Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

PFA PE WEBDESIGN? SE POATE?

- - - - -
  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#19
otisweb

otisweb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,088
  • Înscris: 26.02.2009

View Postsilvia77, on 24th March 2011, 04:01, said:

Fac webdesign de ceva timp, pe bani, bineinteles si asta impreuna cu fratele meu care se ocupa de partea de programare. As vrea sa fac un PFA, ca sa intru in legalitate , asta mai mult in scopul de a lua un credit. Insa eu nu am nici o diploma in domeniu si nici studiile mele nu sund adiacente IT.

    Ati putea sa imi spuneti cumva daca exista posibilitatea sa imi fac acest PFA cu vreo diploma oarecare obtinuta pe net, in ciuda faptului ca eu tot ce stiu am invatat din  tutoriale...plus ca nu vad cum ar putea cineva evalua gradul de imaginatie al cuiva sau performanta acelei persoane pe asa un domeniu, incat sa se acorde o diploma. Da .. te pot ajuta cu materiale despre HTML/CSS, si te pot evalua sa vada daca ai priceput, iar la sfarsit sa iti dea hartia, insa nu stiu in ce masura sunt acceptate acest tip de diplome la dosarul de inregistrare pentru PFA.

    Apoi.. eu nu inteleg.. si poate gresesc eu.. daca castig bani din asta.. pentru ca la asta ma pricep.. iar banii nu sunt putini, ci cam 800-1000 euro pe luna, pentru ce statul roman nu si-ar vrea partea? Si pentru ce eu.. nu am cum sa ma justific la nici o banca ca am venituri si ca pot fi de incredere la rambursarea unui credit. Interesant e cum is mai de incredere bugetarii care sunt majoritatea cu un picior in groapa.. sau cei care lucreaza la firme care abia abia mai pot subzista in momentul de fata.

   Ca sa numai zic ca nici nu se regaseste intre codurile CAEN. Din ce am vazut in lista codurilor CAEN rv 2, ar fi ceva asemanator la 631 Activitati ale portalurilor web, prelucrarea datelor, administrarea paginilor web si activitati conexe. Mi se pare asa alambicat ca mi se face lehamite.  

Va rog mult.. poate se gaseste cineva care ma poate lumina un pik in treaba asta.....sau macar sa spuneti daca v-ati confruntat cu ceva similar.

PS- Creditul care ma intereseaza nu e unul care poate fi trecut pe firma, ci unul pentru Prima Casa. Mai aiurea e ca sunt si in divort si am un copil si trebuie sa arat ca am venituri stabile.. cum fac asta? Sa las tot si sa ma duc vanzatoare?

Ciudat domeniu, nu? Adica.. as zice .. neprmis de valorizat la noi in tara

Multumesc si imi cer scuze daca am gresit sectiunea.:)


nu ai nevoie de nimic... eu am fost sa zic ca ofer servicii pe internet..... (promovare, gazduire ) chestii pentru care nu sunt cursuri atestate.... si atunci mi-a spus ce trebyuie sa fac, ce acte am nevoie, unde s amerg sa obtin aprobari, semnaturi de la vecini etc:)

#20
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,596
  • Înscris: 30.07.2003

View PostBughy, on 18th April 2011, 22:34, said:

Contractul de comodat unde se face? La reg. comertului, sau la notar?
Intre tine si proprietarul spatiului/locuintei. Nu trebuie mers la notar, te duci cu el semnat de voi la Registrul Comertului o data cu cererile si ce mai trebuie acolo.

PS. Nici eu nu stiu mare lucru, doar ca am trecut prin cele explicate

#21
Bughy

Bughy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 429
  • Înscris: 12.12.2004
Silvia, unde alegi tipul de impozitare, la anaf? Pana atunci nimic legat de asta? Pentru ca ma cam sperie cei de la ONRC, toti dau din umeri cand ii intreb de norma de venit.

#22
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,596
  • Înscris: 30.07.2003
Impozitarea nu-i un atribut al Registrului Comertului. Ei se ocupa doar de infiintare. Impozitarea se schimba dupa si cand vrea guvernul. Dupa ce obtii certificatul de inregistrare mergi cu el si tot ce-ti mai da la ANAF / Finante locale si aici dai alte declaratii si optezi pentru ce vrei tu.

Edited by neagu_laurentiu, 20 April 2011 - 13:52.


#23
Bughy

Bughy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 429
  • Înscris: 12.12.2004
Doamne, se termina vreodata?

#24
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,596
  • Înscris: 30.07.2003
Dupa finante dai ture si la sanatate si casa de pensii...

Edited by neagu_laurentiu, 20 April 2011 - 13:54.


#25
Bughy

Bughy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 429
  • Înscris: 12.12.2004
Si dup-aia ii iau la ture :))

#26
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,596
  • Înscris: 30.07.2003
Nu, tot ei pe tine. Ca ai de virat impozite, depus declaratii, termene scadente...

Edited by neagu_laurentiu, 20 April 2011 - 14:54.


#27
silvia77

silvia77

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 24.03.2011
Bughy..eu pot spune in sfarsit ca am finalizat actele si deci pot sa iti dau relatiile de care ai nevoie..

Legat de contract de comodat.. nici eu nu stiam cum se face..Am fost si am intrebat chiar inainte de toate si mi-au spus ca gasesc modele de contract de comodat pe net..si am gasit. Eu am facut la casa parintilor mei si cand am fost cu toate formularele completate pentru inregistrare mi-au zis ca ar trebui sa optez pentru faptul ca activitatea o fac in afara sediului ( e acolo o rubrica de bifat), pentru ca nu aveam semnaturile vecinilor (lucru indicat sa o faci asa cum apare pe formular- il gasesti pe situl ONRC) si ca parintii mei stau la etajul 9 si nu pot alege altfel. Nu stiu ce a contat mai mult aici .. insa asta mi s-a spus.. Acum .. eu ma intreb.in cazul in care vreau sa imi decontez cheltuieli pe care le fac la sediu..curentul, apa, netul, telefonul... nu cred ca as mai putea-o face in conditiile in care am semnat ca am sediul acolo insa cu activitatea in afara lui.. Poate imi scapa ceva.. nu stiu.

Decontarea insa, Bughy, nu te priveste pe tine pentru ca vrei sa faci pe norma de venit.. pentru ca la norma pe venit nu poti deconta nimic din pacate. Eu pot sa zic asa..am downlodat de pe net un model de contract de comodat.. l-am semnat in doua exemplare ( si eu si parintii mei) si impreuna cu mama si o copie dupa titlul de proprietate de al apartamentul ei si a lui tata am fost sa depun dosarul..( deci nu tre sa mergi la notar, insa e posibil sa trebuiasca doar daca vrei sa decontezi cheltuielile pe care le faci acolo). Apoi, cred ca mama putea sa stea acasa..atata timp cat aveam contractele in 2 exemplare semnate de ea si tata si copie dupa titlu ( vezi daca sunt 2 titulari pe contract tre sa semneze amandoi.. la mine si mama si tata au semnat cu mine.. si inca ceva pe copia dupa titlul de proprietate tre sa scrie conform cu originalul si sa semneze ambii proprietari).

Am zis ca va mai spun ce a mai urmat.

Deci.. dupa ce am luat Declaratia de impunere de la administratia financiara ( ca mi-au spus ca nu trebuie mers la ANAF pentru ca nu is srl), am fost la CAS si acolo am dat o copie a acesteia si am completat 2 formulare pe care ti le dau cei de acolo. Mi-au calculat cat tre sa dau trimestrial ( e 5,5 % pe an) si a venit cam 360 lei.. da tre sa dau si ceva din urma si nu inteleg de ce.. tre sa ma intorc si sa intreb.. ma rog. Apoi am fost la casa de pensii si am completat si acolo un formular in dublu exemplar si cu copii la actele de inregistrare (iti zic ei care) am aflat ca tre sa dau 222 lei pe luna, pana la 25 ale lunii urmatoare. Deci primii bani la casa de pensie ii dau pana pe 25 mai. Daca intarzii se percep penalitati.

Nu stiu daca tu Bughy va trebui sa platesti la fel  pentru ca e o suma fixa in functie de o fasha de venit in care te incadrezi. Eu insa am aflat ca daca depasesti 80 de milioane pe an platesti 222 ron. Daca ai sub 80 de milioane.. nu stiu cat ar fi.

Legat de decontare.. pot deconta costurile cu inregistrarea, banii care ii dau la CAS si la pensie ( ceea ce e bine), si celelalte cheltuieli pe care le faci cu firma ( cand cumperi registrele : de inventar, jurnal, si unic; cand iei stampila si cand faci alte cheltuieli pentru pfa, sa ceri factura.. oricat ar costa ele. In lege iti spune ca e destul cu bon fiscal daca e pana intr-un milion. Insa tot in lege scrie ca obligatoriu cheltuielile se demonstreaza cu factura ).

Va spun cu siguranta ca trebuie factura pe tot.

Legat de sistemul de impozitare in sistem real: contabilitatea e in partida simpla- adica o tii singur. Da cine te invata? Ca dupa litera legii s-ar putea sa nu pricepi nimic. Ai trei optiuni: ori faci singur si cu asta s-ar putea sa o dai in bara rau de tot, ori apelezi la un contabil... cu care (pe langa ca ii dai si niste bani) iar s-ar putea sa o dai in bara daca nu stie cum se procedeaza la PFA-uri, ori poti ( ca totusi Romania a evoluat un pik) sa mergi la ghiseul de asistenta contribuabili de la Administratia financiara unde e o tanti care iti va arata de-a fir'a par ce tre sa scrii in registrele alea si care pe deasupra poate sa fie si o tipa super de treaba.( De la ea stiu ca nu poti deconta decat facturile). Important o sa fie Registrul jurnal in care vei trece facturile si cheltuielile zilnice.. in ordine cronologica, ca la sfarsit de an sa se poata trage linia.

Nu stiu ce sa mai spun. Ar mai trebui adaugat ca tre sa va faceti un cont la o banca, special pentru PFA in care sa intre banii primiti pe pfa si din care sa platiti darile la CAS si pensie si alte cheltuieli pe care doriti sa le mai faceti in interesul PFA. Cu orice operatiune tre sa margeti la Registrul jurnal si sa notati. Nu uitati sa pastrati toate dovezile de plata ( intrari si iesiri) . Acestea se pastreaza timp de 10 ani.

Daca mai e cava ce mai pot lamuri.. va stau la dispozitie.

Va doresc numai bine si mai ales..Paste fericit!

PS: sunt bucuroasa ca azi am semnat un contract de prestari servicii IT pe perioada nedeterminata pe 600 euro pe luna.. ceea ce va fi destul ca sa imi rezolv ceea ce mi-am propus. Va doresc cel putin asemenea! Iar ieri a fost finalizat si divortul. Unele lucruri se termina si altele incep; sa dea Domnul sa fie mai bune decat cele dinainte.: ) Bafta multa tuturor! Va multumesc.

Edited by silvia77, 21 April 2011 - 23:23.


#28
Aderon_II

Aderon_II

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 21.11.2008
Doua nelamuriri:
1 - Poti executa si include in pagina web creatii grafice proprii cum ar fi logo-uri, bannere, pictograme, fundaluri etc. fara a avea nevoie de o diploma separata?
2 - Ce cod(uri) CAEN ai trecut?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate