Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Google Sheet - Referire la textul...

De ce vor atația politicieni...

ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?
 Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...
 Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...
 Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 

Legislatie

- - - - -
  • Please log in to reply
43 replies to this topic

#1
iunicu

iunicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 283
  • Înscris: 03.10.2007
Regulament pentru aplicarea Ordonantei de urgenta privind circulatia pe drumurile publice nr 195/2002 - valabil din 01 dec.2006

Art. 14. - In circulatia pe drumurile publice bicicleta trebuie sa fie:
a) prevazuta cu dispozitiv de franare eficace;
b.) prevazuta cu un sistem adecvat, functional, de directie;
c) dotata cu sistem de avertizare sonora; se interzic echiparea si folosirea sistemelor de avertizare sonora specifice autovehiculelor;
d) echipata in fata cu lumina de culoare alba sau galbena, iar in spate cu lumina de culoare rosie si cu cel putin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeasi culoare;
e) echipata cu elemente sau dispozitive care, in miscare, formeaza un cerc continuu, fluorescent- reflectorizante de culoare portocalie fixate pe spitele rotilor.
Art. 15. - Remorca atasata unei biciclete trebuie sa fie echipata, in partea din spate, cu un dispozitiv fluorescent- reflectorizant de culoare rosie, iar daca lumina din spate a bicicletei este obturata de remorca, aceasta trebuie sa fie echipata si cu o lumina de culoare rosie.

Utilizarea partii carosabile
Art. 100. - Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, partile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. In cazul in care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru mopede, biciclete si celelalte vehicule fara motor, acestea pot fi conduse si pe acostament in sensul de mers, daca circulatia se poate face fara pericol.

Art. 142. - Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
k) pe pistele obligatorii pentru pietoni si/sau biciclisti ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;

Reguli pentru alti participanti la trafic
1. Circulatia bicicletelor si a mopedelor
Art. 160. + (1) Bicicletele si mopedele, atunci cand circula pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rand.
(2) Persoanele care nu poseda permis de conducere pot conduce mopede pe drumurile publice numai daca fac dovada ca au absolvit un curs de legislatie rutiera in cadrul unei unitati autorizate de pregatire a conducatorilor de autovehicule.
(3) Daca pe directia de deplasare exista o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare, conducatorii vehiculelor prevazute la alin. (1) sunt obligati sa circule numai pe aceasta pista. Se interzice circulatia altor participanti la trafic pe pista pentru biciclete.
(4) Se recomanda ca, in circulatia pe drumurile publice, biciclistul sa poarte casca de protectie omologata.

Art. 161. - (1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:
a) sa circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul avand semnificatia "Accesul interzis bicicletelor" ;
b.) sa invete sa conduca biciclete sau mopede pe drumurile intens circulate;
c) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;
d) sa circule fara a tine cel putin o mana pe ghidon si ambele picioare pe pedale;
e) sa circule in paralel, cu exceptia situatiilor cand participa la competitii sportive organizate;
f) sa circule in timp ce se afla sub influenta alcoolului, a produselor ori substantelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;
g) sa se tina de un vehicul aflat in mers ori sa fie remorcat de un alt vehicul sau impins ori tras de o persoana aflata intr-un vehicul;
h) sa transporte o alta persoana, cu exceptia copilului pana la 7 ani, numai daca vehiculul are montat in fata un suport special, precum si a situatiei cand vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane;
i) sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, daca exista o cale laterala, o poteca sau un acostament practicabil, ce poate fi folosit;
j) sa transporte sau sa traga orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stanjenesc sau pericliteaza conducerea vehiculului ori circulatia celorlalti participanti la trafic;
k) sa circule pe aleile din parcuri sau din gradini publice, cu exceptia cazurilor cand nu stanjenesc circulatia pietonilor;
l) sa circule pe timp de noapte sau cand vizibilitatea este redusa, fara sa indeplineasca conditiile prevazute la art. 14 si 16;
m) sa circule atunci cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata sau zapada;
n) sa circule cu defectiuni tehnice la sistemele de franare sau cu un vehicul care nu este prevazut cu avertizor sonor;
o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta sau pe moped;
p) sa circule pe alte benzi decat cea de langa bordura sau acostament, cu exceptia cazurilor in care, inainte de intersectie, trebuie sa se incadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stanga;
r) sa circule fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lasarea serii pana in zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa;
s) sa conduca vehiculul fara a mentine contactul rotilor cu solul.

(2) Pe timpul circulatiei pe drumurile publice, conducatorii de biciclete sunt obligati sa aiba asupra lor actul de identitate, iar conducatorii de mopede sunt obligati sa aiba, in plus, certificatul de absolvire a cursurilor de legislatie rutiera si certificatul de inregistrare a vehiculului.

Edited by iunicu, 13 March 2011 - 20:19.


#2
37dix

37dix

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 24.03.2011
Sunt curios cati respecta ce scrie in Art. 14.

Eu nu mi-as pune "elemente sau dispozitive care, in miscare, formeaza un cerc continuu, fluorescent- reflectorizante de culoare portocalie" pe spite niciodata. Nici far si stop nu inteleg la ce dracu' iti trebuiesc ziua.

#3
magnolia_24

magnolia_24

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 09.11.2009

View Post37dix, on 24th March 2011, 20:26, said:

Sunt curios cati respecta ce scrie in Art. 14.

Eu nu mi-as pune "elemente sau dispozitive care, in miscare, formeaza un cerc continuu, fluorescent- reflectorizante de culoare portocalie" pe spite niciodata. Nici far si stop nu inteleg la ce dracu' iti trebuiesc ziua.

Nimeni nu a zis sa le folosesti ziua, sau sa le montezi ziua. Atat lumina frontala cat si stopul din spate au suport cu sina montate pe bicicleta, astfel ca atunci cand ai nevoie de ele, in 2 miscari le-ai montat. Seara sau noaptea sunt al naibii de utile mai ales daca esti afara din oras.
In afara de punctul "c" ma incadrez.

Edited by magnolia_24, 24 March 2011 - 20:45.


#4
37dix

37dix

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 24.03.2011
Legea nu mentioneaza daca ziua sau noaptea, deductia fiind ca "tot timpul".

Noaptea e logic sa ai stop ca sa te vada masinile care vin din spate, si far ca sa vezi tu pe unde mergi (si ca sa fii vazut de masinile care vin din fata).

#5
iunicu

iunicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 283
  • Înscris: 03.10.2007
Ochii aia de pisica montati pe spite fac bicicleta vizibila noaptea din lateral.
Luminile sunt pentru zilele un care apare fenomenul de ceata sau ploaie, pentru cand te prinde seara pe drum din motive neprevazute si pentru ca prin natura meseriei petrec multe ore in trafc la volan, pot marturisi ca semnalul luminos atasat bicicletei este nepretuit pentru soferi. Nu de putine ori m-am trezit noaptea chiar in fata masinii cu biciclisti care nu numai ca erau fara nici o lumina de semnalizare, dar purtau si haine negre fara cel mai mic element reflectorizant.
Eu am cumparat o vesta reflectorizanta foarte frumoasa portocalie dintr-un material foarte bun cu multe buzunare pe care nu ezit sa o imbrac chiar si ziua. Incape in buzunare si telefoanele si portofelul si cheile de la usa. Mai bine sa ma vada toata lumea decat sa nu ma vada cine trebuie.

#6
jinxy_c

jinxy_c

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 862
  • Înscris: 27.01.2009

View Postmagnolia_24, on 24th March 2011, 20:44, said:

In afara de punctul "c" ma incadrez.

Adica asta ? c) dotata cu sistem de avertizare sonora; se interzic echiparea si folosirea sistemelor de avertizare sonora specifice autovehiculelor;

E 10 lei o zdringhi-zdringhi de-aia "chic" :P

Saaau... nu te incadrezi in sensul ca ai vreun claxon de Logan montat pe bicicleta?  :lol:

Mie ce mi-a sarit in ochi este urmatorul punct : h) sa transporte o alta persoana, cu exceptia copilului pana la 7 ani, numai daca vehiculul are montat in fata un suport special, precum si a situatiei cand vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane;

Se precizeaza "numai daca vehiculul are montat in fata un suport special", dar din cate stiu se comercializeaza scaune speciale pentru copii care se monteaza numai in spatele biciclistului.

Nici eu nu ma incadrez la toate, bineinteles. N-am "ochi de pisica", n-am dispozitiv reflectorizant pe spate (desi lampa din spate e f. puternica, nu o poti privi direct ca te orbeste), am circulat si pe zapada... :D

#7
Popybo

Popybo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 801
  • Înscris: 31.08.2009

View Post37dix, on 24th March 2011, 20:26, said:

Sunt curios cati respecta ce scrie in Art. 14...
Marea majoritate care ține la respectarea legilor cât și a siguranței personale.

Edited by Popybo, 25 March 2011 - 09:19.


#8
iunicu

iunicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 283
  • Înscris: 03.10.2007

View PostPopybo, on 25th March 2011, 09:19, said:

Marea majoritate care ține la respectarea legilor cât și a siguranței personale.
Adevar graiesti!

Cei mai multi biciclisti incearca printr-un fel sau altul sa-si castige sau macar sa-si pastreze drepturile in trafic. Daca nu suntem in stare sa respectam nici amaratele astea de obligatii, care sunt facute sa ne ajute tot pe noi, atunci cum sa cerem altora sa ne cunoasca si sa ne respecte drepturile?

#9
user033

user033

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,533
  • Înscris: 07.07.2009
Cum adica:

c) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;


De ce e legea asa de vag enuntata?
Daca un copil de 8 ani merge pe bicicleta pe trotuar si este accidentat de un adult sa zicem , chiar intentionat! , inseamna ca e vinovat copilul ca circula cu bicicleta pe trotuar nu ?
Oricum toata lumea merge pe trotuar cu bicicleta , ca si pe carosabil ... am vazut destule cazuri si de alea si de alea. Eu merg f des pe trotuar ... pe pistele de pe trotuar oricum sunt parcate masini mereu , le ocolesc cum pot.

Pe alee e voie? Care e definitia trotuarului si a aleii din lege?
Daca avem strada cu interzis biciclete , si avem trotuar , mergem pe trotuar nu ?
Suntem obligati sa mergem pe trotuar PE LANGA bicicleta?
De ce nu vedem politisti care dau SUTE de amenzi zilnic prin zonele aglomerate din centrul orasului biciclistilor? Decat sa ia spaga de la cei cu masina care circula prea repede , mai bine ar putea sa ia de la tinerii biciclisti. De ce nu ?....Deci cum sa fac....sa aleg sa ma calce autocamioane care nu vad mai nimic in spate dreapta (pe unde-as fi eu cu bicicleta) si pitzipoance care ies cu x5-uri din parcare nu?

Halal legislatie...

#10
gozmyn

gozmyn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,642
  • Înscris: 17.03.2009
Nu e vag enuntata. Scrie clar, mergi pe trotuar doar daca ai pista pusa pe el, in rest ,pe carosabil.

#11
iunicu

iunicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 283
  • Înscris: 03.10.2007
Art. 161. - (1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:
c) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;
@user033 De ce esti asa necajit? Un biciclist o sa ruleze intotdeauna mai facil pe carosabil decat pe trotuar, fie el marcat cu mama benzilor de biciclete.
Cine ar avea inima sa loveasca un copil care merge cu bicicleta pe trotuar? Si daca il loveste si tatal copilului este chiar in spatele agresorului? Si daca tatal copilului este fost campion la lupte greco-romane?

#12
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,732
  • Înscris: 10.04.2004

View Postuser033, on 25th March 2011, 17:16, said:

Daca un copil de 8 ani merge pe bicicleta pe trotuar
Copii pana la 14 ani, daca imi amintesc corect, nu au voie sa circule pe strada. Doar pe trotuar...

#13
xgeox

xgeox

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 226
  • Înscris: 10.11.2006
Nu mai merg pe trotuar cu bikla de cand aveam 14 ani.Chiar si cele care au piste pe ele sunt incomode,dai peste tot felul de babe.

#14
iunicu

iunicu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 283
  • Înscris: 03.10.2007
Batranii ca batranii ca astia se dau la o parte cand zdrangan soneria dar pietonul adolescent care mai este si constituit in turma si care are o atractie hipnotica pentru pista de biciclete, nu se da la o parte decat de frica.
Asa imi place sa ma apropii cuminte in spatele lor cand merg pe pista si cand sunt foarte aproape sa strig grav si tare "PAAARDON!!!". Uni au niste reactii care pe mine ma amuza. Si uite asa dupa o iesire cu bicicleta ma simt numai obosit fizic dar cu psihicul relaxat.

Edited by iunicu, 27 March 2011 - 12:16.


#15
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,297
  • Înscris: 02.02.2006
Bătrânii se dau? De câte ori a trebuit eu să mă ”arunc” de pe pista de biciclete (care e cam înălțată relativ la ce e lângă ea) din cauza unor babe care mergeau fix pe mijloc... și mersul, ca mersul, dar se mai și uită la tine c-o privire dintr-aia gen ”dă-te, că mă stresezi”. Sunt destul de sigur că mi-am luat și ceva blesteme de la babe de-astea, doar că nu le-am auzit (și nu m-a interesat să le aud) pentru că eram cu căștile în urechi. :)

Chestia e că atunci când întâlnești un pieton (indiferent de vârstă) pe pistă, iar el pare cooperant (adică merge mai pe margine, sau se ferește când te vede), atunci da, și eu fac orice astfel încât să nu-l incomodez, chit că sunt pe pistă. Că vorba aia, suntem oameni, și ne respectăm reciproc pe stradă.
Dar când întâlnesc pietoni (singuri, sau în grup) care nu te bagă în seamă, sau se uită urât la tine că îți permiți să folosești pista pentru a merge pe bicicletă, în cazurile astea nu mă feresc nici eu nici de-al naibii. Merg înainte. Încetinesc, mă asigur totuși că nu agăț pe careva, dar direcția o țin constantă. Dacă are chef să stea în fața mea, să stea, să vedem care rezistă. :P

#16
mircea21

mircea21

    Rătăcit între viitor și trecut

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,704
  • Înscris: 19.12.2007

View Postalexcrist, on 27th March 2011, 16:03, said:

Dacă are chef să stea în fața mea, să stea, să vedem care rezistă. :P
Dacă întâlnești o namilă la 120 kg sau mai mult nu te văd prea bine. :)

În altă ordine de idei:

Quote

(4) Se recomanda ca, in circulatia pe drumurile publice, biciclistul sa poarte casca de protectie omologata.
Nu era obligatorie casca de protecție?

#17
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,732
  • Înscris: 10.04.2004
Din ce ai citat tu acolo nu reiese ca ar fi obligatorie... Se recomanda nu este acelasi lucru cu este  obligatoriu...

#18
jinxy_c

jinxy_c

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 862
  • Înscris: 27.01.2009
Cred ca daca era obligatorie casca de protectie, in mod sigur vedeam pe majoritatea biciclistilor cu casca, ceea ce nu se intampla. In Timisoara abia acum cateva luni s-au pornit politistii sa dea amenzi celor care nu aveau nici o sursa luminoasa sau reflectorizanta pe timp de noapte. Apoi pe toti biciclistii din zona in care stau i-am vazut purtand macar o vesta.  Ce sa mai zic de casca...

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate