Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfatul FMI pentru Romania: Taxa&#...

Asigurare RCA in functie de cati ...

Suma mare cash, calatorie cu avio...

Sevraj benzodiazepine
 Calitate procesuala

Crapaturi la bloc din 1980

Masina sport britanica - Aston Ma...

Vouchere TAROM Black Friday
 Manea reclama medicament

Știrile cu Valea Prahovei

Alerte Google

Problema neintuitiva de matematica
 La multi ani @_RBT_!

La multi ani Romania!

La multi ani Forumului Softpedia&...

Nu pot instala aplicatii de la su...
 

Diferenta intre redresor si robot pornire auto

- - - - -
  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1
paala

paala

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 85
  • Înscris: 21.11.2006
Am mai multe nelamuriri in domeniul bateriilor auto.
Am o masina care cu bateria mea nu mai porneste. Cu o baterie noua de la service porneste impecabil.
Trebuie sa incarc bateria.
1. Care este diferenta intre redresor si robot pornire auto?
2. In cazul in care redresorul este un fel de incarcator de baterii auto cat este durata de incarcare a unei baterii.
3. Daca va fi cazul sa imi iau o bateri noua, exista mai multe tipuri? Am vazut ca sunt cu polaritate pe drepta, pe stangatipul bazei, etc. Oricum mi-a fost recomandata o bateri cu peste 65A
Multumesc pentru ajutor.

#2
tkd29

tkd29

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 5,231
  • Înscris: 01.09.2003
Cu redresorul incarci bateria , pe cand cu robotul pornesti masina daca nu mai ai baterie.
Legat de polaritate , cumperi exact aceasi baterie cum e cea de pe masina, ca daca are polaritate inversa s-ar putea sa nu iti ajunga cablurile.
Daca bateria de pe masina e cea din fabrica cumperi alta cu acelasi amperaj.

#3
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,605
  • Înscris: 26.11.2001
Cu redresorul incarci acumulatorul la parametri optimi.
Cu acumulatorul pornesti motorul

Cu robotul, e ca si cum ai trage fire de la alta masina. Iti da un impuls, porneste motorul, iar acesta invarte altrnatorul si incarca treptat bateria.
* e mai greucde pornit un disel, pt ca nu are scanteie, da rodata pornit, nu mai ai probleme.

** e mai usor de pornit un motor pe benzina, dar daca bateria e moarta, atunci motorul moare repede (altenatorul nu incarca destul de repede).

#4
_bcristian_

_bcristian_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,460
  • Înscris: 31.12.2006
Cu adaugarea ca toti robotii de pornire pe care i-am vazut eu aveau si functie de redresor.

#5
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,612
  • Înscris: 05.06.2002
solutia la tine nu-i un redresor sau un robot de pornire ci o baterie buna. cu bateria asta ai sa ajungi sa nu poti opri masina cand mergi la un magazin fiindca atunci cand iesi cu cumparaturile nu mai ai curent sa pornesti, iar in cazul asta redresorul sau robotul de pornire nu-s o solutie. e jenibil sa intri cu capatul prelungitorului in magazin si sa-i rogi sa te lase sa-l bagi in priza sa alimentezi robotul de pornire.

#6
melcu79

melcu79

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,325
  • Înscris: 22.03.2006
Am vazut si roboti care au un acumulator , dar tot stupid, pana la urma singura solutie e bateria noua (asta daca nu tii neaparat sa strici altele, gen alternator).

Se poate lua o baterie al carui amperaj sa fie cu pana la maxim 20% mai mare!

#7
paala

paala

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 85
  • Înscris: 21.11.2006

 melcu79, on 17th February 2011, 10:40, said:

Am vazut si roboti care au un acumulator , dar tot stupid, pana la urma singura solutie e bateria noua (asta daca nu tii neaparat sa strici altele, gen alternator).

Se poate lua o baterie al carui amperaj sa fie cu pana la maxim 20% mai mare!
Daca am de exemplu o baterie de 40 A si iau una de 65 A cum mi-a fost recomandat nu e bine? Eu credeam ca cu cat amperajul este mai mare cu atat mai bine, nu are ce sa dauneze.
Masina mea e folosita de 4-5 ori pe an, si am auzit ca iarna mai ales bateriile nefolosite au tendinta tampita de a se descarca singure.

#8
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,612
  • Înscris: 05.06.2002
instalatia de incarcare a bateriei e si ea calibrata pt capacitatea bateriei specificata de producatorul masinii. o baterie de capacitate mult mai mare nu va fi incarcata corect. in mod normal nici nu primesti garantie la baterie daca nu e de capacitatea specificata de producator, sau macar pe aproape. in plus nu stiu cat te rezolva de problema descarcarii de la sine.

Edited by Fane, 17 February 2011 - 11:28.


#9
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007

 Courage, on 17th February 2011, 09:24, said:

** e mai usor de pornit un motor pe benzina, dar daca bateria e moarta, atunci motorul moare repede (altenatorul nu incarca destul de repede).
Te contrazic, a trebuit la un moment dat sa pornesc o masina pe benzina (Accent 1.6 destul de noua) si avea bateria moarta. Am pus o baterie buna, am pornit masina, dupa care, cu motorul mergand, am scos bornele si apoi am scos complet bateria. Nu s-a intamplat nimic, motorul mergea. Pana sa o pun pe cea complet descarcata la loc am zis sa ma joc un pic cu ea sa vad daca chiar nu se opreste. Nu am pornit faruri sau alti consumatori insa am dat o mica tura in parcarea in care ma aflam si n-a fost nici o problema, nici un bec aprins nimic.

Cand am pus bateria moarta la loc si am pus bornele a fost un moment in care motorul era sa se opreasca insa a revenit (probabil daca mai era cineva care s-o tina putin turata nici nu s-ar fi intamplat asta). Dupa cateva zeci de km in care am mers cu masina respectiva am putut s-o opresc si s-o pornesc din nou fara probleme.

Edited by fastcarjunkie, 17 February 2011 - 12:41.


#10
Bandit

Bandit

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,267
  • Înscris: 09.09.2004
Mi-am cumparat si eu un robot de pornire...
In manual zice asa:
Determinati daca autovehicolul are terminalul negativ (sistem cu masa negativa)  sau cel pozitiv (sistem cu masa pozitiva) conectat la masa.
Ce inseamna asta??? Masina este un Logan 1.4 benzina, cu bateria din fabrica.

Instructiuni pt. sistem cu masa negativa:
a. Conectati crocodilul pozitiv la terminalul pozitiv al bateriei
b. Conectati crocodilul negativ la sasiul masinii sau orice parte metalica conectata la masa masinii. NU CONECTATI DIRECT LA TERMINALUL NEGATIV AL BATERIEI.   <<< De ce????

Instructiuni pt. sistem cu masa pozitiva:
a.Conectati ferm crocodilul negativ la terminaul negativ, neconectat la masa, al bateriei masinii.
b. Coectati crocodilul pozitiv la sasiul masinii sau orice parte metalica conectata la masa masinii. NU CONECTATI DIRECT LA TERMINALUL NEGATIV AL BATERIEI.

De ce nu se conecteaza + la plus si minus la minus pe baterie ? Pentru Logan, ce fel de varianta de coectare se foloseste ?

#11
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,838
  • Înscris: 15.08.2008
Tu ai borna negativa a bateriei legata la masa.
Ca sa pornesti cu ajutorul robotului, pui cablul rosu (pozitiv) la borna "+" a bateriei, iar cel negru, la orice parte metalica a masinii, conectata la masa.

#12
Bandit

Bandit

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,267
  • Înscris: 09.09.2004
ok, am inteles. Dar de ce nu se poate lega cel negru (-) la borna de minus a bateriei? Sau ce se intampla in cazul in care o fac ?

#13
danb1974

danb1974

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 409
  • Înscris: 28.04.2006
In cazuri extrem de rare (dar au existat) se acumuleaza gaze scapate din acumulator si la conectarea ultimei borne apare o scinteie care le poate aprinde. Asa ca ideea e sa faci scinteia aia in alte parte, nu in zona acumulatorului.

Chiar am citit la un moment dat povestea unui tip care a patit-o.

#14
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

Quote

1. Care este diferenta intre redresor si robot pornire auto?
Diferenta majora este aceea de curent de sarcina. Adica redresorul stie sa dea un curent de pana in 10% din capacitatea unui acumulator obisnuit. Adica pana in 7-8A, curent de incarcare. Robotul stie sa porneasca o masina, adica sa suporte curenti de ordinul sutelor de amperi. Un benzinar obisnuit, de pana in 2 litri, ia la pornire un curent de aprox. 150A. Ma rog, ai inteles, demarorul acestuia, ca ala se alimenteaza la baterie. Altfel spus, robotul stie sa suporte "suturi" multiple de curent, iar redresorul este pentru folosire in regim stationar, mai multe ore. Cel mai probabil nu vei putea porni motorul cu un redresor auto.

Quote

2. In cazul in care redresorul este un fel de incarcator de baterii auto cat este durata de incarcare a unei baterii.
"Redresorul" este termenul impamantenit pentru incarcator de baterii auto. Adica acel dispozitiv care stie sa debiteze la iesire o tensiune si un curent corespunzatoare. De restul se ocupa bateria, care, prin constructia sa, acumuleaza energie atunci cand i se aplica o diferenta de potential la borne. Termenul de "redresor" este corect folosit in cazul de fata, deoarece bateriile auto se incarca cel mai bine in impulsuri, adica tensiunea trebuie sa fie doar redresata, nu si filtrata/stabilizata. Ca idee, cand cumperi asa ceva, trebuie sa te asiguri ca este incarcator de baterii auto si nu de alt fel de baterii. Durata de incarcare a bateriei este direct proportionala cu gradul de descarcare a acesteia. Bateriile auto sau, in general, acumulatorii, se incarca de regula cu un curent de pana in 10% din cat scrie pe eticheta (capacitate 70Ah => curent 7A). Un calcul simplu spune ca, daca bateria este complet descarcata, ea va avea nevoie de cel putin 10 ore pentru incarcare.

Quote

3. Daca va fi cazul sa imi iau o bateri noua, exista mai multe tipuri? Am vazut ca sunt cu polaritate pe drepta, pe stangatipul bazei, etc. Oricum mi-a fost recomandata o bateri cu peste 65A
Belesti bine ochii la ce ai pe masina si tii minte ce sa-i spui aluia de la magazin. Trebuie sa-ti iei o baterie cu bornele dispuse la fel. In 99% din cazuri nu ajung cablurile, sau ajung sa fie trase nu tocmai protejat. Daca banii nu sunt o problema, recomand cea mai mare dimensiune de baterie care incape in locas.

Edited by cristi.r, 02 March 2011 - 09:56.


#15
GLorySX4

GLorySX4

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 09.04.2009

 cristi.r, on 2nd March 2011, 09:53, said:

recomand cea mai mare dimensiune de baterie care incape in locas.
"Cea mai mare" se refera la capacitatea (cantitatea de curent) a acumulatorului si nu la dimensiune fizica.

#16
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Eu ma refeream la dimensiune fizica !

Nu cred ca exista acumulator auto in clasa "consumer" care sa aiba asa, vreo juma de metru inaltime, ca sa nu poti inchide capota.

#17
proxtu

proxtu

    fativore

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,451
  • Înscris: 12.02.2006
Am si eu o intrebare de noob: pot incarca o baterie auto mai mare (de vreo 85Ah) cu un robot de pornire pe care scrie 12V, 7 A ?

#18
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006
da...ai putea

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate