Cazane Lemne cu gazeificare (Seria 2, 2011-.2013..)
Last Updated: Dec 13 2013 13:28, Started by
valee
, Feb 11 2011 11:00
·
0
#4933
Posted 20 February 2013 - 23:45
florin71_skoda, on 20 februarie 2013 - 19:53, said:
Nu, nu este ok sa montezi Laddomat sau termoventil. Cazanul tau stie sa comande 3 pompe, asa ca nu poti monta Laddomot. Ca sa poti monta Laddomat, sau ceva asemanator, trebuie sa montezi dupa el una din urmatoarele accesori: - fie Puffer, - fie BEP (Butelie de Egalizare a Presiunilor), - fie vana de amestec manuala sau automatizata. Deci pana nu adaug si puffer nu e nevoie de Laddomat. Se poate folosi termostat de ambient daca nu am puffer? Sau asta va forta centrala sa intre des in stand by si se umple de gudron? [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qTm2Y6h-aH8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#4934
Posted 21 February 2013 - 08:53
ionutz35, on 20 februarie 2013 - 23:45, said:
Se poate folosi termostat de ambient daca nu am puffer? Sau asta va forta centrala sa intre des in stand by si se umple de gudron? Dupa ce intra in "stand by" se mai incalzeste pina la 88 grade iar atunci automatizarea porneste pompa chiar daca TA nu comanda caldura in casa, apa scade pina la 83 si tot asa. La temperatura asta gudronul depus se topeste si curge incet in foc(deci nu se depune mai mult gudron ci dimpotriva) . Cel putin eu asta am observat ! |
#4935
Posted 21 February 2013 - 09:25
cristinel_m, on 21 februarie 2013 - 08:53, said:
Eu am termostat de ambient instalat fara puffer sau altceva si functioneaza f bine Dupa ce intra in "stand by" se mai incalzeste pina la 88 grade iar atunci automatizarea porneste pompa chiar daca TA nu comanda caldura in casa, apa scade pina la 83 si tot asa. La temperatura asta gudronul depus se topeste si curge incet in foc(deci nu se depune mai mult gudron ci dimpotriva) . Cel putin eu asta am observat ! |
#4936
Posted 21 February 2013 - 09:49
bogdy_a, on 21 februarie 2013 - 09:25, said:
Totusi, ma gandesc ca in timp sa din cauza diferentelor de temp. 60 grade vs 85 grade sa nu se erodeze mai rapid cazanul. In rest merge perfect. Ce sistem de protectie ai? Eu am montat o pompa de bypass care merge tot timpul peste temperatura de 50 de grade pentru a amesteca tot timpul agentul in centrala si a uniformiza temperatura in special cand TA e decuplat. Ca sa respect ecartul mai mic dintre tur si retur am setat temperatura de intrare retur la minim 65 de grade,cand scade sub aceasta temperatura se opreste pompa caloriferelor pentru perioade scurte, functioneaza doar pompa bypass, creste temperatura returului porneste iar pompa de calorifere, ciclul se repeta de 3-4 ori pana se intoarce returul mai cald si are peste 65 de grade, apoi merge normal pana cand TA decupleaza pompa. |
#4937
Posted 21 February 2013 - 10:49
DANIELBUZDUGAN, on 21 februarie 2013 - 09:49, said:
Ce sistem de protectie ai? . Attached Files |
#4938
Posted 21 February 2013 - 11:12
bogdy_a, on 21 februarie 2013 - 10:49, said: Eu am un ventil termic de amestec legat astfel incat sa amestece apa de pe retur cu cea de pe tur. Ceva de genul pozei atasate ( nu este acelasi model dar acelasi principiu banuiesc). Din ce scrie pe el se pare ca nu lasa apa sub 60 grade sa intre in cazan. Ai pompa de amestec? Din cate stiu de la Florin e necesara daca ai TA fara pufer sau butelie de egalizare |
#4939
Posted 21 February 2013 - 14:22
Si eu am TA, si nu am probleme (zic eu) cu gudronul...e doar acel strat f subtire (ca o vopsea neagra lucioasa). Am si pompa de recirculare (de amestec cum o numesc unii) si functioneaza daca diferenta de temperatura intre tur si retur e de cel putin 3 grade(din fabrica era setat la 5, dar am scazut eu la 3), si daca turul are minim 50 grade (din fabrica era setat la 30).
A, si centrala o tin pe 65 grade...Daca urca temperatura si ajunge la 82 grade (din fabrica setarea era la 90, dar am scazut ca sa protejez instalatia, adica tevile care sunt de ppr si caloriferele) pornesc toate 3 pompe (de incalzire, boiler, recirculare) sa raceasca centrala pana la 79 grade. Referitor la gudron cred ca conteaza mai mult ce lemne bagi in centrala, sa fie uscate, etc. |
#4940
Posted 22 February 2013 - 11:56
#4941
Posted 22 February 2013 - 12:28
#4942
Posted 23 February 2013 - 11:08
Vreau sa cumpar o centrala pe gazeificare, dar nu ma-am decis intre ATMOS 40 SX si Wiessmann de 30 kw. As opta pentru wiessman dar m-an speriat cand am citit ca se curata greu si are niste fumuri care daca se infunda ,,ai pus-o"
|
|
#4943
Posted 23 February 2013 - 16:37
@madalin1316 in primul rand ai facut un calcul corect, ce putere ai nevoie la centrala ? ca una e de 40 si cealata de 30kw...
Apoi, comparativ, Viessmann are avantajul unei automatizari complete (ceea ce Atmos-ul nu are => implica sa cumperi in plus niste termostate + teci, eventual o automatizare gen Auraton 1111, etc.), dezavantaj la Viessmann fiind lipsa unui by-pass pt fum...Citeste si tu in urma ca sunt utilizatori cu aceste centrale si vezi parerile lor, eventual da-le mesaje private si mai intreba-i detalii. |
#4944
Posted 23 February 2013 - 19:27
ionutz35, on 20 februarie 2013 - 23:45, said:
Din cate vad o butelie de egalizare tine loc si de vana de amestec. Explica destul de bine in video de mai jos. Deci pana nu adaug si puffer nu e nevoie de Laddomat. Eu sunt de parere ca nu ai inteles ce face butelia de egalizare din clip. Sigur nu se refera la reglajul temperaturii tur la o valoare dorita. Trebuie Laddomat sau vana de mixare sau pompa de mixare in orice combinatie - cu sau fara puffer. CTRL + Q to Enable/Disable GoPhoto.it |
#4945
Posted 23 February 2013 - 23:56
madalin1316, on 23 februarie 2013 - 11:08, said:
Vreau sa cumpar o centrala pe gazeificare, dar nu ma-am decis intre ATMOS 40 SX si Wiessmann de 30 kw. As opta pentru wiessman dar m-an speriat cand am citit ca se curata greu si are niste fumuri care daca se infunda ,,ai pus-o" Daca esti un om obisnuit dpdv financiar si ai un buget intre 9000 si 15000 lei, evident intereseaza-te de IRLEH PLUS(are si ea automatizare completa ) ca sa poti dupa aceea sa compari cu cele enumerate de tine care nu sunt rele dar totusi in banii pe care-i dai pentru ele eu zic ca gasesti una mai buna. Cauta despre irleh plus (vezi pe site-urile din SUA si Germania cit de multumiti sunt americanii de ele). Daca ai mai multi bani atunci Hertz, Guntamatic, Frolling, CTC Suedia etc..... bogdy_a, on 21 februarie 2013 - 09:25, said:
Subscriu. Si eu am TA fara puffer si am observat acelasi lucru. Singurul lucru de care imi este teama este diferenta de temperatura retur / tur care ar putea dauna in timp cazanului. Se intampla de multe ori ca apa din calorifere sa fie rece iar cea din cazan la 88 grade cand comuta TA. Aici intervine acea protectie care nu lasa apa de pe retur sa intre in cazan la o temp. mai mica de 60 grade. Totusi, ma gandesc ca in timp sa din cauza diferentelor de temp. 60 grade vs 85 grade sa nu se erodeze mai rapid cazanul. In rest merge perfect. Da si la mine e la fel( scade temperatura de pe la 88- 89 grade pina pe la 65 -67 grade dupa care urca insa nu ma tem deoarece Ladomatul pastreaza minim 72 grade pe returul centralei) Ar fi bine ca cei care nu au puffer sa-si instaleze un BEP cum am facut eu. Va spun ca se simte vizibil diferenta. Observ in ultimele zile ca totusi parca e mult mai placuta caldura si mai uniforma in casa cu cazanul mergind fara TA si cu caloriferele cu capuri termostatice. Iar ca si consum de lemne nu prea vad diferenta intre o functionare si alta(cel putin la mine in cazul meu nu vad vreo diferenta semnificativa la consumul de lemn intre functionarea cu TA si cea fara TA cu reglaj din capurile termostatate. |
#4946
Posted 24 February 2013 - 06:13
melinter2000, on 23 februarie 2013 - 23:56, said:
Da si la mine e la fel( scade temperatura de pe la 88- 89 grade pina pe la 65 -67 grade dupa care urca insa nu ma tem deoarece Ladomatul pastreaza minim 72 grade pe returul centralei) Ar fi bine ca cei care nu au puffer sa-si instaleze un BEP cum am facut eu. Va spun ca se simte vizibil diferenta. Observ in ultimele zile ca totusi parca e mult mai placuta caldura si mai uniforma in casa cu cazanul mergind fara TA si cu caloriferele cu capuri termostatice. Iar ca si consum de lemne nu prea vad diferenta intre o functionare si alta(cel putin la mine in cazul meu nu vad vreo diferenta semnificativa la consumul de lemn intre functionarea cu TA si cea fara TA cu reglaj din capurile termostatate. Diferenta intre TA si cap termostatic nu e prea mare. Primul regleaza temperatura electric per total la CT, iar al doilea enumerat de mine, o face mecanic, zonal (pe fiecare radiator). Edited by leomagic44, 24 February 2013 - 06:21. |
#4947
Posted 24 February 2013 - 11:05
ggelu, on 23 februarie 2013 - 19:27, said:
Eu sunt de parere ca nu ai inteles ce face butelia de egalizare din clip. Sigur nu se refera la reglajul temperaturii tur la o valoare dorita. Trebuie Laddomat sau vana de mixare sau pompa de mixare in orice combinatie - cu sau fara puffer. Atunci cand toate pompele de tur sunt pornite se face amestec in BEP si pe conducta de tur intra agent termic rece din retur. Atunci cand e pornita doar o pompa agentul fierbinte de pe tur se amesteca cu returul si se intoarce in cazan. M-am exprimat gresit, nu e vana de amestec, dar se egalizeaza presiunea prin amestecarea agentului termic. (altfel nu s-ar putea egaliza) Edited by ionutz35, 24 February 2013 - 11:06. |
|
#4948
Posted 24 February 2013 - 11:47
salut,
am un orlan 40 si upa trei ani de functionare fara probleme aseara toata apa din centrala a iesit prin cenusar ! a mai fost cineva in situatia asta ? |
#4949
Posted 24 February 2013 - 12:12
Mai mult ca sigur cei care au cazane unde s-a corodat tabla si evident ca datorita presiunii apa a intrat in focar.
Inchizi robinetii de separatie, cureti centrala bine pe interior, cauti locul unde iese apa si te pui pe reparatie sau chemi servisul. |
#4950
Posted 24 February 2013 - 12:20
avoicu, on 24 februarie 2013 - 11:47, said:
salut, am un orlan 40 si upa trei ani de functionare fara probleme aseara toata apa din centrala a iesit prin cenusar ! a mai fost cineva in situatia asta ? ...clar, s-a spart cazanul, norocul tau ca este iarna aproape de final, oricum trebuie sa repari! Ce ma doare (pentru ca si eu am Orlan de 40 KW) este ca la tine s-a inatmplat dupa doar 3 ani de functionare. Sper sa ne impartasesti din experienta ta in timpul functionarii, sa ne spui daca ai avut mult sau putin gudron, daca ai folosit puffer, lemn umed sau uscat si de care esenta, la ce presiune exploatai instalatia alte amamnunte care crezi ca pot fi utile ca sa nu patim si noi la fel (o schema a instalatiei ar fi deosebit de utila...) Bafta... |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users