Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

A MURIT ISUS PE O CRUCE SAU PE UN STÂLP?

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
962 replies to this topic

#937
stanes

stanes

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 388
  • Înscris: 24.06.2014
vreau sa cred ca Isus nu a suferit enorm ci ca a murit desi era neprihanit..daca a suferit enorm deja crestinismul se schimba

#938
altul2

altul2

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,738
  • Înscris: 22.09.2013

View Poststanes, on 17 octombrie 2014 - 06:38, said:

vreau sa cred ca Isus nu a suferit enorm ci ca a murit desi era neprihanit..daca a suferit enorm deja crestinismul se schimba
A suferit atat de tare incat absolut toata creatia va ramane socata in fata Lui
Sa fii criminal si apoi condamnat e simplu.
sa fii fara pacat si condamnat e infinit de greu

#939
Eugen3

Eugen3

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,686
  • Înscris: 02.02.2011

View Posthusand, on 16 octombrie 2014 - 18:27, said:

Lasa dictionarul  , pune proba Scripturii.
Ai dreptate ...

În realitate, cea mai convingătoare dovadă este cea din Cuvântul lui Dumnezeu.
Apostolul Pavel a spus: „Hristos ne-a răscumpărat din blestemul legii, făcându-Se blestem pentru noi — fiindcă este scris: «blestemat e oricine este atârnat pe lemn [sau stâlp]»“ (Galateni 3:13, Cornilescu, 1996).

Pavel citează aici Deuteronomul 21:22, 23, care, în ebraică, se referă la un stâlp, nu la o cruce. Având în vedere că omul executat în acest mod devenea un „blestem“, ar fi nepotrivit pentru creştini să-şi împodobească locuinţa cu imagini ale lui Cristos ţintuit pe stâlp.

Nu există nicio dovadă că în primii 300 de ani după moartea lui Cristos, cei care spuneau că sunt creştini ar fi folosit crucea în închinare. Însă, în secolul al IV-lea, împăratul păgân Constantin s-a convertit la creştinismul apostat şi a introdus crucea ca simbol al creştinătăţii. Indiferent care au fost intenţiile lui Constantin, crucea nu avea nicio legătură cu Isus Cristos. De fapt, ea este de origine păgână. Iată ce se spune în New Catholic Encyclopedia: „Crucea poate fi întâlnită atât în culturile precreştine, cât şi în cele necreştine“.

#940
altul2

altul2

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,738
  • Înscris: 22.09.2013

View PostEugen3, on 17 octombrie 2014 - 09:41, said:

Ai dreptate ...

În realitate, cea mai convingătoare dovadă este cea din Cuvântul lui Dumnezeu.
Apostolul Pavel a spus: „Hristos ne-a răscumpărat din blestemul legii, făcându-Se blestem pentru noi — fiindcă este scris: «blestemat e oricine este atârnat pe lemn [sau stâlp]»“ (Galateni 3:13, Cornilescu, 1996).

Pavel citează aici Deuteronomul 21:22, 23, care, în ebraică, se referă la un stâlp, nu la o cruce.
La biblia lui Cornilescu nu scrie asa ceva.

Uite cum scrie :
caci cel spanzurat este blestemat inaintea lui Dumnezeu,

#941
Eugen3

Eugen3

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,686
  • Înscris: 02.02.2011

View Postaltul2, on 17 octombrie 2014 - 09:51, said:

La biblia lui Cornilescu nu scrie asa ceva.

Uite cum scrie :
caci cel spanzurat este blestemat inaintea lui Dumnezeu,
Tu foloseşti traducerea Cornilescu, sau cartea de bucate?

Doar nu a fost spânzurat în aer ...
Ceea ce ne interesează este cuvântul folosit pentru obiectul de tortură.

Attached Files


Edited by Eugen3, 17 October 2014 - 10:17.


#942
altul2

altul2

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,738
  • Înscris: 22.09.2013

View PostEugen3, on 17 octombrie 2014 - 10:15, said:

Tu foloseşti traducerea Cornilescu, sau cartea de bucate?
Traducerea lui Cornilescu.
Dar asta vreau sa scot in evidenta ca ce zice Cornilescu nu se leaga.
Sau in fine ce zici tu ca vrea sa zica cornilescu:
Odata zici ca Cornilescu scrie asa:

View PostEugen3, on 17 octombrie 2014 - 09:41, said:

«blestemat e oricine este atârnat pe lemn [sau stâlp]»“ (Galateni 3:13, Cornilescu, 1996).
Si apoi ca asta scrie la Cornilescu aici ca stalp:

View PostEugen3, on 17 octombrie 2014 - 09:41, said:

Pavel citează aici Deuteronomul 21:22, 23, care, în ebraică, se referă la un stâlp, nu la o cruce.
La Cornilescu in Deutoronom scrie asa:

View Postaltul2, on 17 octombrie 2014 - 09:51, said:

Uite cum scrie :
caci cel spanzurat este blestemat inaintea lui Dumnezeu,

Deci nu scrie de niciun lem sub nicio forma.

#943
mario_bril

mario_bril

    Hermetic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,421
  • Înscris: 13.05.2010

View Poststanes, on 17 octombrie 2014 - 06:38, said:

vreau sa cred ca Isus nu a suferit enorm ci ca a murit desi era neprihanit..daca a suferit enorm deja crestinismul se schimba
Nu se schimbă creștinismul. Eventual părerea ta despre el.

#944
stanes

stanes

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 388
  • Înscris: 24.06.2014
daca Dumnezeu ar ingadui sa ii se intample asta fiului lui trebuie sa ne inchipuim ce ne asteapta pe ceilalti..Isus spune, luati jugul meu asupra voastra, caci jugul (al cuvant, nu-mi amintesc acum ) meu este usor
nimeni nu cunoaste crestinismul pt ca altfel ar devenii nemuritor


o multime de oameni pt a trai trebuie sa aibe o directie, aceea directie e Isus...e posibil, doamne iarta-ma, ca aceea directie sa arate doar spre fiara si spre cei judecati, care sunt crestini, tocmai ca cei care vad in ascuns sa stie ca religia nu e adevarata...e simpla constatare din crezul meu ca nimeni nu-l poate alege pe diavol stiind ca va fi judecat, decat daca cunoaste adevarul, altul

Edited by stanes, 17 October 2014 - 11:49.


#945
altul2

altul2

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,738
  • Înscris: 22.09.2013

View Poststanes, on 17 octombrie 2014 - 11:26, said:

daca Dumnezeu ar ingadui sa ii se intample asta fiului lui trebuie sa ne inchipuim ce ne asteapta pe ceilalti.
Pai evident.
Dar lucrurile trebuiesc separate.

Ce a facut Hristos nu poate face nimeni. Deci subiectul asta e inchis.

Ce face crestinul e sa creada in Hristos ca Dumnezeu. Adica e un fel de suporter de pe margine al Lui. Si doar pentru ca face asta, crestinul va scapa si va avea viata.

Edited by altul2, 17 October 2014 - 11:33.


#946
Eugen3

Eugen3

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,686
  • Înscris: 02.02.2011

View Postaltul2, on 17 octombrie 2014 - 10:50, said:

Traducerea lui Cornilescu.
Dar asta vreau sa scot in evidenta ca ce zice Cornilescu nu se leaga.
Sau in fine ce zici tu ca vrea sa zica cornilescu:
Odata zici ca Cornilescu scrie asa:

Si apoi ca asta scrie la Cornilescu aici ca stalp:

La Cornilescu in Deutoronom scrie asa



Eu ţi-am postat pagina din traducerea Cornilescu scanată.
Fă şi tu la fel şi dovedeşte-ţi afirmaţia.

Altminteri, e apă de ploaie ce afirmi ...

Ideea e simplă.
În Biblie singurii termeni folosiţi pentru obiectul pe care a fost ţintuit Isus sunt staurós şi xýlon

Potrivit elenistului W. E. Vine, cuvântul staurós „indică în principal un par sau un stâlp vertical, pe care erau ţintuiţi răufăcătorii pentru a fi executaţi. Nici substantivul, nici verbul stauroō, care înseamnă a fixa pe un par sau pe un stâlp, nu s-au referit iniţial la crucea ecleziastică, ce avea două braţe“.
The Imperial Bible-Dictionary spune că sensul propriu al cuvântului staurós era acela de „stâlp vertical, sau par, de care se putea atârna ceva sau care se putea folosi pentru a împrejmui un teren“.

Pentru a descrie instrumentul pe care a fost executat Isus, scriitorii Bibliei au folosit şi cuvântul grecesc xýlon. Lucrarea A Critical Lexicon and Concordance to the English and Greek New Testament defineşte cuvântul xýlon drept „o bucată de lemn, un stâlp de lemn“. Apoi adaugă că xýlon, asemenea termenului staurós, denumea „un simplu par sau stâlp vertical pe care romanii îi ţintuiau pe cei despre care se spunea că trebuiau să fie crucificaţi“.
În armonie cu cele de mai sus, Biblia Cornilescu, 2001, redă versetul din Faptele 5:30 astfel: „Dumnezeul părinţilor noştri L-a înviat pe Isus, pe care voi L-aţi omorât, atârnându-L pe lemn [xýlon]“. Şi alte traduceri ale Bibliei redau termenul xýlon prin „lemn“, deşi pe staurós îl redau prin „cruce“. Noul Testament, 1993, traduce textul din Faptele 13:29 în felul următor: „După ce au împlinit tot ce este scris despre El, L-au luat jos de pe lemn [xýlon] şi L-au pus într-un mormânt“.

#947
vio69a

vio69a

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 69,266
  • Înscris: 28.05.2013
Niciuna din disputele privind nasterea, moartea, invierea lui Isus nu au dus la concluzii cat de cat rezonabile si macar partial acceptate.
Zilele cate au trecut de la moartea sa pana "la inviere" este prilej de disputa, insasi invierea este dicutata, asa ca nu ne miram ca rastignirea este la fel, o necunocunoscuta, pentru ca nu este nimic cunoscut.

Sunt doar doar incercari intuitive pe care fiecare scriitor de carte sfanta, le-a imaginat cu propria sa imginatie.

Ideea la romani a fost ca talharul, sa sufere.
Asta este important.
Daca a fost stalp sau cruce sau X sau Y ce importanta are?
Cine s-a hotarat sa creada in Isus crede pentru ca fost pus pe cruce sau pe stalp ??
Poate nici nu a existat, dar daca azi, dupa 2000 de ani face bine la suflet unora mai slabi si ii ajuta acolo unde singuri nu sunt in stare sa se ajute, tot e bine.

De ce trebuie despicat firul in 4 ca judecam ambalajul cand important este continutul.

Spunea cineva aici ..."daca a suferit foarte mult, se schimba situatia crestinismului"
Nu stiu daca o schimba caci si 1000 de Isusi de ar cobori acum si s-ar lasa omorati pentru noi, gramada de pacate nu va scadea.

Attached File  isus-cruce-stalp.jpg   31.38K   1 downloadsAttached File  isus-cruce -stali-1.jpg   47.81K   1 downloads

#948
stanes

stanes

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 388
  • Înscris: 24.06.2014
moarte lui Isus nu trebuie privita ca o mare suferinta ci ca moartea unui neprihanit..un neprihanit nu trebuie sa sufere

#949
mario_bril

mario_bril

    Hermetic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,421
  • Înscris: 13.05.2010

View Poststanes, on 17 octombrie 2014 - 11:54, said:

moarte lui Isus nu trebuie privita ca o mare suferinta ci ca moartea unui neprihanit..un neprihanit nu trebuie sa sufere
Tu ești creștin?

#950
altul2

altul2

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,738
  • Înscris: 22.09.2013

View PostEugen3, on 17 octombrie 2014 - 11:32, said:

Eu ţi-am postat pagina din traducerea Cornilescu scanată.
Fă şi tu la fel şi dovedeşte-ţi afirmaţia.

Altminteri, e apă de ploaie ce afirmi ...

Ideea e simplă.
În Biblie singurii termeni folosiţi pentru obiectul pe care a fost ţintuit Isus sunt staurós şi xýlon

Potrivit elenistului W. E. Vine, cuvântul staurós „indică în principal un par sau un stâlp vertical, pe care erau ţintuiţi răufăcătorii pentru a fi executaţi. Nici substantivul, nici verbul stauroō, care înseamnă a fixa pe un par sau pe un stâlp, nu s-au referit iniţial la crucea ecleziastică, ce avea două braţe“.
The Imperial Bible-Dictionary spune că sensul propriu al cuvântului staurós era acela de „stâlp vertical, sau par, de care se putea atârna ceva sau care se putea folosi pentru a împrejmui un teren“.

Pentru a descrie instrumentul pe care a fost executat Isus, scriitorii Bibliei au folosit şi cuvântul grecesc xýlon. Lucrarea A Critical Lexicon and Concordance to the English and Greek New Testament defineşte cuvântul xýlon drept „o bucată de lemn, un stâlp de lemn“. Apoi adaugă că xýlon, asemenea termenului staurós, denumea „un simplu par sau stâlp vertical pe care romanii îi ţintuiau pe cei despre care se spunea că trebuiau să fie crucificaţi“.
În armonie cu cele de mai sus, Biblia Cornilescu, 2001, redă versetul din Faptele 5:30 astfel: „Dumnezeul părinţilor noştri L-a înviat pe Isus, pe care voi L-aţi omorât, atârnându-L pe lemn [xýlon]“. Şi alte traduceri ale Bibliei redau termenul xýlon prin „lemn“, deşi pe staurós îl redau prin „cruce“. Noul Testament, 1993, traduce textul din Faptele 13:29 în felul următor: „După ce au împlinit tot ce este scris despre El, L-au luat jos de pe lemn [xýlon] şi L-au pus într-un mormânt“.
Pai evident ca a fost dat jos de pe lemn, Crucea a fost de lemn.

Dar tu ai auzit vre-un caz in care cineva sa se poata spanzura de un stalp vertical?
Asa cum ai incercat sa insinuezi cu cei spanzurati din Deuteronom?

Poti sa prezinti o imagine cu spanzuratori americane sub forma de stalp?

Edited by altul2, 17 October 2014 - 12:01.


#951
stanes

stanes

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 388
  • Înscris: 24.06.2014
caut adevarul , apoi iti zic ce sunt

#952
altul2

altul2

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,738
  • Înscris: 22.09.2013

View Poststanes, on 17 octombrie 2014 - 11:54, said:

moarte lui Isus nu trebuie privita ca o mare suferinta ci ca moartea unui neprihanit..un neprihanit nu trebuie sa sufere
Ete na.
A suferit atat de mult incat a transpirat sange atunci cand s-a rugat in gradina cu maslini.

Edited by altul2, 17 October 2014 - 12:00.


#953
stanes

stanes

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 388
  • Înscris: 24.06.2014

View Postaltul2, on 17 octombrie 2014 - 11:59, said:

Ete na.
A suferit atat de mult incat a transpirat sange atunci cand s-a rugat in gradina cu maslini.
aveti doctrina bisericeasca, nu e adevarat ce spui

#954
mario_bril

mario_bril

    Hermetic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,421
  • Înscris: 13.05.2010

View Poststanes, on 17 octombrie 2014 - 12:01, said:

aveti doctrina bisericeasca, nu e adevarat ce spui
:D

Iar El, fiind în chin de moarte, mai stăruitor Se ruga. Şi sudoarea Lui s-a făcut ca picături de sânge care picurau pe pământ. (Luca 22,44)

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate