Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Calibrare panel TN
Last Updated: Mar 14 2011 17:50, Started by
niku2
, Feb 28 2011 12:53
·
0
#19
Posted 05 March 2011 - 19:14
Multumesc @Raldox insa simt nevoia unui monitor mai bun. Va urma...
Care sunt diferentele vizibile dintre versiunea Pro si Elite de la Data Color? Mai concret, albul a fost mai exact? |
#20
Posted 05 March 2011 - 19:39
@Skytalker
Si eu am calibrat des initial insa s-a dovedit inutil si m-am lenevit. Este prima data in mai bine de 2 ani cind intilnesc problema asta. Eu prefer 5800K. Am folosit pina acum versiunea 3 de la softul Elite tocmai pentru ca cea Pro mi s-a parut extrem de limitata de la inceput. Am gasit o varianta mai ieftina de upgrade decit cea de pe site-ul oficial la versiunea 4 de soft, o sa ma gindesc peste weekend. Dar asta doar din lenea de a aprofunda softurile amintite. niku2, on 5th March 2011, 19:14, said: Care sunt diferentele vizibile dintre versiunea Pro si Elite de la Data Color? Cind monitorul poate, este bine sa tragi de el pentru a nu fi nevoit sa fortezi placa video sa modifice prea mult curbele. La monitoare slabe ajungi sa ai mai multe probleme daca umbli prea mult la setari decit daca il calibrezi la cele apropiate de default. Versiunea 4Elite este insa interesanta. http://www.datacolor...rade/index.html Edited by raldox, 05 March 2011 - 19:40. |
#21
Posted 05 March 2011 - 21:00
Tocmai ma printat ceva si nu sunt incantat de rezultat. Adica printul e departe de ceea ce vad pe monitor. Nu a fost asa si cu calibrarea prin softul monitorului.
Ma gandesc sa reinstalez windows-ul sa fie calibrat apoi monitorul "pe curat". |
#22
Posted 05 March 2011 - 21:12
Cum zicea si Skytalker inainte, de-abia intri in mlastina managementului de culoare. Cu printul problema este si mai complexa si mai greu de reglat decit cea cu monitorul.
Si tocmai ce am demonstrat si eu ca nu instalarea OS este de vina. |
#23
Posted 06 March 2011 - 00:14
Da, cam asa e legat de calibrarea printului. Desi am citit ceva pe net, am o "salata" acum in cap.
Cheatia e ca acum am instalat direct ultima versiune de pe net, si a aparult in plus fata de ce vazusem ieri si calibrarea pt proiector. Am reusit sa fac reglajul si pe canalele de culoare. De ce am zis ca o sa schimb si monitorul? uite ca in specificatiile actualui Samsung zice e 250cd/m2 si calibratorul abia a gasit 117-118 cd/m2 luminozitatea monitorului fiind la 100%. Legat de printare, multi zic pe net ca e bine sa lucrezi cu RAW/Adobe RGB in camera cu PS/LR, iar pt net sRGB. Pt print insa care e mai recomandat, profilul imprimantei sau cel al monitorului? Edited by niku2, 06 March 2011 - 00:19. |
#24
Posted 06 March 2011 - 09:39
Cu monitorul e foarte bine ca-i pe la 117-118, ca nici nu te intereseaza 250. Multe monitoare, chiar bunicele, nu pot fi aduse la 120. Stiu ca pe vremea cind mi-am luat eu monitor era un LG cu panel IPS care suferea la capitolul asta, nu putea cobori nici la 140. Dar daca nu poate urca mai mult luminozitatea, inseamna ca e ceva in neregula cu el - mai verifica cu setarile din fabrica ale monitorului (mai ales pentru contrast) si cu canalele de culoare date la maxim (la 100). Numai asa poti concluziona ca nu poate mai mult.
Primul motiv pentru care m-am ofticat pe softul de la Spyder3Pro era lipsa posibilitatii verificarii si setarii blackpoint. Adica una este daca setezi luminozitatea la 120cd/m2 si ai blackpoint la 0.4cd/m2 (rata contrast 300:1) si alta 120cd/m2 cu 0.12cd/m2 (rata 1000:1). Una este sa ai monitor cu negru cit mai apropiat de negru (pina relativ recent avantaj S-PVA vs IPS) si alta e sa fie gri. Eu nu lucrez decit cu AdobeRGB, insa daca-ti pui inca probleme mai bine ramii la sRGB, te scapa de multa bataie de cap. Aparent calibratoarele au ceva probleme tocmai pe monitoarele cu gamut larg. Apoi daca mai folosesti monitorul si pentru altceva o sa vezi totul suprasaturat (filme, etc.). Eu oricum foloseam Firefox si macar asta e destept si stie management de culoare corect, deci pe net vad bine. Dar cind postezi in sRGB sau printezi, trebuie in frecvente situatii sa verifici diferentele de rezultat fata de cum vedeai in ARGB. niku2, on 6th March 2011, 00:14, said: Pt print insa care e mai recomandat, profilul imprimantei sau cel al monitorului? Dar eu n-am ajuns pina la nivele din astea, in sensul ca noi nu ne ocupam pe print-proofing profesional (unde ar trebui sa ai monitor calibrat pe gamma 1.8 cu luminozitate 80-100cd/m2), cu lumina ambientala reglabila si constanta, fara reflexii pe ecran. Suntem fotografi amatori si ar trebui sa iesim la pozat, nu sa butonam ca nebunii niste rame de monitor si sa speriem nevestele cind agatam paianjenul ala in mijlocul monitorului si tipam la ele sa nu ne mai aprinda lumina sau televizorul in timp ce ne fringem miinile in fata derularii psihedelice a unor patrate colorate... Edited by raldox, 06 March 2011 - 09:49. |
#25
Posted 06 March 2011 - 13:52
Luminozitatea de 117% a fost masurata avand canalele de culoare toate la valoarea 50, sa inteleg daca dau la 100 o sa urce si luminozitatea?
Legat de setarea blackpoint, cumva negrul e mai deschis? ca si eu am impresia asta. Si eu am folosit AdobeRGB pana acum si a fost ok. Am dezinstalat ACDSee-ul care ma ducea in eroare. Desi am vazut ca are la optiuni "don't highlite image files" si sa debifezi "decode image files in advanced" - ceva de genul... Problema era la print, am optiunea la manual print (Epson Easy Photo Print) Advanced: ICM (celelalte nu prea le folosesc - Butoane color si Photo Enhance). Acesta este profilul de culoare folosit de monitor, nu? |
#26
Posted 06 March 2011 - 22:28
La prima intrebare, raspunsul este da (cu precizarea ca vorbesti de 117cd/m2 nu de 117%.
La a doua trebuie masurat si asta nu se poate cu versiunea Pro. La ultima n-am inteles nimic. Este mai bine sa printezi din programele Adobe scurtcircuitind setarile implicite ale imprimantei (adica nu pune si programul si imprimata sa-ti faca management de culoare ca se bat cap in cap) dar selectind profilul corect pentru imprimanta si hirtia folosita. Poti incepe foarte simplist aici. Edited by raldox, 06 March 2011 - 22:30. |
#27
Posted 13 March 2011 - 15:12
raldox, on 6th March 2011, 22:28, said: La prima intrebare, raspunsul este da (cu precizarea ca vorbesti de 117cd/m2 nu de 117%. Da, scuze am gresit. Quote La a doua trebuie masurat si asta nu se poate cu versiunea Pro. Sa inteleg ca acesta a fost motivul pt care ai ales versiunea Elite? Quote La ultima n-am inteles nimic. Este mai bine sa printezi din programele Adobe scurtcircuitind setarile implicite ale imprimantei (adica nu pune si programul si imprimata sa-ti faca management de culoare ca se bat cap in cap) dar selectind profilul corect pentru imprimanta si hirtia folosita. La asa ceva m-am referit - vezi imaginea insa am testat si am vazut ca lasat pe "Butoane color" iese ceva mai bine decat pe ICM. Attached Files |
#28
Posted 13 March 2011 - 22:13
niku2, on 13th March 2011, 15:12, said: La asa ceva m-am referit - vezi imaginea insa am testat si am vazut ca lasat pe "Butoane color" iese ceva mai bine decat pe ICM. Intre timp am upgradat la Elite v4 si recalibrat. O sa testez si monitorul mai amanuntit pentru ca pare sa dea anumite semne de oboseala. Am mai primit si un soft de calibrare suplimentar (CEDPRO v.1.5.0) - cind am timp o sa vad ce poate si asta. |
|
#29
Posted 14 March 2011 - 00:02
Merita upgrade-ul la elite v4? Ce semne de oboseala ai observat la monitor?
|
#30
Posted 14 March 2011 - 09:07
rick23ro, on 14th March 2011, 00:02, said: Merita upgrade-ul la elite v4? Ce semne de oboseala ai observat la monitor? Cu monitorul mi se pare dubios ca se "incalzeste" mai greu decit pina acum, adica ii ia mai bine de o ora pina sa ajunga la luminozitatea setata si vreo doua-trei pina sa devina stationara, timp in care de fapt nu se respecta calibrarea. Apoi variatiile recente de gamma si luminozitate care tin si de lenea mea de a recalibra dar si de monitor, pentru ca la ultimele recalibrari a trebuit sa urc mai mult luminozitatea. Un colt cu backlight bleeding mult mai accentuat. Banda de luminozitate mai redusa la 1 cm de rama dreapta. Si parca s-au accentuat si neomogenitatile de panel. Elite v4 are posibilitatea de a testa monitorul. Inca n-am avut timp sa incerc. Edited by raldox, 14 March 2011 - 09:11. |
#31
Posted 14 March 2011 - 17:50
raldox, on 13th March 2011, 22:13, said: Eu respect in general regula simpla detaliata cit-de-cit si in linkul celor de la Datacolor de mai sus. Anume de a selecta profilul de imprimanta si hirtie in Photoshop/Lightroom si de a debifa setarile automate facute de imprimanta. Eu am la imprimantele Canon o optiune in setarile driver-ului de a anula corectiile de culoare. NU selectez ICM (Windows Image Color Management). Are si Epson-ul posibilitatea de a debifa setarile automate, si asa si fac. Am lasat asa in imagine (unde era tabul - Epson Vivid) doar pt a face print screen. Si monitorul meu are simptome asemanatoare. Insa mai astept pt upgrade. PS Merci pt informatii si timpul acordat. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users