Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Combinatie de conturi pentru tran...

Adaptor semnal hi to low

Jocuri Android Multiplayer online...

Diferenta consum smart meter - Co...
 Recomandare demontare+instalare ...

CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024
 Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea

Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?
 Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile
 

Diesel sau benzina? Ce masina e mai rentabila dupa scumpirea carburantilor?

- - - - -
  • Please log in to reply
200 replies to this topic

#1
fredy2007

fredy2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,644
  • Înscris: 09.09.2007
Diesel sau benzina? Ce masina e mai rentabila dupa scumpirea carburantilor?

Quote

Alegerea unei masini cu motor diesel sau pe benzina continua sa fie o problema pentru multi cumparatori, mai ales in ziua de azi, cand pretul litrului de motorina a ajuns la acelasi nivel cu cel al benzinei. Benzina cea mai ieftina costa 5 lei iar motorina 5,07 lei. Fiecare dintre cele doua variante de motorizare are avantaje si dezavantaje, iar decizia de cumparare trebuie sa tina cont de multe calcule.
Diesel sau benzina? Ce masina e mai rentabila dupa scumpirea carburantilor?
In linii mari, avantajele diesel ar fi urmatoarele: consum redus de combustibil, cuplu mai mare, durata de viata mai mare a motorului, valoarea de revanzare.

Ca dezavantaje pot fi enumerate: pretul de achizitie al masinii mai ridicat, revizii mai scumpe.

La randul ei avantajele unei masini pe benzina sunt: pretul mai mic al masinii, revizii mai ieftine, demaraj mai rapid.

Dezavantaje: consum mai mare, durata de viata mai scurta a motorului.

Practic, orice cumparator ar trebui sa analizeze aceste caracteristici in functie de scopul pentru care cumpara o masina si de asteptarile (performante cat si costuri) pe care le are de la autoturism.

Nu exista o ecuatie finala pe care ar trebui sa o urmezi pentru ca sunt foarte multe variabile de luat in calcul si difera de la marca la marca si de la model la model.

Incercam sa simulam un calcul strict legat de consum ce poate fi valabil pentru a iesi din dilema : ce masina sa cumpar? Pe benzina sau pe motorina?

Sa luam un exemplu o masina care in versiunea pe benzina costa 13.500 de euro iar versiunea diesel 15.200 de euro. Consumul mixt pentru modelul pe benzina este de 8 litri/100km iar pentru cel diesel este de 5,5 litri/100km.

Principala variabila de luat in calcul atunci cand vrem sa aflam ce masina este mai rentabila, pe langa costul reviziilor care, iarasi, difera de la model la model, este numarul de kilometri pe care estimam ca ii vom parcurge anual.

Vom lua trei exemple, in functie de numarul de kilometri pe care cumparatorul estimeaza ca ii va parcurge :

1. Soferul care cumpara masina in general pentru transportul de acasa la serviciu si inapoi. In acest caz, nu va face in medie mai mult de 1.000 de km pe luna, adica 12.000 de kilometri pe an.

Versiunea diesel va avea in acest caz nevoie de 660 de litri de motorina pe an, care la un pret de 5,07 lei pe litru inseamna un cost de 3.346 lei( 797 euro).

Modelul pe benzina va consuma 960 de litri de combustibil pe an, care la pretul actual de 5 lei pe litru inseamna un cost anual de 4.800 de lei ( 1.143 euro).

Rezulta o economie de 346 de euro pe an, in favoarea variantei diesel.
Practic, diferenta de 1.700 de euro a pretului de achizitie intre versiunea diesel si cea pe benzina va fi recuperata in aproape 5 ani.

2. Sa presupunem ca cel care trebuie sa faca alegerea de cumparare,pe langa drumul zilnic la serviciu si inapoi, va folosi masina si pentru alte iesiri de weekend si va merge in medie 1.500 de km pe luna, adica 18.000 de kilometri pe an.

Pentru masina pe benzina vor fi necesari 1.440 de litri de benzina care la un pret de 5 lei pe litru inseamna un cost anual de 7.200 lei ( aproximativ 1.714 euro)

Masina diesel va consuma 990 de litri de motorina, care la un pret de 5,07 lei pe litru inseamna un cost anual de 5.019 lei( aproximativ 1.200 de euro).

Practic, in acest caz, cu masina diesel economisesti aproximativ 514 euro anual. Astfel, in aproximativ trei ani si jumatate, economia facuta la combustibil va recupera diferenta de 1.700 de euro care era in favoarea variantei pe benzina la pretul de achizitie.

3. Soferul care va folosi masina zi de zi, va iesi foarte des din oras si in weekend si va parcurge drumuri lungi chiar si peste granite.In acest caz, va merge in medie peste 2.000 de kilometri pe luna, adica aproximativ 25.000 km pe an.

Masina pe benzina va avea nevoie de 2.000 litri pe an, care la pretul de 5 lei pe litru insemna o cheltuiala de 10.000 lei anual ( 2.380 euro)

Masina pe motorina va avea nevoie de 1.375 litri pe an, care la pretul de 5,07 lei pe litru insemna un cost anual de 6.971 lei ( 1.660 euro).

Practic, posesorul variantei diesel va plati pe combustibil cu 720 de euro mai putin in fiecare an fata de proprietarul versiunii pe benzina.

In doi ani si jumatate, diferenta de 1.700 de euro pe care cumparatorul variantei diesel a platit-o in plus la achizitie o va recupara prin economie la costul carburantului.

Din acest exemplu de calcul, strict pe costul combustibilului si consum, rezulta ca merita sa alegi masina diesel doar daca stii ca vei merge foarte mult cu ea. Evident, asa cum am mai precizat, sunt mult mai multe avantaje si dezavantaje de luat in calcul la alegerea unei masini, greu de pus in calcule si formule.

Sursa:Financiar

#2
colombo2003

colombo2003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,312
  • Înscris: 16.07.2008
Eu sunt fan benzina!

PS. Depinde de cate drumuri ai de facut (cat de lungi si dese). Dar cand ma uit la ce fum scoate un diesel...

#3
tupeu4you

tupeu4you

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 488
  • Înscris: 19.11.2006
cazul 3 adaptat un pic :

"3. Soferul care va folosi masina zi de zi, va iesi foarte des din oras si in weekend si va parcurge drumuri lungi chiar si peste granite.In acest caz, va merge in medie peste 2.000 de kilometri pe luna, adica aproximativ 25.000 km pe an.

Masina pe motorina va avea nevoie de 1.375 litri pe an, care la pretul de 3,5 lei pe litru (cumparata din alte locuri decat benzinaria dar la aceeasi calitate ) insemna un cost anual de 4812 lei ( 1.145 euro) In un an si jumatate, diferenta de 1.700 de euro pe care cumparatorul variantei diesel a platit-o in plus la achizitie o va recupara prin economie la costul carburantului. "

#4
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,675
  • Înscris: 22.11.2007
da, asta mai lipsa din articolul de mai sus. Sa ia in calcul ca unii mai baga motorina si pe naspa :)))

#5
Manimal

Manimal

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 210
  • Înscris: 05.04.2005
eventual iei in considerare si pretul unei revizii, apoi impozitul si RCA daca dieselul are capacitate cilindrica mai mare, apoi valoarea casco mai mare pentru diesel decat la benzina, cred ca dieselurile sunt strict pentru cei care folosesc masina pentru distante mari, nu e pentru frecangeala din oras, si asa se incalzeste mai greu, iar pornirile si opririle dese nu pot decat sa mareasca uzura unui astfel de motor.

#6
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005

 colombo2003, on 4th March 2011, 15:26, said:

Eu sunt fan benzina!

PS. Depinde de cate drumuri ai de facut (cat de lungi si dese). Dar cand ma uit la ce fum scoate un diesel...
eu sint fan diesel si anul trecut am cumparat golf benzinar. si vara trecuta motorina nu era mai scumpa ca benzina.

cit despre fum, il respira cei din sapate, nu eu.


 bossake, on 4th March 2011, 15:29, said:

da, asta mai lipsa din articolul de mai sus. Sa ia in calcul ca unii mai baga motorina si pe naspa :)))
mai ales ca de frica opc-ului soferii de tir nu boteaza produsu'

 Manimal, on 4th March 2011, 15:47, said:

eventual iei in considerare si pretul unei revizii, apoi impozitul si RCA daca dieselul are capacitate cilindrica mai mare, apoi valoarea casco mai mare pentru diesel decat la benzina, cred ca dieselurile sunt strict pentru cei care folosesc masina pentru distante mari, nu e pentru frecangeala din oras, si asa se incalzeste mai greu, iar pornirile si opririle dese nu pot decat sa mareasca uzura unui astfel de motor.
consultantul de vinzari in 99.99% din cazuri te sfatuieste corect, iti spune care masina e mai convenabila in functie de rulajul tau estimat...

Edited by H725, 04 March 2011 - 19:04.


#7
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010
Benzinar pe gpl. În curând mersul pe jos.

#8
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004
In ordinea celor mai mici preturi / km:

1. Bicicleta / mersul pe jos / autostop / combustibil decontat de firma;

2. Benzinar mic cu GPL.

3. Diesel mai vechi alimentat de la colegii cu "economie".

4. Benzinar mare cu GPL.

5. Diesel.

foarte aproape de 5, in functie de conditiile de trafic

6. Benzinar normal.

undeva departe

7. Diesel mai nou alimentat de la cineva neserios cu "economie" (urban legend, de obicei sunt seriosi omuletii care se ocupa cu asa ceva) sau de la o benzinarie care vinde produse proaste - include cost reparatii.

Edited by AlexIP, 04 March 2011 - 21:31.


#9
Mig VWFan

Mig VWFan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,336
  • Înscris: 01.12.2005
Nu este luat in calcul si pretul de revanzare diesel vs. benzina.
Din cei 1700 euro dati in plus la cumparare, zic eu ca macar 700 ti-i recuperezi cand dai masina.
Deci calculul e gresit, amortizarea diferentei o realizezi mult mai repede.

#10
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004
Dar practic tii banii blocati. Si nu inteleg de unde e moda asta de a lua in calcul valoarea de revanzare ca ceva imperios necesar. Pai pana isi vind majoritatea masinile pe care si le cumpara se pot intampla multe (firma producatoare se duce pe calea Roverului, modelul respectiv se dovedeste a avea niste bube scump de reparat, economia se duce in buda - again) care sa afecteze valoarea de revanzare in sus sau in jos.

#11
oaspetele

oaspetele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 31,905
  • Înscris: 31.03.2003
daca nu iei in calcul valoarea de revanzare, nu o lua nici pe cea de cumparare.
desi e clar, aia de cumparare e certa, ai de vanzare e probabila.
dar doar ca idee de calcul complet, ne gandim la revanzare.

#12
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
trei cuvinte - F.A.P. !

#13
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007
Atata vreme cat calculul taxelor si asigurarilor se face luand ca reper cilindreea nu merita dpdv financiar dieselul. Dar cum in ultima perioada au aparut si dieseluri de mai mica capacitate sa zicem ca ar fi o solutie. Insa efortul financiar la achizitie este mai mare pentru diesel si ne intoarcem la benzina. Tehnologiile au evoluat si avem benzinare mai eficiente => ca dieselul nu prea mai are argumente.

#14
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
.

Edited by undercoverbrother, 04 March 2011 - 23:50.


#15
voposphere

voposphere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,910
  • Înscris: 13.03.2010
un benzinar din 2000 incoace cu o capacitate de 1,6 litrii ia un mixt de 7%...

in comparatie nu trebuie uitat si de revizii...  un diesel e mai greu de intretinut...

mai intra in ecuatie si capacitatea cilindrica. un motor de 1,2 litrii 16v produce 75 de cai putere (logan). un diesel de 1,5 produce 60 sau 65 cai putere (tot logan). deci e un dezavantaj pentru diesel. si normal , ca la taxe , se va plati mai mult pentru motorul mai mare.

tot asa putem sa gasim ca exemplu si alte masini... sau putem sa generalizam pe capacitati... o benzinara de 1,6 litrii produce in medie undeva la 100 sau putin peste 100 de cai putere. pentru a obtine aceiasi putere un diesel are nevoie de un motor mai mare... de obicei un 2 litrii sau un 1,9 litrii. deci taxe mai mari. aici intra si faptul ca motorul diesel , pe langa nevoia unei capacitati mai mari , are nevoie si de turbina , turbina care se poate strica (deci costuri mai mari de intretinere)


eu cred ca pentru ca un diesel sa fie viabil trebuie sa fie pus pe un microbuz , sau pe o camioneta s.a.m.d. amortizarea vine foarte greu si nu se merita deoarece , timpul in care un posesor obisnuit schimba masina este mai mic decat timpul in care un diesel este mai exonomic decat o benzinara.


totusi... daca ai pe cineva cu motorina furata un diesel sh face legea... masina e mai ieftina si motorina la fel... totusi , la fel se poate spune si pentru benzina , insa cazurile cu benzina la negru sunt mai rare.

#16
inyrface

inyrface

    New Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3
  • Înscris: 05.03.2011
dieselul pute la propriu si la figurat, nu mai poti merge pe trotuar linistit de inecaciunea lor.
sigur o parte din cei cu copii si rude cu cancer au diesel, bravo lor, asa si-au asternut. iar cei care inca n-au, sa mai tureze putin si sa mai astepte.

#17
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006

 voposphere, on 5th March 2011, 01:07, said:

un benzinar din 2000 incoace cu o capacitate de 1,6 litrii ia un mixt de 7%...

Mixtul ala de 7% litri la 1.6 aspirat il scoti numai daca mergi noaptea. Ti-o spun din proprie experienta, si mie mi-ar placea sa consume mai putin.

#18
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007

 RealThing, on 5th March 2011, 11:10, said:

Mixtul ala de 7% litri la 1.6 aspirat il scoti numai daca mergi noaptea. Ti-o spun din proprie experienta, si mie mi-ar placea sa consume mai putin.

+1,eu zic ca mixtul pt o compacta 1.6 benzina este de 9-10%,in functie de talpa si de aglomeratie,distanta parcursa.

Conteaza mult generatia motoarelor,daca comparam un diesel de conceptie 2010-2011 cu unul conceput acum 10 ani este o dif f mare,nu tu fum negru,nu tu vibratii,nu tu motor care se incalzeste greu,etc;valabil si in cazul benzinarului,acum exista 1.2tsi,tce,niste motoare mult mai economice si mai elastice decat anticele 1.6.

Si cu pretul combustibililor la 5 lei,la 6 lei,criteriile de alegere diesel vs benzina va fi ac ca si pana acum,un motor euro 5,cu dpf nu poate fi alimentat cu motorina de tractor.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate