Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Este paștele o sărbătoare creștină?
#1
Posted 11 April 2011 - 14:15
Ce părere aveți despre felul în care este sărbătorit paștele în prezent, obiceiurile cu iepurașul și ouăle vopsite?
Care este semnificația lor? |
#2
Posted 11 April 2011 - 14:19
Eugen3, on 11th April 2011, 15:15, said: Ce părere aveți despre felul în care este sărbătorit paștele în prezent, obiceiurile cu iepurașul și ouăle vopsite? Care este semnificația lor? Coloseni 2 16Nimeni dar să nu vă judece cu privire la mîncare sau băutură, sau cu privire la o zi de sărbătoare, cu privire la o lună nouă, sau cu privire la o zi de Sabat, 17cari sînt umbra lucrurilor viitoare, dar trupul este al lui Hristos. Pastele nu se mai sarbatoreste. Obiceiurile sunt pagane, evident. |
#3
Posted 11 April 2011 - 15:15
Se da vin pe gratis. Deci cineva (biserica) se gandeste la noi
|
#4
Posted 11 April 2011 - 18:31
http://tomisthecat.w...2...a-giuleÈt/
Din cauza cultului venerării Mariei (erezie strecurată de-a lungul secolelor în creștinism) a apărut și practica nebiblică și idolatră a sărbătoririi Mariilor și Marianilor. Bineînțeles că românilor le convine această sărbătoare eretică pentru că aici e vorba de lucruri “foarte serioase” cum ar fi: vinul, berea, palinca, țuica, cârnații, micii, manelele și desfrânarea sub diverse forme. Același lucru este valabil și de Florii când românii îi cinstesc “cum se cuvine” pe Florini și pe Florine dar și în fiecare noiembrie când românii trag tare de tot cu șprițul și manelele pentru Mihaele și pentru Gabriele, adică se prăbușesc iar în îmbuibare, beție, chiolfanuri și desfrânare la maximum. Ce să mai discutăm de Sfintele Sărbători de Paști și de Crăciun care au o semnificație “cu totul deosebită” adică haleală cu 1000 de tone de miel sau de porc, drob sau caltaboși, ouă roșii sau cozonaci, beție până la saturație cu toate băuturile alcoolice posibile, desfrânare cât se poate de multă și în forme cât mai variate și mai colorate !!! Important este ca cei numiți Cristi / Cristina respectiv Ștefan / Ștefania SĂ SE SIMTĂ CÂT MAI BINE !!! Ce mai contează litera și spiritul Sfintei Evanghelii, nu-i așa ?!? În zilele de 25 și respectiv 27 decembrie, credința românilor se exprimă prin cât mai multă îmbuibare și beție. Aaaa… era să uit că este foarte “important” și “moș Crăciun” că doar ce ne-am face fără el, nu-i așa ??? Nu mai vorbesc de “crăciunițele” foarte decoltate și cu fuste foarte scurte ca să simtă și poporul român că e Crăciun, corect ?!? Mai putem adăuga și ziua de 1 Ianuarie pentru Vasile și Vasilica, respectiv 6 ianuarie pentru Ion și Ioana. Bănuiesc că or mai fi multe altele dar nu intenționez să le enumăr aici pe toate… |
#5
Posted 11 April 2011 - 19:12
O enciclopedie afirmă: ?În Noul Testament sau în scrierile Părinților apostolici nu există nicio mențiune cu privire la sărbătorirea Paștelui creștinătății. Sfințenia unor zile speciale este o idee străină gândirii primilor creștini?. ? The Encyclop?dia Britannica (1910), vol. VIII, p. 828.
Într-o altă lucrare se spune: ?Multe obiceiuri păgâne, care celebrau venirea primăverii, au fost asociate cu Paștele. Oul este simbolul germinării care are loc la începutul primăverii. ... Iepurele este un simbol păgân care a reprezentat întotdeauna fertilitatea?. ? The Catholic Encyclopedia (1913), vol. V, p. 227. Edited by Eugen3, 11 April 2011 - 19:12. |
#6
Posted 11 April 2011 - 19:55
Ce legatura au "lucrarile" cu Scriptura? Sau, tu nu esti crestin?
|
#7
Posted 13 April 2011 - 07:20
Eugen3, on 11th April 2011, 20:12, said: O enciclopedie afirmă: ?În Noul Testament sau în scrierile Părinților apostolici nu există nicio mențiune cu privire la sărbătorirea Paștelui creștinătății. Sfințenia unor zile speciale este o idee străină gândirii primilor creștini?. ? The Encyclop?dia Britannica (1910), vol. VIII, p. 828. Într-o altă lucrare se spune: ?Multe obiceiuri păgâne, care celebrau venirea primăverii, au fost asociate cu Paștele. Oul este simbolul germinării care are loc la începutul primăverii. ... Iepurele este un simbol păgân care a reprezentat întotdeauna fertilitatea?. ? The Catholic Encyclopedia (1913), vol. V, p. 227. Pe de alta parte ce crestinilor sarbatoririi iesirii evreilor din Eghipet, sau a sabatoririi de Simhat Tora? Oare asta inseamna ca nu vor sa fie ca Hristos? De fapt vad in crestinism un mix intre Tora si obiceiuri din religii idolatre si in iudaism insusi Tora-ua lui Hristos. Boboteaza ce e? Mai stie careva ca este o sarbatoare in cinstea circumciziei lui Hristos? Evreii stiu, insa nu gasesc necesar sa faca sarbatoare din asta. zexelica, on 11th April 2011, 20:55, said: Ce legatura au "lucrarile" cu Scriptura? Sau, tu nu esti crestin? |
#8
Posted 13 April 2011 - 08:54
Ben_Gal_1, on 13th April 2011, 08:20, said: Chestiune m-a interesat intotdeauna. Aici se afla cheia monoteismului iudaic al lui Hristos. Intrebarea este daca crestinii vor sa respecte traditia si religia lui Hristos, sau nu vor. Pastele iudaic nu este o sarbatoare religioasa si tine de traditie. Tot asa cu "Simhat Tora", sarbatoarea veseliei cu ocazia citirii ultimei parti a Tora-ei in sinagogi. In ambele evreii au dreptul sa se veseleasca si chiar isi permit sa bea vin in mod moderat. Pe de alta parte ce crestinilor sarbatoririi iesirii evreilor din Eghipet, sau a sabatoririi de Simhat Tora? Oare asta inseamna ca nu vor sa fie ca Hristos? De fapt vad in crestinism un mix intre Tora si obiceiuri din religii idolatre si in iudaism insusi Tora-ua lui Hristos. Boboteaza ce e? Mai stie careva ca este o sarbatoare in cinstea circumciziei lui Hristos? Evreii stiu, insa nu gasesc necesar sa faca sarbatoare din asta. Au legatura cu Testamentul Cel Nou, insa nu cu religia lui Hristos. Ceea ce este interesant, este faptul că Paștele sărbătorit de evrei avea o altă semnificație decât Paștele sărbătorit de unele religii în prezent. Evreii trebuiau să-și amintească mereu de eliberarea lor din sclavia egiptului, pe când, azi se sărbătorește "învierea" lui Isus. "Întâmplarea" a făcut ca eliberarea din egipt să aibă loc la data de 14 nisan, și eliberarea din păcat și moarte prin jertfa lui Isus tot la 14 nisan. Nu întâmplător, Isus le-a poruncit continuatorilor săi să comemoreze "moartea lui", nu învierea. (Luca 22:19–20) . . .De asemenea, a luat o pâine, a adus mulțumiri, a frânt-o și le-a dat-o, zicând: „Aceasta reprezintă corpul meu, care urmează să fie dat pentru voi. Continuați să faceți lucrul acesta în amintirea mea“. 20 Apoi, la fel, și paharul, după ce au luat cina, și a zis: „Paharul acesta reprezintă noul legământ, pe baza sângelui meu, care trebuie să fie vărsat în folosul vostru. Apostolul Pavel a explicat următoarele cu privire la acest eveniment: (1 Corinteni 11:26) . . .Fiindcă, ori de câte ori mâncați această pâine și beți acest pahar, continuați să vestiți moartea Domnului până când sosește el. |
#9
Posted 13 April 2011 - 09:25
#10
Posted 13 April 2011 - 09:26
|
#11
Posted 13 April 2011 - 10:45
Pastele este sarbatoare evreiasca.
Crestinii au Invierea Domnului. Restul au promotii si discounturi. |
#12
Posted 13 April 2011 - 10:48
overseas, on 13th April 2011, 11:45, said: Pastele este sarbatoare evreiasca. Crestinii au Invierea Domnului. Restul au promotii si discounturi. 1) Unde scrie în Biblie că trebuie să sărbătorim învierea? 2) De ce Pavel pune în legătură sărbătoarea instituită de Isus înaintea morții sale cu "moartea" și nu cu învierea? (1 Corinteni 11:26) . . .Fiindcă, ori de câte ori mâncați această pâine și beți acest pahar, continuați să vestiți moartea Domnului până când sosește el. 3) Prin ce a fost plătit prețul de răscumpărare? Prin moarte, sau prin înviere? |
#13
Posted 13 April 2011 - 11:01
Eugen3, on 13th April 2011, 07:26, said: Nu înțeleg sensul afirmației tale. Poți fi mai explicit? Eugen3, on 13th April 2011, 08:48, said: (1 Corinteni 11:26) . . .Fiindcă, ori de câte ori mâncați această pâine și beți acest pahar, continuați să vestiți moartea Domnului până când sosește el. |
#14
Posted 13 April 2011 - 11:08
dulgherul, on 13th April 2011, 12:01, said: Nu am afirmat nimic. Doar că am comentat filozofia lui Pavel. El zice să vestim moartea lui Iisus pînă sosete el. Dacă nu vestim ?i învierea cum sose?te? Mort? Faptul că Isus a înviat este o certitudine pentru adevărații creștini. Însă Isus nu a spus niciodată că trebuie sărbătorită "învierea sa", dimpotrivă, când el a afirmat "continuați să faceți lucrul acesta în amintirea mea", avea în vedere moartea sa. (Luca 22:19) . . .Continuați să faceți lucrul acesta în amintirea mea. . . Așa cum am arătat anterior, moartea lui Isus ne-a răscumpărat din păcat și ne-a oferit din nou posibilitatea de a avea speranța vieții veșnice, nu învierea. Ne arăți un verset din Biblie în care Isus sau vreunul dintre discipolii săi au spus că trebuie să sărbătorim învierea lui? Ne arăți o dovadă din Biblie care să arate că primii creștini au sărbătorit învierea lui Isus? Isus nu le-a poruncit continuatorilor lui să celebreze nici nașterea, nici învierea sa. El a instituit însă Comemorarea morții sale de jertfă (Romani 5:8). Și apropo, cuvintele lui Pavel nu sunt filozofie, ci fac parte din "toată scriptura care este inspirată de Dumnezeu". Dumnezeu a avut grijă ca în cuvântul său să nu se strecoare filozofia umană. (2 Timotei 3:16) . . .Toată Scriptura este inspirată de Dumnezeu și de folos ca să învețe. . . Edited by Eugen3, 13 April 2011 - 11:18. |
#15
Posted 13 April 2011 - 11:23
Eugen3, on 13th April 2011, 09:08, said: 1)Isus nu le-a poruncit continuatorilor lui să celebreze nici nașterea, nici învierea sa. El a instituit însă Comemorarea morții sale de jertfă 2)(2 Timotei 3:16) . . .Toată Scriptura este inspirată de Dumnezeu și de folos ca să învețe. . . 2) Hai să fim serioși. Cînd a fost scris 2 timotei? Dacă nu ne spunea Pavel asta muream proști? Edited by dulgherul, 13 April 2011 - 11:24. |
|
#16
Posted 13 April 2011 - 11:29
dulgherul, on 13th April 2011, 12:23, said: 1)Desigur...?i după trei zile a înviat. 2) Hai să fim serio?i. Cînd a fost scris 2 timotei? Dacă nu ne spunea Pavel asta muream pro?ti? Cum Isus le-a spus înainte să moară "continuați să faceți lucrul acesta în amintirea mea" referindu-se la moartea lui, nu ar fi putut să le spună după ce a înviat și, NU UITAȚI SĂ SĂRBĂTORIȚI ȘI ÎNVIEREA MEA? Sau s-a gândit, lasă că o să "deducă ei" că trebuie sărbătorită și învierea! Trebuie să înțelegi un lucru, Dulgherule, Biblia nu lasă loc de interpretări. Tocmai de asta a dorit Dumnezeu să avem acces la Biblie, ca să știm exact ce trebuie să facem și ce NU trebuie să facem. Închinarea la Dumnezeu nu se face așa cum "ni se pare nouă că ar fi bine", ci așa cum scrie în Biblie. Dacă Biblia nu spune clar că trebuie sărbătorită ÎNVIEREA lui Isus, atunci cine suntem noi să adăugăm alte cerințe pe care Dumnezeu nu le-a cerut? Edited by Eugen3, 13 April 2011 - 11:32. |
#17
Posted 13 April 2011 - 11:42
Eugen3, on 13th April 2011, 09:29, said: Cum Isus le-a spus înainte să moară "continuați să faceți lucrul acesta în amintirea mea" referindu-se la moartea lui, nu ar fi putut să le spună după ce a înviat și, NU UITAȚI SĂ SĂRBĂTORIȚI ȘI ÎNVIEREA MEA? Sau s-a gândit, lasă că o să "deducă ei" că trebuie sărbătorită și învierea! Trebuie să înțelegi un lucru, Dulgherule, Biblia nu lasă loc de interpretări. Tocmai de asta a dorit Dumnezeu să avem acces la Biblie, ca să știm exact ce trebuie să facem și ce NU trebuie să facem. Închinarea la Dumnezeu nu se face așa cum "ni se pare nouă că ar fi bine", ci așa cum scrie în Biblie. Dacă Biblia nu spune clar că trebuie sărbătorită ÎNVIEREA lui Isus, atunci cine suntem noi să adăugăm alte cerințe pe care Dumnezeu nu le-a cerut? Mă Jenule, Dacă moartea a fost BUNĂ, înviera ce are? Poi dacă NU învia jerfa era inutilă. Prin asta Iisus a întărit spusele sale, ca Fiu a lui Dumnezeu și mîntuitor. Capisci? Dar voi martorii aveți întotdeauna alte păreri. Multe chestii din Scriptură vă put. Drept dovadă este faptul că v-ați tras o Biblie cum vă place vouă. |
#18
Posted 13 April 2011 - 11:46
Eugen3, on 11th April 2011, 15:15, said: Ce părere aveți despre felul în care este sărbătorit paștele în prezent, obiceiurile cu iepurașul și ouăle vopsite? Care este semnificația lor? Eu nu imi amintesc ca inainte de '90 sa se vorbeasca de iepuras. La mine in familie nici acum nu se vorbeste. Exista tot felul de legende privind ouale rosii. Unele din ele au fost adaptate de crestini. De exemplu, se zice ca Maica Domnului venind sa-si planga fiul la cruce, a asezat cosul cu oua langa cruce iar acestea s-au inrosit de sangele ce curcea din rani. Domnul, vazand asta, ar fi spus: "De acum inainte sa faceti si voi oua rosii si impestritate intru aducere aminte de rastignirea mea, dupa cum am facut si eu astazi". Sunt multe legende. Oricum, sunt de parere ca traditiile populare trebuie pastrate caci si ele ne definesc ca si popor. Mie imi place sa vopsesc ouale traditional... cu coji de ceapa si invelite in ciorap |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users