama iroseala de bani, dimpotriva, economisesti bani in termen lung. TIME IS MONEY !
--------

Oh boy, that was a mouthful :)

Si acum am sa fac o pauza de o cafea :)

Regards from Aussie,
Adrian.

#23
ThePuiu

ThePuiu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,742
  • Înscris: 11.11.2003
Din pacate, ca intotdeauna, adevarul este undeva la mijloc.....
Si eu am o firma de calculatoare din anul 1999 si nu prea pot sa ma laud cu realizari marete!
Am incercat sa oferim servicii de calitate (cu personal calificat) intr-o categorie relativ ingusta de servicii si anume service si mentenanta. Si asta doar pt firme, considerind ca piata end-userului casnic nu prezinta interes. Ne-am lovit de-a lungul timpului de aceleasi mentalitati invechite din partea patronilor firmelor (a majoritatii acestora) cu care colaboram, de genul: "lasa dom'le ca daca se strica computerul nu-i bai, avem un pix si niste hirtie si ne descurcam". Nu este o problema ca se pierd datele de pe HDD si se duce draq toata contabilitatea firmei, ca exista salariati care sa preia din balata soldurile si sa clampaneasca iar tone de date (ca deaia sint platiti - sa lucreze!) si viata merge mai departe!
Concluzia amara pe care am tras-o dupa acesti ani e ca, cel putin in provincie, calculatorul nu inseamna foarte mult....adica se poate si fara el!

Aaa si inca o chestie ciudata pe care am constatat-o: daca prestezi un serviciu si ai un tarif prea mic, beneficiarul considera ca nu ai facut lucru de calitate si nu mai apeleaza la serviciile tale.

Deci, exceptind faptul ca in Romania totul este atipic, sint de acord cu ce a spus Aussie.

#24
angajatul

angajatul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 605
  • Înscris: 09.10.2005
pe langa tot ce au zis cei de aici as avea de adaugat doar ca daca vrei sa deschizi o firma...sau mai bine zis o afacere va trebui sa o deschizi intr-un domeniu in care te pricepi cel putin "bine" pentru ca si daca eti as in domeniul tau exista mari sanse sa o dai in bara pentru ca nu ai fler de manager etc....dar daca incepi si cu un domeniu nou pentru tine e imposibil....astfel de reinventari ale gaurii la macaroana mergeau in '90-'91 cand toti erau debusolati.dupa cum zicea un prieten de-al meu ,mare om de afaceri in bucuresti "mah...eu m-am ridicat financiar  intre 90-94 ....daca nu faceam banii atunci acum nu as fi avut nici o sansa"
deci eu zic ca inainte de planuri de afaceri si alte chestii de genul ala gandeste-te foarte bine la ce esti tu bun...sau foarte bun si apoi la domenile conexe si apoi mai vezi ce faci.

#25
n3xus

n3xus

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 21.10.2006
Are dreptate Adrian.
"Bizul" cu "reparatul" pc-urilor pe la firme, cabinete medicale, etc merge destul de bine.
Dar..."la noi la Romania" ca sa faci asa ceva legal nu mai renteaza.
Eu am practicat genul asta de afacere pe criteriul "cat da omu'" si am avut niste surprize placute la sfarsit de luna : aproape 2 salarii modeste + relatii si reclama.
Unul din "clientii" mei mi-a sugerat sa intru in legalitate si sa i-mi fac un "PF" apoi pentru "banutul" primit de la client sa dau factura( chitanta) pentru "prestari servicii".
Apoi mi-a explicat ceva despre impozite ca se impart la 2 si multe alte treburi.
Ideea era ca aceste venituri cumulate anual sunt binevenite pentru obtinerea unui credit de la o banca , etc.
INTERESANT


Mai ales ca mai am o sursa de venit lunara destul de buna (cateva sute de $ - pe care nu ii pot introduce ca venit legal), ar fi oare o posibilitate ca la momentul prestarii unui serviciu sa putem eventual "altoi" costurile facturii astfel incat sa castigam amandoi si eu si clientul.

Apropo insa de treaba cu creditul, am un amic patron de club care a dorit si el un credit de nevoi personale (mai mult din curiozitate).
Boon... A mers la banca, a declarat ca are un salariu de 25mil/luna (ca idee, fiind propriul angajat): locuia in casa parintilor ( unde oricum el platea tot , etc ....), sotia casnica ( nici nu era cazul !),2 copii....
Dupa completarea chestionarului si a altor hrtiute de la banca sa ajuns la concluzia ca tipul putea beneficia de un credit personal de maxim 1000 euro. :D
L-a busit rasul, i-a spus domnisoarei ( super-studioasa cu jdemii de facultati care nu stiuse sa dea restul corect la o tranzactie de valuta - cu calculatorul in mana) despre ce e vorba - ca mia aia de euro o putea obtine in 2 zile la club.
In concluzie, "la noi la Romania" chiar de ai vrea sa faci ceva legal si cu ceea ce ti se ofera nu prea poti sa o faci.
Sa mai visam noi ca ne luam credit pentru un amarat de apartament ?? cel putin 25-30mii euro la un salariu de inceput de 8-10milioane ??? Pe cati ani ? Cine te tine angajat atat de mult timp? De restul de bani mai poti manca, plati utilitatile ? Mai pleci tu la mare ?? nu prea ....
Oricum nu vom schimba noi nimic niciodata, nu este vina unei anumite categorii de oameni - e felul de a fi al romanului ca asa a crescut, a trait, a murit.
Sa schimbam ,ce? TOT? Romanul invata sa fie rau si hot la fel de usor ca mersul pe bicicleta sau primele cuvinte pt un prunc Mama, Tata.....
Asta este motivul pentru care suntem vazuti ori prea bine ori prea rau "in afara".

#26
pisicutza

pisicutza

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 376
  • Înscris: 21.05.2006
Cata dreptate ai tu n3xus.....

#27
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,496
  • Înscris: 02.09.2006
Lucrind relativ in domeniu imi permit sa dau si eu un sfat :
E de preferat sa oferti service si etc celor care au unu-doua calculatoare : medici, avocati, notari, mici patroni, daca nu cumva au si ei un client care se pricepe si care le este dator...orice firma care se respecta si foloseste calculatoare , sau aproape, are si un angajat care se ocupa de ele, nu asteapta sa ii vina cineva din afara cind ii crapa buza. Fente deastea se fac numai cu statul pe la marile regii pe unde s-au " externalizat serviciile " dar si acolo numai pentru a jumuli banii statului, in realitate se ocupa si acolo cineva de calculatoare. Totusi parerea mea este ca e greu dar nu imposibil. Mai este de asemenea si segmentul persoanelor private, care nu intotdeauna sint dispuse sa lase colegii de clasa ai fiului lor sau vecinul de palier sa le aranjeze calculatorul. Oricum, mult succes !

#28
bobo82

bobo82

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 23.10.2006

View Posttytysor, on Nov 9 2006, 21:41, said:

Lucrind relativ in domeniu imi permit sa dau si eu un sfat :
E de preferat sa oferti service si etc celor care au unu-doua calculatoare : medici, avocati, notari, mici patroni, daca nu cumva au si ei un client care se pricepe si care le este dator...orice firma care se respecta si foloseste calculatoare , sau aproape, are si un angajat care se ocupa de ele, nu asteapta sa ii vina cineva din afara cind ii crapa buza. Fente deastea se fac numai cu statul pe la marile regii pe unde s-au " externalizat serviciile " dar si acolo numai pentru a jumuli banii statului, in realitate se ocupa si acolo cineva de calculatoare.

Tytysor, tu, ca patron, ce ai prefera? Sa ai un tip prost pregatit caruia sa ii dai 400-500ron, sau sa faci iun contract cu o firma, pe vreo 200-300ron,  si firma aia sa trimita oameni pregatiti(care oricum sunt platiti cu mult mai mult decat le-ai da tu) si sa faca intretinerea calculatoarelor, backup de date saptamanal.....
Daca vorbim de mentalitatea patronilor, din ce in ce mai multe firme au inceput sa foloseasca diverse softuri de gestiune si contabilitate. Asta inseamna ca daca nu le merg PC-urile nu pot factura, nu pot vedea si modifica gestiunea... TIME IS MONEY asa ca odata cu trecerea timpului o sa se dezvolte si la noi mentalitatea occidentala, unde fiecare e bun la ceva si face doar acel ceva, cat de bine poate. Numai la noi dentistul isi repara si caculatorul si masina si face si instalatii electrice prin casa  :D

Edited by bobo82, 25 November 2006 - 11:24.


#29
Adydum

Adydum

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 899
  • Înscris: 25.05.2004

View Postbobo82, on Nov 25 2006, 11:16, said:

Tytysor, tu, ca patron, ce ai prefera? Sa ai un tip prost pregatit caruia sa ii dai 400-500ron, sau sa faci iun contract cu o firma, pe vreo 200-300ron,  si firma aia sa trimita oameni pregatiti(care oricum sunt platiti cu mult mai mult decat le-ai da tu) si sa faca intretinerea calculatoarelor, backup de date saptamanal.....
Daca vorbim de mentalitatea patronilor, din ce in ce mai multe firme au inceput sa foloseasca diverse softuri de gestiune si contabilitate. Asta inseamna ca daca nu le merg PC-urile nu pot factura, nu pot vedea si modifica gestiunea... TIME IS MONEY asa ca odata cu trecerea timpului o sa se dezvolte si la noi mentalitatea occidentala, unde fiecare e bun la ceva si face doar acel ceva, cat de bine poate. Numai la noi dentistul isi repara si caculatorul si masina si face si instalatii electrice prin casa  :D

:)) Unde am lucrat ultima oara ( acum aprox 3 ani ) am avut de dus multa munca de convingere sa se aprobe cumpararea unui cd-rw pentru back-up , tinand cont ca rulajul lunar era pe undeva pe la 100.000 EUR na mentalitate :P

View PostAussie, on Oct 22 2005, 02:19, said:

Au pierdut toate comenzile, liste de clienti, liste de comenzi la care lucrau in momentul respectiv si trebuiau onorate, etc.
Le-a luat aproape 3-4 luni sa refaca data de baza: s-a intamplat ca cei 3 directori a companiei  mai aveau copii pe hartie de comenzi pe acasa, contabilii lor mai aveau ceva pe acasa, banca lor mai avea ceva informatie de la ei, etc, etc.
--------
daca nu s-au topit efectiv hdd-urile se puteau recupera destul de rapid datele , mai ales daca erau asa de vitale ...

Edited by Adydum, 29 December 2006 - 00:39.


#30
r@zvan

r@zvan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,126
  • Înscris: 01.01.2007

View Postn3xus, on Nov 4 2006, 11:57, said:

Apropo insa de treaba cu creditul, am un amic patron de club care a dorit si el un credit de nevoi personale (mai mult din curiozitate).
Boon... A mers la banca, a declarat ca are un salariu de 25mil/luna (ca idee, fiind propriul angajat): locuia in casa parintilor ( unde oricum el platea tot , etc ....), sotia casnica ( nici nu era cazul !),2 copii....
Dupa completarea chestionarului si a altor hrtiute de la banca sa ajuns la concluzia ca tipul putea beneficia de un credit personal de maxim 1000 euro. :D
L-a busit rasul, i-a spus domnisoarei ( super-studioasa cu jdemii de facultati care nu stiuse sa dea restul corect la o tranzactie de valuta - cu calculatorul in mana) despre ce e vorba - ca mia aia de euro o putea obtine in 2 zile la club.
In concluzie, "la noi la Romania" chiar de ai vrea sa faci ceva legal si cu ceea ce ti se ofera nu prea poti sa o faci.
Sa mai visam noi ca ne luam credit pentru un amarat de apartament ?? cel putin 25-30mii euro la un salariu de inceput de 8-10milioane ??? Pe cati ani ? Cine te tine angajat atat de mult timp? De restul de bani mai poti manca, plati utilitatile ? Mai pleci tu la mare ?? nu prea ....
Oricum nu vom schimba noi nimic niciodata, nu este vina unei anumite categorii de oameni - e felul de a fi al romanului ca asa a crescut, a trait, a murit.
Sa schimbam ,ce? TOT? Romanul invata sa fie rau si hot la fel de usor ca mersul pe bicicleta sau primele cuvinte pt un prunc Mama, Tata.....
Asta este motivul pentru care suntem vazuti ori prea bine ori prea rau "in afara".

  Nu stiu la ce banca a fost prietenul tau, dar eu am facut in vara credit la una( nu fac reclama pe gratis) si am declarat 20 de mil. venit lunar. Pe urma, cand m-a intrebat tipa de acolo cat vreau sa imprumut si i-am spus ca 5000 de euro, parea dezamagita ca nu vreau mai mult. Asa ca am luat banii si cu asta basta.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate