Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Revoluțiile anilor '50-'6...

Provocarea saptamanii – Out...

Recomandari salon

Lipsa sunet din tv LG catre recei...
 Boxe 5.1 pentru PC.

Intreruperi placa grafica

Unde depun plangere?

Problema player Exodus
 upgrade placa video

Software liber

Programe pentru calcule electrote...

Servicii de live video broadcasting
 Schimbare key RCS

Ilan Laufer se leaga de ambasador...

S7 vs A5

Comptatiblitate CPU placa de baza...
 
Forumul Softpedia folosește "cookies" pentru a oferi utilizatorilor o experiență completă. Vezi detalii sau închide mesaj (x)

Infiintare SRL - De la 0 la emitere de facturi

- - - - -
  • Please log in to reply
81 replies to this topic

#1
pachete25

pachete25

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 69
  • Înscris: 14.01.2007
  • ID membru: 127,405
  • Locație: bucuresti
Pentru toti colegii de forum, aici aveti pasii necesari infiintarii unui SRL, de la A la Z, actualizati in 2011. Sper sa ajunga sticky ;)

1. Daca sediul social nu e pe numele tau, faci un contract de comodat sau de inchiriere cu proprietarul/proprietarii. Faci 2-3 copii dupa actul de proprietate in original si dupa buletinul propritarului/proprietarilor, poate o sa-ti ceara cineva.
2. Te duci cu acel contract la ANAF, iti trebuie o viza de la ei, precum ca viitorul sediu social nu mai este folosit si de o alta firma si ca nu exista datorii la stat pe el - 2 timbre fiscale de cate 1 leu fiecare + o cafea buna (lavazza deschide cele mai multe usi), dar te descurci sa o dai fara sa te vada mai nimeni
3. Daca sediul va fi in bloc, te duci la presedintele de asociatie cu o hartie pe care o gasesti la o cautare sub numele de "model acord asociatie de proprietari". Aia trebuie semnata de el/ea si de vecinii apropiati (sus, jos, stanga, dreapta). Pe astia ii treci intr-un tabel cu nr apt, numele lor, semnatura. - o sticla de vin sau un buchet de flori, dupa caz
3. Te duci la Registrul Comertului cu buletinu' in mana, completezi o cerere de rezervare de denumire (o iei de la biroul de informare initiala, sa ai pregatite cel putin 3 variante). In aprox. 30-45 minute ai rezervarea de denumire. - 64 RON
4. Te duci la notar pentru a da o declaratie pe propria raspundere ca indeplinesti conditiile impuse de lege pentru a detine functia de asociat unic si administrator (daca numesti alt administrator, te duci cu el) si specimen de semnatura - 80-100 lei, in functie de onorariul notarului.
5. Cauti pe goargal "model act constitutiv asociat unic", downloadezi, modifici cu datele tale, pui ca obiect principal de activitate ce mai vrei, numai ca trebuie sa ai grija sa filtrezi tot ce necesita autorizatii speciale de functionare (societati de paza, aparare nationala, leasing - daca nu ai 200.000 eur capital social, armament si munitii, activitati nucleare), il datezi, dai print si-l salvezi. Actul constitutiv este valabil si sub semnatura privata, deci nu e nevoie de autentificare/legalizare/dare de data certa. - 10-12 pagini printate. Alta varianta ar fi sa te duci la unul dintre birourile de infiintari firme care functioneaza pe langa registrul comertului, cu rezervarea si buletinul in mana, te va costa in jur de 100-150 ron. NB: actul constitutiv se va printa in 3-4 exemplare, ca le mai lasi pe ici-colo (banca, ReCom etc) si unul trebuie sa-l ai si tu.
6. Te duci la o banca (care vrei tu, mai putin BNR:) ) cu buletinul si actul constitutiv si depui capitalul social, minim 200 ron, ceri hartia conform careia s-a constituit contul de capital social pentru SC XYZ SRL. Ai grija ca hartia sa aiba neaparat stampila bancii (altfel iti dau aia de la Registru amanare).
7. Ai strans toate hartiile? foarte bine! Cu ele aranjate intr-un dosar cu sina, te duci la Registrul Comertului, la biroul de informare initiala si le ceri formularele necesare infiintarii unui SRL cu asociat unic. Daca nu ai activitate la sediul social, mentionezi: fara activitate la sediul social. Le iei, te duci la panou si vezi modele de completare.
Le completezi si mergi cu ele la primul referent liber de la ghiseu. Acest referent iti va face analiza dosarului si calculul taxelor. Cu foaia aia de calcul te duci la casieria ReCom, platesti taxele (300-400 ron, depinde de multi factori;) ) si te intorci la acelasi referent. Acesta semneaza dosarul pe care il iei si te duci la registratura. Registratura iti da un bon pe care va scrie data solutionarii. Intri la ei pe site la data respectiva, bagi numarul dosarului si vezi ce s-a intamplat cu el. In mod normal, in Bucuresti ar trebui in 3 zile sa ridici actele noii firme. Daca nu merge netul, te duci la ReCom, la REGISTRATURA INMATRICULARI cu bonul si-i rogi sa-ti spuna cum s-a solutionat dosarul.

MENTIUNE: toti cei cu care vei interactiona in acest proces sunt nu oameni, ci ZEI (ma rog, asa cred ei), si pot sa-ti faca multe nefacute daca te certi cu ei. Asa ca, zambeste, strange din dinti si respira adanc. nu te enerva, ca vrei sau nu, de ei depinde rapiditatea cu care vei intra pe piata sub forma de PJ.

Spor la treaba!

P.S. Poate parea complicat, dar o sa vezi, merge destul de repede

Daca cumva iti amana dosarul, te duci si ceri audienta. Asta inseamna ca te inscrii pe o lista cu numele FIRMEI!! de pe rezervarea de denumire si numarul dosarului/data

EG: SC XYZ SRL dosar 123456/12.01.2011

Apoi astepti si vei fi strigat. Ajungi fata in fata cu referentul si-l intrebi de ce e dosarul amanat. Si-ti va spune exact ce sa faci.

Doamne-fereste sa se intample, dar eu am scris, ca se poate intampla.

Dai o bere daca te ajuta informatia  :)

#2
stupidcow

stupidcow

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,437
  • Înscris: 24.12.2004
  • ID membru: 27,687
  • Locație: Bucharest
Ca si completare: mare atentie la datele pe care le treci in contractul de inchiriere: trebuie sa corespunda exact cu datele din contractul de vanzare-cumparare al imobilului. De exemplu, eu am gresit putin adresa: in loc de scara B, am trecut scara 2 si a trebuit sa mai fac un drum la Adm. Financiara cu o anexa la contract.

#3
dobrotescunicol

dobrotescunicol

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,872
  • Înscris: 30.08.2003
  • ID membru: 5,939
  • Locație: Bucuresti
Locuiesc cu chirie într-o garsonieră și aș vrea să înființez un SRL. Cum să procedez avînd în vedere că proprietarul probabil n-o să fie de acord cu înființarea unei firme la adresa lui? Pot închiria un stand sau un spațiu undeva? Mă interesează un spațiu ieftin să-mi folosească drept sediu social la înființare, nu vreau să desfășor activitate acolo. Eu vreau să fac un magazin online cu produse de dimensiuni mici și nu am nevoie de spațiu fizic ci practic doar în acte trebuie să figureze o adresă.

Există firme de la care pot închiria spațiu sau sunt undeva standuri, birouri, care se pot închiria strict în acest scop? Nu vreau să închiriez un spațiu care se pretează efectiv la activități comerciale pentru că ar fi prea scump iar eu vreau să-l folosesc ca sediu doar în acte.

Mulțumesc.

Edited by dobrotescunicol, 23 January 2011 - 20:52.


#4
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,118
  • Înscris: 30.07.2003
  • ID membru: 5,142

View Postdobrotescunicol, on 23rd January 2011, 20:48, said:

Pot închiria un stand sau un spațiu undeva?
Uite legea: http://static.anaf.r...F_2112_2010.pdf

View Postdobrotescunicol, on 23rd January 2011, 20:48, said:

Există firme de la care pot închiria spațiu sau sunt undeva standuri, birouri, care se pot închiria strict în acest scop?
Exista: http://www.infiintar...intare-srl.html

#5
dobrotescunicol

dobrotescunicol

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,872
  • Înscris: 30.08.2003
  • ID membru: 5,939
  • Locație: Bucuresti
neagu_laurentiu, mulțumesc frumos pentru răspuns, am văzut că ești cel care ajută în secțiunea aceasta a forumului, nu doar în acest topic.
Totuși, din păcate ultimul răspuns al tău fie nu l-am înțeles eu, fie l-am înțeles dar nu-mi este de ajutor. Iată de ce. În prima parte a mesajului mi-ai dat un link către legea cu prevederile și formularele ce trebuiesc completate pentru a transforma un spațiu fizic în sediu social. Ori eu nu am casă, locuiesc cu chirie,  iar proprietarul nu este de acord să se înființeze nicio firmă pe adresa lui, deci nu am cum să obțin acordul său, al administratorului de bloc și cu atît mai puțin al locatarilor. Eu caut pe cineva care să-mi închirieze un  spațiu special în acest sens (adică pentru sediu social, eventual la curte să nu mai am complicații cu administratorii) și să plătesc o sumă mică întrucît nu am nevoie de spațiu fizic ci doar să-mi fac actele cu sediul social acolo. Asta întreb, dacă e o firmă care închiriază spații special pentru a devenii sedii sociale ale altor firme - asta implică să coste puțin spațiul respectiv pentru că nu-l folosesc fizic, sau dacă-i musai să-l am în acte fizic, atunci să fie un loc foarte restrîns, o debara, o cămară, o chicinetă etc. Sunt multe persoane care închiriază garsoniere, apartamente etc. însă acestea fie le închiriază pentru locuit și nu sunt de acord să se complice cu nicio firmă înființată la adresa respectivă, fie le închirază special în scopuri comerciale efective dar atunci prețul este mare deoarece le închiriază cu totul, spațiul fizic, poziție la stradă etc. Nu am văzut  anunțuri cu "închiriez spațiu pentru sediu social", asta întreb, există așa ceva?

Cît privește cea de-a doua parte a răspunsului tău, știu că există firme cărora le dai actele, le semnezi hîrtiile (eventual în alb) și ulterior se ocupă ele de restul și înființează SRL-ul. Din păcate eu nu vreau să procedez așa din două motive.
1. Nu am curaj să dau actele nimănui, nu semnez și n-am semnat niciodată hîrtii care nu știu unde ajung și, cu atît mai puțin în alb. Și, oricum n-aș avea ce acte să le dau deoarece n-am actele care le cer ei (semnăturile vecinilor etc).
2. Mi-e teamă că cine știe sub ce formă sau cu ce clauze sau cu ce statut  înregistrează firma aceasta SRL-ul meu. Știu că statutul îl redactez eu, dar cine știe ce bifă sau la ce ghișeu depun ei acolo? După cîțiva ani mă trezesc că am taxe de plătit sau alte clauze.

În concluzie, eu vreau să inființez singur SRL-ul, nu doresc să apelez la intermediari. Am nevoie de un intermediar doar pentru spațiu social, există așa ceva?

Mulțumesc încă odată pentru răspunsuri, îmi este utilă și îndrumarea spre lege, citesc legea însă văd că se cer semănturi de la locatari, administartor etc. Legat de aceasta, ca o mică paranteză, eu nu înțeleg cum au obținut firmele de la mine din bloc autorizația pentru că la mine la ușă n-a bătut nimeni și nu am semnat nimic.

Edited by dobrotescunicol, 23 January 2011 - 23:13.


#6
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,118
  • Înscris: 30.07.2003
  • ID membru: 5,142
Reciteste cu atentie ce e acolo in link-uri si gasesti raspunsurile (iti spune ce-ti trebuie pentru un sediu social in primul link iar in al doilea arata clar ca respectiva firma iti pune la dispozitie sediu social la ei pe langa povestea cu ajutorul la acte).

#7
dobrotescunicol

dobrotescunicol

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,872
  • Înscris: 30.08.2003
  • ID membru: 5,939
  • Locație: Bucuresti
Inițial am crezut că firma respectivă oferă serviciile de înființare la pachet. Acum am văzut că sunt mai multe opțiuni. Citesc cu atenție. Mulțumesc.

#8
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,118
  • Înscris: 30.07.2003
  • ID membru: 5,142
Nu ai rude si sa inchei un contract de comodat (adica gratis) undeva ?

#9
dobrotescunicol

dobrotescunicol

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,872
  • Înscris: 30.08.2003
  • ID membru: 5,939
  • Locație: Bucuresti
Am rude dar sunt persoane în vîrstă care nu înțeleg că un contract de comodat nu presupune riscuri din partea lor. Din acest motiv refuză.
De aceea, pentru a rezolva această problemă inițial mă orientasem spre PFA, dar pentru a deveni PFA am nevoie de calificare în domeniu. Am terminat o faculate tehnică dar cred că e necesară o diplomă în vînzări. Acum am două variante, fie fac un curs/școală de calificare ca vînzător, fie înființez SRL, fapt ce implică mai multe costuri, altă formă de calcul a taxelor, contabil etc.
Sunt în faza în care analizez opțiunile posibile și costurile.

Să nu deviez de la subiect. Plata unei taxe și închirierea unui sediu social pentru a înființa firma cu ajutorul unui terț implică mai multe riscuri decît citirea atentă a contractului, clauzele din contract și taxa pe care o voi plăti drept chirie? Adică, în afara acestor lucruri este posibil să mă aștept și la alte chichițe care să mă afecteze ulterior?
Evident, după un an e posibil ca respectivul să refuze continuarea colaborării sau să mărească chiria. În afară de aceasta?
Nu aș vrea să fiu negativist, însă fiind la început vreau să mă informez pe cît posibil. Uite, de exemplu, dacă la sediul respectiv sunt deja semnate contracte pentru energie electrică iar proprietarul nu achită o să fiu afectat și eu sau în contract sunt prevăzute exact obligațiile mele, doar dreptul de folosință, și nu am de ce mă teme?

Edited by dobrotescunicol, 24 January 2011 - 01:26.


#10
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,118
  • Înscris: 30.07.2003
  • ID membru: 5,142
Totul tine de contrat si ce clauze pui acolo.
Oricum si la PFA ai aceeasi problema cu sediul.
Mergi la Registrul Comertului si spune-le ca ai diploma aia si vrei ceva in vanzari. Cred ca o sa accepte !

#11
crisu22

crisu22

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 25.04.2010
  • ID membru: 584,648
Buna seara!
Eu am infiintant o firma SRL-D insa mi-a dat amanare pana pe 14.03. pe Site-ul ONRC-ul la stadiul dosar scrie asa -fisa fiscala incompleta -se va rectifica pct. 6.3 ( fara diferente din reevaluarea patrimoniului ) . Ce inseamna asta? In fine maine ma duc la registru si vom vedea ce se poate face. Asa ca aveti grija cum faceti actul respectiv. Nu adaugati la vreun punct diferentele din reevaluarea patrimoniului. Daca poate cineva sa explice de bine daca nu...Mult succes tutor. Eu am inceput cu "dreptul".

#12
Qandulak

Qandulak

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 228
  • Înscris: 27.01.2006
  • ID membru: 63,284
Mersi pt. informatii...
Eu voi incepe luna viitoare procedura, asa incat iti multumesc pt faptul ca ai postat informatiile aici... :-)

Am cateva intrebari: Cat dureaza de la depunerea dosarului la Registrul Comertului pana la.... infiintarea efectiva a firmei?
Stii cumva cum si daca tb inregistrata si emblema / logo-ul firmei? Nu vorbesc aici despre inregistrare marca!

Si care ar fi motivele pt care ar putea sa te amane?

Mersi mult si succes!

#13
Distodi

Distodi

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 24.02.2011
  • ID membru: 667,995

View Postcrisu22, on 24th February 2011, 20:24, said:

Buna seara!
Eu am infiintant o firma SRL-D insa mi-a dat amanare pana pe 14.03. pe Site-ul ONRC-ul la stadiul dosar scrie asa -fisa fiscala incompleta -se va rectifica pct. 6.3 ( fara diferente din reevaluarea patrimoniului ) . Ce inseamna asta? In fine maine ma duc la registru si vom vedea ce se poate face. Asa ca aveti grija cum faceti actul respectiv. Nu adaugati la vreun punct diferentele din reevaluarea patrimoniului. Daca poate cineva sa explice de bine daca nu...Mult succes tutor. Eu am inceput cu "dreptul".



Buna,

Ai aflat ce inseamna?

#14
pachete25

pachete25

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 69
  • Înscris: 14.01.2007
  • ID membru: 127,405
  • Locație: bucuresti

View Postcrisu22, on 24th February 2011, 20:24, said:

Buna seara!
Eu am infiintant o firma SRL-D insa mi-a dat amanare pana pe 14.03. pe Site-ul ONRC-ul la stadiul dosar scrie asa -fisa fiscala incompleta -se va rectifica pct. 6.3 ( fara diferente din reevaluarea patrimoniului ) . Ce inseamna asta? In fine maine ma duc la registru si vom vedea ce se poate face. Asa ca aveti grija cum faceti actul respectiv. Nu adaugati la vreun punct diferentele din reevaluarea patrimoniului. Daca poate cineva sa explice de bine daca nu...Mult succes tutor. Eu am inceput cu "dreptul".

Buna,

ai cumva aport in natura la capitalul social (casa, teren, masina etc)?

View PostQandulak, on 4th March 2011, 01:21, said:

Mersi pt. informatii...
Eu voi incepe luna viitoare procedura, asa incat iti multumesc pt faptul ca ai postat informatiile aici... :-)

Am cateva intrebari: Cat dureaza de la depunerea dosarului la Registrul Comertului pana la.... infiintarea efectiva a firmei?
Stii cumva cum si daca tb inregistrata si emblema / logo-ul firmei? Nu vorbesc aici despre inregistrare marca!

Si care ar fi motivele pt care ar putea sa te amane?

Mersi mult si succes!

dureaza 3-4 zile (fara amanari). nu e obligatoriu sa inregistrezi un logo.
pai, motivele pentru care ar putea sa te amane sunt multe. foarte multe...
mare atentie la acte si o sa vezi ca nu te amana fara motiv.
succes in afaceri si tine-ne la curent!

#15
secretdestat

secretdestat

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 257
  • Înscris: 17.01.2010
  • ID membru: 551,309

Quote

MENTIUNE: toti cei cu care vei interactiona in acest proces sunt nu oameni, ci ZEI (ma rog, asa cred ei), si pot sa-ti faca multe nefacute daca te certi cu ei. Asa ca, zambeste, strange din dinti si respira adanc. nu te enerva, ca vrei sau nu, de ei depinde rapiditatea cu care vei intra pe piata sub forma de PJ.

Pai sa imi faca un papagal din asta asa il scuip in ochi fara misto,chestiile cu mica atentie ... nu e bine fratilor sa le dam ca prea sau invatat ,azi o cafea maine te trezesti cu vreo unu ca iti cere vreo 10000 euro ca nu ai nu stiu ce,sa ii bip in gat pe toti functionarii astea si cei care au inventat legilea astea pana la urma o sa ajungem sa le aruncam molotov-uri in sediile partidelor lor ,cat bip sa mai induram bataia lor de joc ,ma bip in ea de UE si toti parlamentarii Romaniei, unu(a) nu a venit cu o lege buna .... .

#16
Qandulak

Qandulak

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 228
  • Înscris: 27.01.2006
  • ID membru: 63,284
dureaza 3-4 zile (fara amanari). nu e obligatoriu sa inregistrezi un logo.
pai, motivele pentru care ar putea sa te amane sunt multe. foarte multe...
mare atentie la acte si o sa vezi ca nu te amana fara motiv.
succes in afaceri si tine-ne la curent!

Mersi pt raspuns. :-). Voi tine la curent. Cred ca voi demara procedurile dupa Paste.
Pana atunci insa ma informez si asupra ceea ce va urma mai departe.
Poti sa imi spui te rog ce registre ti-ai cumparat (eventual si de unde ), iti tii singur contabilitatea sau lucrezi cu o firma?

Mersi mult de informatii si mult succes si tie!

#17
betzy

betzy

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 314
  • Înscris: 30.05.2006
  • ID membru: 79,837
  • Locație: Curtici
Vreau să-mi fac un srl și cineva mi-a spus că pt 1200 lei + 200 lei (capitalul social) umblă el după acte ... Ce părere aveți de preț ?? Mare ?? Rezonabil ??

#18
ralsera

ralsera

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 512
  • Înscris: 05.10.2006
  • ID membru: 100,827
  • Locație: Bucuresti

View Postbetzy, on 17th April 2011, 12:54, said:

Vreau să-mi fac un srl și cineva mi-a spus că pt 1200 lei + 200 lei (capitalul social) umblă el după acte ... Ce părere aveți de preț ?? Mare ?? Rezonabil ??


Mie mi se pare ok

Anunturi


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users