Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Care credeti ca este probabilitat...

paravan geam / obturare vedere

Motorola E32, se aprinde flashlig...

La mulți ani @sylvius!
 Joy Berceni Biruintei 87

Recomandare suport tableta

Vanzare apartament

Adaptare motor nou la unele elect...
 Sfat achizitie mirrorless Lumix

Romania printre primele poziții d...

Pisica din Iasi care a mers sa na...

PC fara wifi, conectare smart mon...
 Masina cu buget redus

Renovare garsoniera 40 m.p. - ins...

Amorsa

Catel gasit pe strada
 

Firma de calculatoare

- - - - -
  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1
classick

classick

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 07.09.2005
Salut . Ma intereseaza sa deschid un magazin de calculatoare in Bucuresti in viitorul apropiat. Ash vrea sa stiu cum lucreaza un magazin de calculatoare , de unde primeste componentele, daca de la distribuitori sau importatori... , unde gasesc cele mai ieftine componente ... , si alte chestii de genul asta. Daca cineva stie sau chiar lucreaza in domeniu mi-ar prinde bine un sfat. Multumesc

#2
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,041
  • Înscris: 02.03.2003
Hai sa iti spun o chestie pe care sa o retii.
Sfaturile bune nu se dau pe gratis.

Ceea ce vrei tu se numeste know-how. Asta costa, costa mult.

#3
CapitanuPICARD

CapitanuPICARD

    I love SRI & DNA

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,426
  • Înscris: 10.01.2005
terratecule, de ce esti dom'le dur cu omu'? ;)  :rolleyes:

classickule, hai ca iti dau eu un sfat pe gratis: in micul paris sunt sute de magazine de calculatoare (de la alea de apartament pana la marile flamingo, k-tech, best etc.). unele firme au deja contracte de importatori directi de la producatori de afara, au reduceri de la aia, au deja retea, piata stabila, asigura service ieftin etc. etc.
altfel spus, ideea ta este decedata inca dinainte de nastere.

sa-i fie tarana usoara.

#4
bitubv

bitubv

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 345
  • Înscris: 26.12.2004
am un prieten importator direct din taiwan ...da un pm si discutam ...numai ca iti trebuie macar cateva mii de dolari pt inceput ..si ai si garantie etc etc  :peacefingers:

#5
xkx

xkx

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 135
  • Înscris: 12.09.2004
CapitanePicard decedat esti tu. Tu cred ca n`ai fost sa vezi ce service ce cacao au toate firmele astea mari ca sa nu mai zic de amabilitate. Classik daca ai banii da`i bice si tine cont de ce am scris mai sus caci la noi in tara inca 200 de ani incolo va fi loc de mai bine.
Good luck!

Edited by xkx, 09 September 2005 - 20:36.


#6
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
am lucrat la un magazin de calculatoare timp de un an si jumatate si iti spun ca in general nu se castiga mare lucru din asta.. atata timp cat vrei sa fii doar un alt magazin de pe piata iti recomand si eu ca mai bine sa cauti altceva de facut..si mai ales nestiind cum merg lucrurile in domeniul asta.. de luat legatura cu marii distribuitori nu e greu, ca acerline, asesoft, rhs,tornado,flamingo(si mai nu stiu cum),ktech, pc-coolers, etc etc.. In primul rand o sa te lovesti de faptul ca trebuie sa ai marfa cat mai diversificata(caci in ziua de astazi greu mai cumpara cineva "pe comanda" atata timp cat acelasi lucru il gaseste sa zicem la mediagalaxy, la un pret poate mai bun decat cel pe care il poti oferi tu).. si in plus angajatii.. pe care daca ii vei plati prost , vei avea ceea ce platesti .. in sfarsit sunt multe de spus despre lucrul asta, despre faptul ca la ce componente de calitate sunt pe piata, vei avea de  a face cu service-urile marilor distribuitori(si sa stii ca la unii chiar dureaza, ca de exemplu tornado) in timp ce tu daca vrei sa fii serios va trebui sa dai produse din stoc.. etc etc etc

sfatul meu: incearca sa gasesti nise neexplorate. spune-ne de unde esti.. eu zic sa aduci eventual ce nu se gaseste in orasul tau.. cei de la pc-coolers de exemplu aduc multe lucruri ca lumea, insa dezavantajul e ca in general clientela e putina si fidela..

Edited by romaximusro, 09 September 2005 - 20:44.


#7
Aussie

Aussie

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 21.09.2005

romaximusro, on Sep 10 2005, 05:42, said:

am lucrat la un magazin de calculatoare timp de un an si jumatate si iti spun ca in general nu se castiga mare lucru din asta.. atata timp cat vrei sa fii doar un alt magazin de pe piata iti recomand si eu ca mai bine sa cauti altceva de facut..si mai ales nestiind cum merg lucrurile in domeniul asta.. de luat legatura cu marii distribuitori nu e greu, ca acerline, asesoft, rhs,tornado,flamingo(si mai nu stiu cum),ktech, pc-coolers, etc etc.. In primul rand o sa te lovesti de faptul ca trebuie sa ai marfa cat mai diversificata(caci in ziua de astazi greu mai cumpara cineva "pe comanda" atata timp cat acelasi lucru il gaseste sa zicem la mediagalaxy, la un pret poate mai bun decat cel pe care il poti oferi tu).. si in plus angajatii.. pe care daca ii vei plati prost , vei avea ceea ce platesti .. in sfarsit sunt multe de spus despre lucrul asta, despre faptul ca la ce componente de calitate sunt pe piata, vei avea de  a face cu service-urile marilor distribuitori(si sa stii ca la unii chiar dureaza, ca de exemplu tornado) in timp ce tu daca vrei sa fii serios va trebui sa dai produse din stoc.. etc etc etc

sfatul meu: incearca sa gasesti nise neexplorate. spune-ne de unde esti.. eu zic sa aduci eventual ce nu se gaseste in orasul tau.. cei de la pc-coolers de exemplu aduc multe lucruri ca lumea, insa dezavantajul e ca in general clientela e putina si fidela..

<{POST_SNAPBACK}>


Hai sa dau si eu o ideie:
Eu sant Inginer in computere, lucrez in acest domeniu de aprox. 16-17 ani (in Melbourne, Australia) si am destul de multa experienta in cam toate aspectele ale computerilor.

In general, cel putin aici in AUS, magazinele mici de computere nu prea fac bani multi pentru ca nu pot face competitie cu firme mari.
Sigurele exceptii sant magazinele mici unde proprietarii sat chinezi si fac tot felul de scamatorii (legale si ilegale) sa aduca echipament din China, Taiwan si South Korea fara sa plateasca taxe de import si GST (echivalentul Australian de VAT)

Bani mai multi se fac cu 'service & support'. Intai le vinzi computerul la un pret convenabil, apoi oferi servicii in viitor apropriat la un pret redus si usor usor vei realiza ca sant mai multi bani in servicii (service & support) decat numai a vinde cumputerul dupa care uiti de clientsi cauti altul.

Daca chiar vrei sa investesti in computere, iti dau o ideie: (care de fapt este exact ce face un prieten de al meu aici):
---------------------------
1. BUSINESS DEFINITION
Alegeti o ramura a economiei/industriei care crezi ca ai vrea sa fie clientii tai. De exemplu, numai cabinete dentare, sau numai birouri de arhitecti, etc, etc.
Alegi una in care consideri ca banii nu sant problema, de exemplu dentisti.
Faptul ca tu te profilezi pe un singur fel de clienti este avantajul tau pentru ca majoritatea dentistilor au cam aceleasi cerinte, acelasi tip de software, hardware, etc. etc.

2. MARKET IDENTIFICATION
Colectezi o lista cu toate cabinetele dentare din Buc.(sau de unde esti tu)
Asta nu ar fi prea greu.

3. MARKETING & ADVERTISING
Faci una sau mai multe brosuri (sau ma rog, ceva similar) in care te promotezi ce poti oferi dentistilor si de ce ar fi avantajul lor daca tu le-ai rezolva toate problemele lor in legatura cu cumputere.

Aici, de asemenea te-ai interesa daca exista ceva asociatii dentare (si probabil ca exista), iei legtura cu ei, oferi servicii cu pret redus la asociatia respectiva cu conditia sa fii recomandat dentistilor care se intereseaza despre computere. Asta ramane la imaginatia ta, ce fel de targ faci cu ei. S-ar putea sa aiba si Internet site si negociezi ca numele firmei tale sa apara la ei pe site.

4. INITIAL CLIENT APPROACH
Cu fiecare client nou, oferi instalatia initiala gratis (bineinteles daca cumpara echipamentul de la tine :)))
Oferi servicii si support la pret redus pentru primele 6 luni. De obicei in primele 6 luni clientii sant fericiti (daca ai facut instalatia correcta la inceput), dupa care incep sa mai vrea una, alta, etc.

5. CUSTOMER SATISFACTION.
Cand un client suna cu probleme sau cerinte noi, chiar daca te dai de 3 ori peste cap, rezolva-le in cel mai scurt timp. Aici trebuie sa te gandesti ca de fapt nu o faci degeaba, tu faci un serviciu si clientul plateste.
Mentine clientii fericiti si ei te vor recomanda mai departe si clienti noi vor veni la tine singuri fara sa-i cauti.
----------------------------------------

Daca folosesti aceasta ideie, dupa o anumita perioada vei realiza ca de fapt faci mai multi bani pe serviciile oferite decat pe echipamentul care-l vinzi la ei.

Ca sa nu mai mentionez faptul ca nu trebuie sa inchiriezi un shop, poti tine tot echipamentul in garaj, un dormitor liber, etc. si asa reduci cheltielile de mentinere a business'ului.

Eu am incercat sa explic cam cum s-ar proceda aici, dar daca in ROM lucrurile nu sant exact asa, maseaza si tu ideile astea sa se potriveasca cu metodele de acolo.

Good Luck !

Regards,
Adrian.

#8
Bold

Bold

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 899
  • Înscris: 25.01.2005

Aussie, on Oct 6 2005, 05:22, said:

Hai sa dau si eu o ideie:
Eu sant Inginer in computere, lucrez in acest domeniu de aprox. 16-17 ani (in Melbourne, Australia) si am destul de multa experienta in cam toate aspectele ale computerilor.

In general, cel putin aici in AUS, magazinele mici de computere nu prea fac bani multi pentru ca nu pot face competitie cu firme mari.
Sigurele exceptii sant magazinele mici unde proprietarii sat chinezi si fac tot felul de scamatorii (legale si ilegale) sa aduca echipament din China, Taiwan si South Korea fara sa plateasca taxe de import si GST (echivalentul Australian de VAT)

Bani mai multi se fac cu 'service & support'. Intai le vinzi computerul la un pret convenabil, apoi oferi servicii in viitor apropriat la un pret redus si usor usor vei realiza ca sant mai multi bani in servicii (service & support) decat numai a vinde cumputerul dupa care uiti de clientsi cauti altul.


<{POST_SNAPBACK}>

Asta e valabil acolo. Aici exista dc++ si prieteni.

#9
ecstrim

ecstrim

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 18.10.2002
Degeaba exista dc++ si prieteni. Decat sa vina "prietenul unui prieten unui prieten" si sa ma lase cu calc pe butuci, mai bine dau un ban dar mi se rezolva treaba. Tu, cand ai probleme cu dintii, mergi la un prieten sau la un medic stomatolog?

Sunt 100% de acord cu ce a zis mai sus Aussie. Cel mai greu e inceputul, dar odata ce ai intrat pe piata treaba o sa mearga mult mai bine. Si eu lucrez in acelasi domeniu, si pot sa confirm ca cei mai multi bani (si pe termen lung) se scot din asistenta tehnica.

#10
Aussie

Aussie

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 21.09.2005

ecstrim, on Oct 6 2005, 17:36, said:

Degeaba exista dc++ si prieteni. Decat sa vina "prietenul unui prieten unui prieten" si sa ma lase cu calc pe butuci, mai bine dau un ban dar mi se rezolva treaba. Tu, cand ai probleme cu dintii, mergi la un prieten sau la un medic stomatolog?

Sunt 100% de acord cu ce a zis mai sus Aussie. Cel mai greu e inceputul, dar odata ce ai intrat pe piata treaba o sa mearga mult mai bine. Si eu lucrez in acelasi domeniu, si pot sa confirm ca cei mai multi bani (si pe termen lung) se scot din asistenta tehnica.

<{POST_SNAPBACK}>


SI eu iti dau dreptate %100. Am impresia ca 'Bold' nu avut niciodata un business ca sa realizeze cum functioneaza un business.

Si totusi, ca sa nu-l las pe 'Bold' fara explicatie:
1. DC++
Exista si aici DC++, dar daca folosim acelasi exemplu si un pic de logica (am sa folosesc preturile de aici dar presupun ca in ROM sant cam la fel)
Un dentist cam face $200/ora si o persoana in IT face cam $80.
De ce ar petrece un dentist 1/2/3 ore pe DC++ sa caute o solutie la o problema de computere cand ar putea cere la o companie sa resolve problema? Diferenta este ca in acele 1/2/3 ore dentistul ar face mult mai multi bani(in profesia care o stie) decat sa caute el pe Internet.

2.Prieteni.
Si aici am prieteni care ma roaga sa vin sa le fac ceva la computerele lor personale. Nici o problema, ma duc, ajut, etc.
Dar daca vorbim de un business serios, este cu totul altfel. Un business care se considera serios nu sta si asteapta dupa 'prieteni' sa vina sa resolve problemele.

I rest my case.

Regards,
Adrian.

#11
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,041
  • Înscris: 02.03.2003
Treaba se face asa cum spune Aussie.
De fapt, Aussie defineste liniile unei afaceri planificate care porneste cu sanse de supravietuire (fara planing e un fel de sinucidere).
E rau ca in RO inca mai domneste mentalitatea din '90 cand oamenii plecau in Turcia sa faca "bisnita".

Si sa nu va suparati pe mine ca am fost dur in primul post.
De obicei sfaturile valoreaza atat cat ai dat pe ele.
Nu te apuci de un bizniz  cu un plan de afaceri alcatuit pe forum.

#12
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,041
  • Înscris: 02.03.2003
Treaba se face asa cum spune Aussie.
De fapt, Aussie defineste liniile unei afaceri planificate care porneste cu sanse de supravietuire (fara planing e un fel de sinucidere).
E rau ca in RO inca mai domneste mentalitatea din '90 cand oamenii plecau in Turcia sa faca "bisnita".

Si sa nu va suparati pe mine ca am fost dur in primul post.
De obicei sfaturile valoreaza atat cat ai dat pe ele.
Nu te apuci de un bizniz  cu un plan de afaceri alcatuit pe forum.

#13
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,041
  • Înscris: 02.03.2003
Treaba se face asa cum spune Aussie.
De fapt, Aussie defineste liniile unei afaceri planificate care porneste cu sanse de supravietuire (fara planing e un fel de sinucidere).
E rau ca in RO inca mai domneste mentalitatea din '90 cand oamenii plecau in Turcia sa faca "bisnita".

Si sa nu va suparati pe mine ca am fost dur in primul post.
De obicei sfaturile valoreaza atat cat ai dat pe ele.
Nu te apuci de un bizniz  cu un plan de afaceri alcatuit pe forum.

#14
MTheOne

MTheOne

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 27.04.2005
I think they got it ;)

#15
sandossu

sandossu

    Alex Dumitru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,155
  • Înscris: 01.07.2005
foarte buna ideea ta aussie  :coolspeak:

#16
Bold

Bold

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 899
  • Înscris: 25.01.2005

Aussie, on Oct 6 2005, 14:13, said:

SI eu iti dau dreptate %100. Am impresia ca 'Bold' nu avut niciodata un business ca sa realizeze cum functioneaza un business.

Si totusi, ca sa nu-l las pe 'Bold' fara explicatie:
1. DC++
Exista si aici DC++, dar daca folosim acelasi exemplu si un pic de logica (am sa folosesc preturile de aici dar presupun ca in ROM sant cam la fel)
Un dentist cam face $200/ora si o persoana in IT face cam $80.
De ce ar petrece un dentist 1/2/3 ore pe DC++ sa caute o solutie la o problema de computere cand ar putea cere la o companie sa resolve problema? Diferenta este ca in acele 1/2/3 ore dentistul ar face mult mai multi bani(in profesia care o stie) decat sa caute el pe Internet.

2.Prieteni.
Si aici am prieteni care ma roaga sa vin sa le fac ceva la computerele lor personale. Nici o problema, ma duc, ajut, etc.
Dar daca vorbim de un business serios, este cu totul altfel. Un business care se considera serios nu sta si asteapta dupa 'prieteni' sa vina sa resolve problemele.

I rest my case.

Regards,
Adrian.

<{POST_SNAPBACK}>

Dupa cum am spus, AICI E ROMANIA. La firmele la care am lucrat, niciodata nu am apelat la asistenta tehnica din afara firmei, ci doar la sevice post-garantie, si asta foarte rar.
Cred ca, inainte sa vorbiti, ar trebui sa EVALUATI PIATA. Cate milioane de $ reprezinta piata asistentei tehnice in domeniul computerelor? Si aici vorbim de piata reala, nu de comisioane mascate.

#17
ecstrim

ecstrim

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 18.10.2002
Bold... cumva firmele alea au putut sa-si desfasoare activitatea si fara sa le mearga calculatoarele?
Sa vezi tu distractie cand depinzi 99% de calculator si de baza de date din el, tu ai de facut treaba _urgent_ si computerul nu merge... ce faci tu, ca patron/sef? Astepti sa gasesti un prieten sau chemi service-ul?

#18
Bold

Bold

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 899
  • Înscris: 25.01.2005
Eu nu vorbesc despre ce este normal sau nu. Eu vorbesc despre ceea ce consider eu ca se intampla in Romania. Computerele merg si fara asistenta tehnica. Inafara de case si masini, patronii din romania sunt foarte zgarciti. Cel putin asa am intalnit eu.
Si ramane problema de fond : Ce valoare are piata asistentei tehnice?
Si oare un vanzator de calculatoare este calificat sa asigure asistenta tehnica? Ca despre asta este vorba aici. Faptul ca stii sa asamblezi niste componente nu inseamna ca esti in stare sa asiguri asistenta tehnica .
Piata calculaoarelor (hardware) este foarte mare, dar si competitia la fel. Daca nu oferi ceva special, o sa te zbati pana dai faliment.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate