Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Diesel sau benzina? Ce masina e mai rentabila dupa scumpirea carburantilor?
#19
Posted 05 March 2011 - 12:06
in ideea ca la un plin imi ia fix 10% in oras fie vara fie iarna, eu nu am avut niciodat mixt sub 8.5% pe b.c.
un mixt real pt tot rulajul c4-ului meu ar fi undeva pe la 9%. |
#20
Posted 05 March 2011 - 12:17
Cam asa, in jur de 8.5 - 9% ar fi mixtul la 1.6 aspirat. Nu exceleaza la economie, insa nici nu necesita revizii atat de scumpe fata de un diesel turbo. Aici depinde foarte mult de numarul de km parcursi. De exemplu un motor foarte economic este cel de pe Clio de 1.5 diesel. Mers potolit scot in Bucuresti medie de 7%, mers in forta creste la 8%, iar la drum intins daca mergi in forta scoate un 5-5.5%; mers legal in localitati si in afara scoate 4.5%. Depinde insa foarte mult si de costurile de intretinere, si pana la urma si de cum te simti in propria masina. Personal desi e foarte economic nu mi-as lua Clio, nu imi place tinuta de drum si pozitia la volan.
|
#21
Posted 05 March 2011 - 12:47
voposphere, on 5th March 2011, 01:07, said: un benzinar din 2000 incoace cu o capacitate de 1,6 litrii ia un mixt de 7%... in comparatie nu trebuie uitat si de revizii... un diesel e mai greu de intretinut... mai intra in ecuatie si capacitatea cilindrica. un motor de 1,2 litrii 16v produce 75 de cai putere (logan). un diesel de 1,5 produce 60 sau 65 cai putere (tot logan). deci e un dezavantaj pentru diesel. si normal , ca la taxe , se va plati mai mult pentru motorul mai mare. tot asa putem sa gasim ca exemplu si alte masini... sau putem sa generalizam pe capacitati... o benzinara de 1,6 litrii produce in medie undeva la 100 sau putin peste 100 de cai putere. pentru a obtine aceiasi putere un diesel are nevoie de un motor mai mare... de obicei un 2 litrii sau un 1,9 litrii. deci taxe mai mari. aici intra si faptul ca motorul diesel , pe langa nevoia unei capacitati mai mari , are nevoie si de turbina , turbina care se poate strica (deci costuri mai mari de intretinere) eu cred ca pentru ca un diesel sa fie viabil trebuie sa fie pus pe un microbuz , sau pe o camioneta s.a.m.d. amortizarea vine foarte greu si nu se merita deoarece , timpul in care un posesor obisnuit schimba masina este mai mic decat timpul in care un diesel este mai exonomic decat o benzinara. totusi... daca ai pe cineva cu motorina furata un diesel sh face legea... masina e mai ieftina si motorina la fel... totusi , la fel se poate spune si pentru benzina , insa cazurile cu benzina la negru sunt mai rare. Un Benzinar de 1.6 litri sau mai mic, da, ia un 7 litri la drum lung, nu mixt, la fel si un Diesel de 2 litri cu vreo 40 de cai putere in plus, Daca iei un DIesel de 1.6 litri cu o putere echivalenta cu 1.6 benzinar o sa consume mult mai putin, probabil un 5% la drum lung. Iar in 15 000 km, cred ca-ti scoti diferenta de revizie, si ramai si cu ceva in plus. Desi as spune ca in ras diferenta aia de 2% nu mai e chiar 2% ci un 3%, Dar daca luam doar 2% diferenta, atunci in 15 000 km, scoti 300 Euro, deci ai reviziile moca, in comparatie cu benzinara. Insa la Diesel mai ai si turbina, si volanta cu masa dubla, si injectoarele mai sensibile, si o gramada de alte probleme, daca tii masina doar cat ai garantie e bine, desi traim in Ro, si ai nevoie de nervi tari. Asa ca.... Oricum, la experienta reala, si nu calculele de pe hartie Dieselul iese mai bine economic, insa viata mai are si alte lucruri, nu doar economia, acum dupa 2 dieseluri, sunt sigur 100% ca urmatoarea masina va fi o benzinara. Chiar daca Dieselul nu m-a rupt la buzunare, chiar a fost prietenos, m-am cam saturat. Diferenta lunara, si eu merg mult cu masina, intre diesel si benzina nu merita sa ma faca sa renunt la unele placeri simple. Cat despre Motorina la negru la o masina noa.... Eu nu m-as incurca, risc altele mai urate pe la motor, daca il mananca pe ala undeva sa bage si ceva apa in compozitie ai cam puso, sau o motorina de tractor in loc de una de TIR iar s-a cam dus jucaria. Edited by test_driver, 05 March 2011 - 12:50. |
#22
Posted 05 March 2011 - 19:08
Daca respectivu de la care cumperi motorina nu baga apa sau alte dracovenii in ea nu inteleg de ce sa fie rea? Ce omu ala o ia de pe jos sau cum ? Si motoarele camioanelor au devinit foarte performante asa ca nu se poate folosi orice fel de motorina
|
#23
Posted 05 March 2011 - 21:34
RealThing, on 5th March 2011, 11:10, said: Mixtul ala de 7% litri la 1.6 aspirat il scoti numai daca mergi noaptea. Ti-o spun din proprie experienta, si mie mi-ar placea sa consume mai putin. tatal meu scoate 7% mixt cu un motor 16v de 1,6. si conduce cat se poate de normal. cu depasiri normale , cu trafic normal de provincie. cand o cunduceam si eu scoateam mixt 13%... totusi , nu e vina motorului... ci a mea... ca am mers ca nebunu. de aia am spus 7%. tinand cont de faptul ca masina e condusa in mod normal. test_driver, on 5th March 2011, 12:47, said: Un Benzinar de 1.6 litri sau mai mic, da, ia un 7 litri la drum lung, nu mixt, la fel si un Diesel de 2 litri cu vreo 40 de cai putere in plus, Daca iei un DIesel de 1.6 litri cu o putere echivalenta cu 1.6 benzinar o sa consume mult mai putin, probabil un 5% la drum lung. Iar in 15 000 km, cred ca-ti scoti diferenta de revizie, si ramai si cu ceva in plus. Desi as spune ca in ras diferenta aia de 2% nu mai e chiar 2% ci un 3%, Dar daca luam doar 2% diferenta, atunci in 15 000 km, scoti 300 Euro, deci ai reviziile moca, in comparatie cu benzinara. Insa la Diesel mai ai si turbina, si volanta cu masa dubla, si injectoarele mai sensibile, si o gramada de alte probleme, daca tii masina doar cat ai garantie e bine, desi traim in Ro, si ai nevoie de nervi tari. Asa ca.... Oricum, la experienta reala, si nu calculele de pe hartie Dieselul iese mai bine economic, insa viata mai are si alte lucruri, nu doar economia, acum dupa 2 dieseluri, sunt sigur 100% ca urmatoarea masina va fi o benzinara. Chiar daca Dieselul nu m-a rupt la buzunare, chiar a fost prietenos, m-am cam saturat. Diferenta lunara, si eu merg mult cu masina, intre diesel si benzina nu merita sa ma faca sa renunt la unele placeri simple. Cat despre Motorina la negru la o masina noa.... Eu nu m-as incurca, risc altele mai urate pe la motor, daca il mananca pe ala undeva sa bage si ceva apa in compozitie ai cam puso, sau o motorina de tractor in loc de una de TIR iar s-a cam dus jucaria. la drum lung un motor de 1,6 scoate un 6%... acum depinde si de masina in sine... ca daca masina are 2 tone si ai motor de 1,6 consuma mai mult... e logic. totusi , nu vad de unde cifrele astea asa de mari... sa fie un Fiat marea de 1,6 mai special decat celelalte? ma insel 100%... e chiar o masina banala si destul de veche si fara absolut nici o modificare. PS: o sa te surprinda prostia unora care isi cumpara masina noua pe motorina si a 2 a zi baga motorina furata. o sa ramai uimit cati prosti sunt... |
#24
Posted 05 March 2011 - 21:37
test_driver, on 5th March 2011, 12:47, said: Un Benzinar de 1.6 litri sau mai mic, da, ia un 7 litri la drum lung, nu mixt, la fel si un Diesel de 2 litri cu vreo 40 de cai putere in plus |
#25
Posted 05 March 2011 - 21:39
voposphere, on 5th March 2011, 01:07, said: totusi... daca ai pe cineva cu motorina furata un diesel sh face legea... masina e mai ieftina si motorina la fel... totusi , la fel se poate spune si pentru benzina , insa cazurile cu benzina la negru sunt mai rare. Se poate si asa ! Am intilnit acum seara in trafic un taximetrist al carui automobil mergea cu lignit ! La fiecare demaraj, (si demara incet-incet, nu tare), ramanea in urma lui un fum ca la locomotivele pe carbuni de acum o suta de ani! Pe masina scria 1,5 DCI, dar sunt convins ca era o diversiune ! Edited by kodiak, 05 March 2011 - 21:44. |
#26
Posted 05 March 2011 - 21:54
Mie la 1.4 benzina imi ia in jur de 5 afara si 9-10 oras. Ies in final la 7.2. Tinand cont de restul costurilor la un rulaj de 25000 km/an ma declar multumit. Am avut si Gpl si diesel care mergea cu motorina pe naspa sau biodiesel. Rezultatul a fost ca faceam 50000km/an; 25000 cu treaba si 25000 sa ma aflu in treaba. Deci costurile sunt aceleasi indiferent ce masina ai. Iluzia ca mergi mai ieftin te face sa mergi mai mult!
|
#27
Posted 05 March 2011 - 22:10
Stiu caz concret:Mondeo Tddi 115cp si E36 318is 140cp.Amandoua in familie.Diferenta dintre ele grosso modo 2 litri in plus pentru E36.Amandoua conduse de acelasi sofer si pe acelasi traseu.
Pentru masini din clasa mica ecartul de consum dintre diesel si benzina e si mai mic (~1,5 litri).Probleme totusi pot sa apara si la benzinare nu numai la diesel.Din cate stiu eu cam orice diesel nou se amortizeaza cam in 100.000km. |
#28
Posted 05 March 2011 - 22:31
colombo2003, on 4th March 2011, 15:26, said: Eu sunt fan benzina! Legat de articol , destul de prost facut ! Quote PS: o sa te surprinda prostia unora care isi cumpara masina noua pe motorina si a 2 a zi baga motorina furata. o sa ramai uimit cati prosti sunt... Defapt daca stau bine sa ma gandesc tot economie se numeste cand stai cu masina stricata pe dreapta si mergi cu autobuzul ! Edited by polizei, 05 March 2011 - 22:40. |
|
#29
Posted 05 March 2011 - 22:45
ajaccio, on 5th March 2011, 22:10, said: Din cate stiu eu cam orice diesel nou se amortizeaza cam in 100.000km. la un diesel cineva va plati in mod sigur economia facuta de ceilalti. asta daca nu e vreun fraier care sa tina masina prea mult. daca din 3 insi 2 au au facut economie, se chema ca e o afacere dar nu vrei sa fii in pielea celui care palteste pentru economia celorlalti doi. |
#30
Posted 05 March 2011 - 23:07
polizei, on 5th March 2011, 23:31, said: Si eu la fel . Chiar daca as face 100.000 km/an tot nu mi se pare rentabil dieselul in RO! In alte tari nu prea am auzit probleme la diesel asa cum sunt in Romania! In plus ma atrage mirosul ......si sunetul benzinei Legat de articol , destul de prost facut ! Stiu si eu zeci de cazuri printre cunostinte . Fac `economie` cateva luni si apoi decarteaza sute , mii de euro in reparatie ! Defapt daca stau bine sa ma gandesc tot economie se numeste cand stai cu masina stricata pe dreapta si mergi cu autobuzul ! cand eram mic am lesinat ca am mirosit prea multa benzina... iubesc mirosul... ontopic: cei mai multi care fac manarii cu motorina sunt astia de cumpara Logan.. mai ales astia de pe la tara. am un vecin acolo care luat un logan DCI nou nout. singura data cand a vazut motorina de la pompa a fost cand a cumparat masina. a vazut vreo 10 litrii (cat sa ajunga cu ea la dealerul de motorina pe naspa). in rest niciodata nu a bagat motorina din peco. masina are acum vreo 5 ani vechime , timp in care a schimbat injectoarele si alte mizerii pe la motor pe acolo (nu ma pricep la mecanica). anul trecut a cheltuit 1000 de euro la motor ca sa poata sa mai treaca (si a trecut tot pe naspa) testul de emisii. nu stiu cati bani a mai bagat in masina , dar stiu sigur ca a cheltuit mult mai mult decat daca ar fi bagat motorina din peco si nu ar fi bulit motorul. si mai stiu pe unul de baga in un VW motorina de locomotive... cand l am vazut am ras sa ma prapadesc... in 3 luni i a picat tot motorul. TOT. motorina de locomotive este o chestie neagra si vascoasa care numai motorina nu se poate numii. el credea ca merge , ca pune o sita sa o filtreze... ca o concluzie... prostia nu are limite undercoverbrother, on 5th March 2011, 23:45, said: adica il vinzi la pret bun si al doilea proprietar plateste prin reparatii economia facuta de tine. la un diesel cineva va plati in mod sigur economia facuta de ceilalti. asta daca nu e vreun fraier care sa tina masina prea mult. daca din 3 insi 2 au au facut economie, se chema ca e o afacere dar nu vrei sa fii in pielea celui care palteste pentru economia celorlalti doi. pana la urma de ce un motor diesel e mai scump decat unul pe benzina? de ce e diferenta intre ele? e ceva tehnic? sau e doar marketing? |
#31
Posted 05 March 2011 - 23:17
pai dupa tine, asa, de ce ar fi mai scump?
are niste injectoare care merg la presiune mult mai mare, are o turbina, are o transmisie si componente interne care trebuie sa faca fata unor solicitari mult mai mari? |
#32
Posted 05 March 2011 - 23:22
undercoverbrother, on 5th March 2011, 23:17, said: pai dupa tine, asa, de ce ar fi mai scump? are niste injectoare care merg la presiune mult mai mare, are o turbina, are o transmisie si componente interne care trebuie sa faca fata unor solicitari mult mai mari? calm ... ca nu am dat in cap la nimeni... si daca tot te ai suparat de parca toti suntem mecanici... te mai intreb ceva... de ce se spune ca un diesel duce mai multi km daca sunt solicitari mai mari? eu stiam ca motoarele pe benzina sunt mai de lunga durata. |
#33
Posted 05 March 2011 - 23:36
Pai intre un diesel de 1.6 (putere maxima la 4000 rpm) si un benzinar de 1.6 (putere maxima la 6000 rpm) care face ture mai multe pe unitatea de timp/lungime ?
undercoverbrother, on 5th March 2011, 23:17, said: are niste injectoare care merg la presiune mult mai mare, Da ! Plus pompa de inalta presiune, plus alte aspecte de gen intercooler sau EGR/debitmetru mai scumpe, etc are o turbina, Da ! are o transmisie si componente interne care trebuie sa faca fata unor solicitari mult mai mari? E prea scump pentru un producator sa fabrice cutii de viteze diferite ca material intre diesel si benzina. Difera doar ambreiajul, dar si ala in anumite situatii. Daca se merge in ritmul asta, viitorul se cheama benzina+gpl. Edited by cristi.r, 05 March 2011 - 23:38. |
|
#34
Posted 06 March 2011 - 00:05
Zau ca-mi place faza asta: ce-i mai ieftin?
- diesel cu motorina de la pompa - benzinar cu benzina de la pompa - diesel cu motorina furata ................................. Pai daca tot discutam asa, cel mai ieftin e sa furi masina cu tot cu benzina/motorina in ea si o tii de unica folosinta. Zau asa, am ajuns sa discutam ca oameni normali daca e mai ieftin cu motorina furata? Edited by wall, 06 March 2011 - 00:06. |
#35
Posted 06 March 2011 - 00:11
wall, on 6th March 2011, 01:05, said: Zau ca-mi place faza asta: ce-i mai ieftin? - diesel cu motorina de la pompa - benzinar cu benzina de la pompa - diesel cu motorina furata ................................. Pai daca tot discutam asa, cel mai ieftin e sa furi masina cu tot cu benzina/motorina in ea si o tii de unica folosinta. Zau asa, am ajuns sa discutam ca oameni normali daca e mai ieftin cu motorina furata? pai de ce sa nu vb despre furat? exempplul e dat de guvern |
#36
Posted 06 March 2011 - 04:59
polizei, on 5th March 2011, 22:31, said: Si eu la fel . Chiar daca as face 100.000 km/an tot nu mi se pare rentabil dieselul in RO! In alte tari nu prea am auzit probleme la diesel asa cum sunt in Romania! In plus ma atrage mirosul ......si sunetul benzinei Stiu si eu zeci de cazuri printre cunostinte . Fac `economie` cateva luni si apoi decarteaza sute , mii de euro in reparatie ! Defapt daca stau bine sa ma gandesc tot economie se numeste cand stai cu masina stricata pe dreapta si mergi cu autobuzul ! voposphere, on 5th March 2011, 23:07, said: cand eram mic am lesinat ca am mirosit prea multa benzina... iubesc mirosul... ontopic: cei mai multi care fac manarii cu motorina sunt astia de cumpara Logan.. mai ales astia de pe la tara. am un vecin acolo care luat un logan DCI nou nout. singura data cand a vazut motorina de la pompa a fost cand a cumparat masina. a vazut vreo 10 litrii (cat sa ajunga cu ea la dealerul de motorina pe naspa). in rest niciodata nu a bagat motorina din peco. masina are acum vreo 5 ani vechime , timp in care a schimbat injectoarele si alte mizerii pe la motor pe acolo (nu ma pricep la mecanica). anul trecut a cheltuit 1000 de euro la motor ca sa poata sa mai treaca (si a trecut tot pe naspa) testul de emisii. nu stiu cati bani a mai bagat in masina , dar stiu sigur ca a cheltuit mult mai mult decat daca ar fi bagat motorina din peco si nu ar fi bulit motorul. pana la urma de ce un motor diesel e mai scump decat unul pe benzina? de ce e diferenta intre ele? e ceva tehnic? sau e doar marketing? RealThing, on 5th March 2011, 11:10, said: Mixtul ala de 7% litri la 1.6 aspirat il scoti numai daca mergi noaptea. Ti-o spun din proprie experienta, si mie mi-ar placea sa consume mai putin. Pentru consum mic, mic de tot, acuma s-a inventat 1,2 TFSI 105CP, 1,3 CDTI 95 Cp, si 1,4 sau 1,6 TDI.. Si taxele sunt mai mici. La BMW 530i si 530d au acelasi pret, doar diferenta de CP. Acolo alegerea este cea mai simpla. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users