Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Declaratia 392 A/B pentru PFA
Last Updated: Mar 01 2012 12:08, Started by
gemil
, Feb 02 2011 15:57
·
0
#1
Posted 02 February 2011 - 15:57
Atentie, a fost scos pragul de 10.000 euro peste care PFA neplatitoare de TVA erau obligate sa depuna declaratia 392B:
Quote vers.1.0.2 / 02.02.2011 - declaratiile 392A sau 392B in anul 2010 se raporteaza si pentru cifra de afaceri zero In consecinta, pentru anul fiscal 2010, toti cei care au PFA - indiferent daca sunt platitori sau nu de TVA - trebuie sa depuna pana la 25 februarie 2011 declaratia 392A respectiv 392B, dupa caz. |
#2
Posted 02 February 2011 - 15:58
Pentru cei la norme de venit, cum se depune declaratia asta ? Pentru ca nu e obligatorie tinerea contabilitatii in partida simpla...
|
#3
Posted 02 February 2011 - 16:04
Contabilitatea in partida simpla nu e obligatorie, dar tinerea evidentei fiscale (diferita de evidenta contabila) este obligatorie si pentru cei impozitati la norma de venit.
Pentru completarea acestei declaratii trebuie totalizate cumpararile si vanzarile de la clienti neplatitori de TVA, respectiv clienti platitori de TVA. Declaratia se depune atat pe suport fizic (hartie) cat si in format electronic, pe discheta. P.S. Cred ca imi deschid firma de vanzari dischete... Banuiesc ca o sa fie nebunie mare cu depunerea acestor declaratii in format electronic... Edited by gemil, 02 February 2011 - 16:06. |
#4
Posted 02 February 2011 - 16:13
In instructiunile de completare din aplicatie scrie ceva de genul ca se completeaza folosind valorile din coloana "vanzari" / "cumparari" din jurnalul pentru vanzari respectiv cumparari... asta deja e evidenta contabila, nu fiscala, dupa parerea mea.
PS: plus, totalurile din declaratia asta (total vanzari si total cumparari) nu ar trebui sa corespunda cu ce stie fiscul despre tine ? adica sumele din declaratia estimativa 220 pentru cei in sistem real si norma de venit pentru ceilalti... Edited by ascee_ro, 02 February 2011 - 16:25. |
#5
Posted 02 February 2011 - 16:52
Teoretic evidenta fiscala trebuie tinuta in jurnalul de vanzari si pentru a sti cand ai depasit plafonul de 35.000 euro (119.000 RON) pentru a te declara (din proprie initiativa) platitor de TVA.
Da, sunt de acord ca seamana f tare cu evidenta contabila. Probabil diferenta consta ca jurnelele astea de cumparari respectiv vanzari nu sunt documente riguroase, care sa necesite sigilare (numerotarea paginilor, snuruire, stampilare etc) din partea Fiscului, avand mai mult scop informativ. Din ceea ce am inteles eu de curand, exista documente obligatorii si pentru PFA la norma de venit: Registrul Unic de Control si aceste jurnale de vanzari respectiv cumparari (ptr astea 2 din urma nu sunt sigur, dar posibil sa fie cerute in cazul unui control, chiar daca in realitate nu prea se face ptr PFA la norma de venit). Totalurile astea trebuie sa reflecte realitatea (incasarile reale) si nu e totuna cu norma de venit. Altfel de ce ar mai fi nevoie de totalizarea incasarilor defalcata per incasari de la clienti platitori de TVA resp. clienti neplatitori de TVA ? Si pe mine ma intriga scopul acestei masuri. Posibil ca teoretic sa se doreasca o mai buna urmarire a incasarii TVA-ului de la entitatile (clientii PFA-urilor) care au acest regim. Practic insa e posibil si sa urmareasca in acest fel cum e pozitionata norma de venit fata de incasarile concrete ale unui PFA si daca sa mentina sau nu norma si in anul urmator. E drept ca nu apar cheltuielile unui PFA in declaratia asta, dar probabil ca se poate estima. Aceasta e doar o speculatie personala. Atentie, amenzile pentru nedepunerea declaratiei 392 sau depunerea ei cu intarziere sunt destul de mari ! Edited by gemil, 02 February 2011 - 16:59. |
#6
Posted 03 February 2011 - 15:07
Stie cineva ce fel de operatiuni se trec in jurnalul de cumparari pentru un PFA impozitat la norma de venit? Se trec eventual facturile care sunt emise direct catre PFA, in cazul in care acestea exista ?
La fel, pentru un PFA impozitat in sistem real si care are un contract de comodat, se trec si facturile (de utilitati etc) primite pe numele comodantului (persoana fizica etc), indiferent daca vor fi trecute la cheltuieli deductibile sau nu? Practic in acest caz facturile de utilitati ar apare in 3 locuri: jurnalul de incasari si plati (suma intreaga de pe factura), jurnalul de cumparari (suma intreaga) si fisa operatiuni diverse (suma deductibila). Gresesc ? |
#7
Posted 10 February 2012 - 09:23
Se depune si anul acesta (2012 pentru 2011) 392A/B de catre PFA?
Edited by byteworks, 10 February 2012 - 09:24. |
#9
Posted 18 February 2012 - 17:59
Pentru depunerea declaratiei 392b in format electronic trebuie semnatura digitala?
|
#10
Posted 18 February 2012 - 18:12
Da. Altfel ei nu stiu ca tu ai depus declaratia. Oricum se poate depune si direct, clasic.
Edited by neagu_laurentiu, 18 February 2012 - 18:13. |
|
#11
Posted 28 February 2012 - 09:20
neagu_laurentiu, on 18th February 2012, 18:12, said: Da. Altfel ei nu stiu ca tu ai depus declaratia. Oricum se poate depune si direct, clasic. am descarcat si eu aplicatia cu declaratia 392A/B sa vad cum se completeaza...asa preventiv, pt ca la anul presupun ca n-o sa fie mari modificari Daca ai 2-3 CAEN, pe care il treci? Pe primul din acte, pe cel care ti-a adus mai multe venituri sau faci cate o hartie pt fiecare CAEN? LE Presupun ca primul CAEN din acte si se trece valoarea totala, indiferent de CAEN-ul pe care s-au obt. veniturile Asa este? Edited by pointiv, 28 February 2012 - 09:24. |
#12
Posted 28 February 2012 - 16:25
CAEN-ul principal. Nu se cer sume pe grupe de activitati din nomenclator.
|
#13
Posted 29 February 2012 - 20:23
Nu am floppy si nu mai retin cum am facut anul trecut: am rezolvat singur folosind programul care bintuie pe net sau mi l-a facut cineva. Fiind PFA neplatitor de TVA ma incadrez la 392B si daca la punctul III trec incasarile din 2011 mai trec ceva la IV sau V? Eu eliberez chitante si platesc firmelor care-mi livreaza produsele precum si furnizorilor de alte servicii (apa, gaze, electrica, etc).
Programul asta am impresia ca ma fenteaza cumva, cind bag datele si salvez imi da un fisier text si cam atit, ce naiba sa printez? Daca nu am floppy pot face vreo brinza cu acel rind din fisierul text care contin datele salvate? Edited by danghetau, 29 February 2012 - 20:27. |
#14
Posted 01 March 2012 - 09:47
Pai teoretic ar trebui sa completezi si prestarile de servicii precum si achizitiile acolo. Vezi ca ai si butonul 'Listare declaratie 392' pe fereastra aia mica de start. Iti tipareste la imprimanta default.
|
#15
Posted 01 March 2012 - 12:08
Nu e compatibila cu imprimanta mea HP4172, CIUDAT. Am intrebat inspectorul fiscal de care apartin si mi-a spus ca medicii nu trebuie sa depuna aceasta declaratie, acum vin de la ei dupa ce am intrebat dimineata si la telefon.
|
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users