Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

viata din anii '90-2000

* * * * - 9 votes
  • Please log in to reply
14684 replies to this topic

#11935
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,800
  • Înscris: 14.10.2008
Evident intram prin Militari pe Iuliu Maniu, de ieșit pe la Afumați cred.

Când se învățase tata cu Peugeot 407 își amintea ce mai trăgea de volan la Dacie. La Cârcotași am auzit prima data de servo mușchi, de la Dezbrăcatu.

#11936
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,554
  • Înscris: 13.06.2004
Păi nu prea aveaţi pe unde să daţi de piatră cubică pe traseul ăla, că pe la Universitate dacă ajungeaţi nu era piatră cubică pe traseu.
Poate craterele din asfalt.
În Bucureştiul anilor '90 şi chiar de început de '000 mai dădeai de piatră de râu pe străzi. Şi nu numai la periferie, era şi în zona semicentrală aşa ceva. A ajuns sub asflalt, dar când mai crapă asfaltul se vede. În Bucureşti încă avem zone care arată ca la ţară. Unele nu mai arată, că în loc să rămână căsuţele au tras vile şi blocuri    Posted Image     Adios farmecul vremurilor de altădată...
Culmea, lacurile erau mai îngrijite pe atunci.
Dar lacurile îngrijite cred că erau singurul aspect urbanstic mai bun atunci decât azi. Încerc să mă gândesc la altul, dar nu-mi trece prin cap. Sunt curios cum era pe la mare pe unde mergeai tu.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/m2ev-ufuJL0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by djl, 19 October 2021 - 02:20.


#11937
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,078
  • Înscris: 20.12.2007

 Neaceasca85, on 19 octombrie 2021 - 02:15, said:

Evident intram prin Militari pe Iuliu Maniu, de ieșit pe la Afumați cred.

Cānd se īnvćțase tata cu Peugeot 407 īși amintea ce mai trćgea de volan la Dacie. La Cārcotași am auzit prima data de servo mușchi, de la Dezbrćcatu.
Se pare ca tatćl tću prefera ruta prin Slobozia cu trecut Dunćrea pe Giurgeni Vadul Oii și venit īnspre nordul Litoralului. Nu e rću, am folosit-o și eu īnainte de 2003 de cānd au īnceput sa deschidć segmente de A2. Era o modalitate de a scćpa de coloana clasica de pe DN3/DN3A/DN22C. Cu Dacia veche și eu aveam grija ca la fiecare 150km sa iau o pauza. Chiar și asa, am avut diverse incidente cu masina aia, odihneascć-se īn iadul mașinilor.

#11938
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,800
  • Înscris: 14.10.2008
Poate cand se mai ratacea in Bucaresti dadea pe piatra cubica, chiar si cateva zeci de metri cu asa ceva era oribil.

Vadu Oii, Harshova, pe acolo. Stiu ca avea harta in torpedou.

Dacia era chinuitoare, pe langa conditiile grele de trai din ea, se taraia greu si lungea drumul. Lungea chinul.

#11939
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,554
  • Înscris: 13.06.2004
Ce mare schimbare a fost când tatăl meu a trecut de la "Dacia" la "Opel" Kadett E 1.6D din 1986? Deşi era s.h., mult peste "Dacia". Însă marea lui problemă era toba de eşapament, că asta era boala modelului. Se mai strica fiind maşină veche, dar oricum, era super. În 1999 a revenit la "Dacia" 1310...
Şi avea şi destule casete tata, aşa că în drum spre Proviţa mai băga muzichie. Acum au ajuns mare parte din casete la mine, dar nu am casetofon deck funcţional (walk-man am).
Dacă tu te plângeai de câteva sute de piatră cubică, cum era la Proviţa cu maşina. Sau la rude în Dâmboviţa cu 'Trabi'... măcar acolo era câmpie.
Văzut "B.M.W." din anii '90 (nu mai e prin cartier, avea numere de Cluj) cu telefon propriu, de maşină. Ce bengos era să ai aşa ceva.
Mi-ar fi plăcut să existe telefonie publică în tren, dar la noi nu a fost aşa ceva.
Cu "Dacia" mai venea cineva la piaţă la Obor să aducă produse pe acolo. Dacă trec cu vehiculul pe acolo mă mai uit după ea. "Dacia", aşa de nasoală cum a fost, a ajutat întreprinzătorii. La confort personal, alte erau maşinile, dar mulţi nu aveau bani de ele.
Mă enervează că nu reuşesc să găsesc preţuri la electronice şi electrocasnice din perioada 1992-2008. Pliante o fi fost, dar cine le-a păstrat?
Dacă tot am zis de Piaţa Obor, poate iau nişte struguri. Nu neapărat de la piaţă. Dar nu prea mai mânc fructe şi asta nu e bine.
În 1990 am mâncat pentru prima oară ananas. Cred că am fost ca un bo$$.

Edited by djl, 20 October 2021 - 01:30.


#11940
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,800
  • Înscris: 14.10.2008
Dacia nu era masina. Asa ca normal ca oricare alta masina in afara de cele made by UAP (UAM de fapt) chiar era masina.

Ceausescu era in stare sa ne dea doar motorul, rotile si o cabina de genul unui atas.

#11941
mrfe

mrfe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,211
  • Înscris: 12.01.2004
un Lăstun tot aș vrea :)

#11942
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,554
  • Înscris: 13.06.2004
Alea-s extrem de rare azi. Mai vedeam în anii '90, dar nici pe atunci nu erau multe. Nu erau deloc bune din câte am auzit.
Neaceaşcă, vezi că "Dacia" 13xy/14xy a fost ceva de concepţie "Renault". Că şi-au bătut joc ai noştri de calitate, asta e partea a doua. Măcar până prin 1982-1984 aveau tabla mai ţeapănă şi nu rugineau, dar după aia dezastru total.
Iar turisme Româneşti au fost şi "Oltcit", care nu erau produse de U.A.P.    :naughty:    "Dacia" Lăstun era produsă la Timişoara ca f.d.
Ce mi-aş dori o motocicletă cu ataş. Nici în anii '90 nu prea vedeam aşa ceva. În 200x i-am spus unui amic unde o "Ij" şi a luat-o.
La târg la Vitan una din asta atrăgea atenţia într-o zi din 200x... şi erau motociclete sport pe acolo, dar asta...

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/F15hutJowt4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Cum nu aveam şi încă nu am vehicul personal motorizat, la cele de transport în comun cu motor cu ardere internă, "D.A.F." SB220 erau plăcerea maximă la autobuze (aspect, muzichie înăuntru ... cât a fost şi asta), apoi "Ikarus" 260 (sprintele Maghiarele, cutie manuală în 6! trepte).
"S.A.V.I.E.M." SC10U nu m-au dat pe spate, deşi erau faine.
În fine, mai tunau unii 'Dac'-uri cu cutii de viteze Ungureşti, poate şi motoare (că "Ikarus"-urile Sârbeşti de Zemun tot de la Unguri lua alea) şi puteai fi mai sprintene unele. Bunul mers a unor chestii epindea de şofer în loc să depindă de conducere.
Acum transportul în comun cu autobuzele în Bucureşti a devenit o chestie extrem de anostă.

#11943
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,800
  • Înscris: 14.10.2008
Imi placeau DAF-urile, cum suna motorul si ca aveau cutie Voith Automatic. Am visat de mic sofer la cutie automata dar nu am nici acuma. Cei de peste 50 de ani daca le pomenesti, imediat ii zic hidramata.

#11944
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,236
  • Înscris: 24.02.2007

 djl, on 20 octombrie 2021 - 12:49, said:

Ce mi-aş dori o motocicletă cu ataş. Nici în anii '90 nu prea vedeam aşa ceva. În 200x i-am spus unui amic unde o "Ij" şi a luat-o.

Razboiul s-a terminat in '45.

#11945
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,554
  • Înscris: 13.06.2004
Gâlceava mondială 2 s-a terminat în 1945, dar în afară de S.U.A., automobilele au devenit mai accesibile începând cu anii '60 (Vest) şi anii '70 (Est). Deci în anii '60-'70 se mai cumpărau motociclete cu ataş în România, că nu toţi aveau bani de maşină, iar o ataşistă oferea unele avantaje faţă de o motocicletă fără ataş. Să fi dispărut aşa de repede în anii '80-'90?

Hidramată vine de la hydromanic sau ceva de genul (denumirea comercială a unor cutii automate folosite pe anume modele produse de "General Motors" ("G.M.") ). Unii folosesc aiurea teremenul de hidramat(ă) pentru orice cutie automată, inclusiv din acelea care nu au convertizor hidraulic. Hidramatele sunt cutiile automate clasice, cu convertizor hidraulic. Începând cu anii '90 (sau poate chiar '80 - nu mă pricep aşa de bine la domeniu) au apărut cutiile automate mai moderne, care cresc eficienţa transmisiei şi deci reduc consumul. Că asta era una din chestiile contra cutiilor automate, pe lângă că erau (şi încă sunt) greu de reparat (mai ales în unele ţări, unde nu există specialişti). Transmisie hidraulică s-a folosit şi la cutiile preselectoare (Wilson) - transmisie semiuatomată, dar nu la toate modelele (unele aveau ambreiaj, dar nu am reuşit să aflu cum funcţiona acest sistem). Tot cu planetare erau preselectoarele.

Unul dintre canalele de YouTube cu maşini de spălat vechi se numeşte Supernova1300. 'SuperNova' şi '1300' au fost modele de maşini de mers cu ele, de la "Dacia". 1300 era mai arătoasă decât 1310, iar 'SuperNova' a fost prima "Dacia" la care se putea pune climatizare. La 'Nova' nu se putea, dar totuşi era evoluţie faţă de '1310'. Climatizarea te făcea să transpiri mai puţini, deci foloseai mai puţin maşina de spălat. Am impresia că "Daewoo" a oferit pe maşinile din gama mare la dimensiuni ('Cielo', 'Espreo', 'Leganza', 'Nubira') aer condiţionat (climatizare) înainte să bage "Dacia" în ofertă. Măcar la auto, după ce au pus climatizare au lăsat în continuare posibilitatea de a deschide geamul.
La autobuze şi trenuri, adios. Prostie. Numai la alea de bagă peste 200 la oră înţeleg mişcarea asta.

Mă gândeam la cât de mult simţeam viitorul aproape în anii '90 şi la început de '000 când dădeam de lucruri noi (dar uneori şi vechi) şi acum când avem tehnologie aproape, nu-l mai simţim la fel de intens. Nu ştiu dacă ţine doar de acel efect de uau!, dar poate e şi din cauză că uneori ne desparte în loc să ne unească. Asta va fi însă subiectul altei postări, pe care o voi tasta mai târziu (la computer, nu la linotip). Până atunci vă sfătuiesc însă să căutaţi ceva de genul "old digital dashboard" (am făcut o postare pe tema asta, dar de mult şi nu o caut acuma - dar puteţi căuta voi bord pe subiect) să vedeţi ce înseamna afişaj digital pe vremuri. Aia era afişaj digital, astea de azi sunt doar scâboşenii.

Edited by djl, 21 October 2021 - 13:40.


#11946
baribalu

baribalu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,669
  • Înscris: 23.10.2006
Djl, te-ai plimba cu o tricileta in loc de o bicicleta? Dar pe distante mari, nu 2 ture in jurul blocului.

Edited by baribalu, 21 October 2021 - 13:53.


#11947
petit_christian

petit_christian

    Homo mirabilis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,821
  • Înscris: 15.08.2014
@neaceasca :a batut un vint aici la mine... de a trintit copaci. 171 km/h maximum inregistrat

#11948
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
Hidramata se aude si in filmul Nea Marin Miliardar, cand "americanul" solicita masina de inchiriat.
Acum nu mai este mare sfaraiala sa iei una, pana si Dacia ofera cutii de viteze automate de tip CVT si Dual Clutch, care sunt superioare robotizatelor.

@Djl Nu stiu la tine, dar la mine mai sunt chestii wow care apar in prezent.

De exemplu este noua gama de MacBook Pro de la Apple, telefoanele pliabile, Ioniq 5 pe care l-am vazut pe viu si zici ca este un concept car pus pe strazi si tot asa. Inca se inoveaza, doar sa te uiti unde trebuie :)

#11949
petit_christian

petit_christian

    Homo mirabilis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,821
  • Înscris: 15.08.2014
Inovatia nu inseamna doar salturici si pasi mici. La inceput un microSD avea 64 de mega, acum au de 256 de giga. Despre ce vb ?
Masinile de azi sunt OZN uri fata de alea de acum 20 de ani,samd. dar nu exista orb mai mare ca cel ce nu grea sa vada.

#11950
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,554
  • Înscris: 13.06.2004
Mă 3,14ş pe ele de dotări, când arată ca nişte urâţenii. Sunt ca nişte machiate care se vede din prima că-s machiate şi nu m-aş simţi bine cu una.
E adevărat că unele poluează mai puţin. Sincer, autobuzele "Ikarus" sunt bune, dar să stai ca biciclist în spatele unuia... "D.A.F." având motoare "M.A.N." Euro 2 (ultimele cred că erau cu Euro 3) nu afumau prea tare. "Rocar" "de Simon" cam motoare din aceleaşi generaţie aveau, deşi nu ştiu ce putea produce zgomotul ăla de ziceai că-s avion când funcţiona motorul.
Tehnica de calcul a evoluat, dar nu mai e acel sentiment de uau pe care-l aveai în primele ere ale P.C.-ului (vedeţi că cele cu ZX80 şi "Apple/Mac" tot P.C. sunt), probabil şi din cauza banalizării. Şi mă enervează că deşi are mai multă lume acces la internet şi găseşti mai multă informaţie pe internet azi versus acum 20 de ani, oamenii parcă nu mai sunt la fel de sociabili pe internet.
Când găseai animaţie simplă făcută pe computer (existau şi staţii grafice) sau fundal făcut idem pe vremuri erai teleportat în altă lume, fără ochelari 3D şi alte chestii. Welcome to the dance floor.
Azi nu ştiu cine desenează unele reclame pentru magazine, de ies oamenii aşa de "desfiguraţi". Preferam oamenii ăia luaţi din baza de date a programelor de desenare.

 baribalu, on 21 octombrie 2021 - 13:53, said:

Djl, te-ai plimba cu o tricileta in loc de o bicicleta? Dar pe distante mari, nu 2 ture in jurul blocului.

Depinde. Am cărat o dată ceva mai voluminos şi mi-a căzut de pe bicicletă. Aşa că o tricicletă ar fi bună dacă car chestii mai mari.
O motocicletă cu ataş se pretează mai bine la teren acciedentat, mai ales dacă e în pantă.
Asta avea tracţiune şi la ataş.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/oL2DdX6cVaA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#11951
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,877
  • Înscris: 28.11.2006
ZX80 erau considerate home computers (HC), nu PC. De acolo si HC 85, facut de ICE Felix (fara legatura cu motanul omonim).

PS Cred ca e o placere sa stai in spatele Otokarelor. Daca ai noroc, te improasca si cu apa calda care lipseste acasa :naughty:

#11952
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,554
  • Înscris: 13.06.2004
Nu am ştiu că e o diferenţă între ele. Probabil Home Computer provenea de la faptul că era computer de folosit acasă, fiind mai mic decât mainfraimurile sau chestiile mari folosite în diverse locuri. Probabil Personal a apărut în urma faptului că majoritatea computerelor s-au minituarizat şi atunci era diferenţa Work Computer - Personal Computer. I.C.E. "Felix" a ajuns să asambleze şi P.C.-uri, deşi nu ştiu care a fost cel mai avansat computer făcut de ei.
Ca f.d. au existat şi monitoare C.R.T. a la 16:9 (nu ştiu dacă exact acest format) cu latura mare pe verticală. Pentru industria poligrafică.
Apropos de poligrafie (industria tipăriturilor), pe vremuri maşinile de spălat veneau cu unele abţibilde (stickere) pe faţă. Unele electronice le aveau în partea superioară, nu pe faţă, că nu era loc pe faţă. Erau unele chestii laudative la adresa produsului. Parcă avea farmec acest lucru. Pe un videocasetofon am chestia asta... videocasetofon primit nefolosit şi la cutie      Posted Image      Să mă întorc înapoi în 1992-1995, aş lua cel puţin 400 de $ pe el       Posted Image     Cel mai şmecher ai fi să te poţi întoarce în timp, să vinzi ceva scump pe care să-l cumperi ieftin înapoi în viitor      Posted Image

Tomberoanele de la Soliman, adică "Otkar" nu te afumă prea tare pentru că evacuează fumul în sus. Până la "Mercedes" Citaro autobuzele din Bucureşti aveau evacuarea prin stânga lateral, deci afumau bine mersi la nivelului solului. Şi alea Euro minus 2-3 erau afumătoare bine de tot. Da' şi rapide unele. Şi pe vemuri chiar puteau fi rapide.
În cabină la "D.A.F." era reclamă la "Voith" Automatic şi vedeam desenat şi un camion. Mă întrebam dacă există camioane cu cutie automată... deja existau.
Autobuzele "D.A.F." au fost folosite şi pe una dintre cele mai lungi trasee ale R.A.T.B.: 476 P-ţa Presei - Periş. Dacă voiai să ajungi la Gara Periş din Nord nu trebuia să te mai duci la Gara de Nord. "D.A.F."-ul #890 era (nu ştiu dacă mai există) din ultima serie... se vede după grila de la radiator: http://ratb.stfp.net...?lin=476&ttx=A*
Ah, aprpopos de vehicule, e o poză din 1999 cu un autobuz trecând pe la Buzău pe un pod peste calea ferată şi pe dedesubt trecând o aburoasă din seria 140.000 de fabricaţie "Badwin Locomotive Works" (S.U.A.). Dacă autobuzul 'Dac'/"Rocar" ar fi putut vorbi, ar fi spus: Uite ceva care afumă mai tare decât mine     Posted Image

Edited by djl, 21 October 2021 - 21:47.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate